Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @mariel ik woon ongeveer 25 minuten van het ziekenhuis vandaan, net zover als van mijn werk..

Nog ff 2 uurtjes knallen voor je. Kan je ook lekker vrij zijn.

2. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Nou ja lekker toch....ik hoop ook nog op een 'klik'.

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    caatj: leuk he, crisje voelen?? Geweldig!
    en die lap tekst geeft niet hoor :)

Ellenk: jippie! Huis verkocht, wat snel!

gejanne: het is altijd maar afwachten, toch?

mariel: we zullen zien hoe lang ze zich zo actief uitleeft. En nu is het gewoon gezellig gekriebel en gewiebel, dus vind het nou nog wel lekker en gezellig. En je kan er toch niks tegen doen als ze me wel bont en blauw schopt...
    een meeting klinkt gezellig, maar ik heb het wel chronisch te druk, dus ik wacht wel af wat er hier wordt voorgesteld.

gejanne: pff 1 1/2 jaar al te koop, vreselijk lijkt me dat!
    ziet er wel mooi uit hoor!
    wij willen na de 1e het liefst ook groter gaan wonen, maar zie nu al tegen al het gedoe op... Dus ik ben heel goed in uitstellen en heb al bedacht dat er hier vast een 2e bij kan (hihi, eerst wilde ik niet eens 1 kind krijgen in dit huis).
    mbt prijsverschil: het maakt ook nog uit in welke regio de woning ligt. Als wij 30 km. zuidelijker kijken, zitten we een ton goedkoper in dezelfde soort woningen. Maar dan zitten we wel met files, dus daar zijn we nog niet over uit...

LM: geen ruggeprik als je erom vraagt? Ik zou maar een bevallingsplan opstellen waar dat in opgenomen wordt, want ik geloof dat je er best om mag vragen.

karine: wat goed dat jullie een naam hebben! En ga je hem hier ook verklappen?

@vakantie: ik ga alleen de 1e week van juli een weekje op kamp, heb toch eind september alweer verlof. Kan ik die dagen aan mn verlof aanplakken wat ik overhoud.
    Misschien nog wel samen een weekendje op de bonnefooi. doen we elk jaar eind augustus, springen we met het kleine tentje in de auto en rijden we een end heen. In Frankrijk is er sowieso altijd een camping municipal, dus we kunnen altijd ergens terecht. En even shoppen in de Super Maché ;)

goldduke: mooi huis en dan inderdaad zo'n badkamer! hihi
    gaat snel he, die zwangerschap? Ik schrik er ook steeds van!
    coole leenauto!!

@ bevallen: bij tijd en wijlen maak ik me ernstig zorgen, maar nu ben ik in een mood dat ik denk; ik zie het dan wel. Ze zeggen dat het voor ieder mens sowieso hun eerste trauma is (de beeb bedoel ik dan).

worst: fijn dat alles goed is!! Wat een opluchting!

princi: en hoe is het met het voetje?
    mijn vriendinnetje had pas met 33 weken DE naam. je hebt nog tijd zat.
    Er zijn ook mensen die pas bij de geboorte de naam kiezen, bij de aanblik van hun kind zeg maar. Dus geen stress ;)

all: hier even een pauze, en een afbeller, dus hoef pas na het eten weer weg :D even bijkomen, ben echt moe!

4. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    hahaha zit hier ook te wachten op die "klik" hier meer een "klakje" :D tot nu toe...

Worst: Dat is dan nog wel te doen, maar je bent er maar druk mee meis.

5. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Sahi, ik heb volgende week dinsdag weer een afspraak in het ziekenhuis met een verpleegkundige ofzo. Toch maar eens vragen inderdaad.
    Maar, misschien stomme vraag, je vraagt toch een ruggenprik wanneer je w-en niet meer te verdragen zijn?
    Ik heb bij onze zoon tot volledige ontsluiting en 2,5 uur daarna het zonder ruggenprik gedaan en ik vond de w-en heel goed te doen. Misschien dat ik er daarom ook nog niet zo bij na denk.

