Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Ellen: hahaha succes met zoeken LOL gewoon op de geur afgaan :D
    Caatje: Volgens mij kunnen ze het ook voor je versturen alleen kost het dan weer meer. Wat grappig dat ze in Spanje niet aan geboortekaartjes doen. Oh ja wat heerlijk die magnetron/oven ! Ook makkelijk met baby flesjes en hapjes ;)

Net de blije doos bij Etos opgehaald, zitten toch een paar leuke dingetjes in ! Volgens mij is hij leuker dan 2 jaar geleden.

Nu even koken, en dan lekker niets doen !

2. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

hihi, zie het al helemaal voor me,
    iemand ruikend voorbij de schappen maandverband en inlegkruisjes zien lopen

3. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Oooooh dames wat is er weer veel gekletst hier :)!

Heerlijk om weer even bij te lezen eens kijken wat ik heb onthouden

Wij hebben een eerste proefkaartje ontvangen, dat word hem toch niet, ik wilde eerst een lief kaartje maar nu twijfel ik want een stoer/leuk kaartje is natuurlijk ook leuk.

Vochtig van beneden ; hier hetzelfde om gek van te worden.. Dus ook inlegkruisjes hier..

@lieke hoop dat je snel weer wat beter bent. Beterschap.
    @caatje wat is het toch allemaal relax daar in spanje he :).. en gefeliciteerd met je 19 weken!

@gejanne ; geen 20 weken echo wist ook niet dat dat tot de mogelijkheid behoorde, hier weinig keus ik sta namelijk strak onder controle en vind ik ook niet erg.. Ik kan jou keuze ook begrijpen, als ik bij de eerste niet in het ziekenhuis had gelegen had ik het ook niet gedaan.

@lolly hier bleeeeh vandaag aan een stuk door een harde buik gehad op het werk, de tafel zit in de weg ik zit als een debiel en heb overal spierpijn omdat ik snachts geen oog dicht doe :(. Zeker allemaal spannend maar ik probeer het allemaal positief in te zien, nog 5 weken dan zit ik op 27 weken en dan ben ik al een stuk geruster.

@anz ow wat fijn dat de verbouwing bijna voorbij is, bijna stofvrij dus :).

@sahi gefeliciteerd met jullie meisje :D..

Dan ging er nog iemand laminaat en verf uitzoeken, leuk hoor maar succes want er is zoveeeeel keus...

@emma is Tim weer wat beter ? Ik had je man niet gezien hoor, volgens mij als wij komen duikt hij achter de schermen denk ik haha.. en we lopen toch altijd daar wel aardig lang rond.. Heb ruim 10 minuten met open mond naar de demonstratie van de schuimmelk staan kijken, hoe fascinerend het wel niet kan zijn haha...

@all hier slaapkamertje nog steeds niet af, maar alles is wel klaar om te behangen, dit gebeurt donderdag. Dan de plinten en eventueel nog sierlijsten bovenin en dan kunnen we de meubeltjes in elkaar zetten.
    Box is niet compleet, zijn gewoon de lade vergeten deze word nagezonden met pakketpost :x.

@bijzonder wat een mooie echofoto's heb je zeg, in het ziekenhuis bij ons is het maar bagger..

Euhm dan ben ik Sjoon, Ellenk, en vast nog wel wat dames vergeten maar ik heb jullie wel gelezen.

Hier aftellen nog 46 dagen werken over een kleine 12 weken.

Groetjes!

4. Female

Female Niet meer actief

Hoi allemaal,

Eindelijk weer ff forum, op de een of andere manier gewoon niet aan toe gekomen.
    Allemaal nog bedankt trouwens voor jullie beterschap-wensen ;)

@ Lolly; VAKANTIE! Geniet ervan! Mooie buik al hoor!
    Ja leuk he als je in de zomer meer mensen en buren spreekt op straat. Leuk, zo'n bbq, hier is dat ook ieder jaar in juli. Echt gezellig.

@ Bijzonder; zag je taart voorbijkomen, wauw zeg! Was het feest leuk?
    Gefeliciteerd met je echo. Heerlijk voor je dat het na de 2 miskramen nu zo goed gaat, en je zo super lekker in je vel zit :). Enne... Die duim-foto is echt gaaf zeg!

