Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @paloe, haha zie het nu pas :p klopt ja! zelfde lok hihi, en wat gaaf, liam aan het lopen :D whoeehoee!
    @chikai, jaa foto's!! (en wow 45 euro voor 2 paar! waar dat? moet voor sem ook nog 1 paar open schoenen namelijk)
    @diana, oei klinkt niet goed, inderdaad even langs de ha gaan. beterschap
    @hier, poppenbedje aan het opknappen voor sem en lize, is een oud bedje van collega van mister e, hun hadden geen jonge kinderen meer in de fam maar is daar nog gemaakt door de vader van de opa, echt heel mooi houten bedje :) als het af is zal ik foto spammen :D

2. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen meiden!

Sorry, sorry, sorry dat ik jullie weer zo verwaarloos! Lees heel trouw bij, en leef zeker met iedereen mee, maar ik kom gewoon niet aan reageren toe... Er gaan dagen/weken voorbij dat de laptop niet tevoorschijn komt, en op mijn telefoon (waarop ik wel lees), reageert het zo rot. Dus nu ff snel snel op het werk...

@Knijn: ik heb dat boekje wel, maar als je het niet heel erg vindt wil ik eerst even kijken wat Amy er van vindt. Ik was nl laatst boeken aan het opruimen, en deze leek me juist zo leuk. Als ze er niet bijster veel interesse voor heeft, stuur ik het je graag op!

@Paloe: top, dat lopen van Liam! Grappig hoe hij daar dan zo bewust mee bezig is, dat loslaten :). En wow, wat een gepraat!
    en, wanneer komt de monteur? Balen hoor, altijd zo'n gedoe als dat soort dingen stuk gaan..

@Escal: leuk, zo'n bedje, ben benieuwd naar de foto! Heb je wel ook een 'voor' foto gemaakt?

@Diana: beterschap met het hoesten meid, als je er pijn in je buik van krijgt zou ik idd zeker naar de ha gaan!

@Kwebbel: hoe is het nu? Minder misselijk hoop ik?! Ja, lastig is dat he, met zo'n 2e zw... :(

@SweetMieke: welkom terug, en sorry ook hier, maar kan je niet meer helemaal plaatsen, al komt je naam me wel bekend voor...

@Regenboogje: fijn dat jullie helemaal gesettled zijn. Hoe is het met Stan? Alles zoals het hoort zeg maar?

@Chikai: fijn, van de schoenen! En een nette prijs ook! Ik vind het persoonlijk best moeilijk om bijna 100 euro uit te geven aan een paar schoenen op deze leeftijd... Voorlopig heeft Amy nog van die slappe flutdingen aan, dat is het beste als ze net lopen, toch? (Naast op blote voeten). Begreep dat ze pas als ze een paar maanden lopen 'echte' schoenen aangemeten moeten krijgen?

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Praten: wow, ik vind echt dat jullie kids al veel kunnen zeggen! Zie zinnen voorbijkomen met 2 en 3 woorden, hele observaties, enz... Nou, hier niet hoor! Veel meer dan de standaard woordjes die ze al een tijd zegt komt er niet uit. Ja, behalve dan dat ze wel iets meer na gaat zeggen. Zo viel er gister een bord uit de kast (hadden we gekregen voor haar geboorte.. helemaal leuk beschilderd enzo, dus baal er erg van!), en toen ik haar vertelde dat ze even op schoot moest blijven zitten tot papa de scherven had opgeruimd omdat het ding stuk was zei ze ook 'stuk'...

@Weer: lekker hoor, eindelijk beetje voorjaar/zomer. Alleen is de overgang wel weer lekker groot. Nog niet extra flauw gevallen gelukkig, maar voel het wel meteen. En ik heb niks meer om aan te trekken! Zie er echt in álles uit als een gestrande potvis ofzo :(. Vanavond maar even beetje shoppen dus als het lukt.

