lolly: wow wat een buik al heej! mooi hoor female: ja ik vind het heerlijk, zo huisvrouwerig doen emma: leuk dat tim zo enthousiast is. Ben benieuwd inderdaad of het ook zo leuk is als de baby er is! mijn petekindje is van augustus 2009 en zijn mama is in juli uitgerekend. hij weet wel dat er een baby in de buik zit en hij heeft nu een grote jongens kamer, omdat de babykamer voor de nieuwe baby wordt, dat snapt hij ook nog wel, maar verder zegt het hem niks. Wel leuk dat hij nu ook mijn buik kusjes geeft, want ja, daar zit ook al een baby in! En nu denkt hij dat alle grote mensen baby's in de buik hebben, haha! Is ook wel erg ingewikkeld natuurlijk
@femle lol snap hoor dat je het voor je kan houden. Zou mij niet lukken. @emma wel een goeie tip om nu al vast te oefenen met een flesje. Fabian wilde zondag al snoepjes voor de baby door m'n navel naar binnen drukken. Want de baby moest ook een snoepje eten. Waar ik wil bevallen ik ben aan het twijfelen gekomen. Fabian is in het zh geboren omdat de bevalling niet opschoot. Dat is leterlijk heel goed bevallen. Maar nu twijfel ik of ik niet toch thuis wil bevallen. Ik wil namelijk niet gelijk de opa's en oma's erbij hebben. Ik wil graag de eerste uren alleen met ons gezinnetje door brengen (en de kraamverzorgster als zij er dan is) Maar verder met zo min mogelijk mensen. Als ik in het zh beval zal 1 van de opa's en oma's oppassen en die willen dan gelijk komen kijken. Ik weet niet of ze me het in dank af nemen als ik zeg dat ik dat liever niet wil Ik heb gelukkig nog even om er over na te denken. Nog 1 foto voor vandaag om het af te leren en dan duik ik m'n bedje in. Bekijk bijlage 157848
@ Emma; PB?! Wat is dat?! Vond Babyboom echt mooi weer. Ik jank ongeveer 10 keer per aflevering. Wel veel leuke stellen vind ik. Hoe bijzonder he, wat ze allemaal kunnen, zoals met dat PGD verhaal. Vind dat hele jonge stel ook leuk, en Oscar en Joyce ook (vooral zij is lekker vlot en zo sterk!). En die vrouw overleden met 3 kleine kindjes . Echt aan alles wordt aandacht besteed. Echt een mooi programma. Wat vond jij ervan? @ Lolly; Mooie dikke buik al! En jouw navel is zo schattig, naar buiten @ Sahi; Huisvrouwerig
@female wat je maar schatig vind babyboom is echt een tranentrekker. Hier jank ik ook elke afl. mintens een paar keer. Zo nu laptop uit en naar bed.
Female; die pizzas zien er goed uit!! veel succes en heel veel plezier bij de echo morgen! (Als het mondje dicht houden over het geslacht moeilijk wordt.. Er zijn hier een aantal prive-inboxen die staat te schreeuwen om een berichtje van je hahahah) Broccolitaart? wat is dat voor hip en gezonds? Babyboom; net ook weer gekeken.. Valt me wel zwaar hoor die verhalen sommige zo mooi maar veel ook zo ingrijpend... Die arme marco van t vorige seizoen.. Die er ineens alleen voor staat Lolly; wat een buik hahah! Geweldig! Mijn navel is ook naar buiten gekomen maar nog niet zo ver als die van jou hier mijn buik vandaag 23w4d!;
@anz en lolly: mooie buikjes zeg! @worst: balen van je dieet. en dat met jouw gewicht! Ongelofelijk... @fleurop: mijn moeder had 2x zw-suiker en daarom wordt ik 3x geprikt: 12-30 en 30 weken! Hier alles goed. Gisteren bij vk geweest: hartje weer gehoord. Blijft leuk! Buik was goed gegroeid. Nu over 3 weken al weer terug. Wauw wat gaat dit snel.
