Amy doet niet echt heel erg meisjesdingen geloof ik, ze heeft wel zelf een popje uitgezocht laatst, maar taalt er niet echt naar, ze klimt liever en leest veel de laatste dagen. Oh ja, en het timmeren op zo'n bankje met staafjes
Nou meiden, ik ben toch niet zo consequent als ik dacht.... Vanavond tot drie kwartier toe met een echt tot overstuur huilende Thijs bezig geweest. Hij was op een gegeven moment echt zo verdrietig, en maar vragen om z'n tut... Dat kon ik toch niet over m'n hart verkrijgen, hij is er toch blijkbaar erg aan gehecht.Daarbij ook nog steeds last van zere doorkomende kies/kiezen?!, weinig eten, vingers in z'n mond, dunne luiers.... . Voorlopig bouwen we dus nog maar niet af. Ook hadden manlief en ik dansles vanavond en ik wilde niet m'n zusje zo met Thijs achterlaten.... Dus toch z'n tut gegeven, hij pakte 'm, ging liggen en viel ter plekke in slaap..... Het mannetje.... Nu gaan we ook naar bed, eerst nog even de kast opmeten voor op zolder, dan kan ik die morgen bij Ikea gaan halen... kunnen we de (ongeplande) voorjaarsopruiming weer beginnen.
gwn; wat een bijdehante tante!! alles in de luieremmer stoppen, bah bah .... Wel vervelend, kun je zelf inderdaad ook niet even uitrusten... nike; Thijs speelt graag met de trein, omdat die muziek maakt. En het tv'tje... Maar verder is momenteel vooral het huisje en de glijbaan van de duplo lego favoriet (alle dieren eraf laten glijden), en verder alles waar ik ook mee bezig ben.... (de veger, de gieter) Ook het lieveheersbeest van de ikea is erg favoriet, leuk om op te springen, eraf te rollen enz. (zo'n soort opblaaskussen, poef om op te zitten). Maar nog geen echte jongensdingen verder...
@Nike; Maud krijgt wel een groter bed (70x140) maar het heeft nog wel ledikant-zijkanten. Ik wil haar nog niet in een peuterbedje hebben, daar vind ik haar nog te klein voor. Er zitten wel peuterzijkanten bij (iets hogere rand maar ze zou er wel uit kunnen klimmen), deze kunnen er dan ook nog af zodat ze 'vrij' ligt. De ledikant-zijkanten hebben we vandaag overnieuw gemaakt. De zijkanten die erbij zaten hadden 8 cm tussen de spijlen en dat mag tegenwoordig niet meer vanwege de veiligheid. (moet min. 4,5 en max. 6,5 zijn) Manlief durfde het wel zo te laten, ik niet. Er zal wat gebeuren zeg..... alleen omdat we te lui waren om het goed te maken. Echt niet! Vandaag dus geklust Is wel erg mooi geworden! Ik ga alles overschilderen en dan kan ze erin. Daarna knappen we d'r nieuwe kamer op en gaat ze met bed en al (waar ze dan aan gewend is) over naar haar nieuwe kamer. Maud speelt zowel met meisjesdingen als met jongensdingen. Ze heeft wel poppen waar ze mee speelt (drinken geven, rondrijden in de buggy, neerzetten in de stoel) maar ze speelt ook met auto's en wil altijd graag papa helpen met klussen, ze aapt dan alles na. Zo grappig! (zie fb ) Er staan ook heeeeel veel loze potlood-strepen op de zijkanten van het ledikant, heeft Maud even afgetekend @Gwn; Fijn dat jullie lekker opgeschoten zijn! Pfff, lastig hoor met Amy. Is ook moeilijk in te schatten soms.... Juist daarom wil ik Maud nog niet in een echt peuterbed. Hoe langer in een ledikant, hoe langer rust voor ons (en Maud zelf). Erg he?
