Nee, niet te warm hoor. Maar ik zit dan wel dus continue onder de parasol. Overigens was het water echt heeeeel koud. Komt omdat het de atlantische oceaan was aan de ingaan van de straat van Gibraltar (dit strand om precies te zijn ). Meer stroming en dus kouder. Heerlijk verfrissend! Ben trouwens wel blij te lezen dat er blijkbaar meer dames zijn die amper honger hebben! Ik heb dus nooit een hongergevoel, ook voor ik zwanger was niet, maar nu dus echt nog minder. Ik eet omdat ik weet dat het moet, maar soms kost het me echt moeite... Liefs, Caroline
Wat een verschil van mensen dan weer, ook qua eten! Ik heb altijd na een aantal uur echt weer trek en tijdens de zwangerschap is het echt buitenproportioneel Had ik om half 8 mijn ontbijt op, om half 9 had ik gewoon al weer een rommelende maag! Als ik dan niks at, begon ik op een gegeven moment echt te trillen, dus moest wel, anders werd ik zoooo flauw! En dat duurde dus de eerste 12 weken, dus zal ook wel daar aan liggen dat ik al vrij veel ben aangekomen! Maar ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik alles ook gewoon heel lekker vind, en nu heb ik dat extreme hongergevoel niet meer, dus kan me daar niet meer achter verschuilen
Ik heb in etappes bijgelezen en ben ook al aan reactie begonnen...maar.....toen kwam er kind en ander geproest tussen door. (manlief en ik zijn echt te verkouden...bah). Goed... Fleurop: Ik was vorige zwangerschap uiteindelijk over de 100 kilo en mocht gewoon thuis bevallen. Ik moest alleen wel bevallen op de begane grond omdat ambulance-personeel van de arbo je, als je zwaarder bent dan 100, niet van de trap mogen tillen of zoiets en dan moeten ze de brandweer bellen en dat soort gedoe. Dus ik had netjes beneden een bed in de kamer staan (dat bleek aan het eind van de zwangerschap en in de kraamtijd zoiezo erg prettig). Ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen en moet dat nu weer dus ik hoef er niet over na te denken. Qua gewicht, nou ik weeg me bij de vk en verder probeer ik er niet te veel van te balen. Ik heb inderdaad ook zo'n honger steeds. dat had ik de vorige keer ook. Jammer want ik heb reserves zat. Bijzonder, wat een lief kamertje! Een meisjesdroom . Sahi, ja die muizen....idd een cadeautje. ik kreeg er van mijn vorige kat ook vaak een. Zo van: hier baas, je moet goed eten... Helaas at ze ze vaak niet op en ben ik vaak met stoffer en blik in de weer geweest. Ieks... Muisjeeee, hoooooi. Fijn dat alles goed is. Maak je je minder zorgen nu je het baby-tje vaak voelt? Ik voel de baby idd ook elke dag en bijna op vaste tijden. En dat terwijl de placenta aan de voorkant ligt. De baby ligt (nu nog) in een stuit dus ik voel vooral getrappel op mijn blaas. Toch maf dat je een tweede zwangerschap dat dus echt eerder en beter voelt. Maar ja dat mag ook wel nu ik meer bandenpijn en harde buiken heb vind ik. Zo ik ga eens bedenken hoe ik zou kunnen gaan slapen met al dat gesnotter en gehoest. Bah. Van mij mag het best al wel weer weggaan, die verkoudheid. Trusten!
Princi, hopen dat de verkoudheid snel over gaat! Ik heb het een aantal weken geleden ook gehad, duurde een week al met al. Otrivin mag je niet gebruiken, dus ik vond vooral het slapen zo vervelend! hopelijk kom je / komen jullie vannacht goed door Maar dat is bij mij ook het vervelende zeg maar, heb genoeg reserves en dan toch steeds honger (in het begin). Maar goed, alles voor een mooi kindje Daarna doen we wel weer aan de lijn, heb ik bij de oudste ook na een week of 6 gelijk gedaan en de zwangerschapskilo's waren er met een goeie 3 maanden af (10 kilo) Trust!!
