Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    goedemorgen meiden

hier vandaag twee vriendinnen met de kids op visite !!
    leuk leuk
    ga nu op de markt wat lekkers halen en gaat helemaal top worden hoop dat de zon ook nog laat zien kunnen we lekker buiten gaan zitten
    fijne dag allemaal .. en voor de werkers .. werk ze

2. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    @Mariel: ja, soort van zwangerschapsdementie denk ik haha, ook wel beetje laks geweest, dacht gewoon dat ik het geregeld had haha. Maar het is goed gekomen!
    Ik vind die namen zo drama ... voor een jongen heb ik eigenlijk maar één naam, maar vind hem wel leuk!! Voor een meisje heb ik gewoon nog niks, en ik kan maar niks verzinnen! Terwijl ik nu best wel het gevoel heb dat ik zwanger ben van een meisje (als ik de bakerpraatjes en de Chinese kalender moet geloven sowieso haha).
    @Goldduke: succes met je zwangerschapsgym, heb het bij de eerste ook gedaan maar ik vond het eigenlijk niks ;)
    @Sjoon: leuk hè, als je vriend de kleine ook kan voelen :)
    @Fleurop: ik geniet er steeds weer van, dat getrappel en gedraai in mn buik! Heb er bij de eerste gelukkig nooit last van gehad, dus de kleine gaat zijn/haar gang maar :D Succes bij je oma dan maar ;) Ik heb nooit oma's gehad, leek mij juist altijd zo gezellig ;)
    @Sahi: werkse!
    @Emma: gezellig met vriendinnen kletsen, altijd leuk ;) En helemaal met een beetje zon erbij! Geniet er van!!
    @Geboortekaartjes: hou ik me nog helemaaaal niet mee bezig haha!

Zo...en nu nog even tot kwart voor 1 werken en dan is het al weer weekend :D

3. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Een goedemorgen!!!

Pfffff, wat is er een hoop gekletst sinds gisterenochtend hahaha, heb alles doorgelezen en ik geloof ook dat ik op iedereen geantwoord heb. Mocht ik iemand vergeten zijn, dan bij voorbaat sorry daarvoor! ;)

Vanmorgen gaan we weer ontbijten met de familie van mijn lief, altijd gezellig iedereen weer ff zien. Doen we in het huisje van zijn oma (die al heel lang niet meer leeft).

Daarna gaan we nog een keer voor de kinderkamer kijken! Ik denk dat we eruit zijn hoe we 'm willen, dus het zou best eens kunnen dat we vandaag overgaan tot aankoop!!! :D SPANNEND!!!

En oh ja... Eindelijk, eindelijk, eindelijk! Gisteren heb ik ons ticket voor een vakantie naar NL geboekt!!! :D Van 19 juli t/m 6 augustus zijn we in het land!!! :D Tot en met het eerste weekend wil ik in Eindhoven zijn (waar mijn familie woont). De rest van de tijd zien we nog wel wat we doen, op dit moment nog niets gepland.

@MEETING: Mochten we willen meeten, dan zou dat die eerste week in Eindhoven kunnen of vanaf 25 juli ergens anders (wellicht Utrecht). Ik hoor het wel wat jullie willen! ;) :D

@Crisje voelen: Haha, gisterenavond in bed wéér! Zo grappig. Hij was volgens mij super bewegelijk! En klinkt misschien raar, maar het kriebelde behoorlijk hahahaha! :D

@Goldduke: Jeetje zeg, vervelend van je blaasontsteking! Hoop dat je er gauw vanaf bent! Veel beterschap (ik weet hoe vervelend een blaasontsteking is!!!).