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    als ik het goed heb kun je vanaf de eerste w-en, tot ongeveer 8 cm ontsluiting de ruggeprik krijgen. Vanaf 8 cm halen ze hem er weer af, omdat je dan weer moet gaan voelen wanneer je moet gaan persen. Persw-en worden niet verdoofd, als ik het goed heb. Want dan kun je niet goed aanvoelen wat er gebeurd in je lijf en je moet goed persen natuurlijk.
    maar dat zal die vpk vast allemaal heel goed kunnen uitleggen.

7. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Haha, jij wij hebben ook sinds vanmiddag een 'klakje' :D

8. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Maedra; fijn om weer wat van je te horen! hou vol sterke beeb!

Fleurop; wat goed dat je vriend jullie ukkie nu ook heeft kunnen voel, blijft bijzonder!
    ik zie wel duidelijk verschil in je buikfoto’s hoor, groeit goed:)

Mariel en sahi; goede echo’s, gefeliciteerd! mariel: weer een jongen hier op t forum:D ze zijn een inhaalslag aan het maken:p

Worstenbrood; balen dat je je nog steeds niet lekker voelt en spannend ivm je baan.. 
hoe gaat het met je nu je zo dicht bij de 25 weken komt aar t vorige keer helaas fout liep?
kan me voorstellen dat dat erg heftig is.

EllenK; hahahah wat een achtelijk bod! wat denken ze zelf:D
je buren hebben de prijs wel erg hoog staan voor t zelfde huis(?!)
Verkocht! lekker zeg zo vlak voor je verlof overal vanaf:D

Female; mooi buikie!

Gejanne; 3,5 uur :confused: oe mij die maar:D

Goldduke; hahahah leuk he bij de buren naar binnenkijken:D
verderop in de straat staat ook al een tijd een huis te koop.. wat een aftandse troep leven zij in zeg:D
en dan hun vraagprijs:S die klopt totaal niet.. wij hebben voor 10 meer ons huis gekocht wat 30 m2 groter is en volledig verbouwd (ook al voor ons)
nu hebben we er uiteraard iets meer aan besteedt totaal:D
    Huis te koop: Jan Roggeveenweg 29 1861 NM Bergen Nh [funda]
    gluren bij de buren:)

9. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@anz: altijd leuk he, gluren bij de buren!
    als er hier een huis te koop staat, dan kijk ik ook even op funda. kijken hoe dat er uit ziet en wat de vraagprijs is. aangezien wij ook tzt dit huis te koop willen zetten.
    alleen een nadeel. er staan in de straat achter ons 4 huizen naast elkaar te koop, en 1 daar tegen over...
    wel oude bedoeling veelal.. maar goed we zullen zien wat we tegen die tijd doen..
    Huizen te koop in Rivierenbuurt, Deventer [funda]

10. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @ellen: proficiat met de verkoop van je huis!!!

@gejanne: hopelijk komt er snel een koper!

@worst: balen dat je je niet beter voelt. Hoop dat de afspraken de komende tijd iets goed opleveren.

@namen: we zijn er denk ik uit, maar een paar vriendinnen gaan nog voor mij bevallen. Blijft spannend!

@geboortekaartje: vorige keer zelf gemaakt m.b.t. foto van mijn bellypaint (zie mijn profiel voor een foto). Ik vond het erg leuk geworden. Maar nu zijn we op zoek naar iets anders origineels...

@vakantie: zit er voor ons al op! Heerlijk zeg dat zo veel van jullie nog mogen. Frankrijk klinkt heerlijk :)

@bevalling: wauw 1,5 uur en 3,5 uur klinkt als muziek in de oren. Al schijnt hetd an wel heftiger te zijn. Ik zag er de vorige keer totaal niet tegenop, maar nu ik weet wat me te wachten staat wel. Zeker ben je heel sterk en ik hoop dat vele van jullie het zonder hulp aankunnen. Ik had de vorige keer al 2 nachten niet egslapen door voorweeën en de derde nacht ben ik bevallen. Bij mij was er dus helaas niet veel kracht over. Vooral psychisch zat ik er volledig doorheen en daardoor ging het fysiek ook moeilijk. Och ja ik heb er van geleerd....

11. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #2571 CaatjeM, 15 jun 2011
    Laatst bewerkt: 15 jun 2011
    Een goedemiddag!

