@diana, wauw wat fijn! heerlijk dat alles goed is! en twee meiden! vraag je failisement maar alvast aan @hier, bah, vanmorge opgestaan met zo'n pijn aan mijn bekken, heb sem werkelijk huilendjes de trap af gedragen, kon helemaal niets! sm heeft haar nu opgehaald zodat ik even kan liggen nu dus op de bank onder de pijnstilling en zonder sem... is werkelijk de eerste keer (buiten de bevalling) dat ik me zo slecht voel dat ik haar op heb laten halen best vreemd zo stil in huis...
@Knijn: Jeaaah Knijn, bed voor de helft af!! @Diana: Wow super leuk twee meiden! Wordt een gezellige meidenboel hier! Alle zwangeren krijgen tot nu toe een meisje toch? @Escal: Oh wat balen zeg dat je zo last hebt van je bekken. Is echt helemaal niet fijn! Hoop dat snel over is en je lekker weer met Sem kan spelen!
@nike, ik hoop het ook ja, spierverslappers beginnen nu wel te werken en de paracetamol enz ook dus dadelijk kan ik ook echt even slapen hoop ik en krijgen alle zwangere nu een meisje? haha, ook toeval he!
@Kwebbel; Toch nog gebeld, wel fijn he! Gelukkig knapt hij weer op. @Diana; Jeeeeeejjjj, ook een meisje! En wat fijn dat alles er goed uit zag @Escal; Jeetje wat heftig Hoe kan dat nou ineens?? @Zwangeren en meisjes; Nee hoor! Gwn&Amaryllis krijgen jongens
@knijn, dacht al dat het niet klopte maar aangezien ik het geheugen van een stoeptegel heb vanaf de tweede zwangerschap weet verder niet hoe het komt met mijn bekken, had er wel last van maar dit is echt zo erg ineens, maandag is vragen aan mijn fysio. weet wel dat ik na de bevalling van sem er ook echt na een paar maanden ineens weer extra last van kreeg, misschien omdat je weer meer doet en nu ineens de klap krijgt ofzo? vind het wel echt zwaar K! (vandaar mijn derde ego verhaal over hoe ik me voel hihi)
@ mijn ingreep, ja ik heb ondertussen nog steeds wat krampen. Bloedverlies is wel echt minimaal. Dit alles kon 7 tot 10 dgn aanhouden. Wat ik verder nog was vergeten te zeggen is dat ze ter plekke ook een hysteroscopie hadden uitgevoerd. Dit was van te voren niet afgesproken ,maar deze gyn vond het toch fijn om even te kijken of alles er in de baarmoederholte ook goed uit zag en er geen gekke dingen aanwezig waren. Nu ik er toch lag besloot hij dat meteen te doen. Gelukkig zag alles er goed uit. Hij zei wel dat ik een extreem kleine baarmoederholte heb. Dit is verder niet gevaarlijk, maar doorgaans levert het wel meer "problemen/ moeite" op met zwanger worden. Nou daar hebben we dan gelukkig niks van gemerkt @diana, wauw prachtig een 2e meisje en heerlijk dat alles goed was. Wel heel vervelend van die krampen zeg @regenboogje, fijn dat alles goed gaat. We zien je vanzelf weer verschijnen Succes met alles opruimen @nike, heerlijk zeg die 3 dgn nu!!! Ja herkenbaar van je potje verhaal. Dat hadden we destijds hier ook met Mason. @kwebbel, knap hoor dat Jelmer dat zo goed aangeeft. Fijn dat hij eindelijk weer koortsvrij is. @knijn, lekker weekend Kun je heerlijk met het bed bezig @escal, ai wat rot van je bekken Hopelijk snel weer verbetering!!
@Escal; Haha, van aan stoeltegel? Das nie errug veel Gelukkig kan je maandag naar de fysio, hopelijk geeft dat wat duidelijkheid. @Wonderteam; Helemaal vergeten te reageren op jou operatie-verhaal. Sorry Wat naar dat het je zo tegen is gevallen zeg. Wel fijn dat de gyn meteen even heeft rondgesnuffeld Aangezien hij er toch in zat te wroeten Haha, nee niets van gemerkt? Scheelt, hoef je je nu ook geen zorgen meer over te maken Haha, heerlijk met het bed bezig. Ik doe niet anders de afgelopen week. Het is zo klaar hoor, het wachten duurt het langst elke keer. En het nadeel is dat ik beter niet met ammoniak kan werken omdat het niet goed is voor een zwangere en de beeb. Daardoor moet ik manlief elke keer vragen dit te doen, kan wel natuurlijk maar het zou sneller gaan als ik het zelf kon doen aangezien manlief veel werkt. Ach, tiet zat
Voor de zp'ers zonder facebook; Amaryllis is vannacht even voor half 3 bevallen van hun zoontje!! Zijn naam is Dies Jeremia, roepnaam Dies. Hij weegt bijna 10 pond en is 55 cm lang.