Hoi meiden, @ Bedje: Caitlynn blijft voorlopig nog in een ledikant, wel wil ik er een halen waar de zijkant afkan, zodat we wel kunnen gaan oefenen met een "open" bed zeg maar. Rekening houdend met het feit dat Qyana op dezelfde kamer ligt, zullen ze eerst moeten wennen aan het feit dat ze in hun eigen bed moeten blijven, ben bang dat Caitlynn anders constant bij Qyana aan het bed staat bij ieder piepje.... Ik heb een ander bed in mijn hoofd voor als Qyana ook aan een groter bed toe is, en het is voor ons niet haalbaar om 3 keer een ander bed te gaan kopen. Als ze allebei zover zijn, komt er een "half-hoogslaper" met haaks daaronder een laag bed. Zo houden we de meeste ruimte over op de kamer....
hai meiden, ik lees hier weer eventjes mee en zie van alles over bedjes leuk! Hier ligt Katelynn voorlopig nog prima en ik denk dat ze zeker tot haar 2,5 wel in haar ledikant blijft. Maar we zien wel. @chikai: Ohh afbouwen van speentje gaat niet zo goed dus. Het is ook hartverscheurend. Ik heb me hier voorgenomen te stoppen als haar hoek tanden allemaal door waren - dan kon dat geen excuus zijn. Maar nu zijn ze ver door en heb ik zoiets van: Over 6 weken op vakantie : In het vliegtuig is het ook wel handig als ze met stijgen en landen op een speentje zuigt.. Dus dan gaan we daarna écht de strijd aan. Het viel hier wel mee, maar die 1e 2 nachten indertijd waren ook zo heftig. En vooral de eerste momenten als ze pijn hadden en altijd getroost waren met een speen en je die speen nu niet meer had. Sterkte met de kiesjes in elk geval... @doglover: Praktisch bedje zo!
@chikai, ach arm manneke ik zou ook zwichten hoor! ga je overdag wel proberen zonder tut? @jongens/meisjes, sem doet eigenlijk beide, auto, klimmen, stoeien , blokken bouwen maar ook pop en koken @gwn, lastig als ze de hele tijd uit bed klimt! en alles in de luieremmer doet, toch wel beetje grappig hihi(sorry ) hier gaat alles in de prullenbak, vis er met regelmaat een bordje of beker uit haha @bedje, hier nog een ledikant maar vorige week wel 2 spijltjes eruit gehaald zodat ze er eventueel uit en in kan. was bang dat ze over de rand zou vallen ivm het klimmen
ziet er gezellig uit! begrijpelijk dat je niet aan het kopen gaat blijven, wil hier straks ledikant van sem naar lize doen als ze een andere kamer krijgt (bij die van sem kunnen de spijltjes eruit) en sem gaat dan in een groot bed (haal geen junior) dan kunnen beide dames er echt wel even mee doen hoop ik
Leuke foto's Wonderteam, gelukkig dat het goed ging op school Knijn, hoop dat je ook voor de winter verkocht hebt. Chikai, fijne vakantie en succes met de kast Doglover, leuk bedje Wij zijn ook nog aan het twijfelen wat voor bed we Ylva gaan geven. Ik denk dat we gelijk een groot bed gaan kopen. Ik wil in ieder geval de babykamer doorschuiven naar nummer 2. En als die komt in september dan hebben we voor de eerste maanden nog een wieg. Jongens meisjesdingen, Ylva doet ook met de pop spelen maar ook met de auto
bedden; hier vanavond voor het eerst gemerkt dat Thijs pogingen ging doen om over de rand van zijn bed heen te klimmen! Gelukkig slaapt hij met een slaapzak aan, dan is het dus nog iets lastiger... Maar ik hou 'm hart vast. Hij klimt echt overal op en over, dus daarin is hij wel gevaarlijk... Escal; voorlopig blijven we de tut nog gewoon ook met z'n middagslaapje geven. Verder heeft hij 'm nooit, dus alleen maar met het slapen. Ik denk nu dat ik in ieder geval, zoals Athina ook zegt, ga wachten totdat de tanden en kiezen door zijn. (aangezien hij er nog behoorlijk wat moet en hij er elke keer veel last van heeft). Vandaag een drukke dag gehad, vanochtend tot aan de lunch meubels gesjouwd en verhuisd van school van m'n vader, naar onze school. (Thijs was bij m'n moeder). Daarna snel gegeten, gaan babyzwemmen, met Thijs terug naar school en daarna nog bij de Ikea kast gekocht èn gegeten. Van frietjes is Thijs duidelijk geen liefhebber (dacht ik al te merken, maar nu als hoofdmaaltijd was geen succes). Maar gelukkig hebben ze bij de ikea ook nog babyvoeding, dat ging er prima in. En een ijsje als toetje na, was ook erg lekker!
