Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden allemaal een hele fijne dag !! Geniet lekker van het mooie weer en tot snel weer !

2. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden wat een weertje !!
    ben lekker op de fiets bakkie gaan doen bij mijn moeder .. nu ff rust houden straks naar ene verjaardag !
    fijne dag allemaal geniet lekker van het weer

3. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Wat een warmte meiden... pfff. En dan moet ik ook nog werken!!!
    Nouja, lekker rustig aan doen!

Worst: omdat ik in de zorg werk heb ik ook felxibele opvang nodig, naar dat biedt het kinderdagverblijf bij ons in de buurt dus helemaal prima. Maand van tevoren opgeven welke dagen of dagdelen je wilt opnemen, en dan is dat geregeld. Helemaal perfect dus!!!

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    veel te veel geklets om allemaal terug te lezen. Ben moe maar voldaan terug van het weekend, kindjes zijn tevreden en erg moe naar huis gegaan, leuk!
    de box is binnen en de auto doet het weer! En de kleine meid laat duidelijk van zich merken in mijn buik, heerlijk gevoel (nu nog, zou me niet verbazen dat ik over 15 weken helemaal blauw ben, maar goed).
    Nu lekker uitrusten en kom vast morgen weer uitgebreid reageren hier!

en wat betreft het lekker weer; ik vind het nu al te warm, vrees met grote vrezen voor de zomer :S Maar dat zien we dan wel weer...

5. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Kom even snel zwaaien want met dit mooie weer zit ik niet veel achter de pc!

6. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #2146 CaatjeM, 4 jun 2011
    Laatst bewerkt: 4 jun 2011
    Goedenavond!

NOG MAAR 2 NACHTJES SLAPEN TOT ONZE 20-WEKEN ECHO!!! SPANNEND!!! :$ ;) :D

Heerlijk dagje gehad. Vanmorgen fijn gewerkt, had de Engelse vrije inloop (dus alle Engelstalige toeristen die op eigen gelegenheid naar de yeguada zijn gekomen), was maar een klein groepje. Heel relaxt dus. :cool:

Vanmiddag in m'n uppie thuis geluncht, was heerlijk rustig en daarna dus lekker van een lange siësta gehouden! Zálig! Verder vanmiddag gewoon thuis gebleven. Het was zo warm, dan is het niet altijd prettig in de zon, zeker tussen 2 en 6 uur niet! Als ik dan al naar buiten zou gaan, dan altijd in de schaduw! ;)

Ik kijk uit naar 15 juni, dan gaan hier de zwembaden open van de "urbanizaciónes" (dat zijn een soort van woongemeenschappen, de Spaanse steden zijn hier volledig uit opgebouwd). De ouders van mijn lief wonen namelijk ook in zo'n "urbanización" en hebben dus ook een bijbehorend zwembad. Ik ben van plan daar veelvuldig gebruik van te gaan maken!!! ;) :D

Vanavond ga ik lekker een beetje tv kijken. Ik ga niet te vroeg naar bed, want ik merk echt dat ik goed uitgerust ben door de siësta. Ik durf te wedden dat als ik vanavond op tijd zou gaan slapen, ik morgen geheid rond 5 uur ofzo wakker zal worden en dat vind ik voor een zondagochtend toch niet echt geslaagd! ;) :D

Zojuist trouwens ff iets op internet opgezocht. Mijn lief en ik hadden dit eens in Oirschot gezien, puur per toeval moest ik er vandaag ineens heel erg aan denken, dus gelijk opgezocht:

De 3D Oievaar door het raam!

Die vind ik zoooo leuk!!! En hier in Spanje is dat totaal geen gewoonte om een geboorte-aankondiging aan de buitenkant van je huis te hangen of plaatsen. Dus dat lijkt me wel een hele leuke traditie om van Nederland naar hier over te brengen! ;) :D

@Anz & Fleurop: Hoop dat jullie de werkdag goed zijn doorgekomen en dat jullie naderhand nog hebben kunnen genieten van het mooie weer!

