Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Goedemorgen !!!
    beetje kunnen slapen allemaal .. de buik gaat toch wel vorm aannemen nu dus ook in de pad soms ...
    toch gaat slapen nog wel !

bakerpraatjes zijn leuk om te lezen .. collega en ik hebben al zitten puzzelen wat biij een jongen of meisje hoort haha

hier lekker niks op het programma !
    gister lekker BBQ gehad en man is erna nog een pilsje gaan drinken in de kroeg die ligt nog lekker op bed en tim en ik gaan spelen .. uk is al flink aan het ochtendzwemmen !

2. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

gelukkig :D

3. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @princi: wauw meid dat is schrikken! Gelukkig dta de kindjes niets hebben, maar voor jou toch flink balen dta je een operatie meost krijgen en nu rust moet houden. Gelukkig helpt de paracetamol genoeg....

@bijzonder: mooie foto zeg en inderdaad een heel verschil.

@pinkpo": tot nu toe prima geamuseerd. Doe het wel rustig aan, maar mijn rug houdt het verrassend goed t.o.v. de vorige keer. Vooral coldplay en kings of leon waren geweldig trouwens (voor degenen die ook een ebetje in de rochsferen zit)

@maagzuur: hier ook veel last van gehad bij Maud en die is ook heel lang kaal geweest. Ik kan met bijna 2 nog geen staartjes maken...

@ruggenprik: ik hoorde laatst dat in west-Europa 75% met ruggenprik bevalt en in NL maar een paar procent. Ik heb het idee dat die negatieve verhalen alleen hier de ronde doen, omdat in NL nog veel vrouwen thuis bevallen en hier met verloskundigen wordt gewerkt. Er zitten zeker nadelen aan, maar je laat je ook niet zonder ruggenprik opereren omdat er risico's aan zitten. Ok een bevalling is iets natuurlijks, maar het is qua pijn bijna te vergelijken met de eergste pijn: amputatiepijn (heb ik gelezen in een wetenschappelijk artikel over ruggenprik). In dat artikel stond dat ruggneprik de veiligste vorm van pijnstilling is. Ik heb de vorige keer een spuit gehad en vond dta maar zeer beperkt helpen én Maud en ik waren de hele dag super suf. Je geniet dan toch minder van de geboorte. De bv kwam heirdoor volgens mij ook slechter op gang. Dus ik ben geneigd nu meteen voor de ruggenprik te gaan. De vorige keer heb ik geprobeerd zo lang mogelijk vol te houden, maar dan zit je op het punt dat het echt zwaar is en dan krijg je hem niet meer omdat je al 7 cm hebt... Iedereeen moet het natuurlijk helemaal zelf weten...

4. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Idd in andere landen ; 75% en in nl was het voor 01.01.2009 ; 6%
    das erg weinig natuurlijk maar dat is niet omdat nederlandse vrouwen het niet wilde..
    In nl had je er voor die tijd geen recht op.
    Pas sinds 2,5 jaar heb je het recht om om een ruggenprik te vragen.
    Hoe maf is dat?! :D
    Ik blij dat ik 15.01.2009 moest bevallen haha

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik weet nog dat ze daarover spraken,
    ik ben 21 juni 2008 bevallen, en dat zou ingaan op 1 juli 2008 dat je ervoor mocht kiezen of je wel of niet wilde...
    heb alles thuis gedaan, t/m een uur in de pers weeen, en toen toch naar het zh gegaan, dus was geen optie.. maar goed... balen als je dan op 30 juni moest bevallen

6. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Ja dat zou helemaal erg zijn!
    'Nou mevrouw even tandjes op elkaar hoor.. Vanaf morgen mogen we pas een ruggenprik aanbieden'.
    Ohhhhh!
    Ik vond het wel superfijn, het idee dat je mag kiezen:)
    als k geweten had dat k nog maar 2 uur weeen zou moeten wegpuffen had ik m niet genomen.. Maarja das achterafpraat he:D

7. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Goedemiddag ik heb geprobeerd om alles bij te lezen maar helaas weinig onthouden.

@princi veel beterschap.

@lieke leuk dat je het zo super hebt. En dat je rug het goed volhoud.

Fabian heeft vanacht overgegeven echt vanuit het niets. Wat het geweest is? Hij ligt nu wel in bed maar hij is heel hard deze vuist op deze vuist aan het zingen.

Vanmorgen al visite gehad. Manlief en ik zijn vandaag 8 jaar getrouwd. Vanavond komen mijn ouders nog even op bezoek. Zij nemen Fabian dan gelijk mee omdat ik morgen weer moet werken.

Hebben jullie nog wat leuks op het programma staan?
    Fijne dag iedereen.

8. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Lolly; gefeliciteerd! 8 jaar al :) wij zijn net 3,5 jaar samen haha
    wat gek dat fabian ineens moest spugen.. Blijft vreemd hoe kinderen ineens ziek en ineens beter kunnen zijn!

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    lolly van harte !!! al 8 jr !! goed hoor ...
    en beterschap voor fabian tim had het vorige week en erna ook geen last meer .. gelukkig maar

ruggenprik ik ben op 3-3 -08 bevallen van tim en heb er idd hele gespreken vooraf voor moeten aangaan om het van te voren te regelen bij binnenkomst ook gelijk gekregen .. maar het was idd op indicatie :cool:
    stom hoor ... al dat moeten lijden ...

hier een rustig dagje lekker friet geschild gaan we zo bakken !! :D

10. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @emma: ja precies. Ik snap gewoon niet goed waarom je moet lijden. Is volgens mij nergens meer voor nodig. Knap als je het zonder pijnstilling kunt natuurlijk, maar ik vond het vreselijk zwaar. Ook omdat je aan het einde van de zwangerschap vaak moe bent en slecht slaapt. Ik heb de ruggenprik wel aangeboden gekregen bij 4cm, maar ik dacht toen dat ik het wel vol kon houden. Nu weet ik beter wat ik kan verwachten.

@loly: proficiat!!! Balen dat Fabian ziek is. Hier is Maud 3 dagen ziek geweest maar dat is een flinke verkoudheid plus koorts. Nu is manlief ziek. Dsu vanavond helaas geen pinkpop meer.

11. Ellenk

Ellenk VIP lid

lolly gefeliciteerd met je 8 jaar... Gos wij gaan 1-7 pas trouwen! ;)

Caatje lekkere foto. En bedankt, nu heb ik honger. Dan zo maar aan de pasta beginnen. Tis ook etenstijd nu.

O meiden, heerlijk rustig dagje. Behalve voor Ty, tjé wat was dat kind druk in de buik vandaag.

Trouwens hoorde gisteren van mijn moeder dat mijn huisbezichtiger in het dorp al heeft gezegd dat hij morgen gaat tekenen voor mijn huis en dat hij de huur al heeft opgezegd.
    Ik weet nog nergens van. Maar goed.... je snapt nu wel dat ik never nooit mijn huis onder de vraagprijs ga verkopen nu. Wat een ukkel :)

We horen het morgen wel!

Zo ik ga maar eens aan het koken.

Tot morgen!

12. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@ellen: zou wel mooi zijn als je je huisje verkocht hebt!
    en idd, beetje raar om dat al te zeggen terwijl de verkoper er nog geen weet van heeft!

13. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    ellen ;Haha wat en lullo! Lekker slim om dat al te verkondigen.. Wel gek ook dat ie zegt dat ie gaat tekenen morgen :S zo werkt dat natuurlijk niet.. Tenzij ie idd de vraagprijs bied haha dan tekenen jullie waarschijnlijk direct :D

14. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de complimenten over mijn buikfoto!
    Vandaag naar de campinaboerderijdag geweest, Lenthe vond het geweldig tussen de koeien, en papa en mama dus ook :D
    Morgen een teamuitje, heb ik georganiseerd voor 25 man. Heb er zin in!

@ Princi: Beterschap meid! Lijkt me vreselijk als je niks kan doen! En zeker doen die antislip strips! Bedankt voor je compliment over mijn buik!
    @ Caatje: Wow die taart ziet er mooi en lekker uit! Was hij lekker???
    @ Female: Cheese union leeg gegaan? Hmm die zijn zooo lekker he!
    @ Caatje: Jaaaaa wat geweldig dat je de kleine gevoeld hebt!!!
    @ Anz: Zo jij bent lang bezig geweest. Klinkt erg mooi dat mosgroen.
    @ Ellen: Haha lekker slim! Wel een goede vraagprijs dus :D

15. Female

Female Niet meer actief

@ Caatje; Hij is dus op... Ach ja, 1 keer in de zoveel tijd moet ik gewoon even los op chips :):D:)
    Baby voelen; in het begin zijn de schopjes ook vaak nog zacht, dat wordt steeds sterker naarmate je kleintje groter en zwaarder wordt.

@ Princi; rustig aan he ;)

@ Ansz; Snel hoor, dat het kamertje nu al bijna af is! Krijgen we nog foto's?

@ Emma; Lekker relaxte dag gehad?

@ Bijzonder; Avondeten-receptjes ook, graag! Af en toe is wat frisse inspiratie wel leuk, en ik kook heel graag dus... Je buik is hoog nu zeg! Mooi!
    Ja idd leeg :) Ik heb echt een chips verslaving. Vooral cheese onion en bolognese van croky. :D
    Leuk dat het tof was, de boerderijdag. Wij zijn niet meer gegaan :(. Toen we wakker werden zeek het vd regen en daarna ook nog lang koud, grijs en harde wind. Heb het maar laten varen...

