Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    @Lolly: de Quinny die wij hadden (van 2008) had vooraan twee kleine wieltjes naast elkaar, die bijna standaard blokkeerden in een winkel met gladde vloeren. Stel je voor dat je met kind in de wagen, boodschappenmandje aan de arm door de winkel gaat en telkens gaan de wieltjes scheef! Echt heel vervelend! Daarnaast zat er geen mandje onder de wagen waar je boodschappen in kon leggen en er zat verder ook geen haak oid aan. Mandje kon je overigens later wel los bijkopen! Wij vonden hem ook erg mooi, maar bleek niet praktisch.
    Enne...gezellig ff met je buurtjes kletsen, hebben wij hier helemaal niet, komt ook door het appartement denk ik, je zit niet naast elkaar in de tuin bij wijze van spreken!

@Sjoon: Voor mn gevoel is het zo'n pakket, maar valt misschien wel mee! Wel een grote kinderwagenbak of niet? Wel ideaal natuurlijk (al heeft zoonlief haast nooit in de bak gelegen omdat we op een appartement wonen, dus kon hij thuis altijd in zn eigen bedje). Vooraan zit één groot wiel of niet? Hadden jullie hem nu met korting of tweedehands!?

2. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

wij hebben een kleur van vorig jaar genomen, dat scheelde 220 euro met de actie weken van babypark vorige week. dus eigenlijk heel goedkoop.
    de wagenbak is groter al bij de meeste merken, maar is ook nog kleiner in te klappen. dus minder hoor. de doos waar die in is vervoerd is eigenlijk heel plat, ik denk maar 20cm

3. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Dat scheelt idd nog al zeg, vreemd eigenlijk, maar goed, als je de kleur mooi vind is het prima, toch!?
    Liefst wil ik ook wel nieuw weer, maar ja, kost toch wel weer aardig wat geld en dat vind ik dan weer zonde ;)
    Dat valt idd wel mee, kun je toch klein opklappen. Zal er eens verder naar zoeken! Bedankt!

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

oja, en de wielen: het is wel 1 dubbele wiel aan de voorkant. het is net waar de voorkeur naar uit gaat.
    de mura 4 heeft de wielen dus uit elkaar staan.
    wel allemaal luchtbanden, dat vinden wij prettig.

5. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    O wel een dubbel wiel. Maar wel naast elkaar dus! Dat vind ik mooier! En wij hadden idd bij de Quinny Buzz aan de ene kant ook twee grote luchtbanden, de andere waren rubber.

6. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

op mp staan er ook genoeg. maar af en toe werd er zoveel geboden dat je eigenlijk wel gewoon een nieuwe kon kopen. de onze was 380 met verzenden zo'n beetje. dus goed betaalbaar vonden wij

7. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ja dat is qua prijs op zich wel te doen, via mp zal je ook genoeg moeten betalen verwacht ik

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zo, ik kom even melden dat wij een MEID krijgen. Fantastisch! Vriendje dacht het al en had dus gelijk blijkbaar ;)
    We zijn dus ook klaar met de naam nu ;) En alle jongenskleding gaat weer naar de volgende.
    Ben helemaal in de wolken, prachtige echo zeg!

gejanne: waarom geen 20-weken echo, vroeg ik me even af?

mbt kinderwagens: wij zijn helemaal fan van mutsy.

9. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    hoi hoi

Ik kom even snel laten weten dat ik me niet lekker voel: heel erge hoofd- en maagpijn. Zag wel mooie echo's en buikjes voorbij komen! Als ik me beter voel, meld ik me weer....

10. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sahi: geweldig, een meid! Alles goed met dr voor zover je nu kon zien?
    Ik ben nogal een doemdenker, als er iets mis zou zijn zou ik daar de rest van de zwangerschap heel erg mee zitten en niet meer van de zwangerschap kunnen genieten, ben ik bang!
    En omdat een abortus sowieso al niet aan de orde is, hebben we hier voor gekozen!

Lieke: Beterschap!!

Mutsy zegt me eigenlijk niks, maar eens op het web zoeken ;)

11. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Sahi: Gefeliciteerd met jullie meisje !!! Ontzettend leuk !!
    Lieke: Beterschap meis !