@Sahi: Fijn dat je zo genoten hebt van deze dagen!

Nou, ik ga lekker bankhangen, misschien een beetje X-Boxen of anders een serietje kijken. :) ;)

Fijne avond allemaal!

Liefs,
    Caroline

7. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Joehoee dames, ik leef nog hoor haha...

Ik merk sinds dat ik zwanger ben dat ik ineens veel socialer ben en vaker op visite wil dan normaal, vandaag een BBQ gehad en mezelf lekker verwend met eten * toetje aardbeien met warme gesmolten witte chocolade.

Ik ga morgen even teruglezen en voor nu even een fotootje van mijn buikje van boven... Ik ben bijna 7.8 kilo aangekomen ( 46.8 kilo op dit moment ).

Edit : De hand is van mijn vriend!

Bekijk bijlage 156349

8. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    wouwwwwwwwwwwwwww worst !! wat een mooie buik !!
    wat een prachtige foto ...
    en wat goed dat je zo aangekomen bent !! ik zit zelf ook al op7 kilo ( ai ai ik kan ze niet zo goed gebruiken hihi)

9. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Worst, over dat soort toetjes kun je hier echt niet komen typen hoor.....*kwijl*
    En, mooie foto!

Heeft verder iedereen de hitte een beetje overleefd? Ik vond het maar warm. Sahi, we wennen vast nog wel een beetje aan de warmte....en anders gaan we gewoon samen heeeel veel klagen hier :D.

Caatje, door jou verhalen krijg ik helemaal zwemzin :D. Ik ga het dinsdag eens proberen denk ik. Normaal fitness ik maar ik merk door al het versoepelen van de hormonen dat mezelf erg snel blesseer. Zwemmen ia beter denk ik.

Sjoon, wat jammer dat jouw brabanders niet naar je toe komen...
    Ik heb het juist andersom. Ik woon nu weer in brabant maar heb lange tijd in Amsterdam gewoond. Ik moet altijd die kant op... Zoiezo maf toch. Dat voor sommige mensen die afstand zo'n grote drempel is. (nu heb ik dat soms natuurlijk ook wel maar toch...)

Zo mijn man en ik gaan weer eens nacht rochelen, sniffen en hoesten.
    Weltrusten!

10. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Mooie buikfoto worst! en wat kom je lekker aan!
    Hoeveel prikken moet je nog?

Zit hier nog steeds op 3,5 kg maar de buik is er niet minder om gelukkig :D
    verwacht dat k weer zo'n 8kg totaal aankom net als bij de eerste...

11. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

mooie buik worst!
    enne, ik ben t met princi eens... wat een heerlijk toetje lijkt me dat!

princi: afstand maakt mij eigenlijk niet uit. als er iets zou zijn, dfan stap ik in de auto en rijdt er direct naartoe. voor sommige is 20 km al ver rijden, maar goed....

en worst, over die hormonen. lekker hoor dat je socialer bent.
    ikke dus echt niet. ben normaal heel sociaal, maar nu, kan ik echt uitvallen tegen mensen. en kribbig doen. pff, vind het niet leuk van mezelf, maar goed, kan me nog wel inhouden af en toe...

12. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Thx voor de leuke reactie's op de foto. Ik vond hem zelf ook heel leuk dus moest hem jullie even showen..

De spuiten nog tot week 36 dus nu nog 14 spuiten :D..
    Wat gaat de tijd hard he...

13. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Een goedemorgen!

Wat heb ik heerlijk geslapen zeg! Uiteindelijk toch nog redelijk vroeg wakker, maar ja dat krijg je als je een lange siësta houdt! Heb inmiddels al heerlijk uitgebreid met onze Luna gewandeld, wat is het al ontzettend lekker weer!!! :cool:

@Baby-aankondiging: Ben erg benieuwd of jullie ook een baby aankondiging gaan plaatsen in je voortuin of tegen je huis. Wat vinden jullie van deze Ooievaar-door-het-raam? Ik vind de 3D Baby ook heel schattig.