@worst:hele mooie buik zeg! @bijzonder: heel leuk kamertje: echte meidenkamer hè: heel lief. @aankomen: zit hier op 6 kilo bij 23 weken. Was bij mijn dochter ongeveer hetzelfde. Alleen ben ik nu 2 kilo zwaarder begonnen en is het patroon heel anders: veel geleidelijker. Nu met het maagzuur gaat het wat minder hard. Nou ja: een bijkomstig voordeel. Vorige keer net boven 80 kilo uitgekomen. Nu zal het hopelijk ook ergens tussen80 en 85 zijn... @princi: beterschap! @baby voelen: hier een hele drukke die ik eidere paar uur goed voel MET placenta aan de voorkant. Dat schijnt trouwens niets uit te maken voor je eigen gevoel, wel vanaf de buitenkant. @eetlust: hier meer en vaker honger dan normaal. @hitte: kan ik goed tegen als ik me niet te veel inspan. Vorige keer met 37 weken bevallen na een hele warme zomer, dus zal nu ook wel goedkomen. @oorbellen: ik zou een klein kind ook geen gaatjes late schieten, pas als ze het zelf kan beslissen.
Fleurop; niet druk maken hoor! ken iemand die van 80kg naar 115kg is gegaan en die mocht t ook nog thuis doen, hangt echt van je conditie af idd bijzonder; mooi kamertje! denk dat ik t voor n meid t zelfde zou doen, erg leuk! Muisje; mooi buikie Caatje; de prik en de schrik zijn t zelfde dus zo'n rare vergelijking is t niet.. Een baby voelt het verschil niet tussen wel of niet noodzakelijk.. En daar ging t om toch? Nogmaals; ik vind t ook niet normaal maar k denk dat de baby er vrij weinig van meekrijgt Nu weer ff naar een leuker onderwerp; 20weken echo!! Veel plezier vandaag!
@gewicht: ik heb wel het idee dat ik veel eet, ik dwing mezelf wel om goed te eten volgens zo'n lijstje van de vk (6-7 boterhammen per dag, 2 stuks fruit, 2 glazen zuivel, 2 ons groente, 2 aardappels, lapje vlees). T is voor mijn doen best veel (en ik viel niet af voor mn zwangerschap, echt vaag). Maar hier nog steeds tussen de 75 en 80 kilo, ik begon op 77. Tsja, ik zit er niet mee princi: vervelend die verkoudheid! lieke: o dat maagzuur, ik heb er ook zoveel last van. Woensdag bij de vk vragen wat ik er aan kan doen. Heb echt veel te veel vragen voor haar maagzuur, rugpijn, hoe zit het met mn gewicht en de bevalling... Dat soort dingen allemaal. en sinds gisteren heb ik een jeuk!! En ik heb daar echt enge verhalen over gehoord, dus ga ik ook maar eens vragen aan haar. MIjn buurvrouw haar leverwaardes waren niet goed, toen ze zoveel jeuk kreeg. En ik heb geen muggenbulten, dus dat is het niet :S
Goedemorgen! Heerlijk geslapen, als een roosje na het dagje strand! En nu lichtelijk nerveus voor de 20 weken echo! Vind 't niet eng hoor, maar voel wel een beetje gezonde spanning zo in m'n onderbuik hihihi. @Anz: Hmz, ja, waarschijnlijk heb je natuurlijk gelijk... Maar ja, het is dan ook niet alléén de pijnprik waarom je geen oorbelletjes zou doen. @Gewicht: Tja, ik begon op 85, zit nu op 82... Het is inmiddels dus wel een kilootje meer geworden. Ach, ik lig ook nog wel een paar weken op de meesten achter. Ben erg benieuwd of ik nu ineens heel erg ga groeien of dat het gewoon zo minimaal blijft. We wachten af! @Princi: Balen van je verkoudheid! Ik hoop dat jullie je gauw beter voelen! @Lieke: Wat tof dat jij, met je placenta aan de voorkant, de baby zo goed voelt! Dat vind ik een erg positief bericht, ook voor mezelf! Hoop dat ik er binnenkort over mee kan praten!!! Nou, ik ga lekker even een chocomel drinken en een banaantje eten (daarbij kan ik gemakkelijk m'n dagelijkse vitB12-jodium-foliumzuur pilletje innemen). Over een klein uurtje moeten we weg... SPANNEND!!! Gaan we nu dan eindelijk weten of het Carla of Cristian wordt?! Liefs, Caroline
