Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

jammer van je baan worst.
    succes morgen... hopelijk is het niks ernstigs.

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    female; ik hoop dat je het vanavond wel te zien krijgt!

caatje: zat nog eens over je vragen na te denken, maar sommige dingen moet je ook gewoon zelf ervaren. Ik krijg zoveel tegenstrijdige adviezen. Ik wilde rompers met lange mouwen, omdat we een herfstkindje krijgen, lekker warm. mn moeder vond het slim en sloeg er meteen 10 in voor me, mijn vriendinnetje vindt ze totaal niet handig. Lange mouwen en dan een lange-mouwen-trui erover heen, dat zit niet lekker en dat kleed niet makkelijk aan, zei ze. En dat is maar 1 voorbeeld.
    ik wil dus een stoel op de babykamer, weer een vriendinnetje die zegt; leek me ook prachtig, maar nooit gebruikt, totaal niet handig. een ander zegt dat in bed voeden fijner is, terwijl mijn moeder en een andere vriendin liever zittend voedden.
    dus ik denk dat je sommige dingen ook zelf maar moet uit vinden ofzo...

fleurop: jaaaa een peugeot 307!! Mijn auto (die van de problemen) is ook een 307 en ondanks het gedoe, ben ik er toch super blij mee. Super mooie bak man! Ben echt fan van peugeot en de 307 is gewoon super! Veel plezier ermee!

worst: dat is zeker even iets om te verwerken, gelukkig heb je nog even de tijd. Neem lekker je rust hoor!
    je hebt in ieder geval wat langer de tijd en je mag niet ontslagen worden. Fijn vangnet hier in NL.
    hopelijk niks ernstigs, slim dat je even je urine wegbrengt!

Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties! Ik voel me wel steeds jariger. Maar we vieren het pas het weekend, vandaag dus niet echt feestelijk.
    Vriendje had een pizza meegenomen als verrassing, lekker! Verder gaan we vanavond niet zo veel doen...

3. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@sahi: gefeliciteerd!
    en wat lief van je vriendje!
    toch nog een fijne niks doe avond toegewenst!

4. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @worst: balen zeg van je baan! Maar zoals je zegt ook wel voordelen nu met de zwangerschap...Worst ik heb vaak harde buiken doordat mijn darmen rommelen. Kan dat bij jou ook het geval zijn?
    @sahi: proficiat!!!
    @caatje:

1. Maud heeft 2-3 nachten bij ons op de kamer geslapen, maar ik werd ook iedere keer wakker van haar zuchten en steunen. In haar eigen bedje met alle deuren open, sliep ze meteen prima en wij dus ook...
    2. wij hebben een schommelstoel op de babykamer en ik vind dat wel erg prettig. Is natuurlijk niet noodzakelijk, maar ik vond het wle lekker om daar te voeden bijvoorbeeld als bezoek kwam waarbij ik liever niet voedde. Ook als Maud 's nachts wakker wordt, kun je daar dan even samen zitten.
    3. voedingskussen vond ik wel noodzakelijk, maar dat van mij was niet erg handig. Je kunt het beste eentje kiezen die voeldoende dik is en die je gemakkelijk in de juiste vorm kunt brengen. Die van prenatal schijnt fijn te zijn.
    4. kleertjes: gewoon soepele kleertjes, van die zachte pakjes aan een stuk of meestal gewoon een broekje en een truitje.

Maar helemaal eens met sahi, wat voor de een werkt is voor de ander totaal niet prettig.

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

oja, caatje:
    1. chiel heeft bij ons nooit op de kamer geslapen. er is de ruimte gewoon niet voor.
    2 ik had wel een stoel gewild, maar geen ruimte ervoor. dus gewoon flesje in bed gegeven. had 's nachts de waterkoker op mijn nachtkastje staan. poedermelk in verdeeldoosje erbij. even water laten koken, en als hij 's nchts kwam, dan opnieuw aanzetten tot die warm genoeg was! ideaal...
    3: voedingskussen heb ik wel. niet echt gebruikt voor de kleine te voeden, maar vooral om op te zitten omdat ik erge last van de hechtingen had.. dat scheelde ook een hoop!!
    4 ik zou zeggen hema en prenatal hebben lekkere zachte kleertjes voor in het begin!
    maar goed hema zit niet in spanje.

oja, @sahi: ik had bij chiel ook rompertjes met lange mouwen, en daar een shirtje met korte mouwen erover heen. maar dat is een zomer kindje.
    ik denk dat als je wikkeltruitjes hebt dat het dan goed te doen is met aankleden. ik had er geen probemen mee toen. maar dat is natuurlijk gewoon iets wat je zelf uit moet vinden!
    komt allemaal wel goed!

6. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    @sahi, ik vond rompers met lange mouwen helemaal top! T-shirtje met lange mouwen deed ik er vaak overheen en dat had Mara het precies warm genoeg. Ideaal. Mara is overigens een novemberkindje.

7. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @caatje goeiemorgen :D...

Hier een wilde avond achter de rug, harde buiken bleven komen dus uiteindelijk triage gebeld.
    Nou eerst 20 minuten aan dat ding gehangen om te kijken hoevaak de harde buiken kwamen.. * wat denken jullie geen harde buiken meer * Wel hele een hele drukke dame waarvan het hartje goed klopte en er was ook heel veel beweging.

Uiteindelijk na 1,5 uur wachten kwam de gyn en die heeft inwendig alles onderzocht, BMM zit dicht maar de metingen baarde haar ivm verleden wel wat zorgen. Of ik uit voorzorg niet een nacht kon blijven.
    Uiteindelijk in overleg toch gekozen om met vriendlief mee naar huis te gaan, kon het niet verdragen alleen te slapen, maar als de buiken terugkwamen moet ik niet afwachten maar direct bellen.

Nog even een buikecho en ons meisje nog mogen zien..

En dit alles op 24 weken 3/4 dagen, vorige keer ging het fout op 24 weken 5 dagen..
    Wat een spanning.

Al met al ik heb een hele vermoeiende dag/avond/nacht achter de rug en moet nu nog even wachten op urine onderzoek.
    Ze bellen me hiervoor max voor 2 uur op.

Ook had ik gisteren bij de gyn controle stoer gezegd doe over 4 weken maar een afspraak maar deze gyn vond het beter als ik over 2 weken toch ook nog even kwam.

Sorry voor mijn ego verhaal ( alweer :) ) maar ik moest het even kwijt.

8. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Oh worst...
    Wat schrikken!
    Hele dikke knuffel voor jou!!!

9. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@woest: niks ego meid!
    Dit is zeker een spannende en voor jou ook wel erg belangrijke tijd. wat je kwijt wil/moet. gewoon doen hoor!

10. Female

Female Niet meer actief

Goedemorgen!

@ Fleurop; Leuk, een nieuwe auto! En een grote is super joh, zeker met kindjes. Zul je vast geen spijt van krijgen, het is heerlijk om veel ruimte te hebben.

@ Princi; Red je je een beetje thuis, nu er ook een kleine rondloopt thuis? Kun je wel iets doen, of heb je veel hulp?

@ Mariel; Geniet van je weekend!!
    Nog iets leuks gevonden bij de H&m? :)

@ LM; heb je een lekkere avond gehad?

@ Worst; Super balen dat dat er nog bij komt... :(
    Gelukkig heb je nog tijd en hoef je je niet direct zorgen te maken, het duurt nog een poosje, maar toch alles behalve leuk...
    Doe maar rustig aan nu, zeker met die harde buiken.

@ Sahi; geniet van je weekend en voorbereidingen voor je feestje, gezellig!

Gister echt een lekkere dag gehad met ons gezinnetje. Jurgen hoeft nu maar 3 dagen en dan zijn we weer 1 dag met zijn allen vrij.
    Lekker rustig aan gedaan, en zowaar in Duitsland de weekboodschappen gedaan, zo leuk! En echt dichtbij voor ons.
    Ga ik vaker doen.
    En een grote zak met die harde duitse broodjes, die zijn zooooo zalig!!! :D

Gister een geslachtsbepalingsecho gehad en... We weten het!!!
    Heel zeker! Kleine was echt helemaal omgedraaid sinds vorige week.
    Wat ik vergeten was te vragen aan de gyn vorige keer (suf) weet ik nu zeker; mijn placenta ligt dit keer voor! daarom voelde ik het deze keer dus allemaal zo laat haha!

Ik ben happy dus, alles oke en we weten wat het wordt :)

Liefs!

11. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Een goedemorgen! Speciaal ook even aan Worst, die vindt dat je om 01:37 uur al goedemorgen kan zeggen! ;) lol Volgens mij is dat echt nog goedeNACHT hoor! ;) :p

Bedankt allemaal voor jullie uitgebreide antwoorden! Daar heb ik zéker wat aan! Zal onderaan dit bericht zelf nog even op mijn vragen ingaan. Had daar namelijk al wel min of meer antwoorden voor mezelf op, maar wilde graag weten wat jullie hiervan vonden... :)

Sorry dat ik gisteren niet meer gereageerd heb. Echo was super goed! Hartje zag er prima uit! Ben ik erg blij mee, daar mijn moeder aan een hartafwijking overleden is.

