meiden even snel een update nu ik er tijd voor heb, kom vanavond of morgen wel even uitgebreid reageren. de 20-weken echo was prima, alleen 1 vergroot niertje. maar dat hoeft niks te betekenen, dus we mogen ons geen zorgen maken. kan hooguit een urine weg infectie betekenen en daar gaan ze nu niks aan doen. Met 30-weken meten ze het nog een keer. het is een vergroting van 0,5 mm, dus we praten echt over heel weinig. Kan net de manier van meten zijn of dat ze net wat aan het verwerken was met dat niertje. Ik maak me er ook niet druk over, dus dat is fijn. ze is nog steeds een meisje, ook een fijne gedachte. nu richting werk en dan door tot vanavond laat waarschijnlijk, dus jullie merken wel wanneer ik weer langs kom. Vind het in ieder geval fijn om te lezen dat de beeb van Maedra nog binnen zit en wat vervelend voor princi dat ze haar enkel heeft gebroken!
Een goedemorgen! Heerlijk dagje gehad! Lekker gezwommen. Verder weinig bijzonders. Vandaag ben ik 21 weken zwanger!!! Whoehoe!!! Iedere week erbij vind ik nu toch wel erg bijzonder voelen! Mijn buikje is nog steeds niet heel erg zichtbaar, maar ik kan het bolletje dat mijn baarmoeder is echt super goed voelen. Heerlijk vind ik dat! @Anz: lol wauw, de babykamer is al zowat af, dus gewoon voor de fun besloot je zelf ook maar ff de woonkamer onder handen te nemen! Tsssssss! @Ruggenprik: Ik vind het een moeilijk onderwerp hoor, dames. En persoonlijk vind ik dat ik hier er wel erg gemakkelijk over praten. Nu hebben velen van jullie al ervaring met bevallen, maar toch... Een ruggenprik is toch niet geheel zonder risico, wel?! Ik wil hier in ieder geval eens goed gaan uitvogelen in hoeverre ze die ruggenprik echt "automatisch" geven. Het idee géén keuze te hebben of ik wel of niet verdoofd wil worden, vind ik toch ook niets! Ik heb er natuurlijk nog geen ervaring mee, maar ik weet niet... Eerlijk gezegd vind ik het een beetje een raar idee dat de "patient" beslist of ze wel of niet verdoofd wil worden. Dat is bij een operatie toch ook niet zo?! Wat maakt ons kundig op dat gebied? Puur het hebben van de pijn? Dat denk ik niet... Nou ja, het is in ieder geval iets wat ik goed wil uitzoeken. Pfff, lastig vraagstuk... @lolly: gefeliciteerd nog met jullie 8 jarige huwelijk! Hoop dat jullie er een gezellige dag van gemaakt hebben! Gaat het nu gewoon weer goed met Fabian? @Ellen: Hehehe, graag gedaan hoor, die lekkere foto plaatsen! Hoe was de pasta geweest? Dat hebben wij gisterenmiddag voor de lunch gehad! Een heerlijke pastasalade door mijn lief bereid. Zálig! Tof dat je huis verkocht is, tenminste... Is het nu inmiddels zover en is het echt doorgegaan?! @Bijzonder: Ja, de taart was lekker hoor! Beetje flauw in smaak (naar mijn idee had er wel wat meer appel in gemogen), maar verder prima! En ja, heerlijk dat ik nu, al is het nog zachtjes, de kleine voel!!! @Female: Hahahaha en heeft je lief de gevolgen van die chips kunnen verdragen?! @De kleine voelen: Ja, ik kan me voorstellen dat je dat beter gaat voelen, naarmate hij groter wordt. Ben echt heel benieuwd! Gisterenavond was wel grappig, als of kleine Cris wilde zeggen "oh, dus jij vond het nog niet zo bijzonder hè, dan zal ik je er nog een beetje meer van geven!" En dat heeft hij dus ook mooi gedaan toen ik nog in bed wat lag te lezen! Erg leuk! @Emma: Werk ze vandaag! @Maedra: Wat leuk weer van je te lezen!!! Lief dat je even hier in onze topic langs komt. Natuurlijk mag je best hier nog schrijven, je was oorspronkelijk toch een oktober mama, soms loopt het alleen anders! Ik ben er van overtuigd dat je het goed gaat voldragen, inderdaad wellicht niet tot oktober, maar met die kleine gaat het goedkomen! Dat is een vechter! Enne... Gefeliciteerd met je 24 weken! *hug* @Maagzuur en