Jeetje wat een rust hier, liggen we allemaal nog te slapen :D

Wat een verschil met het weer zeg, het lijkt wel herfst vandaag... heb meteen zin om thuis op de bank in pyama lekker filmpjes te kijken en warme choco met slagroom te drinken hihihi maar ja er moet gewerkt worden :(

Fijne dag ladies !

12. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #2032 CaatjeM, 31 mei 2011
    Laatst bewerkt: 31 mei 2011
    Een goedemorgen!

Heb gisteren een heerlijke werkdag gehad, uiteindelijk gelukkig maar 'n klein beetje regen gehad, 't was over het algemeen vooral zonnig. Super! :cool: Wel voor het eerst mensen vroegtijdig laten uitstappen. Zo apart! :$

Ik had besloten direct bij vertrek informatief te vertellen over de feestdag in Sevilla en er was gelijk een stel dat gewoon niet verder wilde. Die gingen specifiek voor shoppen... Tja, kon ze natuurlijk niet dwingen om te blijven (zou ook niet goed zijn geweest voor de sfeer in de rest van de groep). Ben blij met de beslissing die ik genomen heb, want ik geloof dat die 2 het echt voor de rest verpest zouden hebben.

Had dus uiteindelijk maar 17 man, heerlijk relaxt klein groepje! En uiteindelijk toch een behoorlijk goede fooi! :$ :cool: Had ik dus niet verwacht met zo weinig mensen. ;)

Was om 17h30 terug in Jerez en ben toen met m'n lief nog naar Prenatal geweest. We hebben nu twee kinderwagens gezien naar onze smaak: de super toffe Jane Rider Matrix, 2 delen en de Inglesina Zippy Free system, 3 delen! Nu dus ff met de Nederlandse oma praten, die gezegd heeft 'm kado te willen doen... Wil dat toch eigenlijk niet voor elke prijs... :$ ;)

Oh en daarna... Zijn we naar een winkel ernaast gegaan en... HEBBEN WE EINDELIJK EEN MAGENETRON/OVEN gekocht!!! Helemaal tof! Kan nu dus ook eindelijk dingen in de oven gaan bereiden! :D

@Ellenk: Jeetje echt waar, kan het tot week 24-26 duren voor ik iets voel van de kleine?! :( Hoop ik toch niet!!! :$

@LovingMom: Jeetje zeg, wat ontzettend balen van je baan! Hoop voor je dat de nieuwe functie ten minste net zo leuk zal zijn als je vorige en liever nóg leuker! ;) :D Verandering is niet altijd leuk of gemakkelijk, maar soms toch ook weer heel goed!

@Mariel: Vind het toch wel heel spannend dat nog niet weten wat het geslacht is. Aan de ene kant wil ik het heel graag wél weten, aan de andere kant is dit ook wel leuk! :D

@lolly: Wat een mooie buikfoto! :)

@Bijzonder: Wat een prachtige duim-echo's! Echt schitterend! :D Apart dat je nu het geslacht niet hebt kunnen zien! Dat kan dus met 20 weken ook nog?! Aaaaaaarggggghhh! ;)

@Sahi: Wat fijn dat jullie echo zo positief was! En gefeliciteerd met jullie meisje! :D

@Lieke: Wat balen dat je je zo rot voelt! Veel beterschap gewenst!

@Gejanne: Jeetje zeg, geen 20 weken echo?! Dat zou ik niet kunnen hoor. Zelfs als er iets niet goed zou blijken te zijn, dan weet ik het toch liever van te voren zodat we ons zo goed als mogelijk zouden kunnen voorbereiden...

Vandaag hoef ik niet te werken. Heb dadelijk een afspraak om mijn nagels weer bij te laten werken, verder eigenlijk niets op het programma.

Fijne dinsdag allemaal!

