Oktober 2010 mamma's deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door InCognito, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Aha, nou ja, dat is de reden die in het topic stond...

@SlaPen: inslapen gaat hier gelukkig prima, maar vanochtend ook om 06:10 al klaar om de dag te beginnen... Pfff, weet ook niet wat ik daaraan kan doen...

Typt weer lekker op tel.. Not!

Hoest nu met Sem? Raar hoor, zolang moeten aankijken...

@Hier: gaat best aardig. We hebben sinds vandaag officieel een volkstuin; erg leuk!

Babykamer bijna af, moet alleen de muursticker nog binnenkrijgen..

2. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Escal; Ik hoop wel op een fase ja :D Leuk is dit niet zeg, pfff. Helpt ook niet dat ik zwanger ben natuurlijk, kan mijn slaap wel goed gebruiken nu.
    Ze ligt nu in bed zonder boekje (deze nam ze altijd mee maar ze is er soms zo druk mee, dus maar afgeschaft) en met een lakentje. Hopelijk slaapt ze nu wat rustiger, al lag ze alweer te schoppen tegen het bed. Lakentje is alweer ver te zoeken denk ik :D
    Ze moet er toch aan gaan wennen, ze kan niet eeuwig in een slaapzak blijven slapen :)
    Ze zullen vast een reden hebben om het af te wachten met Sem, toch? Ze hebben er tenslotte jaren voor geleerd... ;)
    @Diana; Fijn dat je je beter voelt. Geef je nog borstvoeding eigenlijk?
    @Paloe; Nee maak me niet echt zorgen maar ze was bij de pretecho en de groeiecho wel kleiner. Bij de pretecho liep ze met alles achter, bij de groeiecho liep alleen haar buik een week achter. Geschatte gewicht klopte wel met 30wk.
    Dus zorgen? Neuh, al knaagt het soms een beetje. Heb natuurlijk liever dat ze met alle normale lijnen meegroeit.
    Gelukkig slapen er meer kinderen slechter. Zal dan wel een -probeer- fase zijn. En fases gaan altijd over, toch? ;):p
    @Gwn; Leuk die volkstuin! En jeetje, de babykamer al af? Hier nog niet... nog zoekende naar leuke schilderijtjes e.d. Kleertjes nog van zolder halen en klaarleggen etc etc. ;)

Zo, nu naar bed. Ben benieuwd wat de nacht/ochtend ons brengt. Bij voorbaat maar lekker op tijd onder de wol!
    Truste!

3. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    En om 6u was het weer krijsen geblazen... :(

4. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Knijn: nou, qua kleertjes enzo zijn we er ook nog niet hoor. Maar er moest nieuw zeil in de babykamer, muurtje geverfd, gordijnen ophangen en meubels erin, en dat is dus klaar. Nu alleen de muursticker dus nog :). Kleertjes wassen en op de juiste plaatsen opbergen enzo doe ik in mijn verlof wel.

He bah, 6 uur al! Hier werd ze om 05:50 wakker, tegen half 7 ben ik toch maar naar haar toe gegaan, want het kletsen was huilen geworden. Gezegd dat het te vroeg was en ze nog maar even lekker moest gaan slapen, slaapliedje gezongen, muzieknijntje aangezet, en.... ze sliep tot 09:15! Blij dus :).

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    oh, er zijn dus meer vroege vogeltjes.... Hier ook weer vanmorgen, 6:15u vind ik echt te vroeg. Om 7.00u er toch uit gegaan, want toen was ik al wel 4x naar Thijs geweest. Manlief mocht uitslapen vandaag...

En veel gedaan de laatste dagen, want morgen (lekker handig, in de laatste schoolweek) komt de inspectie voor het afsluitende groot onderzoek.... en dan hopen we heel hard op weer een groene vlag en een voldoende... Dus nog even heel spannend, lessen zitten supergoed in elkaar, alle administratie ziet er tip top uit (normaal ook, maar nu alles gecontroleerd)... pfff... toch wel spannend morgen. Ik hoop dat ze niet teveel over de kleuters gaat vragen, want zoveel dagen heb ik daar niet gewerkt dit schooljaar en daar ben ik morgen wel....

En dan daarna; mag de zomervakantie komen :D

6. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Gwn welk topic, die die gesloten is nu? Gwn wow wat goed geslapen! Wanneer ga je met verlof? over 2,3 of 4 weken? Fijn dat het nu bijna helemaal klaar is!

Knijn fijn dat je je geen zorgen maakt maar idd, gewoon op alle lijnen 'normaal' is fijner;)

Zo...vandaag druk geschilderd in het nieuwe huis van een vriendin, ben helemaal kapot nu:)

7. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Paloe: ja, dat topic ja :)

8. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Vroeg wakker; Stan was de afgelopen week op de dagen dat ik kon blijven liggen ook erg vroeg wakker voor zijn doen. Niet erg fijn, maar ach het zal wel weer overgaan.

9. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Chikai; Succes morgen bij de inspectie. Hopelijk inderdaad weer een groene vlag.

10. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Chikai; Spannend zeg! Succes morgen ;)
    @Vroeg wakker; Volgens mij is er iets niet goed met haar kamer ofzo. Vanavond ging ze tevreden naar bed maar begint ineens te krijsen, bijna hysterisch qua geluid. Ze lijkt wel angstig of iig erg ontevreden. Even wezen kijken, lag ze al op dr buiken half/half te slapen en toch te krijsen. Even aaien en ze werd meteen rustig. Totdat ik weer weg was, weer krijsen. Ik er toch weer heen na 10 minuten. Even knuffelen (meteen stil) en haar weer in bed gelegd. Ben ik op de stoel gaan zitten en wat doet ze? Rustig liggen en suffig voor zich uitkijken.... beetje frutten met dr popjes. Ik prberen weg te lopen maar ze kwam meteen overeind om te kijken waar ik was. Weer huilen :(
    Ik haar weer neergelegd, weer zitten en ze was meteen weer stil. Terwijl ik niets bijzonders deed...
    Zo is ze in slaap gevallen. Erg vreemd, iets zit haar niet lekker maar wat?
    Morgen maar eens naar kijken, waar ik zelf prettig zou liggen bijvoorbeeld. Kleed er even uit, die is erg druk en vind ik ook irritant om naar te kijken. Bedje een kwartslag draaien mss, zodat ze in dezelfde 'lijn' ligt als in haar andere kamertje.
    Doe ik wel samen met haar morgen, mss geeft ze zelf nog wel wat aan.
    Zeggen ze wel eens toch? Dat kinderen erg gevoelig kunnen zijn voor de plek van het bed of hetgeen waar ze op uitkijken?
    't Proberen waard, dit is ook zielig...

11. DianaV

DianaV Bekend lid

2 feb 2010
    877
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Chikai, succes morgen

Knijn, Ylva heeft het ook eenn tijdje gehad dat ze schreeuwde in bed en als wij kwamen kwam ze tot rust. Wij hebben toen ook haar bedje op een andere plek gezet en vanaf toen er geen last meer van gehad. Ik hoop dat dat bij jullie ook werkt.

Babykamer, wij hebben echt nog helemaal niks gedaan :$. Het is nu nog een kamer voor de katten met vooral een hele grote krappaal en speelgoed voor de katten. Dat moet nog allemaal een nieuw plekje krijgen en dan kunnen we gaan schilderen en de meubels erin zetten.

12. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Diana; Oh echt? Ja, dat bedoel ik! Ik had het al vaker gehoord, mss is de plek van het bed of het uitzicht niet goed ofzo...
    Morgen maar eens experimenteren. Wat wel gek is; ze heeft al een tijdje prima geslapen in deze kamer en opstelling, het is ineens omgeslagen. Had Ylva dat ook?

Maken jullie een andere babykamer? Of verhuist Ylva van slaapkamer?

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Knijn; Thijs sliep toen hij naar z'n ledikantje ging ook een tijdje niet goed. Maar toen hebben we hem andersom in bed gelegd en toen was het ineens over. Dus ik denk zeker dat er iets kan zijn in een kamertje, wat niet ''lekker aanvoelt''. Het proberen zeker waard!!

14. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Diana: Wow schrikken zeg, zomaar een heleboel bloed! Gelukkig bleek het een blaasontsteking te zijn. Hoe is het nu? Oh lees al dat je je wat beter voelt! Fijn!!
    @Paloe: Jaaaah wat een mooie test! Succes met MvM! Ik ben er (gelukkig) weer van af. (Ik moet zeggen dat ik het toch wel een hele klus vind. Ben blij als ik weer gewoon op de wc mag plassen.)
    @Knijn: Tis wat met dat slapen zeg! Zou best kunnen hoor dat ze net 'verkeerd' ligt. Zeker het proberen waard! Maar zou het ook geen sprong kunnen zijn? Merk hier dat het dan ook moeilijker gaat met slapen.
    Heeft ze nog blauwe plekken overgehouden aan haar val?
    Mooi dat alles goed was bij de vk!! Altijd fijn! Ach een klein muppie straks is ook leuk toch. (al begrijp ik dat je liever wil horen dat ze gewoon lekker op het gemiddelde zit)
    @Escal: Hmmm nog steeds aan het klungelen met Sem dus....hoe is het nu met haar?
    @Gwn: Oh zo leuk die volkstuin! Zag al een foto op facebook. Echt groot!
    (Gaat best aardig schrijf je....niet helemaal goed dus?? Nog steeds last van gevoel waar je laatst in club over had?)
    @Chikai: Oh spannend morgen! Je hebt er zelf in ieder geval alles aan gedaan!

