Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Bijzonder, wat een super leuke koekjes! Dat zou ik nu ook leuk vinden om te maken, maar daar zullen wel wat cursussen aan vooraf gegaan zijn!? Ze zien er uit om op te eten :D

(reageer later nog wel op de rest van de verhalen :D, zit op mn werk nu!)

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Mariel: Hihi een appel is ook lekker! En gezonder!
    @ Gejanne: Ik heb nog nooit een cursus gedaan, ook niet voor mijn taarten. Ik kijk veel op internet en probeer gewoon uit! Je moet het wel in je hebben. Had vanmorgen ineens zin om dit uit te proberen. Heb een basisrecept (super simpel ) opgezocht op internet, koekjes in de oven, af koelen, besmeren met lemon curd en marsepein erop :D easy :D

3. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Bijzonder, heb je een site waar je makkelijke recepten kunt vinden? Lijkt me zo leuk voor Jarno's verjaardag, zoiets!
    Maar hoe maak je die roosjes dan? Technieken zullen dan ook vast wel op internet te vinden zijn :)
    Ik hou op zich wel van bakken, maar heb er vaak te weinig tijd voor, voor mn gevoel ;)

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@bijzonder: leuke koekjes gemaakt!
    ik moet nog zo enorm op mijn roosjes oefenen, die zien er nog steeds niet uit (naar mijn zin dan haha)
    een vriendin van me gaat 20 geregistreerd partnerschap doen of aan, (hoe noem je dat?) en ik ga voor haar cupcakes maken en een taart. heb wel een leuke uitsteker gekocht al. vast uit voorzorg als mijn roosjes echt mislukken!

@worst: ik heb net zelf ook een fles floradix gekocht, maar ze zijn nu een stukje duurder dan 3 jaar terug... een kwart liter kost 12.95 en een halve liter kost 17.95. het komt wel op, dus heb de halve liter genomen... ik heb dit net bij de apotheek gekocht. 3 jaar geleden bij de tuinen.

5. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden ff snel zijn druk bezig hier maar wilde ff laten weten dat ik geslaagd ben en wel met een 7.7 !!
    woehoeeeee
    nu volgende week weer een andere .. maar dit was de belangrijkste..

zag dat iedereen lekker bezig is met zijn eigen ding en heeeeele lekkere koekjes !!

6. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Emma: Top !!! Gefeliciteerd !!!

7. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

gefeliciteerd emma: waar deed je een examen voor??

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    emma wat goed!! Gefeliciteerd!

9. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Gejanne: Ik kijk veel op het forum van www.deleukstetaarten.nl. Roosjes kun je zelf maken of in een mold ( afdruk ) doen. Deze zijn met een afdruk gemaakt, een malletje zeg maar.
    @ Sjoon: Ja roosjes zijn lastig, ze lukken mij ook niet altijd hoor! Leuk hoor die opdracht.
    @ Emma: Wat goed gefeliciteerd ! Hoog cijfer ook !

10. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Bijzonder; wat een mooie taartjes weer!!!
    Emma: super! gefeliciteerd! En inderdaad; waarvoor kreeg je dit cijfer ?:D

11. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo dagje zit er bijna op... gauw even de supermarkt in, Esmee ophalen van KDV, hond uitlaten, koken, eten, opruimen, Esmee in bad, Esmee naar bed, koffie pakken en dan..... niets meer ! hahaha

12. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    bedankt meiden !!

ik werk bij een bank en 1x per jaar moeten wij al onze kennis updaten en afsluiten met een toets .. het waren 25 examen vragen en ik ben helemaal blij !! ik had 3 fout en 1 gedeeltelijk fout dus nog best knap met mijn zwangerietus ..
    was pittige stof deze keer !!

13. Ellenk

Ellenk VIP lid

Emma gefeliciteerd hoor. Knap werk.
    ik heb ook op een bank gewerkt als controller maar naar 11 maanden had ik het wel gezien. Wat een verschil met het bedrijfsleven ;)

Sahi... But! Je bromert is inderdaad wel populair. Wat een geklooi weer. Ik hoop dat de kosten meevallen.

bijzonder... Jummie...

Hier: vanaaf komen de mensen van zaterdag voor een 2e bezichtiging... SPANNEND dus iedereen verplicht duimen!!!!

AAhhhh 5 uur... ik mag naar huis....

tot later meisjes (waarschijnlijk morgenvroeg)

El

14. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @bijzonder de koekje zien er heerlijk uit.

@emma goedzo dat je geslaagd bent! Hiep Hiep Hoera voor jou!.

@ellenk ik duim nog steeds voor jullie huis, een tweede bezichtiging is goed nieuws :D!.

Hier ontzettend verdrietig, voel me heel down :( !.
    Alles zit voor mijn gevoel tegen en kom zojuist uit het ziekenhuis van de dietiste.

Echt wat ik hiervoor at op een dag daar mag ik nu nog maar de helft van ongeveer.. Heb een heel boekje meegekregen met aantal calorieen etc dus word een hoop gepuzzel met eten.
    Voor mij dus geen taartjes meer :(, en waar ik nog het ergste van baal is dat ze dit alles baseren op een *&^suikerdrankje.