En ja, ik ben ervan overtuigd dat mijn volgende appeltaart béter én lekkerder wordt! ;) :D

Wat leuk dat jullie op familie bezoek gaan naar Alicante! Het is nu inderdaad perfect van temperatuur! Ik heb juist dus een ticket voor NL gekocht, voor eind juli! Moet zeggen, daar kijk ik niet naar uit... Ik heb liever de 45 graden hier dan 30 in NL... *zucht* Ach ja, zal 't wel overleven, denk ik! ;)

@Lieke: Natuurlijk moet iedereen die keuze van wel of niet de ruggenprik zelf maken. Ik probeer eerlijk gezegd alleen maar een beetje de discussie los te maken om zo meer over jullie overweegredenen te weten te komen. ;) Het zijn mijn eigen twijfels (angsten) waar ik nog niet zo goed mee weet wat ik ermee aan moet. :$ Nou ja, bij mijn nieuwe gyn, op 22 juni, dit onderwerp maar eens op tafel gooien!

@Ruggenprik: Ik begrijp dat iedereen deze keuze voor zich moet maken, maar ik ben er zelf gewoon heel onzeker over... Voor mij is het punt tegen "dat het lang niet altijd goed gaat" toch wel een heel belangrijk tegenpunt! Iemand zei ook, dat dit voornamelijk voor de moeder geldt, maar ik heb begrepen dat dit niet zo is! :$

Ik heb gelezen dat het kan zijn, dat bijv. borstvoeding daarna niet mogelijk is, doordat de kleine er een beetje een scheef mondje aan overhoudt! :$ Een scheef mondje?! Dat is een vorm van verlamming!!! :$ Dan staat er wel dat dit wel weer bijtrekt, maar toch....

Ik schreef het al eerder en ik blijf erbij: vind het een super lastig onderwerp! ;)

@Mariel: Tof dat de 20 weken echo helemaal goed was en gefeliciteerd met jullie zoon!!! :D

Moeilijk hè, een naam! Ik ben zo blij dat wij de onze gevonden hebben. Er is gewoon ook veels te veel keuze! ;)

@Fleurop: Jaaaah! Echt tof dat we de wagen gekocht hebben! Ben er zoooo blij mee! :D Enne... Dat ie eind augustus al komt, vind ik redelijk snel, want ze hadden ons gezegd dat het een kleine 2 maanden kon duren en hier in Spanje moet je augustus nooit mee tellen als levertijd, want dan werkt het gross van de mensen gewoon niet! Blijkbaar is dit bij Prenatal niet zo, gelukkig! :D

Hey, ben je nou wezen zwemmen, of uiteindelijk toch niet?! :(

Enne... Qua ruggenprik ben ik met jou! Ik wil het liefst ook zonder. Wil dat eigenlijk wel graag mee maken, die natuurlijke gebeurtenis. Ik hoop dat dit hier in Spanje ook kan.....

Prachtige buik heb je! Je ziet echt super goed verschil! Stomme vraag, maarreuh... In welk programma heb je die foto's zo naast elkaar geplaatst?

Veel plezier bij je oma! Hoop dat ze niet al te stressig is vandaag! ;) Wel goed dat je je gezicht ff laat zien! :D

@karine: lol ja, die buik komt vanzelf wel! Daar maak ik me ook helemaal geen zorgen over! ;) :D

@Worst: Ten eerste: GEFELICITEERD nog MET JE 24 WEKEN!!! Maarreuh... Jeetje, meis, het zit je niet mee hè! Succes vandaag bij het gesprek met de gyn en succes alvast morgen op je werk. Ik zal voor je duimen dat jij niets te vrezen zal hebben!

@Ellen: Jeetje zeg, wat een eikel!!! Heeft ie nog nooit een zwangere vrouw meegemaakt?! ;) :D Goed dat je voet bij stuk houdt! Gaat goedkomen! Die eikel zal betalen!

@Female: Wauw zeg, wat een prachtige buik!!!

@Gejanne: lol ja, we kletsen behoorlijk wat! Maar we zijn dan ook met een behoorlijk aantal dames! ;) Dat maakt natuurlijk ook een verschil! :)

Leuk in ieder geval dat je er weer bent. Behalve pannenkoeken eten (wat altijd leuk en lekker is natuurlijk), wat heb je nog meer gedaan in dat lange afwezige weekend?!

@Sjoon: Wat tof dat je vriend de kleine nu ook goed gevoeld heeft!!!