@ Ellen; mooi huis! Hoop dat je het snel kwijt bent!

@ Mariel; heb je link opgeschreven, ga zo eens even kijken, lijkt me super leuk zo'n chalet een xtje in de winter!

@ LM; gedoe zeg met je werk. Gelukkig kunnen ze je iig niet ontslaan...

@ Corrie; jou heb ik nog niet gezien hier, welkom!

@ Gejanne; heeeel bekend, de quinny buzz, hier exact hetzelfde probleem gehad. We hadden hem voor onze eerste toen nieuw gekocht. Mooi, maar wát een klere-ding zeg! Echt heel veel spijt van gehad. We hebben hem nu ook al lang niet meer.
    Hier ook nog op zoek naar een nieuwe (2e hands) wagen, maar ik ben er nog lang niet uit...

@ Sahi; GEFELICITEERD!! Een meisje! :D Heel tof, en super dat alles goed was!

@ Caatje; jij bent ook al lekker aan het baby-shoppen en kijken he :D

@ Ansz; Weer een beetje opgeknapt? Balen he ziek zijn...

@ Geboortekaartjes; Ik ga weer fijn zelf knutselen, de laatste weken :D
    Vorige 2 x ook zelf gemaakt

@ Worst; alles goed bij jou zo te lezen ;) Fijn!

@ Maedra; ik weet niet of je nog meeleest hier maar ik ben je niet vergeten hoor! Ik hoop dat het goed gaat met je en dat het kleintje nog hard aan het vechten is. Ik denk iig aan je! Sterkte!

Hier alles goed, wat een weer vandaag he, ben de hele dag binnen geweest. Wel veel dingetjes gedaan, en vanmiddag ook nog lekker 1,5 uur met de kleintjes geslapen (eigenlijk doe ik dat nu ik weer zwanger ben wel 5 a 6 dagen in de week :):D)
    Kynan heeft nu 5 dagen vrij dus lekker de kids thuis!

Vanavond Dance Battle kijken, heb zondag gemist dus moet het nog kijken leukleukleuk

Liefs!

5. Female

Female Niet meer actief

6. Ellenk

Ellenk VIP lid

Dank je wel voor je linkje female, toch wel prettig om nog wat van haar te lezen. Hoelanger dat kindje binnenblijft hoe beter....

hahaha! meiden GEVONDEN!... inderdaad hoor, je moet gewoon op de reuk afgaan want die dingen ruiken echt wel! hihi.... nou ja beter dan andere geuren zeg maar...

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    bijzonder: in principe is niks verplicht in je zwangerschap, je bent ook niet verplicht te bellen als je op het punt staat te bevallen. je kan natuurlijk ook gewoon niemand melden dat je zwanger bent en alles zelf doen...

mariel: uiteindelijk wel een lange werkdag gehad, dus ben wel blij dat ik me niet te veel heb uitgesloofd thuis vanmorgen.

ellenk: ja ik was altijd bijna een week ongesteld en na een dag of 4 begon het behoorlijk te irriteren. Maar door de krampen vond ik tampons ook niks... Bleggh. Nu trek ik me maar niet te veel aan van al die afscheiding. Vriendje vind gelukkig dat ik lekker moet doen wat ik zelf wil.
    sorry, vind mats echt een vreselijke naam, de rest vind ik allemaal leuk!

gejanne: Derrek?

@namen: wij zijn nu dus uit de meisjesnaam, maar we willen misschien nog 1 of 2 namen erachter plakken. Maar de roepnaam is definitief.

Caatje: wat gaat het hard he?!
    geen kaartjes? Dat vind ik echt jammer, ik hou van kaartjes!

worst: balen dat je je zo belabberd voelt. Sterkte ermee!

female: ik ben helemaal in de wolken! Zo gaaf!
    was inderdaad al benieuwd naar maedra, zal zo eens lezen daar.

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Female wat fijn dat je weer beter bent :)! Leuk om weer van je te lezen.