Liefs,
    Caroline

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lieke: beterschap!

gejanne: de belangrijkste dingen zitten in ieder geval goed. Het was een pretecho, dus ze kijkt er niet speciaal na, maar als ze wat geks zou zien, zou ze het wel melden. 10 vingers, 10 tenen, mooi hartje, goed gevuld maagje, mooi ruggetje. Dus ik hoefde me niet te druk te maken zei ze.
    14-6 de 20-weken echo.
    klinkt wel logisch, jullie reden voor geen 20-weken echo. dat is wel waarom ik al die andere onderzoeken niet wilde. 20-weken is zo standaard dat we er eigenlijk niet te veel over hebben nagedacht. Maar ook afwijkingen die goed te behandelen zijn, zijn te zien en daardoor meteen na de geboorte te verhelpen. Dan vind ik het handig om te weten.

mariel: wat een rotweer he?! Maar dan vind ik het juist niet zo erg om te moeten werken.

caatje: toch nog een geslaagde werkdag dus ;)

all: ben echt helemaal in de gloria, een meisje, wel apart dat we het nu echt weten. Hiervoor was het alleen denken en vermoeden. We dachten al dat het een meisje zou zijn. Goed gedacht dus.
    En wat heerlijk eigenwijs, zo leuk! Heel de tijd met haar handjes voor haar gezicht, wel heel actief (wat ik al dacht te voelen) en heel alert op prikkels van buitenaf. Zo bijzonder, mijn moeder herkende het ook van haar zwangerschap van mij.
    Maar wel grote voeten en handen, dat zal ze van papa hebben.
    Maar ik zet me maar schrap voor 20 weken actief kind in mijn buik. paps en mams zijn ook behoorlijk druk (nog net geen adhd), dus er staat ons wat te wachten. En mijn ribben ook ;)
    Ach en je weet het maar nooit natuurlijk, wie weet valt het allemaal wel mee. En ik hou wel van veel leven in huis en in mijn buik!

14. Ellenk

Ellenk VIP lid

LM gefeliciteerd met je goede 20wk echo...

Sahi gefeliciteerd met je meisje! Wauw...

Caatje, ik praat alleen de dame die de 20wk echo deed na hoor. Ik zelf voel alleen nog maar plopjes en die voel ik al weken. Mijn vriendin had de placenta ook half aan de voorkant en bij haar was het ook ongeveer week 24. Maar wie weet... ;)

Gejanne, ik was eerst ook aan het twijfelen maar omdat wij geen vwp deden en ik toch echt een risico ben ivm mijn leeftijd hebben we er toch voor gekozen om in ieder geval grote hartafwijkingen van te voren te weten.
    Maar dat is zo fijn. Je mag het helemaal zelf weten.

Lieke, beterschap.

Trouwens (sorry for the details...) hebben jullie ook last van vochtige onderbroeken? Ik moet morgen naar de gyn voor controle en wil het haar toch vragen.....

Nou ik ga weer aan ut wark... laterrrrrrrr

15. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    @Caatje: Heb je het toch nog getroffen met je groep waar je voor mocht gidsen! Maar beter dat die 2 mensen zelf uit de groep verdwenen, zoiets merk je toch gelijk in een groep, als het allemaal niet helemaal spontaan gaat denk ik! En een fooi is nooit weg ;)
    Heb het er met de VK over gehad en zij gaf aan dat een 20-weken echo nooit helemaal sluitend is, nooit 100% zekerheid geeft! Heb het bij mijn zus gezien, kindje zou achterblijven in de groei doordat er i.p.v. 3 aders maar 2 adres via de navelstreng zouden lopen! Was idd ook een klein kindje, maar bij de geboorte bleek het verhaal helemaal niet te kloppen! Maar wel 20 weken extra controle en zorg gehad! Dat soort verhalen komen meer voor en iedereen kan er rekening mee houden, maar zelf kan ik daar niet zo goed mee handelen ;) Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo, dat mocht het bijv. een kindje met Down zijn of een hazelipje hebben of wat dan ook, dan kun je je er wel op voorbereiden! Ieder zo zijn keuze :) Bij de eerste hebben we de 20-weken echo ook niet gedaan, heb er nu wel over getwijfeld eerlijk gezegd!