Hier weinig gedaan. Koffie bij pap en mam gedronken op de camping, even bij mijn man op de zaak geweest. De kamer (weer) veranderd en vanavond nog de vriezer gepoetst en was weggewerkt. Nu relaxen.
    Nog 2 dagen dan heeft mijn man eindelijk een dag vrij (na 9 dagen van een uur of 12, 13 achter elkaar).

Ga zo ff project catwalk kijken :)

@ Lolly; beterschap met de kleine. Hier laatst ook zo'n kort virusje (ik en dochter). Overgeven en de volgende dag niks meer aan de hand, heel gek.

16. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @female: ik heb ook project CW gekeken. Wel zielig dta die Michael eruit ging hè. Hij is misschien wel de slechtste maar ik vind die Gretchen echt geen leuke meid. Die had er wat mij betreft wel uitgemogen...

17. Female

Female Niet meer actief

Ja al vond ik het wel iets overdreven allemaal hoor... Maar het was ook echt saai, alles bruin...
    Ik vind die Gretchen ook maar een rare ja!
    Hoop dat Andy of Mondo (hoe schrijf je dat?) wint...

18. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Goedemorgen allemaal meiden
    Ik ga snel de deur uit om te werken !!
    Zal wel druk zijn na een extra dagje dicht,te zijn geweest...
    Fijne dag allemaal of tot later

19. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    #2479 Maedra, 14 jun 2011
    Laatst bewerkt: 14 jun 2011
    Hallo lieve dames, ik kom even zwaaien naar iedereen! Het voelt een beetje raar om mee te blijven schrijven omdat de kans wel zeer klein is dat ik een oktobermama zal worden, maar ik hoop toch heel erg dat ik het minimaal tot augustus uit kan houden. Ik schrijf in mn eigen draad af en toe een update. :)

Ik hoop dat het goed gaat met iedereen! Princi, beterschap, Worst, doe rustig aan,Bijzonder mooie buik en Caroline, lekkere taart, de rest ben ik even vergeten, sorry. :)

Ik vroeg me wel af of jullie ook steeds meeer last van maagzuur krijgen in deze periode en of het ook normaal is dat je steeds meer eetlust krijgt? Ik eet zo gezond mogelijk, omdat ik eigenlijk de hele dag niets doe behalve broeden ;), maar soms lijkt de honger na bruine bothammen, magere yoghurt en drie stuks fruit nog niet gestild te zijn en dan heb ik zo'n zin in snacks of chips (en geef daar heel soms ook aan toe :)) Herkennen jullie dat? Af en toe niet erg om aan toe te geven toch denk ik? Ik houd mijn gewicht goed in de gaten maar ben sinds ik plat lig maximaal 1 kilo aangekomen. Waar je je al niet druk om kunt maken. ;)

20. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Female: Ik heb gister lekkere lasagne gemaakt met gerookte zalm en spinazie, lust je dat? Ik eet niet zo vaak chips meer, juist om die reden dat de zak dan zo snel leeg is en echt op moet !

Aftellen dus, niet leuk dat je man zo veel werkt hoor! Ik vind die van mij soms al veel werken maar ik mag niet klagen als ik jou lees.

@ Maedra: Hee meid, wat leuk wat van je te horen. Ik snap het helemaal dat je niet meer zo vaak meeschrijft hier hoor!Het moet toch ook een dubbel gevoel zijn voor je. Het zou geweldig zijn als je een augustusmama van een gezond kindje zou worden! Ik ga echt voor je duimen.

Maagzuur kan inderdaad meer komen nu! Maar je ligt denk ik ook de hele dag? Daar kan het ook van komen, dus kun je beter iets met je bovenlijf omhoog liggen.

Eetlust begint bij mij ook wat meer te komen nu. Ik heb helemaal geen zin in vette snacks, juist gezonde dingen, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend! Lekker aan toe geven meid. Ik las dat het vanaf een week of 21 normaal is om 500 gr per week aan te komen! Niet druk maken dus. Doe rustig aan en we denken allemaal aan jullie!

Zo, vene gauw wat yoghurt gegeten, met moeite want kan nooit zo vroeg ontbijten ! Zo naar mijn werk nog even wat dingen regelen. We krijgen eerst een presentatie van een bekend moordonderzoek. Schijnt erg heftig te zijn met foto's en geluidsbeelden, brrr...
    Daarna gaan we lekker luxe lunchen ( ik had een hoog budget gekregen ;) ) en daarna gaan we naar Kamerik. Daar gaan we boerengolf spelen :D Oh lachen zeg. Daarna lekker bbq-en! Volgens mij wordt het lekker weer dus ik ben helemaal blij!
    Fijne dag allemaal !!

Deel Deze Pagina