eetlust: Ik heb (nog) helemaal geen last van maagzuur en ook niet van eetlust. Sterker nog, ik heb zelfs totaal géén zin in eten! Misschien dat de baarmoeder erg op mijn maag drukt? Ik weet het niet... Nu heb ik normaal gesproken nooit honger, maar op dit moment heb ik gewoon een afkeer van eten, heel maf! Ik eet omdat het moet en that's it! Hopelijk komt daar nog verandering, want dit is toch niet zo gezellig... @Sahi: Fijn dat de 20 weken echo goed was! Zal voor je duimen dat dat niertje inderdaad niets bijzonder is! Gewoon het advies van de dokter opvolgen en je geen zorgen maken! Ik ga ff ontbijten! Smakelijk! Liefs, Caroline
Goedemorgen! Bijzonder, het ziet er inderdaad uit dat het mooi weer zal zijn vandaag! Veel plezier met je collega's Maedra meid... ik log altijd wel even om te lezen of er een update van je is, en ik ben echt super blij om te lezen dat je kleintje het zo goed doet! En jij zelf natuurlijk ook. Wat eten aangaat, ik doe het momenteel heel erg rustig aan, teveel harde buiken, en ook hier is mijn honger na een gezonde maaltijd nog steeds niet weg ... Komt wel goed denk ik maar. En Princi... ik heb de updates van de zus bij de juni mama's ook gevolgd, wat een schrik en wat een fantastisch instinct hebben wij vrouwen toch. Je kindjes beschermen en zelf je enkel breken... Ik hoop dat je er niet teveel last van hebt en voldoende hulp. Hier nog een dikke knuffel voor jou! Female... chips? Mijn vriend moet ze telkens verstoppen voor me! En aangezien ik het formaat van een kabouter heb liggen ze vaak hoog ergens verstopt. Heb ik zo'n zak eenmaal te pakken (cheese onion) dat moet hij er ook aan geloven! Ellen, ik hoop dat het huis snel MET handtekening EN vraagprijs verkocht wordt!!! Wat een domme zet van die kerel zeg... Caroline... je volgende appeltaart wordt nog smakelijker! Om de appelsmaak te versterken is het wellicht een idee om de appelstukjes te besprenkelen met citroensap? Ik week ze altijd in citroensap zo lekker vind ik het dan... (nou ja altijd, heb misschien 5x een appeltaart in mijn leven gebakken) En 21 weken zwanger!! Yuhuuuu zie je hoe snel het toch gaat? En die kleine Cristian is goed bezig in je buik! Leuk gevoel is dat De halve familie van mijn moeder woont in Spanje, in Alicante. Ik ben er zowat opgegroeid, dus daar willen we een weekje heen. Nu is het nog niet TE warm en zit de buik niet in de weg, de vlucht moet ik nog boeken. Maar ik kan niet wachten om van die kitsch jurkjes te kopen Je weet wel wat ik bedoel. Ruggenprik; ik zie wel, ik krijg nog een voorlichtingsavond van het Kennemer Gasthuis waar ik wil bevallen en ga er eens goed over nadenken. In ieder geval fijn om te weten dat de keuze er is, maar het lijkt nog zo ver weg.... Hier, ik doe het rustig aan op advies van de vk en ha. Ik heb ongeveer 3 weken rondgelopen met een blaasontsteking (en zoals ik al schreef heb ik dat nog nooit gehad) en dus ook met veel pijn onder in mijn buik. "bandenpijn" "baarmoeder groeit" "hoort erbij" "die kwaaltjes gaan wel over" Dat kreeg ik maar te horen.... Ik kon niet eens normaal meer opstaan, me omdraaien iets uit een kastje pakken etc. Dat hoort er dus NIET bij, tig harde buiken op een dag, en dat al zo vroeg. Ben blij dat ik nu aan die kuur zit, hoewel het nog steeds zeer doet en ik een beetje bang ben dat het een hardnekkige ontsteking is (in het verleden wel nierproblemen gehad in het buitenland) Ik wacht het gewoon af deze week, en anders bel ik weer. Als ik lig en rustig opsta is niets aan de hand bij andere bezigheden loop of zit ik gewoon met een harde buik... niet leuk Maar goed, ik zal met mijn fototoestel deze week foto's maken van de babykamer en die plaatsen, en ook van mijn buik. Ik wens jullie allemaal een mooie dag en goede werkweek!