Afspraken vandaag :
    01.06; Karine - controle vk
    01.06; Sjoon - geslachtsbepaling echo 19.00
    01.06; Ellenk - controle gyn

Succes en veel plezier dames..

Ik ga om 10 voor 2 naar de gyn, eerste keer alleen spannend dus, hoop dat mijn baarmoederhals nog steeds boven de 30 mm zit...

9. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goedemorgen!

Gisterenavond gezellig op bezoek geweest bij die vriendin. Waren rond half 12 pas thuis. Heb toch super goed geslapen, had gelukkig gisterenmiddag ook al wat gerust, dus dat scheelde. :)

Zojuist heb ik weer fijn in een potje mogen plassen, want zo direct moet ik naar het gezondheidscentrum voor m'n volgende analyse. Doen ze dat in NL ook meerdere keren?

Daarna ga ik zwemmen en vanmiddag heerlijk naar de kapper! Lekker dagje dus vandaag! :cool:

@Mariel: lol Van de Magnetron/Oven ben ik vooral blij met het oven gedeelte! Die hadden we namelijk niet, voorheen hadden we alleen een magnetron/grill en dat is toch niet hetzelfde (baby flesjes en hapjes gaan toch gewoon in de magnetron?! :))

@Worst: Hehehe ja, Spanje is inderdaad erg relaxt! ;) :)

@Female: Fijn dat je weer wat beter bent! En ja, eindelijk zijn wij ook begonnen met baby-spullen kijken. ;) Ik wil ook ergens in de eerste twee weken van deze maand gaan bestellen, dan hebben we de zomer om de kamer voor te bereiden en komt alles in september hier.

Bedankt voor de link naar de topic van Maedra!

@karine en Ellenk: succes bij de vk en gyn vandaag!

@Sjoon: Veel plezier bij de geslachtsbepaling!!! Ben erg benieuwd!!! :D

@Kaartjes: Dat er hier niet aan kaartjes gedaan wordt, is op zich wel begrijpelijk, daar het contact hier veel directer is. De tamtam werkt als een sneltrein. Sowieso ook noodzakelijk, want bijv. voor een begrafenis gaat hier alles veel sneller: wie vandaag sterft wordt MORGEN begraven! :$

Ik vind het wel een beetje jammer, want ik vind kaartjes altijd erg leuk, maar ben stiekem ook wel blij. Ik was in NL ieder jaar zo'n 50 kaarten aan het schrijven voor kerst en bij iedere vakantie. Dat is toch erg vermoeiend en zoveel kreeg ik er meestal niet terug. ;)

Ik zal nu dus zéker naar wat mensen die belangrijk voor mij zijn in NL een kaartje sturen (of wellicht die flessenpost :D), bestel ze via internet, want hier hebben ze dus ook gewoon niet zo veel leuks...

Liefs,
    Caroline

10. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @caatjem goedemorgen bij onze vk hoef je helemaal geen urine mee te nemen tenzij er om gevraagt word. Bijv. als je bloeddruk te hoog is.

@worst succes vanmiddag.

@mariel ik vond de doos van de etos idd nu ook veel leuker als 3 jaar terug.

@gerjanne meisjesnaam gemma?
    jongensnaam dirjen?

fabiansgfddddsssdgedssdfghhn v vcccxzzzzzzcvffffdffgfdddddddfffffggggffdsdddddddddddddhjklfssffffggtttttttttttttttttttttjjjjjg
    ggggfffffddddeerttyttyyyuyuujjjhgffdddffffdaaaadffggffddSSSDFFFFFFFgggggggGGGGGGGGGGGG
    vcvvvffffrrerdddfdrfrf

yfrrrrterrrreeeww
    Fabian zit bij me op schoot en wil ook even typen :)
    Voor vandaag heb ik niet veel in de planning. We zien wel wat de dag brengt.

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    karine, sjoon en ellenk: veel plezier vandaag.

worst: spannend voor jou, ben erg benieuwd!