@geboortekaartjes: Zo lekker dat ik me daar niet zo druk over hoef te maken. Hier in Spanje doen ze daar dus niet aan en voor de mensen in NL ga ik het vermoedelijk gewoon via Greetz doen. Die site gebruik ik nu al voor verjaardagen en andere gelegenheden en die bevalt prima. Ik zie nog wel... ;)

Pfffff, wat een enorme lap tekst is het geworden! Sorry hoor... :) ;) Nou, ik ga me ff aankleden! Tot later!

Liefs,
    Caroline

4. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ha Caroline,

Even heel goed nadenken, wat hebben we allemaal gedaan :D

Zaterdag zijn we wezen winkelen in Amersfoort, heerlijk tussendoor een broodje bij de V&D gegeten ;) 's Avonds moesten we mn schoonzusje wegbrengen, mn schoonouders waren een weekendje weg en zij moest overdag werken! Halverwege heeft mn schoonvader haar opgehaald! Nog even een eindje rond getourd, daarna heerlijk op de bank een film gekeken!
    Zondag eigenlijk niet veel bijzonders, maar over het algemeen zit ik dan niet veel achter de laptop, omdat we dan gezellig dagje vrij zijn met zn drietjes (en ik ga altijd naar de kerk, in tegenstelling dat de meesten hier verwacht ik :D) Maandagochtend heel druk geweest met de was en rond een uur of één dus naar onze vrienden gegaan waar we pas 's avonds laat van terug kwamen! Gewoon beetje afgekickt van ZP ;)

En over die ruggeprik: ik heb er totaal geen ervaring mee, maar als vrouw moet je je eigen kracht ook niet onderschatten! Ik kan me wel voorstellen dat je na urenlang weeën te hebben zonder weinig resultaat het niet erg meer ziet zitten, maar mijn eerste bevalling ging van een leien dakje! Totaal 3 1/2 uur! En tuurlijk heb je pijn en ik had ook af en toe dat ik zoiets had van: ik stop er gewoon mee, maar er komt zo'n kracht naar boven, sta je versteld van! Maar zo heeft iedereen zn eigen reden om er wel of juist niet voor te kiezen!!

5. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Hey Gejanne!

Klinkt als een super gezellig weekendje inderdaad! Mmmmm die V&D broodjes vind ik altijd heerlijk!!! :D Hehehe, en pannenkoeken natuurlijk ook! ;)

Wauw zeg, maar 3 1/2 uur! Daar teken ik voor, hoor! ;) :D

Liefs,
    Caroline

6. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ha Caroline,

Haha, ik zou er ook niks op tegen hebben als ik weer zo'n vlotte bevalling heb! Maar het zegt niet alles, gebeurd vaak dat een tweede bevalling dan ook snel is, maar ik hoorde van mn vriendin maandag dat haar eerste bevalling ook maar 1 1/2 duurde volgens mij, maar de volgende 11! Dus ik reken nergens op! De VK zei wel dat ik wel snel moest bellen mocht ik weeën hebben, toen ze met Jarno kwam had ik al gelijk 9 cm. Dus ze kon gelijk aan het werk ;)

Enne...het weekend heb ik echt veel gezondigd qua eten :D ik vergat namelijk het ijsje van zaterdagavond bij de McDonalds te melden ;)

7. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ola meiden....

Nou om 22:45 uur het verlossende telefoontje.. Het huis is verkocht voor mijn prijs! En echt hij heeft een mega goede deal.
    Gezien de huizenprijzen in het dorp en wat je ervoor krijgt.
    Hij heeft waarschijnlijk toch ingezien dat het pas 2wk te koop staat en dat hij gewoon scherp en redelijk geprijst was en niet extra hoog omdat er toch wat af gaat.

Pffff. Vrijdag tekenen en dan is er nog een ontbindende voorwaarde voor financiering van een maand en dan willen ze 16 aug de overdracht. Lijkt me helemaal OK. Net voor mijn verlof ben ik dan de hele zooi kwijt!

sorry voor dit ego allemaal ;)

Zag nog wel een mooie buik maar weet niet meer van wie....