@Caatje: het is zeker niet niks zo'n ruggenrpik, dat besef ik wel. Maar met de ervaring van de vorige keer, wil ik het risico wel nemen. Het risico is trouwens volgens de gyn die ik tijdens de voorlichting sprak voor jezelf en niet voor de baby. Je hebt grotere kans op een tang/vacuumverlossing e.d. Maar iedereen moet die keuze voor zichzelf maken. Als het allemaal soepel en snel verloopt, is het misschien niet nodig. Leuk trouwens dat Chris zich nu beter laat voelen. Revenge!!! Wacht maar tot hij echt sterk is @maedra: wat een spanning zeg jouw verhaal. Ik hoop dat jullie baby het nog heel lang volhoudt in je buik! Maagzuur en eetlust: gaat hier met golfbewegingen: soms veel honger/trek in lekkere dingen en soms bijna niet. Hetzelfde met maagzuur: sommige nachten slaap ik er niet van andere dagen gaat het heel goed. @sahi: fijn dat de echo goed was. Komt wel goed met dat niertje als ik het zo lees.
Morning meiden, Net de 20 weken echo gehad en alles zag er perfect uit. En bij het eerste beeld wat het zeer duidelijk in beeld.... het is een JONGETJE !!! Helemaal geweldig, een koningskoppeltje voor ons dus. Wauw ben helemaal hyper ervan, echt helemaal te gek !!! Sahi: Fijn dat bij jou ook alles verder goed was, niertje komt echt wel goed ! En een meisje, helemaal super ! Sorry meiden, lees vanavond alles verder bij ! Dikke kus van mij
Zoo, nu ben ik vrij en kan ik eindelijk eens rustig sociaal doen en op iedereen reageren Princi: poeh, wat zul je geschrokken zijn! Gelukkig hebben de kleintjes niks. Alleen balen van je enkel zeg! Caatje: super dat de kinderwagen zo goed beviel! maar augustus pas? Hm.. een dikke maand levertijd dus. Ik moet maar snel gaan shoppen Over het zwemmen: omdat het pinksteren was gisteren was het zwembad dicht Maandag ga ik echt!!!! Mariel: Vandaag 20 weken echo? Super veel succes en vooral plezier! Ik lees net je bericht. Te gek! gefeliciteerd met dit mannetje Female: fijn dat het beter gaat met je zoontje! En dat het meeviel met jullie auto is natuurlijk ook super nieuws! Scheelt enorm veel geld natuurlijk. Maedra: jeetje wat een vechters zijn jij en de baby! Super! Nog een keer veel sterkte! Bijzonder: mooie foto's meid!!! Worst: wat balen dat het allemaal niet zo goed gaat. Het zit je allemaal echt niet mee zeg. Doe toch rustig aan en laat je waar kan lekker verwennen. Anz: Wat fijn dat de babykamer zo goed als af is!!! geeft vast een goed gevoel. Bij ons moet dit allemaal nog gebeuren! Zo'n zwangerschapsstreep lijkt me alleen maar leuk trouwens. Het het dan zo bij een zwangere buik Ik heb hem (nog) niet helaas. Ellenk: oeh, spannend, met je huis. Wel raar dat zo man dat dan zo aanpakt... Sahi: Super dat de echo goed was! Goed dat je je niet druk maakt om dat niertje. Goldduke: rustig aan doen he meid! Het is ook echt balen en niet leuk Ruggenprik: Mits alles goed verloopt natuurlijk en het dus niet moet... geen ruggenprik voor mij. Ik kan dat natuurlijk makkelijk zeggen, want dit is mijn eerste. Maar ik wil zo graag gewoon bevallen! Het liefst ook thuis. Ik ben (nog) nergens bang voor, dus dat scheelt denk ik ook. Zo relaxt als kan in mijn eigen vertrouwde omgeving. Het zal niet makkelijk zijn, maar ik wil het ervaren, die oerkracht Schoppende baby: Ik ben helemaal blij want mijn vriend heeft gisteren voor het eerst de baby gevoeld!! Super leuk, dat vond hij ook Ik voelde hem al 2 weken ook aan de buitenkant, maar vriend was iedere keer te laat als ik hem erop wees. Nu wordt het schoppen sowieso steeds duidelijker en ook vaker. Voel hem zelfs (volgens mij) door mijn placenta heen. Als dat kan.. Want ook aan de voorkant onder mijn navel is ie te voelen (terwijl ik placenta aan voorkant heb). Super leuk dus Bandenpijn: speelt nu af en toe ook op. Soms heel vervelend, maar als ik even zit trekt het zo weer weg. Buikfoto: ik ga na het douchen eventjes weer een foto maken (jaja.. ik zit nog in mijn badjas )