Caatje: heb zelf nog geen plasje hoeven inleveren, maar het schijnt dat ze dat wel af en toe doen.

lolly: wat schattig dat fabian ook wat heeft geschreven voor ons :)

rustig hier verder, ik ga lekker werken vandaag, drukke dag, maar wel een leuke dag. Vandaag ook overleg met de baas, hopelijk meer duidelijkheid over mn verlof!

12. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Karine: Succes bij de vk
    Sjoon: Veel plezier bij de echo !
    Ellen: Succes bij de gyn
    Worst: Jij ook heel veel succes bij de gyn!
    Caatje: hahaha ja hoor babyvoeding gaat inderdaad gewoon in de magnetron, is ook makkelijk met het steriliseren van de flesjes, spenen etc. Je kan nu dus wel lekker taart gaan bakken ! En hier hoeft er niet in een potje geplast te worden, heb ik überhaupt niet hoeven doen tijdens mijn zwangerschap… Waarvoor is dat dan precies ?
    Lolly: :D hahaha Fabian kletst ook even gezellig mee.
    Sahi: Werkse en ik hoop dat je inderdaad meer duidelijkheid krijgt over je verlof.

Zo laatste dagje werken van de week ! Moet zo ook met mijn collega/leidinggevende in overleg. Wil voorstellen dat ik de ene week 4x6 uur werk (dat doe ik nu dus standaard) en de andere week 3x8 gan werken. Bij mijn vorige baan werkte ik 3x8 maar door bezuinigingen (werkte bij Defensie) moest ik weg en toen vond ik deze baan waaar het dus 4x6 uur werken wat eigelijk niet zo handig is maar ja.... Dus ik hoop dat ze hiermee akkoord gaan... Is namelijk voor de opvang van Esmee veel makkelijker om te regelen. Moet alleen even een goed moment kiezen om dit gesprek aan te gaan :) hihihi stom hè maar dan durf ik weer niet zo goed...

Fijne dag meiden !

13. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @mariel lastig he zulke gesprekken. Veel succes vandaag.

14. Ellenk

Ellenk VIP lid

Nou ja mariel niet gevraagd is altijd mis toch?

Hier moet ik wel altijd een plasje meenemen maar inderdaad vanwege mijn bloeddruk. Dat terwijl hij vorige keer weer mooi laag was. Maar beter te vaak getest dan te weinig....

Iedereen veel plezier vandaag.
    Moet nog werken tot 14:00 uur en dan weekend ;)
    Ik laat vanaaf wel weten hoe het was bij de gyn.

Tjuuuuuuuuus!

15. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Nou, ik ben weer terug van het gezondheidscentrum en heb inmiddels ook al ontbeten. Was ik echt aan toe!!! ;) :cool:

Hier is dat dus standaard, dat de urine ook getest wordt. Dit was nu de 2e keer dat ik het moest laten doen, tijdens m'n zwangerschap dus. Ik geloof dat ze kijken naar de zuurgraad en ook naar suiker, dat wordt niet alleen in bloed, maar dus ook in urine getest.

Verder ook 5 buisjes bloed af moeten geven. :$ ;)

@lolly: Hallo Fabian! Leuk dat je ook even mee kwam kletsen! ;)

@Mariel: Succes met het gesprek! Hoop dat ze akkoord gaan! Kan me voorstellen dat je er een beetje nerveus voor bent, is nooit gemakkelijk. Maar je kan het hoor! Kom op! :D

Nou, ik ga nu nog even lekker relaxen voor ik naar het zwemmen ga. Klein uurtje en dan ben ik weg!

Liefs,
    Caroline

16. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen dames!!

Wilde even zeggen dat ik de komende dagen wat minder op ZP ben. Vanmiddag zit ik op een andere locatie, morgen en vrijdag vrij. Dit weekend verjaardag van onze kleine man, die is vandaag 2 geworden. Dus heeeeeel druk de komende dagen :D

Oh kleine man kwam vanmoren op de opvang en ze dachten dat hij 15 juni jarig was (was mijn uitgerekende datum), dus helemaal geen slingers oid. Gingen ze snel ophangen, best sneu voor hem :D

17. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    @LovingMom: Aaaaaaaah wat sneu voor die kleine man van je! Ik hoop dat ze er toch een mooi feestje van maken nu bij de opvang! In ieder geval van harte gefeliciteerd met zijn verjaardag! :D

Enne... Veel plezier de komende dagen! Geniet van je vrije dag en het feestje dit weekend! :D

18. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Zooo, na 2 dagen hard werken weer tijd om bij jullie weer een kijkje te nemen :D En dat is altijd leuk!

