Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Lieke; ja ze zeiden iid " straks de eerste bevalling van t seizoen.. " En die beelden erbij.
    Heel apart!

Princi ; beterschap!!

Bijzonder; zooo lange lijst met reacties haha..
    Nu heb ik ook trek in pringles :p

Zo mijn maffe impuls nesteldrang is begonnen... Vanmorgen via marktplaats een box gekocht.. Direct opgehaald, geschuurd en dubbel gelakt!
    Heb nu een prachtige witte box staan drogen in de woonkamer :D
    onze oude box past niet meer bij het interieur en die staat momenteel bij een vriend thuis voor als zijn ukkie bij hem is.

Morgen ga k de radiatorombouw opnieuw schilderen (ook wit net als de box)
    En toen ook maar meteen besloten dat onze mosgroene muur een ander kleurtje moet krijgen haha.

!Hormonen hormonen hormonennnnn!

Gelukkig vind vriendlief t allemaal primaaaaa <3

2. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    iemand een leuk idee voor een vaderdagcadeautje?

3. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Zo...eindelijk de tweede aflevering van Babyboom gekeken, nog 2 te gaan ;)
    Maar wat een tranentrekker ... nu al :(
    Wel een mooi programma overigens!!

4. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Lieke; ik ben bij vakantieveilingen.nl gaan kijken daar heb je ook kaartjes voor een avondje weg of spa treatment...
    Wij gaan donderdag a.s. Lekker met zn tweeen naar comedytrain show in amsterdam.. Cenn maakt uiteraaard gewoon een tekening voor m en dan regelen we samen een ontbijtje voor pap :)

5. Female

Female Niet meer actief

Goedemorgen!

@ Mariel; dankje! Ja idd eigenwijs hihi. Ach we zullen zien, ben al zo opgelucht dat alles goed was...

@ Ellen; ja eigenwijs :D Hoop ook dat we meer zekerheid hebben volgende week... :)

@ Lieke; idd, de echo's blijven een bijzonder iets...
    Ik heb 't filmpje express nog niet gekeken omdat ik wilde wachten tot de volgende keer... Niet verklappen dus :D...

@ Ansz; ja dit was niet de bedoeling natuurlijk :D Stom he, was er helemaal van uit gegaan dat we het gister zouden weten. Niet dus ;)
    Babyboom; ik ben ook benieuwd naar de beelden van Sandra...
    Jouw nesteldrang is wel heeel vroeg! Dat beloofd nog wat :D

@ Princi; Lekker snel beter en fit worden!

@ Sahi; geen koffie meer nee? Ik had dat in het begin wel steeds, maar later in de zw.schap komt de zin in koffie altijd weer terug hier... Nou ja, nog 4,5 maand, dan is 't vast weer lekker ;)
    Ben je een beetje uitgerust na de lange dag gister?

@ Gejanne; idd, maar gezond is het belangrijkste he ;)
    Suc6 bij de vk!

@ Bijzonder; 1 rolpringles per reactie :D:D
    Schattig he, als de kindjes snappen dat er een baby komt etc ;)

Trouwens wel vergeten te zeggen dat er gister nog meer goed nieuws was tijdens de echo; van de blauwe plek (hematoom) was helemaal niets meer te zien gister!! Heel fijn dus.
    Zit nu ook meteen te twijfelen of ik de poetshulp ga afzeggen, en het weer zelf ga doen... ff met Jur overleggen.

Vandaag druk dagje. Zo Kynan naar school, dan weekboodschappen, dan overblijven op school, dan kijkuurtje op school voor Celeste, dan naar de tandarts en dan naar pap en mam, blijven we zook eten. Ze zijn in Belgie dit weekend dus...

6. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #2366 CaatjeM, 10 jun 2011
    Laatst bewerkt: 10 jun 2011
    Een goedemorgen,

Weer lekker gezwommen gisteren. Vandaag ga ik dus weer 's ochtends en voor daarna hebben we een bezoekje spa gereserveerd. Dat krijgen we 2x per maand cadeau bij die sportschool, super relaxt!

Was net dus ff aan het uitzoeken hoe het zit met sauna en zwanger. Geen probleem gelukkig! Vond dit: "Sauna en jacuzzi: in de eerste 14 en laatste 6 weken niet" Precies goed dus!

Zag toen per toeval op diezelfde pagina het volgende bij het stukje SEKS: "Over het algemeen wordt seks afgeraden bij gebroken vliezen, bij bloedverlies na het vrijen, een voorliggende placenta, spataderen rond de vagina, te vroege weeën of een dreigende vroeggeboorte."