Wat een positieve dag hebben we gehad! Vanmorgen gezellig met een gedeelte van de familie van mijn lief ontbeten (zijn moeder, enkele tantes en een nichtje met haar zoontje van 1,5), daarna met zijn moeder dus naar de babywinkel geweest om de kamer te bekijken (in de katalogus) en......

WE HEBBEN 'M GEKOCHT!!! Hij wordt begin september geleverd (deze winkel is ook zo'n geval waar ze dus in augustus niet werken lol, toch wel slim, die Spanjolen! ;))!!! We zijn er in ieder geval helemaal happy mee!!!

Hij wordt voornamelijk beige met een beetje wit en blauwe stippen!!! :D Heel "gitano" hahaha. (Gitano letterlijk vertaalt betekend "zigeuner", hier is het dus de bevolking die flamenco danst en zingt, hun mode is vrijwel altijd stippen :D) Klik HIER voor voorbeeldje van een typische flamenco danseres mét stippenjurk! ;) :D

Daarna belde het ziekenhuis om te vragen of we morgen ook eerder konden komen! Fijn! Want ik vond 13:40 eigenlijk maar een onhandige tijd! Nu kunnen we al om 10:30! Perfect!

@Meeting: Jeetje, dat is ook wat met al die vakanties! Tja, had zoiets wel verwacht. Jullie kunnen mij dan maar het beste buiten beschouwing laten hoor... Ik bedoel, de meeting precies houden omdat er dan ééntje wél is, terwijl er in ieder geval al 3 niet zullen zijn, is niet echt logisch...

@Fleurop: Oh, cool, daar heb ik helemaal niet aan gedacht! Ik heb dat boek óók (zowel Veilig zwanger als Veilig bevallen van Beatrijs Smulders)! Ben aan het tweede dus nog niet toegekomen, ben nog in het eerste bezig. Weet eerlijk gezegd nog niet hoe lang van te voren ik aan Veilig Bevallen zal beginnen, wat is aan te raden?

En goh, gewoon met PowerPoint, hahahaha computer geek die ik ben en daar heb ik dus helemaal niet aan gedacht! ;)

Veel plezier alvast dus met het zwemmen áánstaande maandag! ;)

@Princi (over de Ruggenprik): Ja dat snap ik zéker. Op zich heb ik niet echt onrust over het wel of niet nemen van de ruggenprik. Ik merk dat ik er tot nog toe alleen aan denk, als ik hier op het forum schrijf. Vind ik wel fijn eerlijk gezegd, want het is wel iets dat ik zeer belangrijk vind om met m'n gyn te bespreken. Ik ben gewoon erg benieuwd wat hier de omgangsvorm is qua ruggenprik. Ik heb volgens mij meer een probleem met het idee dat het misschien automatisch gegeven wordt, dan met de ruggenprik an sich...

En jee, Princi, inderdaad balen van jullie vakantie zeg! Ik hoop ook dat jullie nog kunnen annuleren!!! :$

Bedankt voor de tip trouwens van Duik in je weeën! Dat boek ken ik niet! Is het handig om naast veilig bevallen óók te hebben??? :(

@karine: Wat tof dat jullie én de naam hebben én het kaartje!

@Mariel: hihihi ik kijk er nu al naar uit!!!

@Worst: Wat een ontzettend goed nieuws dat je geen cerclage hoeft!!! En wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij je gyn! Klinkt als een heel positief bezoek vandaag! :cool:

Mijn lief is nu sporten, dus ik heb lekker ff het huis voor mezelf! Ga even bankhangen nu en wat tv kijken. :)

Fijne avond allemaal!

Liefs,
    Caroline

12. Female

Female Niet meer actief

Dat was bij mij dus ook zo toen ik 4 jaar geleden beviel van de eerste. Maar nu doen ze het dus eigenlijk niet meer, stopzetten vd verdoving.
    Eigenlijk standaard nu pas op 10 cm.
    Heb het vorige week nog nagevraagd aan de gyn ;)

Mss dat het per zh verschilt...

