Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Misschien dat ik wat mensen ben vergeten, ik heb wel alles gelezen, heb de afgelopen 2 dagen veel geslapen, ben zo moeeee... Misschien teveel hooi op mijn vork genomen of misschien ijzer tekort, weet iemand bij wie ik me moet melden ? De dokter, gyn of morgen bij de diëtiste ?

Ik blijf deze week nog thuis en dan ga ik met onze leiding overleggen om terug te gaan naar 5 uur per dag..

Woensdag gaan we uit eten met schoonouders en dan een datum prikken om de kinderwagen te kopen/bestellen.

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    bijzonder he, van de beeb van maedra!! Echt heel knap dat het nog steeds veilig binnen zit!

3. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Oh Maedra helemaal vergeten, maar inderdaad heel bijzonder!! Ik ga zo duimen dat het goed blijft gaan en ze over een hele lange tijd (wanneer het mogelijk is) een gezond kindje in hun armen mogen hoouden.

4. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Worstenbrood, ik zou het even bij de gyn aankaarten en als je je echt zorgen maakt kun je altijd naar de dokter bijv. Ik heb het laatst ook bij de VK aangegeven, ik had een heel laag vitamine D gehalte, heb er bloed voor laten prikken, dus daar slik ik nu iedere dag tabletjes voor, was ook zo moe! Maar dat gaat nu al een stuk beter!!

Caatje, idd beetje vreemde reactie, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal in het begin van mijn eerste zwangerschap stiekem ook heel erg hoopte op een meisje, maar dat gevoel sloeg heel snel om toen ik er bijna zeker van was dat het een jongen werd! En dat werd het, en wat voor één, ben supertrots op hem ;) Maar ik zou het stiekem wel heel erg leuk vinden om dit x een meid te krijgen hoor ;)

Aankomen/honger, ach, iedereen heeft zo weer haar eigen lijf en ieder lijf reageert verschillend! Ik ga na de bevalling gewoon weer lekker lijnen, dan is het er zo weer af :p

En nu ga ik eens lekker gamen :D

5. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Bijzonder: Klinkt echt super gaaf joh ! En te gek zo'n olifantenhoofd, vind dat ook zooo leuk !
    Worst: Leuk dat je vader een geboortebord gaat maken, heb je al een idee hoe het moet gaan worden ? Haha onze tuin moet ook nog beetje groen groeien hoor anders zijn het hele zielige strikken :) hihihi Zou even bij de gyn aangeven, hij kan je altijd nog naar de huisarts sturen voor een paar staalpillen.

Duim hier ook heel hard mee voor Maedra !

Vraagje: vriendin van mij is zwanger en kreeg vandaag uitslag nekplooimeting en het is niet goed, ze smste de uitslag 1:238... maar nu zegt mij dit helemaal niets, en ik vond het zo vervelend om het haar te vragen dus weet iemand hier wat deze uitslag inhoudt ?

Moet donderdag naar de vk, was ik helemaal vergeten ben zo druk bezig met de 20 weken echo hahaha :D

6. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    goedenavond. Ik heb echt helemaal niks bijgelezen ik heb nu voor het eerst van vandaag een stoel onder m'n gat. bleh ik ben het nu ook echt zat. Ik ga zo lekker onderuit de uitzending van babyboom kijken van vorige week. Daar ben ik nog steeds niet aan toegekomen.

7. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Daar kan ik er ook nog 2 van terug kijken, kom alleen nergens aan toe :D
    fijne avond lolly!

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @lovingmom wat goed van je dat je een goed doel gaat steunen. Ik heb in mijn vroegere jaren ook veel ingezameld voor een soort oudtante die elk jaar met een grote vrachtauto naar Roemenie ging, daar komt het echt goed terecht. Helaas toen haar man stierf moest ze ermee stoppen.

@gejanne ik ga ook sporten na de bevalling, het staat in de planning ten minste haha..

@mariel hij gaat hem niet zelf maken denk ik hoor, alhoewel dan hoef ik hem niet hij is niet zo handig, ik denk dat hij meer een huurt/koopt of een raamsticker besteld ofso haha..
    ( dat hoop ik ten minste ),

Uitslag 1:238 behoor je tot een risicogroep, ik heb er ook niet zoveel verstand van maar het betekent eigenlijk dat er een kans van 1 op 238 is dat je kindje iets mankeert.

9. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    @Worstenbrood: ik had net weer een nieuw sportabonnement afgesloten begin dit jaar toen ik er anderhalve week later achterkwam dat ik zwanger was. Heb er dus maar heeeel weinig gebruik van gemaakt, gelukkig wilden ze me 2 maanden kwijtschelden. Ik had er echt de puf niet voor, zie me er nu ook niet meer heengaan :) Nee, sportschool is niks voor mij, sowieso niet! Maar natuurlijk wel goed voor de conditie, een strakke buik krijg ik toch niet (nooit gehad ook :D)

10. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Ja, apart hè, die reactie op onze knul... Vind het zo gek, ik moest ook echt moeite doen om ze te overtuigen dat ik het dus super leuk vind. Nou ja, als ze het nu nog niet geloven, is dat hun probleem hoor! ;) :p

Trouwens, dat je als newbe ouder misschien verwachtingen hebt en dat die niet uitkomen, natuurlijk kun je je dan een beetje teleurgesteld voelen. Maar ik heb nooit specifiek een meisje of jongetje gewild, dus dat maakt het volgens mij extra vreemd dat anderen zich teleurgesteld voor mij voelen, toch?! Nou ja, ik laat het verder rusten hoor, maar vond het wel echt heeeeeel maf! :( ;)

@Bijzonder: Jeetje, jij eet inderdaad heel weinig! En tja, bij mij zat je ernaast. ;) Ach, kan niet altijd raak zijn blijkbaar. ;)

@Anz: Yeps, we vertellen de naam aan iedereen die het wil weten! :D Dat is hier in Spanje heel normaal en ik vind het eerlijk gezegd ook heel leuk om zijn naam al te delen! :D

@LovingMom: lol Zo dacht ik dus ook! Volgende een meid, dat lijkt me wel leuk! Hehehe, zal t.z.t. wel eens zo'n Chinese kalender raadplegen! ;)

@Worst: Hehehe, ben nu toch wel nieuwsgierig naar je buik van de zijkant! ;) :) Van bovenaf heb ik het nog niet geprobeerd, zo voor mij gezien lijkt het toch echt nog niet veel...

Oh enne... Klein detail: het is Cristian, zonder h ;)

@Gejanne: Weten jullie nog niet wat het wordt?! Of willen jullie dat niet weten? :(

@lolly: zou je alsjeblieft nog eens die link kunnen posten van de namensite waarbij je kan kijken of de naam van de kleine bij de ouders namen past? Ik kan die nergens meer vinden... :)

Ik ga nog ff verder bankhangen. Morgen lekker nog een dagje vrij. Denk dat we weer verder op baby-spullen-jacht gaan! ;) We zijn vrijwel 100% zeker van het kamertje, maar wil graag nog bij een andere winkel een kijkje nemen. Gewoon, om nog zekerder te zijn. :D

Weltrusten alvast! :cool:

Liefs,
    Caroline

11. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    @Caatje: Nee, wij (willen niet) weten wat het geslacht is! Vind de verrassing juist wel leuk ;) Manlief denkt een meisje, ik gok op weer een jongen :D We hopen het ergens in oktober te zien ;)
    Leuk hoor, babyspullen kopen! Wij hoeven nu (gelukkig) niet zo veel, alleen een nieuwe wagen en mogelijk dat we zelf een grote wieg kopen waar de kleine minimaal een half jaar in kan (in verband met ruimteprobleem ;))

12. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    lol niets meer op tv... Ga dus nog ff een potje Rummikub spelen! ;)

@Gejanne: Wat spannend dat jullie het geslacht nog niet willen weten! Ik geloof niet dat ik het voor me zou kunnen houden hahaha. Hoewel, de eerste dagen dat ik wist dat ik zwanger was, had ik het zelfs mijn vriend nog niet verteld hahaha! ;) :D

13. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @gejanne hier vorig jaar sportabo opgezegd, ben welgeteld 1 x geweest in 1 jaar ;)...

@Caatje AUW, sorry dat ik Cristian verkeerd schreef :D, beetje automatisme, vind het een erg mooie naam en omdat mijn naam er heel veel op lijkt, dus beetje te snel geschreven :)..

14. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Hehehe, no problem! ;) :) Maar wilde 't toch wel ff corrigeren! :p ;) Trouwens, p.s.je Cristian (zonder h) is Spaanser, nét wat anders zoals we 't in Nederland zouden schrijven. ;) :D

15. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    @Caatje: ik was al anderhalve week overtijd, maar ik had gewoon niet verwacht dat ik zwanger was. Was die keer ervoor namelijk ook zo! Maar toch maar test gedaan, manlief zat op zn werk, heb hem gewoon op zn werk gebeld haha! Hij was helemaal overdonderd ;) Maar vind het echt wel spannend om te weten, maar aan de andere kant ook een leuke verrassing. Bij de geboorte van onze eerste keken we ook pas na een kwartier wat er tussen zijn beentjes zat haha! Was veel te blij dat hij er eindelijk was!

@Worst: ik heb vorig jaar ook een abonnement gehad, maar niet in mijn woonplaats. Moest iedere x kwartier heen en terug, had ik geen zin (meer) in! Ben door het hele jaar heen misschien 15 x geweest ;( Daarom wilde ik nu met goeie moed in de buurt beginnen! Maar ik zou liever zwemmen ofzo. Echt op die apparaten is niks voor mij :D

16. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Leuk Caatje, Rummikub :D
    Ben het ook gelijk gaan spelen, al 2 x gewonnen yeah :)

17. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    lol Kijk maar uit! Dat Rummikub is echt super verslavend! ;) Ik speel het erg graag!

Heb nu stiekem toch weer langer gespeeld dan ik eigenlijk wilde! Hahaha, m'n oogjes vallen bijna dicht. Ben nu dus echt naar bed! Gelukkig hoef ik er morgen pas om 9 uur uit! Zálig! :cool:

Hey, trouwens gejanne, wil jij er niet op de oktober bevallijst bij?

@Anz: jij hebt nog steeds geen buddy, wel?

Nou, weltrusten lieve oktober mama's! ;) :D

Liefs,
    Caroline

18. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Jippie, ik ben trots op mezelf. Ik heb ook een sportabbo en ging afgelopen jaar trouw iedere week. Maar nu moet ik er bij zeggen...als ik eens een week niet ging had ik gewoon meteen meer last van mijn lijf dus ja, dan ga je wel...

Worst, ach het kamertje gat bij ons erg langzaam. Behangen is wel gebeurd maar nu zijn we dus allebei snipverkouden en eigelijk zeg maar ziek, dus nu gaat het ook weer langzaam.
    Mara is net beter en die is vrolijk om ons heen aan het huppelen en wij zitten zielig te proesten. Tis wat.... Gelukkig kan ze zichzelf goed vermaken :D.
    Oja en qua ijzer idd even aangeven waar je het eerst komt denk ik. De vk en huisarts kunnen dat heel simpel meten met een prikje in je vinger. De diëtiste heeft daar vast ook voedingsadviezen voor. Staalpillen zijn nogal een ramp voor je stoelgang namelijk....

Caatje, ja vreemd om voor jou teleurgesteld te zijn. Zou dat een beetje projectie zijn?

Tja....mijn hoofd heeft geen hersens meer geloof ik maar wel veel snot dus ik ga maar gewoon eens naar bed. (ik klaag normaal nooit zoveel over zoiets maar nu kan ik nergens anders mee bezig zijn lijtk het....sorry...)

Trusten!

19. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Caatje; lijkt mij ook leuk hoor om de naam te kunnen vertellen.. T gaat toch niet meer veranderd worden:) maarja vriendlief ziet dat zeker weten niet zitten dua k zal nog ff op mn tong moeten bijten :D
    nee heb nog geen buddy idd.. Vraag me ook af of iedereen (die wil buddy'en) er nu bij staat.. Misschien moeten we nog maar ffies gaan polsen hier :p

nou slaap lekker iedereen!

morgen weer werken, hoef er nog maar 22 tot mn verlof:D (morgen; 1/22 )

20. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@ worst: je kunt ook eerst floradix proberen oipv staalpillen. dat kun je kopen bij de tuinen en en de aphotheek. dat is een drankje waar je 2x per dag een 10 ml van in neemt.
    dat werd ergens in zw schap ook aangeraden door de vk, want mijn hb werd wat minder. en na de bevalling kreeg in van de dokter een briefje meer voor staalpillen ivm veel bloedverlies. de verpleegkundige kwam toen vertellen dat ik maar eerst floradix moest proberen. aangezien ik dat nog in de koelkast had staan. was dat mooi makkelijk dus nooit geen staalpillen gehad.
    ik geloof dat zo'n fles 10 euro kost.

Deel Deze Pagina