Weet ik niet, meer stond er niet bij. Dit staat er precies; Eindelijk! Vannacht even voor half 3 zijn wij de trotse ouders geworden van een zoon! Zijn naam is Dies Jeremia, roepnaam Dies. Schrik niet; hij weegt bijna 10 pond en is 55 cm lang! Vandaar die grote buik. (ik WIST wel dat daar geen gemiddeld kindje in zat...)
Chikai: Wat leuk dat jij in ieder geval van de partij bent als we hier in het zuiden wat organiseren! Oh heerlijk, zo'n high tea! Die is ook lekker zonder thee Fijn, dat abbonnement op de Efteling, kun je lekker vaak gaan! Wat een schrik van die bak met water zeg! Gelukkig had je het meteen in de gaten. Nike: Hoe gaat het met de zindelijkheidstraining? Ah, ik lees het al, komt vanzelf! Knijn: Hoe gaat het met het bed van Maud? Wat leuk dat ze zo goed kan puzzelen, hier doet hij dat alleen als hij er zin in heeft, dus dat gaat niet zo goed als bij Maud Escal: Ja, het is zooooooo leuk! Vooral de oudste, die is er zó mee bezig Wat ellendig dat je nu ineens zo'n bekkenpijn hebt En ja, dan ga je je ook nog schuldig voelen ook, dat herken ik wel, maar niet doen hoor! Sterkte ermee! Kwebbel: Dan test je positief 10 mei! Mooie dag, dan is mijn broer jarig En de 14e is ook mooi, dan zijn mijn ouders 30 jaar getrouwd Gefeliciteerd met je conttractverlenging! Wonderteam: 4 jaar alweer! Pfff, wat gaat het toch snel allemaal he?! Over 6,5 maand 'mogen' wij dat feestje ook vieren, ben blij dat het nog niet zover is! Wel een leuk feest gehad he? Wat heerlijk dat hij het zo leuk vindt op schooL Bah, vvervelend dat die ingreep zo tegenviel... hoe gaat het nu inmiddels? Oh ik lees het al, hoop dat het snel allemaal goed voelt meid! Diana: Dat boek ga ik ook bestellen, bedankt voor de tip! Vervelend van die krampen, maar wel heel erg fijn dat alles goed is zeg Leuk, nog een meid erbij!!!
Was ik nog zo relatief positief vorige keer dat ik wat schreef hier, ben er nu achter dat het toch allemaal niet zo positief is, stomme ik ook weer... De gyn deed een meting van mijn bmm, omdat ik dus wel geregeld harde buiken heb en bijna 2 weken terug ook dusdanig pijnlijke en regelmatige harde buiken, dat het toch verstandig was het te controleren. Hij zag dat de vliezen in de bmm waren gezakt, wat dus betekent dat er een opening is Ontsluiting aan de andere kant laten we maar zeggen... Risico op vroeggeboorte is hierbij erg groot... Heb echt zoiets van: "daar gaan we weer" Maar goed, er is (nog) niks aan de hand en dat gaan we de komende 10 weken gewoon zo volhouden heb ik besloten!
@Zwangeren en meisjes: Oh ik heb een hoofd als een vergiet (Maar dat is me vergeven toch....?)! Natuurlijk komen er ook twee kereltjes waarvan er eentje inmiddels al geboren is!! @Wonderteam: Zo dat viel dan wel vies tegen zeg! Wel fijn dat er verder niets is gevonden. Scheelt weer! Weet je dat ook.
@Incog: Oh wat balen zeg!! Bah! Nu maar hopen dat je het gewoon nog lekker ff volhoudt. Lekker rustig aan doen voor zover dat kan!
Escal, vervelend die bekkenpijn hoop dat het snel weer beter gaat. Kan er helaas ook over meepraten. Wonderteam, hopelijk voel je je snel weer helemaal goed. Knijn, ben ook wel benieuwd naar het resultaat van het bed Incog, dat is minder leuk. Duim voor je dat ze nog lekker 10 weken blijft zitten. Hier nog steeds last van krampen kan amper rechtop lopen van de pijn
Diana; wat leuk, een meisje erbij! Gefeliciteerd! Escal; o, wat vervelend dat je zoveel pijn hebt enig idee waardoor? Wonderteam; op zich wel prettig dat de gyn meteen verder heeft gekeken, scheelt weer een eventuele andere ingreep. Hopelijk zijn je krampen snel over, lijkt me niet prettig Incognito; huh zoiets had ik ook nog nooit gehoord, van die vliezen. Hou je maar heel rustig hoor meid, want jullie kleine meid moet echt nog wel even blijven zitten!!! Enne die meeting; ik ben in voor een combi met een kraambezoekje als jullie kleine meid er ook is! Lijkt me gezellig!