Goedemorgen dames!!! Tijdje niet geweest ivm vrije dagen en drukke dagen Ga kijken of ik weer mee kan kletsen! Heb wel een beetje bijgelezen net, maar zo veel gelezen kan ik niet meer onthouden Zag een mooi kamertje langskomen en een mooi buikje, iets over gewicht (hier nu 3,5 kilo aangekomen weeg nu 67.5). Verder weinig nieuws, gisteren verjaardag gehad van zoonlief dus beetje moe nu
Jeetje, echt vaag, ik krijg me toch ineens last van zenuwen!!! Pfff, 't is tijd dat we gaan, dan zijn we vast onderweg en gaat de tijd vast sneller! Aaaaaarrrgghhhhh SPANNEND!!! @LovingMom: Fijn je weer even te zien! Hoop dat jullie een leuk verjaardagsfeestje gehad hebben! Nou, tot later allemaal! Liefs, Caroline
Goedemorgen Ik heb een tijdje niets gepost, wel telkens bijna alles bij kunnen lezen. Over het algemeen gaat het goed met iedereen zo ver ik onthouden heb Geweldig. Kamertjes wordt aan gewerkt, dikke buikjes ook Caroline, no stress! Je ligt NU naar je kleine Carla of Cristian te kijken (beide heel erg leuke namen) ik ben erg benieuwd!!! Worst, wat heb jij een mooi rond buikje! @Gewicht; hier nu 8 kg (!!) extra... Ik eet gezond, snoep met beleid en maak me er vooralsnog nog geen al te grote zorgen over. @Warmte; de afgelopen dagen in zuid-limburg bij familie & vrienden geweest, 30gr en meer met als gevolg GEEN enkels meer... dat was gek! Vannacht met voeten omhoog geslapen en jawel hoor, heb geen 'cankles' meer maar mijn enkels zijn weer terug @Baby voelen, ondanks mijn anterior placenta zie en voel ik onze kleine meid gedurende de dag en vooral avond bewegen. @Kamertje, ons kamertje is AF nu de kleine nog. Ik wens jullie een goede week en tot laters!
Caatje: Heel veel plezier vandaag bij de 20 weken echo !!! No worries komt allemaal goed ! Sahi: Ach gosie wel schattig maar ook wel heel erg vies hahaha een dweiltje kan ik me wel voorstellen. Muis: Wat fijn dat alles goed gaat en dat je jullie kereltje zo goed voelt ! Lekker van genieten ! Bijzonder: Lekker zeg dat je met de babykamer kan gaan beginnen, heb je al een idee hoe het moet gaan worden ? En wat een geweldige kamer zeg !! Wauw echt super mooi !! Princi: Beterschap meis, hoop dat jullie snel van je verkoudheid af zijn. Lieke: Vervelend dat je zo last hebt van maagzuur, dat had ik bij Esmee ook. Sterkte ermee meis ! Je mag gaviscon (weet even niet hoe je dat schrijft ) in ieder geval gewoon hebben maar het is net of je vloeibaar krijt naar binnen werkt, maar goed het helpt wel een beetje. Goldduke: Super dat jullie kamertje af is, fotos ??? Manlief heeft hier een super gave inloop kast in onze slaapkamer gemaakt! Ben er echt zo blij mee, heb zo'n handige man Morgen over een week ook eindelijk de 20 weken echo !!! Ben er ook wel beetje nerveus over ook omdat ik onze beeb niet zoveel voel... dus zal blij zijn als wij onze beeb in volle glorie hebben kunnen bekijken ! En ik ben erg benieuwd of mijn voorgevoel klopt, ik denk namelijk dat het een meisje is.... Fijne dag meiden, en tot strakjes.
