@Gwn: Fijn dat het goed gaat!! Heerlijk even een middagje voor jezelf! Geniet ervan. Komt hier niet vaak voor. Ouders en schoonouders wonen te ver weg. @Knijn: Grrrrrr 6.15 uur is echt te vroeg. Hier maar 15 minuten later hoor. Maar goed klinkt toch beter half 7. Dat rothoesten ook! En inderdaad even qualitytime met z'n tweeen is goed! Doen hoor als het kan!! @Parijs: Ja was echt heerlijk om even met z'n tweeen te zijn! Lekker uitgeslapen (8 uur wel klaarwakker maar goed dat is voortaan uitslapen hoor!). Mees natuurlijk wel gemist. Maar we kregen iedere avond foto's doorgestuurd . @Hier/Gwn: Inderdaad alweer (bijna) 19 weken. Gaat hard! Echo heb ik helaas pas bij bijna 22 weken. Kwam anders heel selcht uit. Moest er dan een halve dag vrij voor nemen en heb nog maar 1 vrije dag over (minus vakantie en 2 weken voor verlof). Wil ik liever voor iets anders gebruiken. Ik voel me prima trouwens! Merk alleen dat ik sneller moe ben. Net ff uurtje gepit, terwijl Mees ook slaapt. Heerlijk!
@nike, wat heerlijk dat weekeindje! heb je foto's? kunnen we meteen je buik(je) bewonderen @gwn, geniet van je boekjes lekker de voeten omhoog en je @knijn, oeeeh weer zo vroeg *duimt voor einde van de fase* @hier, geen verandering bij sem buiten dat ze nu sneller moe is en steeds bleker wordt... met lize, mister e en mij wel gewoon alles goed gelukkig
@Gwn; Ja ze krijst dan echt. Ineens, vanuit het niets ontzettend schreeeeuwen! En ze stopt dus ook niet, dat hebben we al geprobeerd. Naar haar toegaan en doen wat jij bij Amy doet werkt ook niet, ook al geprobeerd. Ze krijst hooguit nóg harder. Ja, laat ik het maar op moederinstinct gooien, haha. Vanmorgen samen met haar het bedje een kwartslag gedraaid, ze zei er zelf niet veel van. Lastig dat ze nog niet zo goed praat. Vanmiddag een uurtje geslapen maar ze werd wel kletsend wakker! De afgelopen dagen huilde ze 's middags ook meteen, vandaag dus niet. Maar of dat nou door dat bed komt.... Waarom zou je 2 campingbedjes in de schuur zetten? Ik mis iets geloof ik...? @Nike; Ja dat hoesten word ik echt simpel van onderhand. Is toch niet normaal dat ze nog steeds hoest en niemand kan vinden waardoor dat komt? Vind het zó gek... Fijn dat jullie je beide goed voelen trouwens! Helemaal omdat het de tweede is, een aandacht vragende dreumes is 1, belabberd zwanger zijn is dan niet handig. Ach Nike, ze zeggen dat ze beste tijd voor de 20wk echo tussen de 20-22 weken vanwege het zicht op het hartje. Deze blijkt nu het beste te zien te zijn. En daar val je precies tussen, precies goed dus @All; Vraagje; Maud schopt steeds vaker tijdens het verschonen en das waardeloos! Doen jullie kids dat ook en wat doen jullie eraan? Ik heb al meerdere dingen geprobeerd; wegstappen en wachten, (& vragen of ze klaar is met schoppen) benen vasthouden, zelfs een tik voor de billen maar niets helpt. En vooral nu ik erg zwanger ben is het niet alleen vervelend maar ook echt pijnlijk en mss zelfs gevaarlijk als ze hard in mijn buik schopt. Maar ja... ik moet haar toch verschonen! Het is helemááááááál k*t als ze nog gepoept heeft ook, zit het overal. Bah! Help?
@knijn, misschien ligt het dan toch aan het bedje, goed teken in iedergeval dat ze niet huilde! @trappen, hier ook zo een! aaah om gek van te worden , en doet ook flink pijn (dat zo'n kleintjes al zo'n kracht hebben he!?) hier ook al vanalles geprobeert maar niets lijkt te helpen (lijkt zelfs of ze het grappig vind) als ik vraag wat er gebeurt als ze stampt zegt ze wel mama auw maar gaat gewoon door :S geen hulp dus van deze kant knijn..
@Escal; Oh nee, daar ook al? Lastig he! Pfff, op zulke momenten heb ik écht géén zin in de peuterpuberteit...