Dat is voor het eerst dat ik dat hoor/lees. Ik heb dus een voorliggende placenta. Rare gedachte nu misschien: Zou het kunnen dat mijn lichaam daarom automatisch aangeeft geen zin in seks te hebben? Net zoals ik nu totaal geen behoefte heb aan alcohol? Ach, is misschien onzin, maar weet niet, vond het wel apart om te lezen... En ik heb dus echt heeeeeel weinig zin in seks! Vind het zo sneu voor mijn lief! :$ :) ;)

@Anz: Mooi dat alles goed was bij de vk!

@Mariel: Dank je wel voor reactie. Ik denk ook dat de wagen erg handig zal zijn. Misschien dat we vandaag weer tijd hebben om langs Prenatal te gaan om de wagen te testen.

@Female: Tof dat alles goed was! En erg humor dat de kleine nu juist zelfs aan jullie het geslacht niet wil laten zien hahahaha! Ach, je moet maar zo denken, zo blijft 't in ieder geval gemakkelijker om het nog niet verder te vertellen! ;) :D

@Babyboom: Wat is dat voor een programma? Heb het idee dat 't behoorlijk heftig is, te lezen aan jullie reacties...

@Gejanne: ja, kan me voorstellen dat je de naambetekenis dan mooi vind, leuk dat je die even hebt opgezocht! Ik ben eerlijk gezegd niet echt gelovig, ben wel officieel christen, maar niet praktiserend. Wil graag later ons kind zijn eigen richting laten kiezen, maar dat zal hier in Spanje wel lastig worden waar alles super katholiek is!

@Bijzonder: We gaan zéker testen. Hopelijk vandaag, anders morgen of maandag. Ik houd jullie hier op de hoogte. Vind de wagen echt heel leuk en qua prijs issie dus ook geweldig! :D

*blush* Jaja ik moet echt gaan bakken! Maar heel eerlijk, heb 'n beetje faalangst, echt zoooo stom! Zoiets als "zolang ik niets bak, kan het ook niet misgaan". Maf hè?! :)

Enne qua muziek, zal die maneschijn eens op gaan zoeken. Ik heb nu al een paar dagen "lievelingsliedjes" en "dierenliedjes" opstaan om me weer de kinderliedjes te herinneren... Vooral bij dierenliedjes heb ik een paar favorieten: 3. Bijtje Maja, 13. Dikkertje Dap en 15. Roodborstje tikt aan het raam. :D:D:D

@Vaderdagcadeautje: Oeh! Wat goed dat jullie dat genoemd hebben! Het is in NL 19 juni Vaderdag, toch?! Heb ik nog mooi ff om wat te zoeken! :)

@Afspraken: Veel plezier vandaag!
    10.06; Karine - 20 weken echo 09.15
    10.06; Gejanne1 - 4e controle VK 09.45

Nou ja, vandaag dus een lekker dagje: eerst zwemmen, dan spa. Vanmiddag, als ik me fit genoeg voel, misschien ff naar de Prenatal om die wagen te testen. En dan vanavond: EEN CURRY AVOND! Mmmmmmmm daar heb ik echt zin in!!! Lang geleden dat ik curry gehad heb!

Fijne vrijdag allemaal!

Liefs,
    Caroline

7. Female

Female Niet meer actief

@ Caatje; ja apart he ;)
    Babyboom = een serie die een jaar lang 100 stellen volgen die zwanger zijn/ een kinderwens hebben. Echt alle aspecten komen aan bod, zwangerschap, emoties, vruchtbaarheidsbehandelingen etc. etc. Echt een aanrader!
    Het is nu nog maar een keer of 4 geweest, je kunt de hh gewoon op uitzendinggemist.nl terugzien.

8. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

hey meiden!

heb wel terug gelezen. maar heb barstende hoofdpijn. heb het echt bijna nooit, maar die keren dat het zo is, dan enorm dus BALEN! maar goed, net een paracetamolletje genomen, en hopen dat het dan over gaat.

ik zag mooie buikfoto's voorbij komen!
    en anz:jeetje, jij bent echt een enorme creatieveling! super.

@caatje: zin in seks is bij mij ook stukken minder, en vind het idd ook zielig voor vriendlief. gelukkig wel knuffelen enzo.