Hey meiden, ben ik ook weer even. Stom hoor: ik check het forum eigenlijk altijd via de 'abonnementen' op de onderwerpen en kijk dan of er staat dat er nieuwe berichten zijn. Dacht ik bij te zijn, blijkt dat ik heel pagina 117 en 118 nog niet gezien had, terwijl er stond dat er geen ongelezen berichten waren . Maar goed, volgens mij ben ik nu dus bij. Alleen weer niet zoveel tijd om te reageren. Ga het zo wel proberen, of anders steeds een beetje in de loop van de dag (ben aan het werk, beetje afwisseling is wel fijn af en toe). Heb eerst even een vraag als het mag: is er iemand hier met een luiertas van Beaba (specifiek de Los Angeles of Sydney, met zo'n verschoonmatje aan de buitenkant zeg maar), of van Tribal Baby? Wil graag een nieuwe tas, maar weet niet welke, en heb nog niet goed kunnen vinden welke tas ik waar fysiek zou kunnen bekijken in een winkel; online zie je altijd alleen de buitenkant, maar het gaat mij juist om de indeling van binnen. Verder gaat het goed hier. Wel last van banden of bekken, kan niet meer veel lopen, maar verder zeker geen klagen. Nog 11 weken werken, dan verlof! Heb net ff geteld; dat zijn nog maar 37 werkdagen (heb ook nog weekje vakantie tussendoor), dus wordt heel krap met alles wat ik graag af wil krijgen. Amy was laatst op de bank en het bed aan het oefenen met lopen, maar zo'n zachte ondergrond valt dan misschien zacht; het loopt wel moeilijk! En op de vloer lopen wil ze nog steeds niet. Beetje ziekig geweest week terug ofzo, sindsdien reuze gezellig, veel aan het kletsen en erg aan het spelen met keukentje, serviesje, etc. Ze laat ook duidelijk van zich horen als iets haar niet zint, of ze haar zin niet krijgt, dat geblèr vind ik af en toe wel vermoeiend. Verder zijn we inmiddels in de maand mei beland: 3 bevallingen in onze directe omgeving op de planning. De eerste is nu 38 weken, daarna 37.5 en de laatste 37 weken. Spannend dus! @Incog: meid, dat is idd wel een domper! Maar nog geen echte activiteit dus, zoals bij de jongens, dus dat geeft misschien toch moed? Ik duim dat ze nog lekker even minstens 8 weken blijft zitten (toch?) @Wonderteam: balen zeg, dat het zo tegenviel, wel heel fijn dat er verder niks raars te vinden was! @Escal: oei, dat is niks, zoveel pijn! Hopelijk een soort van terugslag van het hele zwanger zijn enzo, en dat het hierna alleen maar beter gaat... @Nike: Het is je vergeven hoor, dat je de jongens vergeten was . @Diana: wat leuk, weer een meid!! @Puzzelen/zindelijkheid: wat zijn jullie kindjes snel! Hier gaat puzzelen echt nog niet, en ook wordt er qua zindelijkheid niks aangegeven. Ze heeft laatst zelfs opeens in bad gepoept!
@Kwebbel: jeetje, heeft Jelmer nu weer last van zijn oren én waterpokken? Hopelijk is hij snel weer helemaal beter! @Regenboogje: wat fijn zeg, dat het huis zo goed bevalt! Tja, uitpakken enzo is ff een klusje, maar lijkt me ook wel heel leuk.
Hoi meiden, Ik moet ff terug gaan lezen, weet eigenlijk niet meer wat ik net gelezen heb, maar dat doe ik straks ff..... Wel alvast ff mijn ego verhaal voor vandaag.... Caitlynn heeft de afgelopen dagen minder koorts gehad, ze hoest zich nog wel helemaal suf, maar verder gaat het redelijk. Gistermiddag kreeg ze ineens gekke vlekken, snapte er niets van... Even later was het weg, maar later op de middag kwam het terug. Ik heb de HAP gebeld, maar die muts daar had zoiets van: ach zal wel een allergische reactie zijn op de antibiotica (die ze al een week slikt...), verder niets. Lekker dan, heb er ook nog een van 4 maanden hoor... Ja, maar als het iets anders is, heeft die het toch al..... Vraag me echt af waar we een HAP voor hebben als je daar toch niet mag komen. Snappen ze dan echt niet dat je graag wilt weten wat je moet doen in dit soort gevallen....???:x Werd er helemaal onzeker van, Als ik met een verkoudheid wacht met naar de HA te gaan is het niet goed, want dan krijgt ze keelontsteking... Als ik dan een keer snel aan de bel trek is het ook weer niet goed..... Vanochtend lijkt ze vlekvrij te zijn, maar ik houd het wel goed in de gaten. Maar ik was dus alweer te laat met de HA bellen, sta je eerst zolang in de wacht dat de verbinding vanzelf verbroken wordt, bel je gelijk terug zijn ze in gesprek, en om 1 minuut over 10 nemen ze dus niet meer op, dan maar telefonisch spreek uur om half 12.... Groetjes, Elleke