@Sahi: dat is altijd fijn om te weten, dat de belangrijkste dingen goed zitten! Heb wel zoiets van: mocht er echt iets ernstigs zijn, dan zal dat in het verloop van de zwangerschap ook wel gemerkt worden verwacht ik!

@Ellen: Ja, dat is zo, de keuze is gelukkig aan iedereen zelf! Enne...vochtige onderbroeken ;) heb ik ook wel eens last van, draag meestal wel gewoon een inlegkruisje voor het frisse gevoel :)
    Een druk kindje herken ik wel, onze oudste was dag en nacht in de weer, ging is 's nachts naar de wc, hups, dan was zoonlief aan het schoppen! Altijd!! Vond het niet erg, had er geen last van, gaf alleen maar bevestiging dat het nog wel goed zat daarbinnen haha. En dit wordt denk ik ook al weer een kleine druktemaker, 's avonds en ook op mijn werk (heb een kantoorbaan) voel ik constant plopjes, heerlijk :)

Ga maar snel weer verder met mijn werk, zoooo geen zin :(

16. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Caatje: Lekker genieten van je relax moment met je nageltjes !
    Sahi: Echt gaaf joh dat jullie zo lekker hebben kunnen genieten van jullie meisje, en nu lekker shoppen !
    Ellen: Dat is heel normaal hoor meis, je maakt meer afscheiding aan tijdens je zwangerschap. Een inlegkruisje kan daarom nu wel prettig zijn om te gebruiken.
    Gejanne: Heb ook geen zin vandaag :(

Ga ook weer aan de slag...

17. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Sahi gefeliciteerd! Weer een meisje hier :)

Bijzonder; wat een mooie fotos! Je kan t echt zo mooi zien :D

Lieke; beterschap!

Hier net weer een beetje opgeknapt.. Haat ziek zijn bah:(
    maaaaaarrrr vandaag is de oplevering van de zolder!!
    Heeeeerlijk...
    Alleen morgen word de zoldertrap nog afgelakt dus kan alsnog niet mn bergruimtes inruimen, was doen en ook niet aan de babykamer beginnen... Die staat natuurlijk nog vol spullen voor in de bergruimte.
    Vanaaf maar ff goed schoonmaken boven voordat de trap gedaan wordt.. Dat scheelt daarna weer :)

worstenbrood; hoe gaat het met je nu die '25 weken' dichtbijkomt?
    Lijkt me een zware tijd...

18. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Werkdagje gisteren was dus inderdaad geslaagd! En fooi is zeker nooit weg. Ik krijg over het algemeen best veel fooi, erg relaxt! :D En voelt ook goed, want het zegt toch iets over de tevredenheid van de mensen. :) :)

@Ellen: Nou, ik hoop dat ik toch niet zo lang zal hoeven wachten... Maar ja, is het zo, dan is het maar zo... *zucht* Geduld hebben is moeilijk!!! ;)

@Gejanne: Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Dat lijkt me inderdaad ook vervelend, dat iets gezegd is en het uiteindelijk niet waar blijkt te zijn... Wordt dat in Nederland trouwens specifiek gevraagd of je de 20 weken echo wel of niet wil?

@Mariel: Hihihi, ja dat ga ik zéker doen! :D

@Anz: fijn dat je je wat beter voelt! Ziek-zijn is inderdaad helemaal niet prettig!

Denk dat we zo ook maar eens lekker buiten de deur gaan ontbijten! Het is zo'n mooi weer!!! :cool:

Ben me nu dus ff aankleden en dan zijn we er vandoor!
    Tot later! :D

Liefs,
    Caroline

19. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Hebben jullie al naar babykaartjes gekeken?
    wij zijn er bijna al uit.. T gaat nog tussen een 'LP cover' en n kaartje wat lijkt op een festival flyer..(vriendlief is dj)
    bij cenn hadden we t cocacola kaartje:D

geboortekaart BX098 :: frisdrank logo

dus we willen wel weer iets orgineels:p

20. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Anz: Fijn dat je weer beter bent en heerlijk dat de zolder bijna klaar is !
    Caatje: Geniet lekker van het mooie weer, hier regent het en is het maar 15 graden :(

En weer aan het werk :D

Deel Deze Pagina