Zo, weer helemaal bijgelezen K zal de reacties hier even onder posten.. Escal is al lang geleden maar .WAAAATTTT idd een kind van een ander knip je niet zomaar! Wat achterlijk zeg! Prachtige meiden heb je, superlief ook samen! En superfijn dat Lize het doorslapen door heeft! Pff die test! Hij ziet er wel vals uit iig, zo met dat pennestreepje maar ik zou er ook flink de zenuwen van hebben gekregen zeg! Haha spullen in de prullenbak gooien, daar kan Liam ook wat van. Knijn wat beroerd toch dat hoesten van Maud! Dat van hangen in je heupen enzo als je er last van blijft houden even langs de fysio gaan, die kan je oefeningen meegeven En ik heb het zaterdag al gezegd, maar je hebt echt een mooie buik! En idd, Amaryllis zou van harte welkom zijn! Maar helemaal begrijpelijk dat ze het niet zag zitten met die mooie buik van haar Haha, gefeliciteerd met je VIP status! Chikai oeh spannend met je sollicitatie! Balen dat je het niet geworden bent, maar fijn dat je weer naar de kleuters mag! Rare gang van zaken maar weet je dat soort tactieken worden vaak gehanteerd als ze iemand intern willen laten doorstromen maar extern moeten publiceren..Vuile spelletjes, maar ze worden gespeeld. Oh heerlijk zeg 2 weken vakantie! Ik ben uiteraard wel benieuwd naar jullie kastcreatie! DianaV fijn dat het goed gaat met je misselijkheid!
Zwolly ja 2 jaar geleden zijn we veel met Olaf naar de apenheul geweest, echt leuk! Anders dan een dierentuin natuurlijk, maar wel erg leuk Je kan dan ook gratis naar Park Berg en Bos waar een grote speeltuin is Gwn ook een mooie buik! En een supermooie boom! Ik ben niet zo van de uilen, maar verder vind ik hem erg mooi! Die met blauw vind ik veel mooier Nike oeh mees was flink gevallen zeg! Arm mannetje! En ja, Liam speelt veel met autos en vindt het erg leuk als er een mooie voorbij komt Bouwen met de duplo en lego is ook favoriet. Kwebbel veel succes deze ronde! En fijn dat het met Jelmer zo goed is gegaan Wonderteam oeehhhh fijn dat het goedaardig was!!!!! Hm persoonlijk geef ik de voorkeur aan de narcose maar het is wel balen als je m krijgt en je wil liever een ruggenprik.. Haha wat voor verschrikkelijke foto is het van mij en Liam? Als hij een beetje toonbaar is mag je hem plaatsen hoor Anders wil ik hem alleen over de mail Fijn dat het goed ging met Mason op school! Incog klote dat het niet lekker gaat meid.. Slapen op de fiets: hier laatst ook gebeurd haha, zo schattig! Meeting: ik heb niet gereageerd omdat ik niet hier ben geweest en geen bericht op fb heb gezien Eten en drinken: Liam eet bijna alles zelf met zijn vork, lepel en handen en hij drinkt ook uit een gewone beker, alleen onderweg nemen we een tuitbeker mee. We moeten het wel in de gaten houden, anders gaat hij ermee spelen als hij genoeg heeft gehad Bed: Olaf is ook meteen naar een groot bed gegaan en dat ging super!