@ Lolly; ja dat vind ik echt! @ Ansz; Jullie mogen zoveel raden als je wilt hoor!! (Volgens mij ben ik ook de enige hier die het straks wél weet, maar niet zegt. of niet ?. Ik maak het mezelf weer moeilijk haha) Grappig zeg, ik had toch echt overtuigd een hartstikke blond beeld van jou, zie nu dat je donker bent! Vond het ook erg zielig, zijn vrouw verloren. Het gekke is, tot nu toe herken ik alle stellen van vorig jaar nog precies, maar hen eigenlijk niet... @ Lieke; gelukkig dat alles goed was, geniet er maar van!
Hahah female kom ik zo blond over dan?! haha nee, ik ben behoorlijk donker (fototje bijgevoegd, beetje een rare maar dat is de duidelijkste oo mn tel) Dat had ik precies t zelfde! Herkende ze alleen van het vervolg.. Ze zijn denk in seizoen 1 niet heel veel in beeld geweest(?!) wel echt superheftig kan alleen maar respect hebben voor iemand die zich zo op zn gezin stort en zn verdriet omzet in t koesteren en 'in leven' houden van zn vrouw.
zo goeiemorgen meiden. female: als jij het geheim wilt houden, dan hou je het toch geheim? Is mijn bescheiden mening. moet zo werken en dan tot 18 u, zie er nu al tegenop. maar ja, wel lekker uurtjes, dus het moet maar. morgen nog een rustig dagje, dan ga ik weer op kamp, hihi. maandagmiddag thuis, en dinsdag heel vroeg de 20-weken echo. en dan weer zo'n lange werkdag er achteraan. Denk dus dat ik jullie 's avonds pas kan bijpraten, maar dat zien we dan wel nu eerst vandaag maar. Fijne dag allemaal!
@ Ansz; haha Stom he dat je vaak zo'n vast beeld hebt van mensen (net als wanneer je bijvoorbeeld een boek leest).. Je bent wel knap hoor! Ja het is ook knap dat je, zoals die man, sterk verder gaat. Maar ik denk dat kinderen in zulke gevallen ook juist je redding zijn. Je moet en gaat gewoon door, hebt zo'n duidelijk doel om voor verder te gaan. Je hoopt toch dat het je nooit overkomt zeg... @ Sahi; Werkze vandaag! En veel plezier op kamp, leuk! Oh ja gefeliciteerd met je 20 wk! Zo, de zenuwen zijn nu volop aanwezig hier hoor... Nog een paar uurtjes te gaan....
Goedemorgen!! Emma, jeetje wat vervelend zeg! Wel fijn dat ze je op deze manier geruststellen! Female, veel plezier vandaag met de echo! En die pizza ziet er heerlijk uit!!! Sahi, fijn dat alles goed is! Lolly, mooie buik foto!!! Anz, ook al zo'n mooie buik! En wat ben je slank!! Lieke, fijn dat alles goed is! Female, als je het voor jezelf wilt houden is het je goed recht hoor!!! Babyboom, moet ik nog kijken. Heb het opgenomen wilde de bachelor ook zien Sahi, werkse en gefeliciteerd met je 20 weken!
Emma: hahaha als ik het zo lees klinkt broccoli taart inderdaad niet lekker, maar het is wel heel erg lekker. Het is een hartige taart met bladerdeeg, broccoli, smac, geraspte oude kaas en dan ei met room erover heen gieten. En dat als avondeten erg jammie ! Wat schattig dat Tim heb al zo goed doorheeft, Esmee zegt wel steeds mama baby in haar buik maar of ze ook beseft dat er straks ook echt een baby komt geen idee. Female: Ik heb inderdaad een broodbakmachine maar nog nooit gebruikt . Broccolitaart was top ! Heerlijk van je avondje genoten ? Succes zo bij de echo ! Geniet ervan ! Koken: Ben ook gek op koken ! Vind het heerlijk om vooral in het weekend uren in de keuken te staan. Ben ook van plan om van de winter leuke kookcursussen te gaan volgen. We hebben een hele goed kookschool hier en die schijnen erg gezellig en goed te zijn. Wel na de bevalling zodat ik alles weer mag eten en een wijntje erbij kan drinken. Lolly: Wauw mooie buik hoor ! Anz: hahaha was niet zo hip hoor die broccolitaart gewoon een receptje van de Allerhande maar wel errug lekker ! En wat een mooi buikje ! Lieke: Fijn dat alles goed was bij de vk. Sahi: Jij ook een fijne dag en werkse meis ! En gefeliciteerd met de 20 weken mijlpaal ! Gaat zeker snel ! Zo meiden lag gisteren heerlijk om 21.00 uur in bed, gelukkig maar want om 4.15 werd Esmee huilend wakker... ze wilde een broodje dus speen gegeven en weer slapen. Maar ja toen kon mama niet meer slapen.... en om 5 uur was Esmee weer wakker en wilde haar bed uit, mama er weer heen "nee Esmee je moet slapen het is veel te vroeg". Weer bed in, vogeltjes fluiten grrrr en het word al licht om die tijd vervolgens om 6 uur Esmee weer "mama uit" toen maar in bed genomen zodat ik nog even een half uurtje kon "slapen".... Pfff dus maar goed dat mama vroeg in bed lag Fijne dag allemaal, lekker laatste dagje van de week alweer en dan 5 dagen vrij !!!