@Knijn: wbt 2 campingbedjes: ik bedoelde dat er iig ruimte is voor 2 kids om te slapen. De kleine zal natuurlijk vooral in het begin nog wel in de wagen slapen enzo, maar die heb ik misschien niet altijd mee. Wel fijn als ze allebei binnen kunnen slapen als we een keer de hele dag naar de tuin gaan, vandaar @Schoppen: oei, hier ook al! En ze vindt het idd leuk... Ik heb eigenlijk alleen maar boos gereageerd, gezegd dat ze moet stoppen en mama en de baby geen auw mag doen, maar het helpt niet veel. Soms ga ik dan naast de commode staan zeg maar, zodat ze niet in mijn buik kan schoppen, maar mevrouw draait zich soms dan zó dat dat alsnog lukt... . Ik blijf het maar herhalen en steeds even haar benen vasthouden als ze niet luistert, maar heel erg helpen doet het nog niet. Ze is sowieso wat lastig met verschonen en aankleden; kruipt de hele tijd weg, draait om, gaat wurmen en als ik dat allemaal niet zo tof vindt zet ze het op een huilen.. <zucht>
Oh ahaaaaaa, dat volkstuintje is niet om de hoek. Nu snap ik um Jemig, jou dreumes ook al? Pfff, laten we dan maar helemaal hopen dat een mede-mama DE tip heeft. We wachten netjes af...... *pomtiedom*
@Knijn; Fijn dat ze vanmiddag beter geslapen heeft. Hopelijk zet dat door. @Schoppen; Hier ook een tijd gehad en hij is er uiteindelijk zelf mee opgehouden. Het zal wel een van de vele fases zijn. @Nike; Fijn dat het weekendje Parijs zo goed bevallen is.
Nike; fijn dat je een geslaagd weekendje Parijs hebt gehad! En ook fijn dat Mees het naar zijn zin heeft gehad! Wat schiet het alweer hard op zeg .al bijna 20 weken!! Knijn; ooh, weer zo vroeg Hoe was het bij de homeopaat? Gwn; bij jou gaat het ook alweer zo snel, 32 weken!! Het wordt straks een meeting met heel veel kinderen, als we nog eens een meeting met dit clubje organiseren Wel logisch dat je je moe voelt, je lichaam vraagt toch veel energie en je hebt nog een kindje rondlopen. Heb je lekker genoten van je bad? Soms kan dat zo lekker zijn! Schoppen; ooh, zo herkenbaar! Ik wist niet dat dat ook een fase was! Meestal probeer ik Thijs af te leiden, door bijv. een speelgoedje te geven of zn voeten te gaan kietelen ofzo als dat echt niet helpt, ga ik zo staan dat ik wel de luier kan verschonen, maar zn benen een beestje vastklem met 1 hand . Lastig is het dan wel, maar over het algemeen lukt het dan. (rechts van de commode staan, linkerarm klemmend over hem heen met zn beentje vast en dan snel met rechts verschonen. Maar met poepluiers is dat weer onhandiger) Hier; en vanmorgen moesten we Thijs wakker maken! t Is wat, nu moest hij met manlief mee naar opa en oma, dus op zn laatst om half acht hebben we hem wakker gemaakt. Je zult het zien; morgen mag hij uitslapen (ben ik thuis), wordt het weer 6.00u .. En de inspectie is langs geweest, spannende dag met 2(!!) inspecteurs die de hele dag rondliepen op school en vanalles bekeken en vroegen, maar het succes wensen van jullie heeft geholpen; we hebben weer een voldoende! (of het een voldoende, ruim voldoende of goed is, dat weten we nog niet). Maar dat maakt niet uit voorlopig, het is groen! Morgen een dagje vrij, woe en do nog werken en dan vakantie!!!
Schoppen: heeft Jelmer ook een poos gedaan, hij is er ook vanzelf weer mee opgehouden. Knijn: Hopelijk is dit de oplossing met het bedje. Het kan ook goed een fase zijn. Hier is het ook al een week of 2 gillen en huilen als hij net naar bed is. We gaan na een minuut of 10 naar hem toe, meestal staat hij dan rechtop in bed. Ik leg hem dan weer neer, dek hem toe en geef hem zijn knuffeltjes en een aai over zijn bol en dan gaat hij meestal wel slapen. Nike: Heerlijk een weekend weg met zijn tweetjes! Hier lijkt de misselijkheid over te zijn. het gaat al een paar dagen goed. alleen nog steeds ontzettend moe. Vandaag zijn we 2 jaar getrouwd. om het te vieren zijn we gisteren lekker met zijn 2en gaan eten bij de Italiaan. Morgen hebben we de termijnecho. spannend! Verder plast Jelmer al een paar dagen keurig op het potje, als hij dan klaar is begint hij uitbundig voor zichzelf te applaudiseren, zo'n leuk gezicht haha. en ben supertrots natuurlijk.
Chikai: super dat jullie weer een groene vlag hebben! hopelijk slaapt Thijs morgen weer uit en wat heerlijk al bijna vakantie!