@Hier: Weer terug uit Parijs. Was super geslaagd!!! Heerlijk rustig aan gedaan. Waren er allebei al twee keer geweest. Dus hoefden niet alles te zien. Lekker rondgelopen, op terrasjes gezeten en ondertussen wat hoogtepunten bekeken!
    Mees was logeren bij opa en oma. Heeft zich prima vermaakt! Kabouterpad gelopen, pannenkoeken en ijs gegeten, met opa paardje gereden enzo :).

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Gwn ah, jammer dat ik dat topic niet meer heb kunnen lezen;)

Diana pff dat je dat kan, zolang wachten met de kamer!:) Ik zou dat niet kunnen:)

Nike ja het is wel een klus, maar ik vind het wel mooi dat je met zoiets simpels anderen kan helpen:) Fijn dat het leuk was in Parijs!

16. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    slaap lekker all!:)

17. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Nike; Geen idee of het een sprong is. Ze huilt wel heel anders dan anders. Er lijkt wat anders aan de hand ook, heb niet het idee dat het nu uitproberen is. Daarbij voelt dit voor mij ook anders, alsof ze me écht nodig is, kan het niet goed onder woorden brengen... just a feeling ;)
    Ze heeft een flinke blauwe plek op haar wang, verder kan ik niets vinden. Ja haar benen zijn vol blauwe plekken maar dat is de laatste tijd vaak zo. Ze klautert wat meer :D
    Klinkt heerlijk dat weekendje Parijs! Lijkt me sowieso wel eens lekker, een nachtje (of 2? Iekkss! :p) zonder kind. Even nergens aan denken, alle tijd voor elkaar en een mooie stad, lekker uitslapen, uitgebreid eten, heerlijk!
    Hmmm... mss toch eens vaker uit eten met manlief. Ik denk dat een weekendje er niet meer inzit voor de geboorte van Knijntje2 :p
    Mees heeft het ook naar zijn zin gehad lees ik, haha :D

18. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemorgen! Vandaag was het 6.15, door het hoesten. Grmf... :(
    Vanmiddag weer naar de homepaat, al verwacht ik er nu al niet meer teveel van. Het vorige heeft ook niet geholpen. Een vriendin noemde nog een natuurarts, mss dat we dat nog proberen.

Verder weinig plannen vandaag, hopelijk blijft het een beetje droog zodat we naar de glijbaan verderop kunnen en even kunnen wandelen/buiten spelen!
    Fijne dag allemaal!

19. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Chikai: ik duim nog voor je, hoop dat we snel horen dat het helemaal goed is gegaan!

@Knijn: geen idee of dat kan helpen, maar vast wel. En zoals je het omschrijft hoe het voor jouw gevoel is... dan zal dat zo zijn hoor! Moederinstinct is vaak sterk, toch? ;)
    Maar bah, wel weer vroeg vanochtend. Gaat ze dan ook echt krijsen? Ik heb gister Amy dus even laten kletsen, toen het jammeren werd ben ik naar haar toe gegaan, zo min mogelijk het licht van de gang naar binnen laten schijnen (daglicht), zachtjes tegen haar gezegd dat het nog wel erg vroeg was en ze nog maar eventjes moest gaan slapen. Liedje gezongen wat ik altijd 's avonds voor het slapengaan zing, muzieknijntje aan, en toen is ze dus weer gaan slapen. En prompt was ze vanochtend pas om 08:15 wakker! Kan toeval zijn natuurlijk, maar toch...

@Diana: ach, hier was ook alles in 2 weekenden eigenlijk wel geregeld hoor, toen de kamer eenmaal leeg was dan. Dat was wel het meeste werk, want het was mijn man's werkkamer. De katten eruit krijgen is dan toch minder lastig denk ik ;).

@Nike: ja, we zijn heel blij met de tuin! Heb van het weekend ook voor het eerst het huisje van binnen gezien, en het is niet groot, maar ruim genoeg voor 2 campingbedjes ;). Ben nu aan het zoeken naar een 2dehands op marktplaats, zodat we die daar permanent in de schuur kunnen zetten, hoeven we hem niet steeds mee te slepen.
    Het gaat nu echt wel goed hoor, niet echt klagen. Paar dagen terug weer een groeispurt denk ik, toen wel weer echt last van bekken, maar dat is redelijk weg. Ben nu alleen weer ontzettend moe, laatst kon ik 's avonds nauwelijks de puf opbrengen om te eten... En daardoor komt er niks uit mijn handen, en daar wordt ik dan weer een beetje down van. Maar ach, als dat alles is! Amy gaat vanmiddag weer met mijn moeder mee, dus denk dat ik lekker in bad ga ofzo en bijv. pizza bestel, heb al 3 tijdschriften gekocht net, dus komt goed! ;). Lief dat je het vraagt trouwens.

20. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Nike: oh, fijn dat Parijs zo geslaagd was trouwens! Lijkt me heerlijk hoor, ff zo'n stedentripje met z'n 2en! :D. En ook alweer bijna 20 weken, de tijd vliegt! Wanneer is je echo? En hoe voel je je verder?

Deel Deze Pagina