1. hebben wij niet gedaan. Juul heeft vanaf dat 1 op zijn eigen kamer geslapen. 2. hebben wij ook niet gedaan. Voeden deed ik beneden 3. ik heb geen borstvoeding gegeven 4. dat is je eigen keus. Ik zou wel voor zachte stofjes gaan
Goedemorgen. Ik heb alleen de eerste en de laatste pagina gelezen alles er tussen was me een beetje te veel. @all bedankt voor jullie felicitaties voor onze trouwdag. We hebben maandag niet heel gedaan behalve bezoek gehad en lekker gebak gegeten. hmmmm @caatjem 1. Wij hebben Fabian de eerste 3 nachten op onze kamer gehad. Gewoon in de kinderwagen. Maar ik hoorde echt elk geluidje en zuchtje. Daarom hebben wij besloten om Fabian naar z'n eigen kamer te doen 's nachts. 2. Een stoel op de kamer is misschien handig als je borstvoeding gaat geven. Wij hebben het niet maar we hebben er gook geen ruimte voor. 3. Een voedingskussen vind ik een vreselijk onding. Ligt hier ook nog als nieuw op zolder. 4. De eerste dagen/weken is het prettig om de baby lekker zachte kleertjes aan te doen. en dan gewoon een broekje en een truitje.
caatje: wat goed dat de kamer besteld is! 7 uur valt nog wel mee, mijn kippen beginnen steeds om 5 uur ik ben nog geen mama, maar heb wel wat ervaringen uit mn werk en van vriendinnetjes. Dit is hoe ik het ga doen mbt jou vragen: 1. ik ga de wieg van de wagen in de slaapkamer zetten, hoop haar snel op haar eigen kamertje te kunnen leggen. Maar de eerste weken is het voor de baby wel even wennen na 9 maanden binnen zitten. Ik ga er geen speciale wieg voor aanschaffen. 2. als het past in de kamer, wil ik een stoel, al is het maar dat je erbij kan zitten als de kleine niet kan slapen bijvoorbeeld. En dan gaan we wel voor een stoel waar ik goed in kan voeden. 3. zo'n kussen is de laatste weken van je zwangerschap heel fijn om mee te slapen, zeiden mijn vriendinnen. Alleen daarvoor wil ik al zo'n kussen, maar voor borstvoeding is het net hoe jou dat bevalt. 4. de eerste tijd gewone kleertjes, net als de rest van haar leven, geen speciale jurkjes ofzo. Maar het zijn in het begin sowieso pyama achtige pakjes, lekker zacht, nog geen spijkerbroekjes. female: het zal vast ook per land/regio/zkh noem maar op verschillend zijn... mariel: hoop dat je weer een beetje bent bijgekomen? een bevalling is toch iedere keer anders. Ik moet inderdaad niet te veel horrorverhalen horen karine: prima, ik houd onze naam ook geheim, ben bang voor meelezers all: zo weer lekker werken, maar nu wel op tijd klaar En ik ben jarig! Ik was het zelf al bijna vergeten, maar vriendje zong zachtjes een liedje voor hij naar zijn werk ging (ik blijf altijd nog in bed liggen). En allemaal sms'jes en krabbels en toen voelde ik me toch wel jarig! Jeejj zaterdag en zondag wordt het uitgebreid gevierd, doe er vandaag verder niets mee.
@ Caatje; Succes bij de echo! @ Sahi: GeFeLiCiTeErD!!!! Vandaag is Jurgen vrij! Eindelijk! Beetje jammer dat Kynan vandaag op schoolreisje is. Ze zijn naar de binnenspeeltuin en het arme kind had er helemaal geen zin in hihi. Zo'n superdrukke overdekte speeltuin. Hij is veel liever een beetje buiten aan het rotzooien. Hebben wij weer, alle kids gaan uit hun dak en die van ons heeft er geen zin in Om 15u is ie vrij, dan hebben we nog lekker family-quality-time. Oh ja vanavond GESLACHTSBEP.ECHO! Hoop zó dat het kleine prutske nu wel goed ligt Liefs!
Caatje: goede vragen! En dat beginnen te lezen aan dat boek.. tja, dat is aan jezelf. Wanneer je er zelf behoefte aan hebt. Ik lees het omdat ik er toch al mee bezig ben in mijn hoofd en omdat alles nieuw is. Weet graag waar ik aan toe ben Heb het boek trouwens nog niet uit, ben op de helft. Sahi: gefeliciteerd meid, geniet ervan!!!!! Female: spannend vanavond dus. Super leuk. Hoop dat ze het goed kunnen zien. Wij hebben gisteren een (3e hands) auto gekocht. Maandag halen we hem op. Een peugot 307. Een erg volwassen auto dus Wij dachten.. we doen het meteen maar goed. Maar het is wel een overgang... van geen auto tot zo'n grote. Ben er wel blij mee.