Mijn lief was ook erg trots, want het bleek dat onze lieve kleine Cris een pikkie heeft van maar liefst 1 cm!!! En dat voor een kindje van bijna 30 cm hahahaha! :) :p :D

Rest van de dag alleen een mega chagrijn dag gehad! lol Weet echt niet waardoor het kwam, maar niets was goed. Hadden best een drukke ochtend gehad, denk dat dat ook meespeelt. De middag dus gewoon lekker rustig aan gedaan, ben ook niet gaan zwemmen.

Vandaag voel ik me gelukkig weer een stuk beter! :D Gelukkig maar, want ik moet werken. Wel een heel leuk dagje volgens mij, een nieuwe excursie, moet een Engelstalige groep begeleiden naar een Paella Cooking Class! :D

@Fleurop: tja, wat betreft die boeken, ik ben dus nog in het eerste bezig, wil dat eerst uit hebben, voordat ik aan het tweede begin...

@Sahi: Als nog gefeliciteerd met je verjaardag!!! Hoe kun je dat nu vergeten?!?!?! Hihihi, ik ben dól op jarig zijn! Hoop dat je een hele fijne dag gehad hebt!

Oh enne.. Bedankt dat je nog even extra over mijn vragen hebt nagedacht! Super lief. Geen zorgen, ik laat me niet puur beïnvloeden door jullie meningen, ben er gewoon erg nieuwsgierig naar. Zie mijn vervolg antwoorden op de vragen. Ik had die antwoorden eigenlijk al, maar wilde gewoon even kijken wat jullie vonden. ;)

@Princi: Bedankt voor je extra uitleg over "Duik in je weeën", klinkt handig én interessant! Denk dat ik dat ook even ga bestellen!

@Worst: Jeetje meis, spannend nu voor jou rond deze datum. Maar alles ziet er nu positief en goed uit, toch?! Ik zal heel hard voor je duimen!!!

En pffff, ook heftig met je baan! Sterkte met het zoeken naar een nieuwe job! Wel fijn dat je zelf inziet dat je door je zwangerschap in ieder geval meer tijd hebt om rustig te zoeken. Hoop dat je gauw wat vindt!

@Female: Tof dat jullie nu weten wat het wordt! Gefeliciteerd met..... De kleine! ;) :D

Nou, ik ga even gauw een boterhammetje smeren om mee te nemen en ben er dan vandoor. Hoef gelukkig alleen de ochtend (tot 14:30 uur) te werken, dus das relaxt!

Tot later!

Liefs,
    Caroline

12. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen dames!!

Worst, wat schrikken meid!!! Gisteren was niet je beste dag! En nu gaan we gewoon zonder problemen naar de min 37 weken hoor ;)

Female, fijn dat de echo goed was en jullie hebben kunnen zien wat het is!
    Ik heb een vermoeiende avond gehad ;)

Ik had gisteren mijn bestelde kleertjes binnen voor de kleine meid, zal zo even showen ;), helemaal verliefd :D
    En ben 's avonds nog even de stad in geweest. Voor de bruiloft nog even platte schoentjes gehaald voor in de avond, leek me wel fijn na een dagje hakken. Voor Juul een broekje van mexx, was van 36 voor 10. En haarkleuring :D

13. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

@ Sahi: Mijn zoon is in Mei geboren, dus ik had ook rompertje lange mouw met iets korts erover... Maar het blijft toch uitproberen wat je zelf het handigste vind om je kindje aan te trekken....

@ Worst: Wat schrikken joh! Zeker met deze periode! Rustig aan en dan inderdaad (zoals LM zegt) zonder problemen naar de 37 weken! ;)

@ Female: Fijn dat de echo goed was en dat jullie het geslacht konden zien :)

@ Caatje: Fijn dat je uit alle vragen bent gekomen en veel plezier vandaag met werk :D

@ LM: Heerlijk dat shoppen voor de kleintjes he?!?! :D :D En platte schoenen voor 's avonds bij de bruiloft is inderdaad wel handig :)

14. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Hmmm site ligt eruit :D
    Zal vanmiddag nog ff kijken!

15. LovingMom

LovingMom VIP lid