Ga me vanaf morgen aan het dieet houden en gewoon balen want savonds gaan we sinds lange tijd uit eten.
    Maandag of dinsdag laat ik de dagcurve prikken in het ziekenhuis..
    Word zo een hele lange 17 weken en ga ook zeker aangeven als ze dan suiker denken dan wil ik ook eerder ingeleid worden. Dan zijn het dus nog maar 15 weken.
    Bah Bah sorry voor mijn klaagzang.. Ben echt verdrietig..

Op de lekkere taartjes en koekjes zal ik niet al te enthousiast meer reageren.

15. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ik lees nu dus ook dat ik na de bevalling minstens 2 dagen in het ziekenhuis moet blijven. :(..

En indien het dieet niet werkt ik 2 x per dag insuline moet spuiten :(.. ( nog meer spuiten ).

Word alleen maar verdrietiger hier..

16. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Oooh verdorie! Had een heel lap tekst en druk per ongeluk op "volgende pagina"... ALLES KWIJT! Moet nu weg, ga lekker zwemmen, voor het eerst 's middags, ben benieuwd hoeveel dames er dan zijn... Dus ik schrijf later vandaag of morgen meer! Sorry... Moet weer alles terug gaan lezen... *zucht* Was echt bijna klaar met m'n tekst aaaaarghhhh!!! :$ ;)

:( Ik heb even een vraagje, vooral aan de mama's die al een kleine hebben en dus al ervaring met wandelwagens hebben! ;) De vraag:

We hebben een wagen gezien die we heel leuk vinden, de Jané Rider en die nu bij de Prenatal in de aanbieding is! Nu heeft die wagen alleen maar 2 onderdelen (en niet zoals de meeste 3): de wandelwagen en de buggy, waarbij de wandelwagen veranderbaar is in autostoeltje.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het praktisch dat wandelwagen gelijk ook autostoeltje is?! :(

Volg DEZE LINK voor de foto, hierop kun je alles zien. Onderaan op de foto zie je dus goed hoe de wagen veranderd kan worden in autostoel.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening! Bij voorbaat dank! :)

@Worst: Super balen dat je je zo down voelt! Kop op meid! Het is voor een goed doel!!! Kun je het dieet niet overmorgen beginnen zodat je morgen wel gewoon van je avondje uit kan genieten?! Ik wens je veel sterkte en klaag maar lekker hoor als je daar behoefte aan hebt! Daar zijn we hier óók voor!!!

Tot later!

Liefs,
    Caroline

17. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hoi dames
    Yeahh ik heb een Philips Airfryer gewonnen bij de postcodeloterij :D Hihi dat ding is 200 euro man !
    Kun je frietjes en heel veel andere dingen gezond bakken !

@ Ellen: Wow een 2e bezichtiging zo snel al klinkt goed !!! :D Mag je daar bij zijn?
    @ Worst: Knuffel meid. Balen dat je zo down bent! Jeetje wat een gedoe met dat eten? Ik dacht juist dat je in het begin moest aankomen toch? Nu is het weer niet goed.Klote allemaal joh. Als je je hart wilt luchten hier, lekker doen hoor !!
    @ caatje: Geen ervaring met zo'n kinderwagen, maar als er een keurmerk op zit zal het toch wel goed en veilig zijn toch?

18. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Thx bijzonder en Caatje,

Hier ondertussen de emo bui weer gezakt, ben nu een lekker dagmenu in elkaar aan het puzzelen.
    Zo probeer ik een stuk of 3/4 verschillende dagmenu's te maken zodat het allemaal niet zo eentonig is.

Het positieve er maar van inzien... :)..
    Heb zojuist uitgerekend dat een bitterbal 3 koolhydraten bevat dus die mag ik dan 7 stuks als tussendoortje in de avond ( maakt het weer wat leuker ).. haha..

19. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Worst, hele dikke knuffel voor jou! Wat raar dat je veel minder mag eten. Dat vind ik echt maf. Zeker omdat het me niet echt de bedoeling lijkt dat je afvalt. Het zit je niet mee, maar...wij slepen je er natuurlijk keihard doorheen!

Emma, hoeraaa! Goed zeg dat je met zwangeritus dat examen haalt :D.

Caatje, het ziet er ui als een prima kinderwagen. ik ken hem niet. Kan het zitje echt helemaal plat zodat een baby er echt goed ik kan slapen? Dat vond ik wel erg handig namelijk aan de reiswieg. dat je altijd een bedje bij je hebt waar ze ook lang in mogen.
    Ik zou ook goed uitproberen hoeveel je moet doen om de wagen om te bouwen tot autozitje. Als dat veel werk is dan denk ik dat je dat vervelend zult gaan vinden. Als dat niet veel werk is, dan is het denk ik handig en heb je dus veel minder spullen in huis. Ook een voordeel.

Bijzonder, ah heerlijke koekjes weer :).

20. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Worst: Hoe ziet je dagmenu eruit?

Deel Deze Pagina