Halloooooo lieverds, Was ik weer Heb alleen de laatste 3 pagina's doorgekeken. Zag mooie buiken en kamertjes... leuk hoor. iedereen met echo vandaag succes en plezier! Trouwens zaterdag al de eerste kijkers bij mijn huisje gehad! Uit het dorp zelf dus die weten dan al meer hoe het huis is en wat voor een buurt het is. Ben benieuwd zal dinsdag/woensdag meer horen denk ik. Pep (de poes) is verhuisd naar Tubbergen. Beetje van slag dus. Mijn Pepje is vegetarisch die lust echt geen vlees. Eet alleen maar brokjes met vis. Natuurlijk is ons lapje echt een jager dus muizen, vogeltjes, kikkers... soms de poedel van de buren.... niets is veilig en wordt meegenomen (ik ben tegenwoordig al goed geworden in het onderscheppen van poes met prooi richting huisdeur) maar alleen om mee te spelen. Mevrouw eet niets op. Hier is het trouwens lekker benauwd bleh! Ik ga maar eens aan ut wark... 5 hele dagen deze week.... Tjuussssss
Ellen: Werkse meis, vind het ook vies benauwd hoor vandaag. Gelukkig regent het hier nu heel hard dus hoop dat dat benauwde snel weg is. Deze week voor het eerste 3x8 werken, zou wel weer even wennen zijn hahaha. Maar wel lekker woensdag en vrijdag vrij en ook nog eens (weer) een lang weekend. Ben dinsdag ook vrij, zo kan ik de hele dag blauw of rose spullen gaan kopen
Caatje: hoe laat moet je? Succes met wachten LM: lekker uitrusten dus goldduke: erg he, die warmte? Er staat ons nog een hoop te wachten denk ik! hier is de beeb 's avonds ook lekker beweeglijk, en als papa zijn hand op mijn buik legt, wordt ze helemaal enthousiast, zo apart. Zou ze nu al een papa's kindje zijn? Papa heeft wel veel warmere handen als mama, misschien is dat het. Zo jullie kamertje is al af!! Wouw!! Bij ons ging het niet zo snel als gewenst allemaal, maar we hebben nog de hele zomer. We willen het begin september uiterlijk allemaal klaar hebben staan. Wij moeten ook nog een hele kamer creeeren boven (van 1 kamer 2 maken), dus wel wat meer werk dan verven/behangen en spulletjes erin zetten. mariel: fijn he, zo'n handige man? Die van mij is ook zo handig, die maakt gewoon in een middag een deurpost met een deur erin ellenk: spannend! Hopen dat ze het willen kopen! de meeste katten spelen ook alleen met hun vangst, omdat er thuis toch brokjes klaar staan, dus we waren ook zeer verbaast. maar wel fijn dat ze het dus zelf ook opruimt, behalve het staartje @werk: nou, wou dat ik juist wat meer te doen had, client van vanmiddag belde af, dus heb van 8.30 tot 11.30 gewerkt, lekker zinloos, want moet wel 8 uur op een dag maken. morgen werk ik van 16.30 tot 21.00, ook lekker zinloos, bah Maar ik krijg toch nog een nieuwe client erbij, ondanks mijn naderende verlof, dus het gaat weer goedkomen. dus nu maar wat in huis doen vandaag, ook niet verkeerd.
Hoeraaaaaaaaaaaaaaaaa! Alles helemaal goed en......... IT'S A BOY!!! Je bent zo ontzettend welkom, lieve kleine Cristian! Echo foto's weer alleen meegekregen uitgeprint op normaal A4tje en dus niet zo denderend in kwaliteit, helaas. Hopelijk de 22e bij de privé kliniek betere foto's! Ga deze week toch eens navragen wat de mogelijkheden zijn, wil ook wel zo'n 3D!!! Alles was in ieder geval goed. Cris lag trouwens op z'n knietjes haha echt zooo schattig! Alleen daardoor blokkeerde wel zijn ruggenwervel het zicht op zijn hartje. Over 10 dagen moeten we dus terugkomen om als nog het hartje goed te zien. We hebben het uiteraard wel gehoord en het treintje klonk perfect! Maar, zoals de dokter zelf zei, dat is niet voldoende... Ik ga even de afsprakenlijst bijwerken en dan lekker verder op mijn blauwe wolk genieten! Ik had het gevoel al, maar het is toch heerlijk om het zéker te weten! Liefs, Caroline
van harte met jullie zoon caatje !! bjzonder wat een super leuk kamertje voor je dochte ! wouw !! rest ff een zwaai .. druk druk hier bijgelezen maar pff ben me toch een vergiet loop nu echt met lijstjes en de kalerder .. vandaag dagje thuis was gedaan en bed verschoond en nu mag ik niets meer .. ga zo ff liggen tim ligt ook net op bed ! straks nog leren moet morgen op examen.. spannend .. nu ik zwanger ben leer ik toch moeilijker lijkt het wel...
Geweldig Caatje, een zoon voor jullie! Gefeliciteerd! Vind het ook zo'n leuke naam!! En wat schattig dat hij op zn knietjes lag! Iedereen een fijne (werk)week toegewenst, vandaag al weer lekker druk geweest, geeft toch wel goed gevoel weer! Had vorige week weinig te doen, dus absoluut niet voldaan! Ga nu gauw weer verder, dus ff geen tijd om op iedereen te reageren, heb het wel gelezen
Caatje: Gefeliciteerd met jullie zoontje !!! Helemaal leuk ! Geniet lekker van jullie blauwe wolk. Ga ook gauw weer aan het werk, hier ook veel drukker dan vorige week Gejanne. Fijn he