Moggel! Ik kan me helemaal voorstellen dat kinderen niet echt beseffen wat het is een broertje/zusje te krijgen. Ik hier kan er zelf ook nog geen voorstelling van maken hoe het zal zijn. Het zit nu in mijn buik en het beweegt maar verder. Mensen vragen ook: en zie jezelf al over een paar maanden lopen achter de kinderwagen... Nou nee.... eigenlijk niet. Babyboom... ook gekeken maar voor de bevallingen ben ik afgehaakt. Kwam goed uit want toen moest voetbal op de tv. Broccolitaart.. mjummie... Wij hadden gister kippenpoten, rijst en doperwtjes Female... succes vanmorgen. Rest *zwaai* en tot later.
@anz mooie buik hoor. @lieke fijn dat alles goed was bij de vk. @female vorige seizoen van babyboom was toch in 2007/2008? Ik herkende hun idd ook niet. De andere stellen tot nu toe wel. Ik duim voor jullie spannend hoor. @sahi gefeliciteerd met je 20 weken. Mooie mijlpaal. @mariel pff som heb je er van die nachten tussen zitten. Gelukkig dat je er vroeg in lag.
Lolly en Anz: mooie buiken!! Echt te gek. Volgende week plaats ik er weer een. Babyboom: straks uitzending gemist! Ik vind het echt een mooie serie. Ook veel verdriet. Maar daardoor ben ik er weer bewust van wat een wonder het is dat mijn zwangerschap zo goed verloopt. Worst: Je hebt echt wel pech ja. Ik hoop dat je nog wel een beetje kan genieten van het eten dat je wel mag. Zo zie ja maar dat zelf mensen met minimale risico's iets kunnen krijgen (denk aan mensen die niet roken, veel sporten, maar toch longkanker krijgen). EllenK: dat gevoel ken ik, dat je het eigenlijk nog maar moeilijk kunt voorstellen. Het is nog zo onwerkelijk allemaal. maar het zal allemaal wel goed komen Je bent niet voor niks 9 maand zwanger, in die tijd kun je er langszaam naar toe werken. Female: prima dat je het geheim wilt houden. Ga je wel tegen je familie zeggen dat jullie het weten of doe je dat verder niet? Lolly: ook ik wil er niet aan denken dat ik meteen mijn ouders/schoonouders over de vloer heb vlak na de bevalling. Echt even een momentje voor ons drietjes lijkt me heel speciaal. Ik wil ook graag thuis bevallen. Zou je in het ziekenhuis niet aan kunnen geven dat je nog even geen bezoek wilt? Of is het meer omdat, als je thuis bevalt, de opa's en oma's nog niet weten dat je gaat bevallen? En dan is het makkelijker niks te zeggen even. Misschien kun je in je zwangerschap al uitleggen aan ouders/familie dat het voor jullie belangrijk is even alleen te zijn eerst. Heb trouwens het boek 'veilig bevallen' gelezen. En raak er steeds meer overtuigd van dat ik toch echt thuis wil bevallen als het even kan. Ook erg fijn boek trouwens!!!