@bijzonder: hopelijk is de misselijkheid maar bij 1x gebleven! geniet van je vrije dagen.
    hier ook vandaag vrij en hoef dinsdag pas weer te werken.

chiel is naar de psz toe, ff wat opruimen en dan naar de winkel toe. voor kadootje voor de kleine van een vriendin van me. daar gaan we vanmiddag even naar toe.

voor vaderdag had ik al iets in gedachten
    vriendje wilde graag eens in een ferrari rijden. dus met vaderdag krijgt hij een klein model autootje dan kan hij MET de ferrari rijden! haha
    Meneer is in augustus jarig, en wordt 30 dus wilde ik hem een uurtje rijden in een ferrari kado doen. dus eigenlijk is het vaderdag kadootje een kleine voorbereiding maar dat vertellen we lekker niet! haha

9. Ellenk

Ellenk VIP lid

Moggel allemaal,

Hoe gaat ie hier?
    Gelukkig de laatste dag van de week werken en dan 3 daagjes vrij. Heerlijk. uitslapen...

Begin hier ook steeds meer last van maagzuur te krijgen. Kun je dat spul bij de drogist kopen of moet je echt naar de appotheek?
    Ik heb vooral last na eten van chocolade. Stom want dat doe ik zo graag.

Koffie: ik drink het nu wel weer maar wel met een sloot melk erin anders vind ik het niet lekker. Dat terwijl ik eerder altijd zwart extra sterk dronk.

Nou ik ga weer aan het werk. Kom later wel weer buurten.

ciao

10. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @caatjem een voorliggende placenta ligt aan de onderkant voor de úitgang' zeg maar. En niet aan de kant van je buik. Jou placenta lag toch aan de kant van je buik?

@koffie heerlijk lekker sterk. Drink toch meestal nog wel zo'n 4 kopjes per dag.

@female jammer dat jullie het geslacht niet konden zien op de echo. Hopelijk weet je het volgende week.

@all het installatiebedrijf is nu de leidingen aan het weg werken in de babykamer. Manlief heeft nachtdienst gehad en hij slaapt vrolijk overal door heen. En ze maken behoorlijk lawaai. Daar ben ik wel eens jaloers op hoor. Ik bij elk geluidje wakker en die kerel van me maar door maffen. Nou ja is hij in ieder geval goed uitrust.

Ik heb gisteren gewerkt en vanavond werk ik weer van 14.30 tot 23.00. Ik denk dat het een druk avondje word met 2 invalkrachten. en ik als enige zorgkundige maar goed het wordt vanzelf weer 23.00.

Ik weet niet of ik hier vandaag nog weer kom ik denk het niet. Fijn weekend iedereen en tot morgen.

11. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

nou dames, zojuist een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo.
    op 28 juni
    dus nog ff-tjes!

ik luste eerst helemaal geeen koffie. nu wel meer (ook al voor de zw-schap) maakt me weinig uit hoe ik het drink, zwart, met melk en / of suiker... maar cappucino vind ik ook heerlijk!

12. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen meiden,

Heb wel bij gelezen maar ben nog niet helemaal wakker...
    Esmee en ik hebben wel lekker uitgeslapen dus dat was een kadootje !

Bij de vk was alles weer in orde, hartje klopte keurig en beebje was ook goed gegroeit. Ben zo benieuwd naar dinsdag !

Vandaag op de helft !! 20 weken alweer !!

Morgen ga ik lekker met vriendinnetje shoppen de hele dag, en zin in. Vriendinnetje zie ik helaas niet zoveel omdat ze ver weg woont, dus gaan er een extra gezellig dag van maken.

Vandaag doe ik verder weinig, vanmiddag komt zwanger vriendinnetje op de kofffie ( van de slechte nekplooimeeting ) en verder ga ik heerlijk een stoofpotje maken.

Fijne dag meiden en :) sorry dat ik even niet reageer op jullie berichtjes, volgende keer weer

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    anz: ik dacht dat nesteldrang nog niet kon, maar ik heb er hier enorm last van. Zelfs vriendje vindt dat ik even normaal moet doen.
    ik ben nooit zo'n poetser, maar heb deze week al 3 keer gestofzuigd en alle was is weg gewassen, de keuken is blinkend enzo en nog zit er een gevoel dat het huis niet netjes is...

lieke: oei, vaderdag kado. Voor je vriend of voor je vader? Voor vriendje doe ik alleen ontbijt op bed, voor mn vader moet ik even met de broertjes overleggen.
    voor vriendje wil ik misschien nog iets papa-achtigs voor de kleine halen.

female: we zijn nog langs mn moeder geweest, ik kan echt niet stil zitten sinds een weekje ofzo, zo vervelend. Maar ik werd uit mezelf om 8.00 uitgerust wakker, dus het zal wel goed zijn.
    en nu weer een weekendje weg, haha
    succes met je drukke dagje!