@Worst: Wat een schitterende buikfoto! Moest wel 2x kijken zeg, het lijkt net een bal, zo rond issie! *toch weer een beetje jaloers nu* :) ;)

@Princi: Ga het zéker eens proberen, zou ik zeggen! Ik heb begrepen dat zwemmen één van de beste lichaamsbeweging is die je tijdens je zwangerschap kunt doen. Lees HIER anders eens een heel interessant artikel over zwemmen tijdens je zwangerschap. :)

@Oorbellen: nieuw vraagstuk! :( ;) Ik kwam DIT TOPIC hier op ZP tegen, over welke leeftijd geschikt is voor kinderen om oorbelletjes te krijgen. Dat onderwerp interesseert me nogal, daar ze dat hier Spanje dus heel snel doen (in de eerste week na geboorte). Ik ben erg benieuwd wat jullie mening is ten opzichte van dit onderwerp. Mijn post kun je ook lezen in die topic: deze is #238.

Nou, ik ga lekker ff badderen voor ik met een vriendin van me ga ontbijten. Pas om 10h30 afgesproken, dus ik heb de tijd! :D

Fijne zondag allemaal!

Liefs,
    Caroline

14. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Caatje; oorbellen kunnen beter gezet worden in de eerste week dan na bijv. Een jaar.
    Een baby schrikt ervan maar onthoud het niet voor een peutertje is t traumatischer:(
    ik zou er hoe dan ook zelf niet voor kiezen (heb straks 2jongens natuurlijk)
    bij een meisje zou ik het hollandse gebruik aanhouden : als ze 6 word mag ze ervoor kiezen en dan krijgt ze oorbelletjes met lieveheersbeestjes en een bijpassende ring :D

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@anz: is dat het hollandse gebruik ja? nooit van gehoord.
    maar ik zou het laten doen als de meid er idd zelf voor kan kiezen dat ze het wil of niet.
    ik ben vroeger met ons mam geloof ik wel 4 x naar de juwelier geweest en telkens durfde ik niet haha.
    volgens mij zat ik in groep3 of 4 ofzo. uiteindelijk wel gedaan, maar heb al jaren geen oorbellen meer in.

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@caatje: ik vind zelf zo'n 3d ooievaar niks aan. maar dat komt waarschijnlijk omdat ik die hier al vaak genoeg zie hangen. voor jullie dan juist leuk om het wel te doen misschien??!!??

hier had ik bij Chiel zelf een geboortebord gemaakt van stampertje. was erg leuk. niet heel groot. maar goed. mijn vriend was namelijk bang dat het spul uit de tuin gejat zou worden en daarom wilde hij er geen huren. vandaar dat ik er eentje had gemaakt, en die hadden we hier aachter de raam opde vensterbank gezet. kon ook heel goed!

17. Female

Female Niet meer actief

@ Ansz; idd nu alvast rustiger doen, uit voorzorg ;)
    Ook wel schrikken zeg, als je rond 30 weken ineens bloedingen krijgt...

@ Sjoon; jammer dat het er niet van komt, 140 km is ver, maar echt wel goed te doen. Tegenwoordig is iedereen ook best wel druk he... Toch zonde.. Kan zo goed zijn voor een mens om af en toe ouderwets af te spreken :)

@ Sahi; Fijn om te horen dat het goed met je gaat en dat het leuk was. Wordt wel meteen weer een beetje jaloers bij het idee aan kampen enzo, krijg dan meteen zo'n leuk gevoel van alle scoutingkampen vroeger... :)

@ Caatje; Morgen je echo, spannend he! Hoe erg kun je daar naar toe leven he ;). Ik moet nog, ehm... 4 nachtjes..