Caatje: 1. Wij hebben Esmee ook meteen op haar eigen kamertje gelegd en gaan dat met onze Herman (hahah zo heet hij vanaf nu) ook. Maarrrr ik geef ook geen borstvoeding 2. Stoel/schommelstoel kan zeker handig zijn, maar is geen noodzaak 3. Voedingskussen is zeker handig, ook voor jezelf strakjes met slapen. Dan kan je lekker dat kussen tussen je benen leggen als je buik in de weg zit. Slaapt heerlijk ! En ook met flesvoeding geven is het makkelijk. 4. Qua kleertjes betreft, wij deden Esmee lekker makkelijke kleertjes aan. Dus een joggingbroekje en lekker vestje of shirtje. Lekker zachte stofjes in ieder geval. Ellen: Succes op je werk. Sahi: Hahaha dat wilde ik bij Esmee ook niet dus daarom bespaar ik jullie mijn verhaal, en het valt echt wel mee hoor anders had ik nooit zwanger geweest van nummertje 2 . LANG ZAL ZE LEVEN, LANG ZAL ZE LEVEN, LANG ZAL ZE LEVEN IN DE GLORIA HIEPERDEPIEP HOERA !!! GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG !! Female: Oh spannend, hoop inderdaad dat de kleine jullie even laat spieken. Fleurop: Goeie auto hoor ! Wij rijden ook Peugeot, hebben een 406. Ideaal met kinderen hoor, hoop ruimte ook! Heerlijk geniet er maar lekker van. Oh heb te leuke kleertjes gezien op kleertjes.com. Is een aanrader meiden hebben altijd goede kortingen !
goedemorgen meiden ik ga zo werken .. daarna komt de kapster en gaan we nog naar de mac .. wel lekker tot 9 uur uitgeslapen vanmorgen in bad geweest en verder thee gedronken !! sahi van harte met je verjaardag worst man zei idd dat hij jou ook had gezien hihi !! en dat je er goed uit zag !! 1 bevalling in het ziekenhuis 3 nachten blijven de kleine gaat dan op de kamer bij de andere beebs bij tiim ook zo gedaan die had gelijk een geweldig ritme !! 2 flesvoeding op de kamer naast de beebkamer daar staat een buro en stoel handig om te voeden vorige keer ook zo gedaan 3 haha die van mij heet tarzan maar ligt nog op de zolder was ook lekker om mee te slapen vorige keer en handig om de beeb ff in te leggen 4 eerste kleertjes lekker zacht en idd broekje en truitje met romper er onder ! female veel plezier vanavond ! geniet er van fleurop wat spannend en wat fijn een auto ! lolly wat super dat je zo'n gezellige trouwdag hebt gehad
Mogge allemaal, Ja hier ook vroeg wakker omdat de kat met iets tikkertje aan het spelen was... Tja ik slaap nu dus in de woonkamer. maar, ik heb daarna nog wel verder geslapen gelukkig! Sahi, hoeraaaaa! Gefeliciteerd . Caatje je vragen: 1. Mara en ook deze baby, zal in het begin slapen in het wiegje waarin ik en mijn zussen ook hebben geslapen. Ze heeft de eerste dagen in het ziekenhuis in de couveuse gelegen en toen we thuis waren drie nachten op onze kamer geslapen. Ik werd idd ook van alles wakker dus sliep ze al erg snel op haar eigen kamertje.Op haar eigen kamertje sliep ze ook in het wiegje en toen hebben we later een ledikantje gekocht. Voor Mara maakten het allemaal niet uit! 2. Wij gebruiken de stoel op Mara's kamer heel erg veel! daar krijgt ze de laatste fles en kreeg ze ook de nachtvoedingen. Dan bleef ze in haar eigen kamertje en sliep ze het snelst weer verder na de voeding. Ook nu vinden we het fijn als we haar moeten troosten 's nachts en lezen we een verhaalt voor met Mara op schoot voordat ze gaat slapen. 