caatje: seksen mag dus eigenlijk gewoon wel, tenzij de bevalling zich aankondigd. Maar als je geen zin hebt, dan maar niet. elke zwangerschap en zwangere vrouw reageert anders op de hormonen.
    Ik kan er geen genoeg van krijgen *bloos* Merk wel dat die buik nu in de weg gaat zitten, in de vorm dat we niet alle standjes meer zo fijn kunnen doen. Wel jammer, want die knusse standjes vind ik wel het fijnst, maar dan wordt mn buik echt te veel verdrukt.

karine en gejanne: plezier en succes vandaag!

sjoon: oei, hoofdpijn is niet fijn. Lekker rustig aan doen dus!
    uurtje ferrari rijden voor je lief, fantastisch!

ellenk: gaviscon heb je gewoon in de supermarkt. rennies ook.

lolly: ja ik kan ook nergens meer doorheen slapen, pfff en ik hou zoveel van slapen!

all: nou lekker poetsen dus in huis, vreemde gewaarwording, maar ach, dan is het maar ultra schoon. is ook niet erg voor een keer, hihi
    weekend weer lekker weg, dus kom hier vast maandag pas weer, of misschien zelfs dinsdag pas laat (heel de dag werken). Heb wel de 20-weken, maar bij schokkende dingen sms ik mn buddy wel ;)

14. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Sahi: veel plezier van het weekend ! En alvast veel plezier dinsdag ! Hoe laat heb jij je afspraak ?
    Maagzuur: begint hier ook af en toe te komen, heel vervelend. Bij Esmee had ik daar ook zo veel last van, maar goed gaviscon helpt wel een beetje gelukkig.
    Sex: hahaha ook hier iemand die er geen genoeg van kan krijgen :) manlief is erg blij :D

Ga gauw mijn meisje even knuffelen, ze is ziekjes... Heb haar lekker op de bank neergezet met een dekentje en nu is ze de musical van Woezel en Pip aan het kijken. Tot strakjes meiden !

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

beterschap met je meisje mariel!

ik net mijn auto geparkeerd op een parkeerplaats van het winkelcentrum. deze grenst toevallig een stukkje aan een tankstation.
    zie ik daar een kei mooie audi TT cabrio (vind ik tenminste mooi) staan. staat daar echt zo'n boer te tanken. met een blauwe overall/jas aan. geweldig om te zien!
    moest er wel om lachen. meestal zie je er toch wat andere type mensen in rijden. vandaar

16. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ha meiden,

Net bij de VK geweest, alles was weer helemaal in orde! Hartje klopt mooi duidelijk, en mn buik was weer mooi gegroeid. Doordat ik een vrij klein bovenlijf heb wordt alles al redelijk opgevuld! De VK was best verbaasd toen ik zei dat manlief de kleine al met 18+4 gevoeld had aan de buitenkant! Het was dan ook een flinke trap ;) Krachtig kindje! Net zoals zoonlief dus ;)
    Ik kreeg alleen een formulier mee om tussen de 24 en 28 weken een suikertest in het ziekenhuis te doen, omdat mijn moeder suiker heeft! Zij heeft ook tijdens één zwangerschap suiker gehad, dus dan is de kans groter dat ik het evt. ook zou krijgen! Ben op zich wel blij met de extra controle, dit is wel nieuw volgens de VK, heb het nl. bij Jarno niet gehad!

@Female: drukke dag vandaag! Gezellig naar je ouders vanavond!

@Caatje: ja in Spanje is het voornamelijk katholiek! Dan is het lastig om hem kennis te laten maken met christendom! Maar zover is het nog lang niet :) Enne...sex en ik zijn nu HE-LE-MAAL geen goeie combi :) Helaas voor manlief, soms doe ik het echt voor hem haha! Kwam bij de oudste rond de 30 weken dubbel zo veel terug, dus op hoop van ... ;)

@Sjoon: balen zeg, dat je zo'n hoofdpijn hebt, hopelijk duurt het niet te lang! Wat een leuk idee voor vaderdag / verjaardag, als je weet dat dat een grote wens van hem is!
    Ik moet ook nog eens gaan bedenken voor ik voor manlief geef, zal wel weer een luchtje ofzo worden :)

@Ellen: beter kun je de chocola laten staan :D Maar bij mij helpen Rennies erg goed, heb al last na het drinken van een glas sap / vet eten / iets zouts ... noem maar op! Maar heb sowieso, ook buiten zwangerschap, wel last van mn maag, familiekwaal :(

@Lolly: lekker hoor, dat de babykamer steeds verder afgewerkt wordt! Vond het ook zo heerlijk toen bij de eerste de kamer helemaal klaar was en alles lekker in de kast lag! Kon er 's avonds zo maar heen gaan en heerlijk naar al dat kleine spul kijken ;) Werkse vanmiddag/vanavond!