Hallo allemaal, Zo daar ben ik weer eens dames. Ik lig nu thuis op een bed in de woonkamer met mijn pootje omhoog. Tis wat. De vk is net op huisbezoek geweest en met de baby is alles echt goed. Mooi is dat. Goldduke; ja dat is bijzonder hè dat moederinstinct. Sterker nog, in het ziekenhuis was mijn buik bijna verdwenen alsof de baby wat meer naar binnen gekropen was en nu komt de buik weer meer naar buiten. Maf hè! En bah, blaasontsteking! Ik heb dat vorige zwangerschap twee keer gehad. Ik voelde er toen bijna niets van maar had ze toch. Dat vond ik ook beangstigend. Laat je urine maar gewoon wat vaker controleren bij de huisarts. Oh en ook als het kuurtje is afgelopen kan hij nog even doorwerken. Tenminste dat was bij mij wel zo. En als je nu veel last van je darmen krijgt door de anti-biotica, kun je overwegen om yakult te drinken. Ik doe dat altijd extra als ik antibiotica krijg en dat helpt wel. Ellen, nouja, fijn dat die man zo blij is met jullie huis terwijl het nog niet van hem is toch . Lekker goed onderhandelen ! Mariel, buddy van me, wat leuk jij ook een koningskoppel en in dezelfde volgorde als wij krijgen . Ik had je willen sms-en over mijn enkel maar het was toch ff makkelijker om mijn zus te laten posten. Dat snap je wel toch? Bijzonder, op die moordzaak na , klinkt het als een leuke dag voor jou! Maedra, jee wat een vechter ben je en je baby ook! Het gaat vast goed komen. Krijg je nu ook antibiotica eigenlijk omdat je vliezen nu gebroken zijn? En kom je de tijd een beetje door? En eten, gewoon doen hoor! Ik bedoel, 1 kilo aangekomen nu is erg netjes en je moet het ook volhouden hè! Sterkte! Female, mmmmmm, cheese-onion . Ik krijg dus alleen last van mijn maag als ik die eet....dat is misschien maar goed ook...hahahaha. Pijnstilling tijdens de bevalling. Ja moet gewoon kunnen vind ik. Als je dat wil. Ik ben zonder bevallen en heb vooral veel onder de douche gestaan, dat hielp mij goed. Ik had ook een geboortetens in huis en van te voren leek dat me ook wel wat maar tijdens de bevalling moest ik er niet aan denken. Ik had graag op het einde (toen ik 4 uur lang op 9 cm ontsluiting bleef hangen) graag pijnstilling gehad maar dat was meer omdat ik zo graag wilde slapen . Toen kreeg ik het natuurlijk niet meer. Ik vond het met puffen en douchen goed te doen en ik zag stiekem ook erg op tegen het krijgen van bijvoorbeeld een ruggeprik. Ik vind ziekenhuis altijd eng namelijk. maar het neemt niet weg dat ik vind dat als ik de verdoving wil dat ik hem dan ook gewoon moet kunnen krijgen... Worst, hoe is het met je? En met de spuiten? Ik moet nu elke avond mezelf spuiten met een spuit tegen de trombose...jaiks....ik moest wel aan je denken toen ze me dat gingen vertellen. En kom jij je tijd een beetje door thuis? Ik ga zo even kijken of ik je verhaal over waarom je nu in de ziektewet bent kan terugvinden... Ik heb me net dus ziek gemeld bij het uwv...nouja ik moet dus gewoon door solliciteren... Ik ga maar open sollicitatiebrieven sturen denk ik. Voor na mijn zwangerschap... Zo eens even kijken waar ik nu mijn tijd eens mee zal gaan verdrijven!