Anz: grappig, zo'n frisdrank logo als kaartje. In ieder geval super origineel!! Ik heb al wel zo''n beetje rond gekeken en wel wat leuks gezien. Dus dat komt wel goed.

Bijzonder: super mooie echo foto's!!!!

Female: fijn dat je er weer bent :) Ik zou je binnenkort mijn telefoonnummer en email geven, aangezien we buddy's zijn :D
    Bedankt voor de link van Maedra. Pfff, wat een zware en onzekere tijd gaat ze in.

Worst, Karine, Sjoon en Ellenk: veel succes vandaag bij de gyn/vk/echo

Afscheiding: ook ik heb er meer last van, ik gebruik ook maar inlegkruisje, anders voel ik me echt vies.

Ik merk dat is sinds een paar weken emotioneler ben. Soms echt verdrietig. Ook minder geduldig. Wat ik in de eerste maanden niet voelde (of niet anders dan normaal), komt nu lekker hard terug. Maarja, het hoort erbij ;)

Verder maandag weer controle gehad. Alles was goed.
    We zijn naar het kinderdagverblijf geweest om een rondleiding te krijgen. Helemaal leuk! Zo schattig al die kindjes. Dus ook dat is nu helemaal rond.

19. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    #2079 Gean85, 1 jun 2011
    Laatst bewerkt: 1 jun 2011
    @Female: Gelukkig, nog iemand met de zelfde ervaring met de Quinny, lees er eigenlijk nooit wat over namelijk! Ik moet ook nog eens heel goed gaan nadenken hoor, wat voor wagen we nu wel willen ;)

@Sahi: Derrek, mwah, niet helemaal, maar iig bedankt voor het meedenken :D Succes iig met het gesprek met je werkgever, altijd lastig, maar beter voor jezelf om gewoon duidelijkheid te hebben!!

@Lolly: Gezellig, Fabian, dat je ook even mee kwam kletsen :)

@Mariel: Succes ook met een gesprek aangaan, maar als je het gedaan hebt en je komt samen tot een goede oplossing zul je blij zijn dat je er over begonnen bent! Geniet van je lange weekend!

@Caatje: 5 buisjes bloed, tis de moeite :) Geniet van het zwemmen, heerlijk zeg!

@Loving Mom: Gefeliciteerd met je kleine ventje! Sneu voor hem dat er geen slingers hingen, maar misschien had je het thuis wel gedaan of hij ziet het dit weekend thuis!? Fijn feestje iig!

@Fleurop: Fijn dat de controle weer goed was! Goed gevoel dus bij het KDV?

Iedereen succes die vandaag naar de VK of gyn moet!

Nou, meiden, eerst even heerlijk koffie met gebak eten/drinken, ivm verjaardag van een collega! Dat gaat er altijd wel in :)
    Dan nog werken tot half 1 en dan weer heerlijk weekend! Wordt lekker weer, dus dat wordt genieten!!

20. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    @Gejanne: Dank je, gaat zeker lukken!

@Fleurop: Fijn dat alles weer goed was bij de laatste controle!

@Afscheiding: Ik heb daar maar heel licht last van, gelukkig maar. Als ik dat zo van jullie hoor... Lijkt me niet prettig...

@Emoties: Oef, daar kan ik over mee praten! Ik heb daar nu in het 2e trimester ook duidelijk meer last van! Niet zo zeer verdrietig, maar erg gauw op m'n teentjes getrapt! 't Lontje is echt heel kort hahaha. Mijn arme lief, die heeft het af en toe maar zwaar. Ach, kannie 'n beetje meeleven hè! ;) :D

Ik ben naar het zwemmen dames!
    Tot later!

Liefs,
    Caroline

Deel Deze Pagina