Ruggeprik: nog niet over nagedacht. Eigenlijk moest ik de 24e naar de klinisch verloskundige voor een bevallingsplan maar omdat ik per 1 juli ga verhuizen moet ik gewoon naar de gyn om de papieren in orde te maken. En dan moet ik op zoek naar een gyn in twente dus mijn bevallingsplan zal nog wel ff duren :)

8. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Sahi: pff pittig dagje zeg tot 22.00 uur werken… Sterkte meis !! Hihihi gelukkig krijgen die kleintjes steeds minder ruimte om te bewegen strakjes, dus dan wordt het misschien weer ietsjes rustiger in je buikje.
    Caatje: Ben erg benieuwd naar de kinderkamer, leuk hoor ! En gezellig dat je naar NL komt, meeting lijkt mij nog steeds er gezellig. Het liefst dan vanaf 25 juli in Utrecht of omstreken. Hihi en dat kriebelen is heel normaal hoor, worden vanzelf karate trappen hahaha :D

Ga weer gauw aan de slag ! Toedeloe

9. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    #2529 Gean85, 15 jun 2011
    Laatst bewerkt: 15 jun 2011
    Ellenk... wauw, wat snel dat je huis is verkocht, gaat heel wat sneller dan bij ons :(
    Gefeliciteerd, hopelijk kan hij de financiering helemaal rond krijgen!!

Ons appartement staat inmiddels al ruim anderhalf jaar te koop, mensen weten niet wat ze laten gaan :D
    Appartement te koop: Hondsdraf 53 3831 AR Leusden [funda]

10. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen dames!!

Ik ga eens kijken of ik het hier weer een beetje kan bijhouden :D

Ellen, fijn dat je huis verkocht is!!
    Geboortekaartjes, heb via internet al wat uitgezocht. Wil ze alleen nog in het echt zien.
    Namen, hebben we ook al. Alleen blijf ik kijken of ik niet een leukere naam tegen kom.
    Meeting, leuk! Alleen ben ik rond die tijd op vakantie :D

11. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    wb ruggenprik, ik ben de vorige keer met een ks bevallen. Heb wel 2,5 uur moeten persen voor ze tot die actie overgingen :D.
    Dat persen wil ik deze keer absoluut niet weer zo lang, ks liever ook niet qua herstel en ruggenprik doen ze hier volgens mij niet als je erom vraagt.

12. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    @Ellen: WAUWIE!!! GEFELICITEERD MET DE VERKOOP VAN JE HUIS!!! :D:D:D Natuurlijk mag die "ego" lekker hoor! Je hebt er alle reden toe! Groot gelijk!!! :D

@Mariel: Ja je mag best beniewd zijn naar de kinderkamer! ;) Oh wacht, ik heb foto's genomen van de Katalogus! :D Hmz, dat wordt een beetje lastig posten, want wij doen niet één standaard kamer, zoals ie staat afgebeeld in de katalogus, maar uit 3 verschillende kamers wel een dingetje... ;) Ach, je zal geduld moeten hebben tot september!

Hihi en dat kriebelen is dus echt normaal? Ik vind het zo grappig, dat je van binnen gekriebeld kan worden hahahaha. :D Enne... Karate trappen?! Oh jee... Ik kan dus nog het één en ander verwachten... :) ;) :p

@LovingMom: Lekker dat jullie in juli ook op vakantie zijn! Waar gaan jullie naartoe? Enne... Ben je echt ál de dagen dat ik in NL ben weg??? :( ;)

Nou, wij gaan nu ontbijten. Heb natuurlijk wel al mijn banaantje op hehehe. Moet ook wel, want ik vind het prettiger om mijn foliumzuur/vit-B12/jodium pilletje thuis te slikken, in geval het niet goed zou gaan... ;) Gelukkig heb ik de laatste tijd niet meer hoeven overgeven van het slikreflex!

Fijne woensdag allemaal!

Liefs,
    Caroline

13. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Ellenk: Wat heerlijk dat je huis is verkocht!!!!! Gefeliciteerd!!