hier niets nieuws onder de zon Mr paloe heeft zes weken cursus, dus kan hij Olaf en Liam niet naar de gastouder brengen, dat betekent dus dat we er eerder uit moeten en ik ze op de fiets moet brengen voor ik naar de trein ga... Ben ik even blij dat Olaf zelf kan fietsen! Het ziet er echt onwijs stoer uit met zn handschoenen, sjaal en rugzakje
niks nieuws zeg ik dan.. wel wat nieuws! Heb het hier nog niet echt gezegd maar we zijn nu de afgelopen 2 maanden actief bezig om weer zwanger te worden, daarvoor al sinds november half half. Ik heb al 4 keer positieve testen gehad (heel licht) en daarna werd ik dan ongesteld. Best balen.. Deze ronde en de ronde hiervoor heb ik mijn ovulatie niet gevoeld, terwijl ik normaal altijd half dood ga. Best spannend allemaal.. Volgende week donderdag is mijn NOD.. Zo, dan weten jullie dat ook weer
Paloe: We hadden het er zaterdag al even over, maar ik duim gewoon keihard dat je snel weer een positieve test hebt en een mooie plakbeeb in je buik!
wat leuk dat jullie weer zwanger willen worden! wel kl*te van die testen zeg, hoor erg veel ook over lichte streepjes op zelfs de kv 2/5 testen! wordt er dus niet makkelijker op om een goeie en goedkope test te vinden (iniedergeval geen cb plus testen zoals je bij mij weer zag) spannend allemaal! duim voor een mooie donkere roze streep volgende week!!
AAAAAAAARGHHHH, heb ik weer. wilde met sem gaan zwemmen (wat ik normaal al eng vind (qua lichaam) laat staan kleine 3 mndn na de bevalling) en is een van de weinige dingen die ik actief kan doen qua bekken en rug maaaarrr nu komt het, wil ik mijn (echt geweldige, jaren naar gezocht enz) badpak passen, knapt de sluiting!!! GROM nu moet ik dus op zoek naar een nieuwe voor deze zomer :S ik bedoel, is normaal al verschrikkelijk (vind ik dan) om badkleding te vinden die mooi past laat staan met een flubberbuik/hangtieten en breeeeeeeeede heupen *sorry, mega ego maar moest er even uit*
paloe; spannend zeg... wel jammer dat je al vier keer een positieve test had, maar toch ongesteld werd... Dat maakt het dan allemaal wel extra spannend!! Hou je ons een beetje op de hoogte??? Qua sollicitatie, ik had inderdaad al zo'n donkerbruin vermoeden dat er interne mensen de voorkeur hadden, maar al met al is de procedure dan heel raar verlopen... Maar goed, ik ben ook blij met m'n plaats bij de kleuters gelukkig. Escal ooooooh, wat vervelend.... nieuwe badpakken/bikini's kopen zijn inderdaad een crime ja... vervelend dat het dan ook net gebeurd als je wilt gaan zwemmen... Sem ook helemaal teleurgesteld? Of wist ze het nog niet? Ik moet hier het woord 'bad' niet gebruiken, want als Thijs dat hoort, en hij gaat niet in bad, wordt hij echt boos. Vanochtend weer bij de speel-o-theek geweest, een leuke kleine glijbaan en ander spelletje gehaald. Thijs vindt het helemaal leuk gelukkig!
Even geen tijd om te reageren! Zit te wachten voor wisselen winterbanden. Dadelijk etentje met vriendinnen. Maar wel goed nieuws in het kletstopic! Tot morgen