@ Worst; wat een dikke buik al!! En dat voor zo'n slank vrouwtje :D
    Enne... Aardbeien met witte chocolade... Hoe lekker zeg! Heb er meteen zin in haha

@ Aankomen; nu denk ik 4,5 kg. Echt wel genoeg vind ik. Tis wel een klein beetje een mini-strijd. Ik wil nl écht niet meer zoveel aankomen. Bij de eerste 23 :)$) kg aangekomen (toen dacht ik nog, ik ben toch al dik dus kom maar op :))
    Bij de 2e 17 kg, en bij deze is mijn streven max. 13 kg.
    Begonnen op 57 en wil zien dat ik NIE#T boven de 70 kom.
    Hopelijk lukt het me...

@ Oorbellen; nog lang niet, vind het belachelijk zo vroeg. Laat haar d'r maar zelf om vragen...

Was idd erg warm gisteren zeg! Hele dag niks gedaan en in de tuin gezeten met kids en af en toe in het zwembadje afkoelen :D.
    Vandaag nog met z'n 3tjes 'survivalen' en dan morgen ein-de-lijk een dagje met z'n vieren. We zijn er allemaal weer hard aan toe.
    Jurgen heeft nu 6 dagen achter elkaar van 's morgens tot middernacht gewerkt. Hij is echt moe en mist ons, en wij missen hem.
    Morgen lekker met z'n allen chillen dus :)

18. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Sjoon en zo is het, als er iets zou zijn dan zou ik er ook meteen op afrijden! En onderdaad 'live' bij elkaar zijn is toch ook gewoon nodig zo en af en toe.

Female, oh lekker samen een dagje chillen. Het is nodig zo te lezen dus geniet er van!!

Oorbellen, nee dat hollandsgebruik ken ik ook niet. Ik was 11 en viel flauw in de winkel, pffffff. Goed. Ik geloof wel dat veel juweliers het hier niet doen voordat kinderen 6 zijn.
    Mara moet er zelf maar een keertje voor kiezen.

Geboortebord, ik heb er bij Mara een gemaakt van letters en papier en voor het raam gehangen. Met mijn eerste weeen heb ik de laatste letters in zitten kleuren dus het was net op tijd zal ik maar zeggen :D.

Zo ik ga dadelijk even naar mijn ouders om het schuurapparaat op te halen. De onze ontplofte gisteren. En dan hebben we het grove werk in Mara's nieuwe kamertje klaar en is het een kwestie van schilderen en inrichten.....en nog wat spullen lozen die er in staan maar die er niet in horen....

19. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik had het geboortebord van mdf. vriendje had deze uitgezaagd en ik eigenlijk de rest gedaan. het plaatje op a3 laten uit printen door mijn oude baas. dus kei makkelijk!
    omdat we niet wisten wat het werd had ik de meisjesnaam en de jongensnaam op een bordje gemaakt.
    dus was eigenlijk wel ideaal! de mijn was mooi op tijd af. was eigenlijk gelijk begonnen toen ik met verlof ging al.

20. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Caatje: Bijna de 20 weken echo !! Spannend hoor ! Vind die ooievaar ook ontzettend leuk, maar die zie je in Nederland best heel veel ! Dus ik denk dat ik voor een raamsticker ga, vind ik ook altijd erg leuk om te zien. Of dat ik allemaal blauwe of rose strikken in onze heg in de voortuin hang... heb er nog niet heel erg over nagedacht. Merk echt dat ik met alles beetje wacht tot de 20 weken echo.
    Worst: Gave foto joh !!
    Oorbellen: Ik vind het dus geen gezicht bij baby's zag gisteren ook weer een klein jochie van 1 jaar denk ik met een oorbel.... Esmee krijgt ze rond haar 5 of 6 jaar inderdaag als ze dat wil. En anz inderdaad de lieveheersbeestjes ! :D

Ga even met dochterlief koeleuren ( is kleuren :D) fijne dag meiden, en wat een vies weer.. het regent hier al een uur :$ en volgens buienradar duurt dat nog wel even... Ach ook wel weer even gezellig knus.

Deel Deze Pagina