*zeikmodus* Maud ligt alweer te krijsen vanaf half 8.... AARRRGGGHHHH!!! Ik heb echt GEEN idee wat ik moet doen
Nou, ze slaapt eindelijk. Ben er maar weer naast gaan zitten. Niet uit bed gehaald, even zachtjes tegen dr praten, over gezicht aaien en dan word ze stil. Ik hoef er alleen maar te zitten tot ze in slaap valt... Ik snap er echt niets van, rare wezens soms die kinderen Oke, terug naar de orde van zp @schoppen; fase... juist ja... hoeveel van die fases bestaan er eigenlijk? @Chikai; Ze kreeg nu 2 andere korreltjes van de homeopaat. Die ze 4 weken eerder kreeg waren tegen het hoesten en dat heeft niet geholpen. Die ze nu kreeg gaan dieper en bestrijden de oorzaak van het hoesten. Over 5 weken heb ik een belafspraak. Als het over is zijn we klaar, anders moeten we mss weer op consult. Wederom afwachten dus... Oeehh, ga voor je duimen dat hij morgen ook zo lekker lang slaapt! Wat heerlijk he! Fijn die voldoende! En bijna vakantie, juuuujjj!! Ik moet morgen nog en donderdag, dan heb ik 'vakantie' Officieel heb ik woensdag verlof maar ik zit nog bij 3 sollicitatiegesprekken donderdag. Ook wel leuk trouwens @Kwebbel; Wat heerlijk dat je misselijkheid over is! Dat zal een opluchting zijn zeg, irritant is dat om de hele dag misselijk te zijn. En ook hier gefeliciteerd! Wat superknap dat Jelmer op het potje plast. Haha, staande ovatie voor zichzelf ja? Goede zelf-stimulans heeft die jongen! Succes morgen! Spannend!
@Schoppen: Mees doet het af en toe. Ik probeer hem eigenlijk altijd af te leiden, maar lukt niet altijd. @Kwebbel: Super goed zeg van Jelmer!! Echt snel! En haha dat applaudiseren . Oh fijn dat de misselijkheid in ieder geval over lijkt te zijn. Nu de moeheid nog! @Escal: Grrrrr Sem nog steeds niet beter. Hoe lang duurt het nu al?? @Chikai: Jaaaah! Een voldoende!! Wat fijn! En oh ook nog eens bijna vakantie!! Gaan jullie dan meteen kamperen?
@Knijn: Hmmmm die Maud.....vreemd hoor. Beetje verlatingsangst of zo?? @Hier: Jaaaah Mees wil toch weer op het potje! Vroeg er straks zelf om en produceert meteen even een hele flinke drol. Dus maar meteen een stickerkaart geintroceeerd. Stickers met auto's en motors. Vond ie meteen leuk! Is ie vol dan gaan we met de trein mee. Is ie namelijk helemaal weg van.
Nike: Mees ook al zo knap op het potje!!! Zot ook te denken aan een beloningdmssysteem, hoewel hij zo ook al enthousiast is haha, maar misschien geeft het hem een extra zetje! Ik had ook echt zoiets van, hoe blij kun je zijn met je eigen plasje haha
Ja ofzo...?? Géén idee! Ze kan het iig even niet zelf nu... best zielig Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! Jeetje, ook al?!?!? Maud heeft volgens mij geen benul wat ze met haar bips kan Zal hier nog wel even duren dus Leuk die stickers ook
Ylva sliep ook altijd goed en opeens kon ze niet meer slapen helemaal overstuur en maar kijk kijk aan het zeggen. Terwijl er niks veranderd was aan haar kamer. Wij hebben toen het bedje op een andere plek gezet en vanaf toen ging het weer goed. Ik had het toen ook gehoord en had zoiets van we proberen het gewoon . Ben benieuwd of het bij Maud ook helpt ik hoop van wel. Wij maken een andere kamer voor de baby, Ylva blijft op haar kamer. Volgens mij zou ze het ook niet pikken een andere kamer. Mijn zusje heeft een muurschildering van Nijntje op haar kamer gemaakt en daar is ze helemaal weg van
Nike, wat heerlijk een weekendje met z'n tweeën fijn dat jullie zo genoten hebben. Gaat snel al bijna 19 weken. Willen jullie weten wat het wordt? Wat goed van Mees poepen op het potje Knijn, hopelijk hebben jullie nu wel baat bij de homeopaat. Schoppend kind, hier ook een als ik haar op de bank verschoon gaat het enig sinds maar op de commode verschonen en aankleden is echt een ramp. Gwn, heerlijk z'n middagje voor jezelf Chikai, hopelijk slaapt Thijs morgen ook uit. Super dat jullie het gehaald hebben op school. Kwebbel, wat goed van Jelmer op het potje plassen en dan ook nog voor zich zelf applaus Slapen, als ik zo de tijden hoor dat jullie kindjes wakker zijn heb ik denk ik niet veel te klachten. Ylva slaapt meestal tot 8.00/9.00 uur
Poeh, hier was het vannacht drama. Jelmer werd ieder uur gillend wakker en als ik dan bij hem kwam vloog hij zowat om mijn nek en liet niet meer los. alsof hij bang was. als ik hem dan even geknuffeld had ging hij weer rustig slapen om hetzelfde riedeltje een uur later weer te herhalen. dus ik ben nu heel moe. Om 10:40 naar de vk en vanmiddag moet ik werken.