Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    bah ellke wat een zeik met die hap en ha! ik zou direct een andere ha zoeken (en ook aangeven dat je dat gaat doen een waarom) en volgende keer niet meer naar de hap bellen maar gewoon direct naar de eerste hulp gaan, als ze je niet willen helpen bij de hap dan maar zo toch! ben hier zelf altijd erg fel in met de kinders, als ik denk dat er wat is moet er naar gekeken worden en zo snel mogenlijk (als niet direct!) en daarnaast heb je inderdaad nog een beebje van 4 maanden, die zijn zo vatbaar als iets! kan me hier echt boos om maken! :mad: grom

@kwebbel, hoe gaat het nu met de druppeltjes??
    @gwn, hier ook een traag puzzelkindje hoor :D en qua zindelijkheid geeft ze het nu ook ineens niet meer echt aan (en als ze het doet geeft ze lize de schuld van de lucht die er in huis hangt :p ofte wel, baaaaaah lize poep bah, en een luier pakken, 9 van de 10 keer heeft ze dan dus zelf gepoept haha) en in bad poepen heeft sem hier ook een tijdje gedaan... vreemd he dat ze dat ineens gaan doen
    @hier, net slippertjes gekocht voor sem via internet, nu maar hopen dat ze passen en het weer beter gaat worden :D
    owja, sem gaf ineens aan dat ze wilde slapen, ik haar in bed gelegd om half 12 (ipv 1 uur!) en mevrouw slaapt nog steeds!
    mijn lage rug doet trouwens al minder pijn (lees, kan weer lopen en al bijna rechtop ;) ) hopelijk morgen nog beter :D

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Gwn; spannend zeg, met al die bevallingen in het vooruitzicht! Leuk hoor, zoveel kleine kindjes in de omgeving. Gezellig! Hier is ook zo’n babyboom gaande, geweldig! (en het einde is nog niet inzicht, lekker veel speelkameraadjes samen) Ook zo’n dametje met een eigen willetje, die Amy! En weet je, het lopen komt echt vanzelf wel…Puzzelen doet Thijs ook nog niet (ja, alle stukjes eruit halen, terugleggen ho maar…) En zindelijk; thijs maakt het niets uit als hij een tijdje met een poepluier rondloopt, hij zegt dan wel bah, maar als ik ‘m niet meteen verschoon, lijkt hij het niet heel erg te vinden.

Elleke; ooooooh, wat stom… ! Volg je moederinstinct hoor meid, met vlekken zou ik altijd gaan… beter een keer teveel dan te weinig. En al sta je bekend als een ‘zeur’, wat boeit jou dat… Het gaat om de gezondheid van je kindjes!!

Escal
    ; he, gelukkig, er zit wat verbetering in bij jou…. Hopelijk ben je snel van alle pijn af!! En haha, gaat Sem nu al Lize de schuld geven!! ;)

Hier; vanochtend gezwommen in een ander zwembad. Maar Thijs was duidelijk te groot voor de babyzwemles… Dus nu maar eens kijken hoe de tussengroep (tussen baby en peuter in) is, of anders wordt het toch de peutergroep. Wel een veel fijnere tijd, nu kunnen we van 9u tot 9.45u zwemmen! Dan heb je nog wat dag over… gelukkig!

M’n ouders zitten deze week in Parijs, bellen ze net op (heel gezellig), schrikt Thijs wakker van de telefoon (minder fijn). Gelukkig kunnen sussen en hij sliep weer door. (nu al sinds 12u, dus het wordt gelukkig een lange ruk vandaag! Al een paar avonden is hij moeilijk in slaap te krijgen en natuurlijk, nu mama nog vakantie heeft, wordt hij om 6.00u wakker, door de wekker van manlief). Als het papa-dag is, slaapt Thijs tot 7.30u!!

Helaas is de laatste vakantiedag ook alweer aangebroken, maandag begint het werken weer. Nu tot aan de zomervakantie maandag kleuters, woensdag groep 7/8 en donderdag groep ¾. Maar alles leuker dan die ellendige groep 6/7!! :D

3. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Chikai:Jammer dat de vakantie er weer op zit!
    Wat stom dat Thijs juist lekker uitslaapt op de papadag en voor de rest niet. Hopelijk snel weer beter. Hier zitten we momenteel in een hele goede slaapperiode. Voorheen was het nog wel eens 6 uur. Nu echt altijd 7 uur of later. Vaak wel half 8/8 uur/half 9. Dat is voor hier een luxe! *klopt 3 keer af op de tafel*
    @Escal: Wat voor slippertjes heb je gekocht? Ben benieuwd!
    Oh fijn dat het weer beter gaat met je rug!!

4. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Gwn: Wat leuk dat Amy zo aan het kletsen is. En oefenen met lopen!! Leuk leuk! Mees was ook super bang om te vallen en deed het daarom ook bijna nergens. Uiteindelijk is ie bij mijn ouders op het gras begonnen. Misschien nog een optie?
    Fijn dat je je lekker voelt! Schiet al aardig op zeg!
    @Doglover: Hoe is het afgelopen met de vlekjes??

5. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Hier: De mannen liggen in bed! Even tijd voor mezelf!!
    Dadelijk eens voor een peuterbedje kijken.

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nike; wow, dat is wel goed zeg, zo lekker lang slapen!! Heerlijk! Maar mij hoor je op zich niet klagen hoor, Thijs slaapt nu echt 's nachts door en gisterenmiddag had ik heerlijk 2,5 uur!!!! voor mezelf... (en dat is een record, 2,5 uur heeft hij alleen mar als klein baby'tje nog gedaan)

7. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Chikai: haha, hier slaapt Amy normaal ook nog maar meestal een uur, max anderhalf. En vandaag, juist nu we op visite wilden gaan, natuurlijk ruim 2.5 uur!!! Heerlijk he? :)

@Nike: ja, misschien is op het gras wel een idee ja. Alleen kennen we helaas niemand met een behoorlijk stukje, behalve mijn oma, en daar komen we niet heel vaak. Maar als het wat beter weer wordt gaan we dat zeker eens proberen! En wie weet op vakantie, eind mei, daar is vast ook veel gras. Op het strand heeft ook iemand geopperd, maar het zachte zand lijkt me erg zwaar en heet, en het zand bij de zee misschien toch weer bijna net zo hard? Ach, we zien wel ;).

@Hier: wil graag nog ff de laatste foto van de boom voor de babykamer spammen, ik ben zelf geloof ik verliefd op deze versie. Ze heeft hem nu voor ons op een gele achtergrond gedaan, omdat hij mogelijk op de gele muur komt. Dat is alleen nog niet zeker, dus zit dan met die witte blaadjes... Misschien dat ik vraag of er een lijntje omheen kan, of anders heel licht geel (de muur is 'duidelijk' geel). Wat vinden jullie van deze? :)

boom voorbeeld3.jpg

8. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    mooi gwn! vooral die uiltjes :D echt gaaf!
    leuk ook het praten, alleen is oefenen met lopen op de bank inderdaad moeilijk (ookal valt het zo zacht haha)

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik vind het ook echt een mooie boom. Een lijntje om de witte blaadjes zou ik niet doen, want dan gaan die witte blaadjes juist extra opvallen.

10. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zooo, ben ik weer! Weekendje bij mams geweest :D

@Chikai; Bweh, vakantie voorbij. Sterkte met werken deze week ;)
    @Gwn; Leuk hoor! Ik zou denk ik geen randjes om de blaadjes doen. Dat benadrukt het dan zo, vind dit juist leuk! En ach, dan zie je de witte wat minder, geeft toch niks?
    Al denk ik dat je ze nog wel ziet hoor, spierwit op goed-geel valt wel op.
    @Doglover; Beterschap met je meisje!
    @Escal; Fijn dat het beter gaat met je lijf. Wat lief dat Sem zelf naar bed wil. Doet Maud echt NOOIT! ;)

@Hier; Afgelopen weekend dus bij mams geweest. Heel gezellig maar wat heeft Maud dramatisch slecht geslapen! De eerste nacht een paar x wakker, 3x naartoe geweest en om half 7 eruit. De 2e nacht was het helemaal drama. 3x eruit geweest, huilen huilen huilen. Tot kokhalzen toe, jeetje... dan laat je haar toch niet liggen??
    Laat op de avond het campingbedje nog wat zachter gemaakt omdat die 'matras' (zeg gerust plank, waardeloze dingen) knetterhard is. Maud slaapt op dr buik en kruipt omhoog dus ligt ze met haar hoofd op de rand, wat ook hard is.
    Mams gaat meteen een ander bedje aanschaffen, haha. De schat.
    Niet alleen om dit weekend maar ook omdat we toch regelmatig komen (en zuslief straks ook, heeft 4 kids) en ze niet wil dat haar kleinkinderen op een plank moeten slapen. ;)
    Vanmorgen meteen de boel ingepakt en naar huis gereden, pfff. We waren om half 12 al thuis.
    In de auto sliep ze een uurtje, thuis niet meer. Ze lag eerst wel goed maar begon toch te huilen, even laten gaan maar ze hield niet op. Blijkt dat haar been vastzat tussen de spijlen en haar 2 slaapknuffels lagen ernaast, grmf... Daarna wilde ze nooit weer slapen natuurlijk.
    Nu ligt ze er net in en is stil, hopelijk slaapt ze de nacht thuis weer gewoon door.