3. Ik heb heerlijk geslapen met een voedingskussen en heb hem ook in de box gebruikt als ik Mara met haar hoofdje wat omhoog wilde leggen als ze dreigde veel te spugen en ook als stutmiddel toen ze net een beetje kon zitten. Nu ligt het voedingskussen opgerold op de wc zodat mijn gebroken enkeltje er op kan rusten als ik naar de wc ga . Multifuncti-kussen voor ons. 4. Ik heb idd voor de baby van die pyama pakjes uit in stuk en ook zachte broekjes en shirtjes. Dat gebruikte dan ook als pyama zodat ik haar zo min mogelijk hoefde om te kleden want dat vond Mara namelijk erg vervelend toen ze zo klein was. waarschijnlijk had ze hoofdpijn door de bevalling. Maar het is bij alles natuurlijk maar net wat jij fijn vindt en het meeste wist ik ook pas toen Mara er al was zeg maar... Er is ook een topic ergens over goede aankopen en miskopen voor de baby. Best een handig topic. Caatje, heb je weer een mooi kijkje in je buik gehad? Female, spannend vanavond!! Lekker een dagje van je man genieten lijkt me ook leuk Oja Caatje die boeken, ik ben er aan begonnen als ik voelde dat ik er aan toe was. Ik zag erg tegen de bevalling op en moest van mezelf op die manier er af en toe mee bezig zijn. Dat hielp me. Ik zie er nu veel minder tegenop moet ik zeggen...ben benieuwd of dat zo blijft. Het boek: duik in je weeen' is een heel praktisch boek met oefeningen en uitleg over de spieren wat er gebeurt tijdens een wee enzo. Mij hielp dat in het gevoel controle te kunnen hebben. Zo de fysio komt zo en ik hoop dat ze wat tips heeft want de combi gebroken pootje en de instabiliteitsklachten van de zwangerschap is niet zo'n fijne moet ik zeggen!
Princi: Hoop ook dat de fysio je kan helpen, kan me voorstellen dat het geen prettige combi is. Sterkte meis ! Nog maar 2 uurtjes en dan hebben we weekend ! Ga uit het werk eerst even de stad in, stiekum even bij de H&M kijken voor leuke baby kleertjes voor jongetjes haha er gaat een wereld voor me open.
Oh nog even toevoeging op de vragen van Caatje Wij zijn ook in het ziekenhuis bevallen, 5 dagen blijven maar Juul heeft toen wel naast mij in een "wiegje" gelegen.
Oh mariel, jaloers!!! Lekker hoor weekend! Ik ga vanavond even stad in met zuslief, kado halen voor vaderdag en verf voor mijn haren. Die uitgroei moet echt weg
Goeiemiddag dames, Waar ik al bang voor was onze filiaal gaat sluiten Mijn geluk dat ik zwanger ben, dus in mijn geval heb ik ruim de tijd om verder te solliciteren indien ik er niet voor kies om in Den Haag te gaan werken. Wel gemerkt nadat ik 3 uurtjes op het werk ben geweest mijn hele lijf protesteert en ik dus niet meer aan het werk ga maar 200% voor mezelf en de kleine kies. Voel me lichamelijk zeer beroerd, geestelijk gaat het nog prima @sahi gefeliciteerd. Pff moet hier even het een en ander gaan verwerken...
Oh worst, wat rot! Den Haag is wel een eind weg! Maar ze kunnen je niet ontslaan als je zwanger bent...dat weet je wel toch?
Nee dat kunnen ze niet inderdaad, dus als ik zou kiezen voor de vertrekpremie, krijg ik na mijn bevalverlof nog 3 maanden vrijstelling + de vertrekpremie op 14 maart. ( collega's daarin tegen gaat de vrijstelling per 1 oktober in en zij krijgen de vertrekpremie op 1 jan ). Een soort uitstel van executie, voordelen zijn, ik hoef voorlopig nog geen gastouder te regelen en ik kan wat langer bij mijn meisje zijn. Eerst even kijken of den haag een optie is, ( denk het eerlijk gezegd niet ).
hey worst wat shit !! kan je niet vanuit huis gaan werken .. geloof dat dat ook mogelijk is bij T mobile dikke dikke knuffel .. sjee daar schrik je behoorlijk van
Nee niet in mijn functie dan heeft heel die reorganisatie geen zin meer. T was echt een complete schok ook al riepen we het al jaren.. Niemand had gedacht dat dit zo snel zou gaan gebeuren. Hier heel erg vermoeiend, morgen plas wegbrengen naar de dokter, harde buiken komen en gaan, kan stress zijn maar ik wil een blaasontsteking uitsluiten.