@ All; kom later verder reageren hoor. Heb vandaag zelf woonkamer en keuken gepoetst, kids hebben vanmiddag niet geslapen. Dus 12 uur continue drukke kids om me heen in m'n uppie. Heb ze nét in bed en ga eerst zelf eens ff bijtanken met mijn boek en een kop koffie. Oh ja straks babyboom :):):)

Tot later!

Liefs

13. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden ik ga ook op de bank hangen, ben echt kapot en voel me enorm opgeblazen... geen idee waarom.... fijne avond en tot morgen ! ps hier Criminal Minds kijken hoor hahaha anders zit ik weer de hele avond te janken en ik ben al zo emo vanavond ;)

Liefs Mariel

14. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Mijn ruggenprik ging ook pas uit met 10 cm..
    Zei al een uur dat ik persweeen voelde (druk)
    maar ze kwamen na een uur pas kijken en voelen.. Mocht direct meepersen daarna :)

15. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen meiden,

Lekker geslapen allemaal ? Ik ben weer te laat naar bed gegaan, hihi vanavond maar weer eens proberen om op tijd te gaan slapen...

Ruggeprik: Ik heb nog geen idee, ik moet zeggen dat het bij Esmee niet echt allemaal even lekker liep... Zal de details besparen voor de frisse mama's onder ons ;) Maar ik hoop deze keer een bevalling uit het boekje te krijgen :) ben er ook niet bang voor of zo en als het niet meer gaat dan vraag ik misschien wel een ruggeprik...

Ik ga weer aan het werk, laatste dagje weer ! Fijne dag allemaal !

16. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen dames!!

Mariel, laat naar bed gaan herken ik. Was gisteren weer een serie op die ik MOEST zien :D

Caatje, leuk dat jullie de kamer hebben gekocht!

17. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0

Nope... Dat doe ik niet, ik hou het lekker geheim!! :D

Goedemorgen trouwens :)

18. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Een goedemorgen!

Heerlijk geslapen! Werd wel om 7 uur wakker geblaft door onze Luna, maar ach, dat was op zich ook best redelijk qua tijd! :D

@LovingMom: Jaaaah we zijn echt super blij met de kamer! :D Zo fijn dat we dat nu gedaan hebben, scheelt toch weer nadenkwerk hehehe! ;) :)

@vraagje aan alle mama's die reeds mama zijn: nu we het kamertje in gedachten aan het inrichten zijn, zijn er toch een paar vragen bij me op gekomen. De volgende vragen heb ik tot nu toe:

1. Nemen jullie voor de eerste tijd (weken? maanden?) een mini-wieg voor op jullie eigen slaapkamer, of gaat de kleine gelijk naar zijn eigen bedje???

2.
    Is het nuttig om op de kinderkamer ook een stoel te hebben staan voor volwassenen? Ik denk wellicht aan borstvoeding geven of het in slaap zingen van de kleine. :)

3. Is zo'n borstvoedingskussen handig? :(

en 4. Wat voor kleertjes trek je de kleine de eerste dagen van zijn leven aan? :) :(

Die laatste vraag is misschien een beetje raar, maar deze komt voort uit een Spaanse traditie die ik niet zie zitten. Ik heb het idee dat ik de kleine zijn eerste dagen gelijk al broekjes aan zal trekken. Ja toch?! Hier trekken ze newborn baby's namelijk een soort jurkje aan, zowel meisjes als jongens en nou ja, Nederlandse als ik ben, voor een jongetje vind ik dat dus echt niets (voor meisjes vind ik ze overigens ook erg tuttig, maar dat terzijde ;))! Vandaar mijn vraag!

Bij voorbaat dank voor jullie moeite!

Wij gaan ff buiten de deur ontbijten voordat we naar het ziekenhuis gaan voor de herhaling van onze 20 weken echo. Kom op Cris, zorg dat we je hartje goed te zien krijgen!!! :D

Tot later dames!

Liefs,
    Caroline

19. Ellenk

Ellenk VIP lid

Goedemoggel allemaal!
    Heb niet alles bijgelezen....

Hier iedereen van slag ivm windows en office upgrate.
    Dus het wordt een leuk dagje :eek:)

wie weet kom ik later nog wel kijken...

20. Ellenk

Ellenk VIP lid

Goede vragen Caatje :)

Deel Deze Pagina