@Mariel: gefeliciteerd met je 20 weken alweer! De helft zit er al weer op ;) Fijn dat het bij de VK allemaal weer in orde was!! Shopse morgen en fijne middag!

@Sahi: ooooh, ik kan die nesteldrang hier al vast wel gebruiken ;) Moet nog veel doen, maar kan er maar niet toe komen! Had paar weken geleden ook zo'n aanval, ben ik op zaterdagavond (!) van 7 tot 9 heel hard aan de slag gegaan, alles schoongemaakt, gezogen en gedweild! Maar helaas is dat nog niet standaard, komt nog wel, weet het nog van de vorige zw, alles werd iedere dag bijgehouden :) Voor jullie ook fijn weekend!!

@All: zo, alles weer bijgelezen, nu ruik ik een vreemd luchtje bij zoonlief :) snel poetsen hier, ga vanmiddag gezellig op de koffie bij vriendinnetje!

17. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Hoi dames!

Alles goed met iedereen?
    Hier erg druk, heb weinig tot niets bijgelezen.

Wil wel even delen dat ik me een beetje zorgen maakte de laatste week, ik had heel veel harde buiken, s'nachts, bij het plassen, opstaan, lopen, zitten, gewoon de hele tijd...
    Om een blaasontsteking uit te sluiten, vanochtend urine weggebracht (vond ik onnodig, had immers nog nooit een blaasontsteking gehad)
    Om een heeeel lang verhaal kort te maken ;) Heb dus wel mooi een blaasontsteking.... geen pijn bij het plassen etc. Echt gek.
    Nu een kuur van een week ofzo en dan moet het voorbij zijn, en die harde buiken ook! :D
    Ik geen flauw idee hoe ik er aan kom :(

Mariel, ik hoop dat het goed gaat met je vriendin, wanneer weet ze meer?

Caroline, wat zijn leuke baby-kleding winkels in Spanje? We gaan er over enkele dagen heen en ik wil er shoppen shoppen & nog meer shoppen.

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mariel: sterkte voor je vriendinnetje, verwen haar maar even goed :)
    gefeliciteerd met je 20 weken!
    Ik heb m dinsdag om 7.30 's ochtends al, dus geen tijd om me zenuwachtig te maken :)

sjoon: dat lijkt me inderdaad wel een grappig gezicht!

gejanne: fijn dat alles goed was.
    En al die protocolletjes veranderen inderdaad om de haverklap, we doen het er maar mee...

goldduke: o wat balen zeg, een blaasontsteking!
    zal wel gewoon vette pech zijn...

19. Ellenk

Ellenk VIP lid

Goldduke... ontstekinkje zit in een klein hoekje... maar normaal gesproken ben je er met een kuurtje ook zo vanaf.

Mariel sterkte met je dinnetje. Weet ze al of ze verder gaat testen? Dit is zo'n moeilijke beslissing.... 0.3% kans op een kindje met een afwijking en bij extra onderzoek 0.5% kans op een mk. Het lijkt me echt een bijna niet te maken beslissing.

Gejanne volgens mij is katholisisme ook gewoon christendom hoor ;)

Caatje.. en gaat het lukken met prenatal vandaag? Ben nu nl. wel benieuwd naar de handigheid van de combi wagen

Sahi fijne mini-break... geniet er van en succes dinsdagmorgen met de 20wk echo.

20. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen meiden!

Sjoon, leuk idee zeg. Eerst het kleine en dan met zijn verjaardag het grote kado :D

Ellen, werkse!!! Balen van je maagzuur!

Lolly, zou ik ook niet kunnen om dan door te slapen! Wel lekker :D

Mariel, fijn dat alles goed is!!!

Sahi, jammer dat Dordrecht niet zo dichtbij ligt ;)
    Ik moet mijn poetsdrang nog vinden denk ik hahaha

Gejanne, fijn dat ook met jou alles goed is!

Gold, sterkte met je blaasontsteking ondanks dat het plassen niet pijn doet.

Hier weinig nieuws. Zit te wachten op iemand die mij gisteren gevraagd heeft wat voor hem in te voeren. Als hij geweest is kan ik lekker naar huis, maar heb hem nog niet gezien. En met dat ik dit typ krijg ik mail van hem :D

Deel Deze Pagina