Goedemorgen, @Jane Rider kinderwagen: Even ter verduidelijking: het is dus niet zo dat je de kleine bij het wándelen in het autozitje vervoerd! Het autozitje is met een paar eenvoudige handelingen (we willen fysiek natuurlijk wel nog bewijs hebben dat het inderdaad zo eenvoudig is) om te bouwen tot de reiswieg (zie ook het bijgevoegd plaatje: aan de rechterkant dus boven de reiswieg en onder het autozitje. 1 onderdeel, maar 2 verschillende functies). Dat is een GOEDGEKEURD concept, anders zou ik er natuurlijk überhaupt nooit in geïnteresseerd zijn! Zoals Sahi al vertelde: zij hebben er in NL naar gekeken en het bestaat in NL dus ook, het is dus niets nieuws of aparts ofzo. Nou ja, binnenkort gaan we weer naar de Prenatal voor een fysieke test van het opvouwen, ombouwen en plaatsen in de auto! Ben heel benieuwd! Ik wil vooral graag weten of de kleine er gewoon in kan blijven liggen, dat zou namelijk wel heel ideaal zijn lijkt me! Ohja enne... Dit is dus inderdaad de kleur waarin we 'm dan willen! Hij is wel stoer hè?! Hier zijn de meeste wagens zo ontzettend klassiek, gadsie... Daar houd ik dus echt niet van! @gejanne: zoek maar eens de naambetekenis op van Cristian, dan begrijp je hoe ik bij de link naar het christelijke kwam. Enne... Het áánkleden een gedoe bij het zwemmen?! Dat moet je toch sowieso iedere morgen doen?! @Fleurop: alvast veel plezier gewenst bij het zwemmen maandag! Het is heerlijk! Vind ik dan dus hè?! @Anz: Ja, het lijkt mij ook een handige wagen, maar zoals ik hierboven al schreef, ik wil eerst met eigen ogen eens zien dat 't echt zo gemakkelijk is! Enne... Wat een mooie buik zeg!!! @Emma: Is het nu al 100% zéker dat het een ks wordt?! En zo niet, wanneer moet je dat beslissen? @Female: Veel plezier vandaag bij de 20 weken echo! Geniet ervan! Enne... Die pizza zag er echt heerlijk uit! Mmmmmm, was ie ook net zo lekker als dat ie eruit zag?! Dat wil ik binnenkort ook eens gaan maken! @lolly: Prachtige buik al! Wauw! @Sahi: Gefeliciteerd met je 20 weken!!! Vandaag een rustig dagje. 's Ochtends thuis en 's middags waarschijnlijk zwemmen. Liefs, Caroline
@caatjem oh oke dan word het wat duidelijk voor mij. Het is alleen wel zo stel je kindje ligt in de auto stoel en je wilt vervolgens de autostoel ombouwen tot kinderwagen, als je bijv gaat winkelen. Kan het kindje dan blijven liggen of moet je het eruit halen? Als het kindje erin kan blijven lijkt het me een handige wagen. Anders zou ik toch voor een andere wagen gaan. @fleurop als ik in het zh beval kan Fabian daar natuurlijk niet bij zijn. Hij blijft dan vermoedelijk bij opa en oma. Zodra het kindje geboren is willen die Fabian wel komen brengen maar dan willen ze zelf ook even kijken. Wat natuurlijk logisch is maar ik wil graag een paar uurtjes met ons viertjes door brengen. Misschien moet ik het toch maar eens aangeven bij de opa's en oma's wat mijn wensen zijn.
@lolly: Daar ben ik het helemaal mee eens en dat schreef ik ook al. Ik schreef: "binnenkort gaan we weer naar de Prenatal voor een fysieke test van het opvouwen, ombouwen en plaatsen in de auto! Ben heel benieuwd! Ik wil vooral graag weten of de kleine er gewoon in kan blijven liggen, dat zou namelijk wel heel ideaal zijn lijkt me!" Ik heb trouwens zojuist nog ff een berichtje geplaatst in Maedra's topic. Ben echt heel benieuwd hoe het met haar en de kleine gaat! Nou, ik ga ff ontbijten! Tot later! Liefs, Caroline