@Hier: Amy had gister meer dan 41 graden koorts. Geen idee waarvan, en het zakte gelukkig ook wel weer, maar ze is nog niet helemaal lekker. Gek is dat toch. Eigenlijk heeft ze elke paar weken wel een keer koorts zonder duidelijke aanleiding, is dat normaal?
    Dinsdag even lekker een weekje weg, naar het huisje van mijn schoonvader op een camping op de Veluwe. Even rust; ben er echt aan toe. Zit helaas nog steeds niet lekker in mijn vel...

@Buik: gaat prima eigenlijk. Begint wel wat lastiger te worden en hij ligt vaak tegen mijn blaas of ribben, maar nog goed te doen. Begin alleen wel erg zenuwachtig te worden omdat we toch weer geen naam hebben nog! Aan de naam waar we het samen over eens leken kan ik toch niet wennen, dus zijn we weer terug bij af. Op een of andere manier voelde het gewoon alsof die naam niet past bij wat er in mijn buik zit, maar wat er dan wel bij past?! Lastige is ook dat ik me wel eens afvraag of ik niet onbewust het idee heb dat er een 'tweede Amy' in mijn buik zit zeg maar, of is dat heel gek?

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Gwn: Lastig he die namen? Hopelijk komt DE naam snel voorbij.

Ben vanmorgen weer erg misselijk, ben dan gelijk zo lamlendig. Krijg ook met moeite wat eten binnen.
    Had net het zwembadje gevuld voor Jelmer, kom ik buiten met de laatste emmer is meneer er maar vast in gaan zitten, met kleren en schoenen aan haha.

5. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Diana; Vervelend dat je nog niet van het hoesten af bent.
    @Gwn; Met Stan gaat alles goed. Lief dat je ernaar vraagt. Alleen hier is het praten ook nog niet echt aan de orde. papa, mama en opa komen wel goed aan de orde, maar de rest ook niet echt. Misschien kan het op andere manieren te goed duidelijk maken wat ie wil.
    Verder is het nog altijd een lekker vrolijk jongetje, wat ook behoorlijk boos kan worden. Tegenwoordig begint ie dan heel hoog te gillen. Aan de ene kant lachwekkend, maar aan de andere kant vervelend. Ach ook dat gaat wel weer over hoop ik.
    Hoe is het met Amy en d'r hoofdje?
    @Kwebbel; Vervelend dat je zo misselijk bent.
    Grappig dat Jelmer niet kon wachten om in het zwembadje te kruipen.

Hier vanmorgen eerst zwemles gehad en daarna nog verwend met het zwembadje. Dus meneer was doodop van al het spelen en zwemmen.

6. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Paloe: Wow die Liam praat echt heel veel! En ineens lopen, stoer!!
    Is de monteur voor de wasmachine al geweest? Mooi balen zeg!
    @Sweetmiekie: Ik ben voor de bevalling en direct erna een periode niet zo actief geweest, dus ken je niet zo goed. Maar welkom back!

7. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Knijn: Sorry geen Pampers-boekje....

8. SweetMiekie

SweetMiekie Actief lid

21 nov 2009
    195
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Ochten
    Ik was voorheen ook gewoon onder deze naam actief op het forum..Ik was gedurende mijn zwangerschap aardig actief...Maar toen ik eenmaal was bevallen van de kleine meid ben ik er eigenlijk niet meer op geweest..Vraag me niet waarom..Denk te druk ofzo...
    Maar met de kleine meid gaat alles hartstikke goed...Tis een echt handebindertje aan het worden..Alles maar uitproberen en doen en kijken hoever ze kan gaan bij mama en papa...Maar jah dat hoort er nu eenmaal bij...Voor de rest is het echt een schat en een super makkelijk meisje..Al vanaf de geboorte eigenlijk al...Dus wat dat betreft hebben we het goed getroffen met haar...
    Jah en nu kijken voor een broertje of zusje ;)

9. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Kwebbel: He bah die misselijkheid. Ben je het alleen in de ochtend? Trekt het in de loop van de dag weg? Hopelijk gaat het snel over!
    @Escal: Hihi inderdaad dezelfde lok, haha, goed gezien van Paloe! Lieve foto zeg van Sem met de watten!
    @Chikai: Wow lekker shoppen zeg met die schoenen. Hier moeten we ook in ieder geval sandalen. Hij heeft de hele vakantie op teva's van de buren gelopen. Maar ik wil toch eigenlijk wel echte sandalen kopen. Morgen of zaterdag toch maar proberen ze ergens op de kop te tikken!
    @Diana: He bah wat rot dat je nog steeds aan het hoesten bent. Wat zei de dokter?

10. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Kwebbel: Hihi die Jelmer! Boefje! Heb je een foto?
    @Gwn: Hmmm balen dat jullie er nog niet uit zijn met de naam. Heb je echt nog geen idee of twijfel je tussen een paar namen nu?
    Koorts: volgens mij krijgen kleine kinderen heel snel koorts van iets (verkoudheid, kiezen, virusje). Zal vast niet heel erg zijn als het snel over gaat! Wel rot!
    Nog wat kunnen shoppen?
    @Regenboogje: Lekker dagje hoor met zwemmen en badje!

11. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Hier: Vandaag laatste dagje van onze vakantie. Lekker naar een plas in de buurt geweest. Mees vond het erg leuk in het 'grote bad' zolas hij het noemde.
    Daarna lekker pannenkoeken gegeten! Mees had zo'n honger dat ie al aanviel toen de ober de pannenkoek nog niet eens op de tafel had gezet. Griste hem zo van het bord :D. Kon nog net voorkomen dat ie voor een groot deel op de grond belandde.

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Vanmorgen leek het erop dat ik vandaag een goede dag zou krijgen maar na de lunch werd ik toch weer misselijk. Zit op mn werk, maar heb even pauze. Voel me echt weer hondsberoerd, bleh.
    Morgen heb ik een vrijgezellenfeest van een vriendin. gaan we 1,5 uur kano varen en dan nog een half uur terug fietsen pffff.....word al moe als ik eraan denk. Zondag hebben we familiedag dus een druk weekend. Maandag lassen we maar een rustdag in denk ik.

Nike: haha, wat leuk dat Mees zo enthousiast wordt van pannenkoeken.
    Ik heb helaas geen foto gemaakt van Jelmer met kleren in het zwembad.

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Oh oh, ook ik ben jullie aan het verwaarlozen! :)

Net als Gwn lees ik ook veel bij op de telefoon maar kom gewoon niet aan reageren toe.
    Heb het enorm druk gehad met mijn studie en werken (doe nu een volledige kraamperiode van 8 dagen met soms verlenging tot 10 dagen per keer). Gelukkig heb ik inmiddels mijn opdrachten af en mag ik op voor de eerste Proeve :) Scheelt alweer heel veel in drukte. Ook ben ik bij een kraamgezin geweest waar de baby uiteindelijk binnen een paar uur met spoed naar het ziekenhuis moest, was daar behoorlijk van geschrokken en ben er ook even mee bezig geweest om te verwerken.

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Kwebbel; Oh wat balen dat je je zo beroer voelt! Hopelijk kan je dan maandag goed tot rust komen!
    @Nike; Hihi, leuke actie van Mees :D

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Kwebbel; Had de actie van Jelmer op facebook gelezen, wat een boef is het toch :D
    @Gwn; Hopelijk voelt Amy zich inmiddels beter. Geniet van je vakantie, jullie hebben het verdiend!
    @Escal; Wat een leuke foto's van je wattenbolletje en je roze shirtjes prinsesje :D;)
    @Chikai; Das leuk scoren voor zijn prijsje met de schoenen.
    @Diana; Ah wat balen van je hoesten en je buik :( Toch even langs de ha gaan?
    @Incog; Ik denk veel aan je! Duim elke dag dat je kleine kruimel nog lekker lang bij mama mag blijven zitten! Dikke knuffel!

16. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Chikai: Ik moet zeggen dat V. eigenlijk heel goed luistert (realiseer me dat pas nu je het vraagt :) ) en O. ook! We hebben op het veldje waar we staan een zandbak en wip staan, dat scheelt denk ik ook en veel andere kindjes daar waar ze mee kunnen spelen...
    Slapen gaat bij ons best goed, maar het is dan ook wel zo dat áls ze slapen, ze niet meer wakker worden en ook niet wakker worden van andere geluiden... Denk dat het gewoon een kwestie is van geluk hebben...

NIke: Wat heerlijk, zo'n kinderbungalow! En dat voor maar een tientje extra, daar kun je zelf niet voor gaan slepen.
    Wat heerlijk dat hij nu met 3 woorden gaat praten, leuk :D
    Whahahaaaa, geweldig, dat pannenkoek-verhaal! :D

Knijn: ik kan je helaas niet aan dat boekje helpen, ken het niet, anders had je het wel mogen hebben, als het hier gewoon maar gelegen had.
    Wat grappig, heb je dat echt nog nooit gezien? Mijn moeder verklaarde mij ook voor gek (had ervan gedroomd, was toen 5,5 jaar), maar toen mijn zusje geboren was, had ze wel zoiets van: "Hmmm, leuk, apart!" Ken je die grote dozen van de pampers van vroeger, met die blonde baby erop? Zou zo een foto van mijn zusje kunnen zijn :)

Paloe: Oh hij kent wel lekkere woorden; aardbeien, jummie, krijg er spontaan zin in!
    Wat goed dat Liam loopt nu! Super :D
    Is je wasmachine weer gemaakt?

Doglover: Lief van je! Ik ben alleen niet meer zo actief op hyves, haha, dus als je daar iets zou achterlaten, kan het zomaar eens zijn dat het lang duurt voor je reactie hebt...;)

SweetMieke: Welkom terug meid.

Kwebbel: Ach gats, die misselijkheid... hoe is het daar nu mee?

Escal: Wat een leuke foto's weer van je meiden!!!
    Wat enorm leuk, zo'n poppenbedje! Ben benieuwd naar de foto!

Regenboogje: Oh gek zeg, dat hij in de box wel zo schreeuwt, maar zijn bedje nog wel pikt. Gelukkig accepteert hij dat nog. Ik vind zo'n ledikant echt leuk ;)

Diana: Wat zei de dokter?

Gwn: wat lastig met die naam! Wij hebben de naam voor O ook lang moeilijk gevonden, maa rkwamen er toch steeds bij uit... Misschien dat het bij jullie straks net zo gaat?

Elena: Oei, wat heftig zeg.... hoe is het dat afgelopen met dat baby'tje?
    Wel goed van je dat je het zo goed doet, heb echt respect voor je!

UPDATE van onze situatie staat in het dagboek. Word heen en weer geslingerd tussen alle emoties momenteel en heb heel even een punt bereikt van; 'Oké, kom maar op, wat nu weer? Jullie maken je zorgen? Ik ben toch hier, los het maar op.'

Beetje recalcitrant misschien, maar het lijkt even op een overlevingsmodus, denk dat ik anders doordraai...

17. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @nike, whaha, ober zal wel geschrokken zijn :p pannekoeken gaan er hier ook met smaak in hoor maar zo erg hihi ;)
    @kwebbel, oei inderdaad druk meis, denk wel aan jezelf he!
    @elena, wat goed dat je al op kunt gaan! heftig hoor om dat van zo dichtbij mee te maken, uiteindelijk wel goedgekomen met de beeb?
    @incog, ook hier houden we alles in de gaten! begrijp de overlevingsstand heel goed hoor, denk dat je dat ook wel bijna moet uit zelfbescherming want dit is teveel om allemaal aan te kunnen, echt respect hoe jullie dit als gezin aanpakken! nogmaals dikke knuf

18. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Hier de na foto, helaas geen na foto :(
    maar even voor de beeldvorming, beetje rokersgele plaatselijk afgebladderde verf en hout vol met deuken, gaten en krassen. is natuurlijk nu nog te zien dat het een oud bed is maar vind het persoonlijk wel heel wat netter. en mag ook wel zien dat het oud is vind ik.
    komt tzt nog een hemeltje boven met groen/wit geblokte stof en bijpassend beddengoed :D (alles heb ik al alleen het maken moet ik een keer in gaan plannen :p )

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Paloe; wat goed van Liam! Zie je wel, het komt wel…!

Escal en Diana; sorry, nog geen foto’s van de schoenen. We hebben hier vlakbij een outlet zaak van een goede schoenenwinkel. Dan heb je niet heel veel keus, maar het scheelt wel geld!

Escal; dat je nog tijd hebt met 2 meiden, voor ook nog zo’n creatieve uitspatting! Knap hoor!

Gwn; Thijs heeft nu z’n 2e paar schoenen, maar nog steeds met een hele soepele zool. (kun je zelf dubbelvouwen, zo soepel). Liever een tijdje nog zo soepel als zo’n stugge zool. En met dit weer loopt Thijs ook graag op blote voeten. Jammer genoeg weet hij hoe het klittenband werkt van z’n sandalen, dus dat maakt het wat lastiger…
    Is het nog gelukt met het shoppen? Wel ineens een extreme overgang qua weer he, het is in Nederland hollen of stilstaan. Al heb ik veel liever dit warme weer, dan het koude! Raar dat amy elke paar weken koorts heeft. Heeft het te maken met haar tanden en kiezen bijvoorbeeld?
    En lastig zeg, dat je nog niet uit een naam bent die je beiden graag wilt.. Moeilijk. Succes met het zoeken van DE naam!

Kwebbel: haha, leuk zeg, Jelmer zo in het zwembad! Sterkte, zo zwanger zijn is niet zo fijn he..

Nike; haha, die Mees, die had echt zin in pannenkoeken zo te lezen! Fijn dat je een leuke week hebt gehad!

Elena; dat lijkt me ook echt moeilijk, kraamgezinnen waar het dan niet goed mee gaat. Dan ben je weer eens te blij dat het dan bij jezelf wel goed is gegaan… Kan me voorstellen dat je dat telkens wel even goed moet verwerken. Succes met de drukte!

Incognito; allereerst wat knap dat je ook nog tijd maakt voor zp hier…. Dat hoeft niet hoor, dat begrijpen we allemaal!! Die overlevingstandmodus is uit zelfbescherming, heel begrijpelijk… Ik ben heel de avond al aan het kijken of je al wat hebt gepost, ik hoop toch zo dat het gesprek nog een beetje meevalt vanavond….
    Even reactie op jouw berichtje: heerlijk toch dat je kinderen zo goed luisteren! Thijs probeert nogal veel uit en loopt heel graag weg! (wordt denk ik maar een tuigje aanschaffen ;) We zullen zien hoe hij het gaat doen met slapen, ik wacht het wel een beetje met angst en beven af, aangezien hij thuis ook al snel wakker wordt van geluiden…

Hier… morgen gaan we een weekendje kamperen. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen! O ja, en daarbij, ik nies en snuit me suf, hangt weer een of andere pollen gedoe in de lucht... verschrikkelijk irritant. Hou m''n hart vast voor het komende weekend, het hele weekend buiten.... Dat worden 100 pakjes zakdoekjes denk ik.... ;)

20. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @chikai, komt wel hoor de foto's :) wachten gewoon rustig af :p
    en ja druk is het wel maar vind het zo leuk om sem te zien reageren, ik vind het leuk om te doen, en staat ook nog eens leuker dat een on opgeknapt bed :)

Deel Deze Pagina