Wel tijd gehad om het bedje 1x in z'n geheel af te lakken vandaag! :D
    Ben wel doodmoe, werkelijk gesloopt... niet handig, zo weinig slapen en zwanger zijn, bweehh :(

11. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hmmm, volgens mij heeft Maud ook waterpokken...
    Ze heeft maar een paar rode vlekjes met blaasjes op haar handen, lichte/kleine rode bultjes op haar hakken/voeten en rode vlekjes (waarvan er 1 open is) op haar billen.
    Ze is een paar dagen verkoudheid-achtig en had vanmiddag 37.3. Geen koorts, weet ik... maar wel typerend voor waterpokken allemaal. Wat denken jullie als je dit zo leest?
    Mag ze naar het KDV eigenlijk? Als ze het heeft?

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@knijn, hand voet mondziekte :) vaak hebben ze dan ook plekjes in de mond ( google maar eens op hand/voet/mond ziekte)

13. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hoi :)

Nou Fay heeft de waterpokken. Tot nu toe nog niet heel veel, dus ik hoop dat het allemaal een beetje mild verloopt :)

Verder ben ik vandaag weer begonnen met werken na 2 wkn vrij. NU alleen morgen en dinsdag nog en dan weer heerlijk 5 dgn vrij. :D

@gwn, vervelend zeg dat je zoveel last hebt :(:(
    @knijn, geeft niks hoor. soms kun je toch wel eens over dingen heen lezen :D Foto van bedje :D Balen dat Maud zo slecht sliep daar :(
    @nike, wauw Mees slaapt lekker :D
    @chikai, jammer dat de vakantie weer voorbij is :( Hier momenteel ook de 6 uur wakker periode bij Fay, maar dat heb ik liever dan die vreselijke nachten :D

14. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Huh? Hand, voet en mond ziekte?? :( Nog NOOIT van gehoord! Zou ook kunnen zo te lezen, morgen maar even in haar mond kijken. Als daar niks zit heeft ze denk ik de hand, voet en kont ziekte :p
    Thnx Wonder! :D

15. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Knijn: ik denk ook hand voet mondziekte, waterpokken begint namelijk bijna altijd op de romp.

16. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Gwn: Hele mooie boom. Ik zou ook geen randjes om de witte blaadjes doen hoor!
    @Knijn: Pfft kan me voorstellen dat je kapot bent! Maar wel het bed al een keer in de lak! Joehoe!! Alvast weltrusten voor straks! Hopelijk een lekker nachtje!

17. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Knijn: Niets op de romp? Dan denk ik ook de hand voet mond ziekte. Of kont ziekte dan....hahaha ik bescheur me hier achter de laptop.
    @Wonderteam: Hopelijk valt het allemaal mee met Fay!
    Wow lekker zeg dat je maar twee dagen hoeft en dan al weer lekker vrij bent!!

18. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Kwebbel: NOD komt dichtbij! Voel je al iets of juist niet....?

19. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Ook nooit van gehoord, zal het opslaan in mijn geheugen ;). Hier tot nu toe alleen 6e ziekte gehad (een jaar geleden), dus de pret moet nog beginnen ;). Sterkte allemaal met de zieke kindjes!

@boom: wat jullie zeggen over een randje er omheen klopt wel... Het punt is dus dat de boom mogelijk op de WITTE muur komt, dan zie je de witte blaadjes dus niet meer ;)

@Knijn: ik duim heel hard voor je voor een betere nacht. Die dingen die bij het campingbedje geleverd worden vind ik ook niks, maar met zo'n speciaal matrasje erin gaat het prima voor af en toe vind ik...

20. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik ben sinds een paar dagen ontzettend moe en snel licht in mn hoofd, maar verder nog geen kwaaltjes. We zullen zien.

Deel Deze Pagina