@ Caatje: Goed zo meis!! Niet druk maken... Dik wordt je nog wel!! Hahahaha... :p :) ;)
    Over de ruggenprik... Maak je daar ook niet té druk om.. doen waarvan jij vind dat het goed voelt!!

@ Sahi: Sterkte met zo'n lange dag!!!

@ naam: Jeetje zeg, wat brengt dat allemaal teweeg :D :D Wij hadden dus ook meiden-namen, maar ja... het is een jongen... Dus na de 20 wk echo van afgelopen vrijdag 's avonds gezellig samen zitten puzzelen ennnnn..... GEVONDEN!!!! Wij zijn klaar!! :D ;)

@ geboortekaartjes: Eigenlijk net als de naam... Dezelfde avond trouwens... Gekeken op internet en het is zooooooooooo'n leuk kaartje geworden!!! We hebben een proefaanvraag gedaan en zijn dus erg benieuwd hoe hij er in het echt uitziet, maar mijn "drang" om het te regelen is gesust :D :D :D :D

@ meeting: LEUK!!!! Maar Eindhoven is voor mij wel ver hoor!! Ennuh... Ik ben met gezin lekker van 1 aug t/m 15 aug op vakantie in Frankrijk... Dus als het ietsies eerder kan?!? ;) Gezellig! :)

14. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    @Meeting: Zouden jullie ook door de weeks kunnen? Dat zou voor mij ideaal zijn!!! ;) En dan kan het in de week van 25 juli... Utrecht is ooit eens genoemd als zijnde heel centraal. Dat lijkt mij prima...

@karine: hihihi, ik zal me niet té druk maken hoor! Doe ik ook helemaal niet, eerlijk gezegd, vind het vooral een prettig idee alle feiten op een rijtje te hebben voordat ik het er hier met de gyn over ga hebben. Heb nog tot de 22e, dus komt goed! ;) :D

Nou, ben nu echt weg hoor!

Liefs,
    Caroline

15. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Caatje, wij gaan de 23ste weg en komen in de week van 2 augustus terug.
    Daarna hebben we nog maar een weekje samen dus daar wil ik dan wel van genieten :D
    Maar misschien lukt het me wel! ik houd het iig in de gaten!

16. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Karine, waar in Frankrijk zitten jullie?
    Wij gaan naar het oosten, Franse Jura :D

17. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Wij gaan ook op vakantie, van 22 juli t/m 5 augustus ;), naar Zwitserland!

Jura is trouwens mooi!!! Ben daar een jaar of 7 geleden geweest!

18. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Zwitserland is ook gaaf! Wij gaan naar dezelfde Camping als altijd :D
    Ben nu zelf al een aantal jaren niet geweest, vroeger gingen we elk jaar, maar wilde graag met onze zoon daar heen.
    Dus weekje naar mijn ouders. Zoon in de caravan en wij in de tent. Ben benieuwd of ik daar nog uit kom hahaha

19. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    oei...succes met het uit de tent komen alvast haha.
    Ach, je hoeft er alleen maar te slapen, hooguit ben je wat stijf 's ochtends ;)
    Frankrijk is ook super vind ik zelf, nog nooit in Zwitserland geweest, dus ben benieuwd! We gaan samen met mn zus en zwager en hun 4 kids, dus helemaal zin in :D

20. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Ellenk, gefeliciteerd met de verkoop!!! :D

Woning van mijn buren staat enkele weken te koop Appartement te koop: Koralensteeg 20 2011 AC Haarlem - Omschrijving [funda](lelijke badkamer hebben ze trouwens :p )
    Als je bedenkt dat het 'slechts' 75m2 zijn, en het voor 170k gekocht is 5 jaar geleden... Wij willen hier over 2 jaar weg, ben benieuwd wat de huizenmarkt dan doet, zal wel niet veel goeds beloven...

En pffff bijna al weer 25 weken... zo langzaam als de eerste weken gingen, zo snel gaat het nu!

Heb trouwens een mini meegekregen als vervang auto!!! Wilde ik eigenlijk al hebben, dus kan ik lekker mee naar Groningen crossen vanavond :p

Deel Deze Pagina