@ Maedra: Wat super iets van je te lezen!!! En gefeliciteerd met de 24 weken!!! Maagzuur kan erbij horen en het eten: je doet het super als ik het zo lees Houd vol meid!!! Dikke knufff!!!!!!!!!! @ Mariel: Gefeliciteerd met jullie jongetje!!! Nu lekker shoppen??? @ Bijzonder: Mooie foto's!! @ Caatje: Lekkere gerechten! Gefeliciteerd met je 21 weken! Buik komt vanzelf wel, moet nog "een tijdje" @ Sahi: Wat fijn dat de echo goed was!! Ik zou me inderdaad nog niet druk maken om het niertje! @ Bandenpijn: Geen last van, alleen soms met omdraaien 's nachts in bed @ Buikfoto: Hmmm... Is alweer 6 weken geleden.... Wordt dus weer tijd @ Ruggenprik: Ik zie wel hoe het loopt... Heb bij onze eerste zoon ook geen een gehad, was ff doorbijten, maar het is prima gelukt Wil thuis bevallen net als toen, maar moest toen (ook) naar het ZH omdat hij had gepoept in het vruchtwater... @ Fleurop: Tof dat je vriend de baby heeft gevoeld!!! Hier is het mijn man 1x gelukt en sindsdien is hij altijd te laat Kleine doet het erom denk ik
mariel: fijn dat alles goed was en leuk dat je ook een jongen krijgt na een meisje... @princi: houd je het een beetje vol zo?
Wat is het toch moeilijk om goede foto's te maken zeg! Zeker als je precies zo wilt staan als vorige keren. Op de foto is mijn buik niet echt duidelijk zichtbaar gegroeit. Maar in mijn kleren e.d. merk ik het wel degelijk.
Hey meiden! tijdje niet geweest, lekker aan het genieten van mijn vrije dagen. Maedra, fijn dat alles nog steeds goed gaat! Ik blijf voor je duimen!! Vind jullie echt kanjers!
Hey meiden, Ik biecht eerlijk op heb de laatste pagina's niet gelezen. Voel me hondsberoerd en heb gewoon de fut niet. Morgen naar de gyn en dan eens bespreken hoe of wat en dan ook nog eens vandaag te horen gekregen dat we donderdag op het werk geïnformeerd gaan worden over een reorganisatie :x. Dus afgesproken met mijn meerdere dat ik in ieder geval wel even langs ga om dat alles aan te horen. Mijn baan is dus misschien ook niet zeker.. 24 weken mijlpaal gehaald dus ook een klein sprongetje van geluk hier. Hoop dat bij jullie alles goed gaat..
Fukeduk worst dat alles nu weer eens in eens komt. Heel veel sterkte daaro.... Hier nog steeds niets van de makelaar.. pffffff.... wat duurt wachten toch lang.......
Fleurop: Wat gaaf dat je vriend de baby heeft gevoeld! Princi: Lieve buddy van me ! Natuurlijk snap ik dat je je zusje even hebt laten posten, no worries ! En wat ontzettend schrikken joh, maar wat fijn dat met de kleine beeb alles in orde is. Sterkte met je pootje. LM: Lekker genieten van je vrije dagen ! Worst: He gats wat vervelend dat je je zo beroerd voelt joh, komt dat nog steeds door dat dieet ? Dikke knuffel en succes bij de gyn en op je werk ! Ellen: Duim voor je ! Zit nog heerlijk op mijn blauwe wolk meiden hebben ook zo goed naar hem kunnen kijken. Op een gegeven moment was hij het zat leek het wel, hij begon me toch te trappen hahaha echt zo'n gaaf gezicht. Ga proberen foto te plaatsen...
Mariel: gaaf he?! Wij hadden vooral zo'n mooi plaatje van het gezichtje, maar die hebben we niet meegekregen geloof ik. Ga vanavond die foto's eens doorkijken. Waren er niet super veel. hier even een pauze genomen, straks weer verder. De beeb houdt niet van dat gepor in mijn buik, dus ze is al heel de dag heel druk. Ik ben nog een beetje moe van het weekend en zo vroeg opstaan als vanmorgen is ook niet mijn ding, dus vanavond zijn beeb en ik echt gesloopt. Lekker op tijd naar bed. Ik krijg het niet voor elkaar om op iedereen te reageren, maar zal vanaf nu weer trouw op iedereen reageren