Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    @ werk vriendje: het viel mee, het is toch geen beoordelingsgesprek geworden, maar even een gesprek om de neuzen dezelfde kant op te zetten. Leek de man van personeelszaken beter dan beoordelen. Er zijn excuses gemaakt en nu gaan ze weer met frisse moed verder. Als er weer gedoe is, gaat het gewoon weer besproken worden.
    lief dat jullie zo meeleven! Ik was echt even in de zenuwen, en toen een sms van vriendje dat het meeviel, had gelukkig tijd om hem te bellen om het hele verhaal te horen.

goldduke: fijne vakantie!
    hihi, grappig he, die gekke dingen van je lijf ;) Mijn navel is minder diep dan die was :O

caatje: oei, balen van de yoghurt ;)
    ow wat zielig voor die vrouw. Zal vast zijn goed gekomen, toch? Anders had ze je vast gebeld.

female: lekker huishoudelijk gedaaan vandaag?

lolly: nog maar 21 dagen werken :O Ik moet nog 14 weken min 1 week vakantie.

fleurop: wat gaaf dat je echt al een bobbeltje in je buik voelt soms! Ik voel wel harde gedeeltes, wat dus delen van de beeb is, maar kan nog niet goed onderscheiden welke lichaamsdelen het zijn.

ellenk: heerlijk al die voorbereiding!

sjoon: heb ik ook aan meegedaan, het triple p onderzoek. was niet zo spannend, even een inwendige echo. wel grappig dat daar nu zo weinig op de te zien is van de beeb, alleen een stukje rug, hihi

trple p = baarmoedermond onderzoek. Ze willen weten of de lengte van de baarmoedermond verband heeft met vroeggeboortes.

princi: spannend van je zus!
    lijkt me ook gek om weer te mogen lopen. maar toch voorzichtig proberen!

hoe is het met worst?

all: lange dag gehad hier, dus ga zo weer mn bed in. Maar wilde me hier toch weer even laten zien.
    vandaag 22 weken :D En ik krijg steeds meer leuke reacties op mn buik, zo leuk :D

2. Sterrenkindje

Sterrenkindje Niet meer actief

Hallo lieve dames!

Mag ik mij hier ook aanmelden? Ik ben Iris 31 jaar en 8 okt uitgerekend van mijn eerste kindje, een meisje!

Liefs Iris

3. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Goeiemorgen damus! :D

Ben ik eindelijk eens de eerste, was om 5 uur al wakker viel ik net in slaap ging de wekker voor vriendlief.

Gisteren wederom weer op bezoek geweest bij Knol en dat was dokter 4 die me rust adviseerde. Ook de baby 10 minuten lang bekeken en besproken wat er gaat gebeuren mocht ik nu gaan bevallen.
    Ik kreeg in ieder geval niet te horen we doen niets en dat was echt een geruststelling voor me.

Ik heb alles bijgelezen maar echt dames ik ben zoooo vermoeid.

@sahi fijn dat het gesprek op het werk van vriendlief meeviel.
    @sterrekindje welkom bij de oktobermama's. Je bent op een hele speciale dag uitgerekend :D. Mijn verjaardag haha.. Gezellig dat je mee komt kletsen.

@sjoon ik krijg elke 2 weken baarmoedermond onderzoek maar ze hebben mij ook niets van die test gezegd.

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Dat is een onderzoek waar je aan mee MAG doen als je zwanger bent. dat doen ze tegelijk met de 20 weken echo.
    ze willen kijken of ze zo iets tegen vroeggeboorte kunnen doen.
    zowiezo voor de 30 weken en dat er dus veel kindjes aan komen te overlijden.
    zo heeft de vk mij verteld.
    en mijn vriendje zegt: als het niet schadelijk is voor jou en de kleine, dan doe ik voor de wetenschap alles. en ik vind het een kleine moeite om te doen.
    maar dat stellen ze dus niet overal voor merk ik??
    toen ik een afspraak maakte bij het echocentrum vroegen ze me direct of ik daar aan mee wilde doen, en moest dus het formuliertje invullen wat ik van de vk meegekregen had.

oja, en ik zapte toevallig langs babyboom woensdagavond. toen zag ik een vrouw met veel tattoo's die ging naar een echobureau om te kijken wat voor geslacht de kleine zou zijn.
    daar heb ik ook mijn geslachtsbepalings echo gehad.... dat wou ik even delen! haha

5. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie CƔdiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #2825 CaatjeM, 24 jun 2011
    Laatst bewerkt: 24 jun 2011
    Een goedemorgen:

@gevallen vrouw: Ja, ik denk ook wel dat het meevalt. Het was sowieso niet levensbedreigend ofzo, maar natuurlijk wel super vervelend zo tijdens je vakantie. Ik had zo met het menske te doen. :( Arme vrouw, lijkt me zo'n ellende, in het buitenland zijn en naar het ziekenhuis moeten, terwijl je niets van de taal spreekt... :$

@Princi: De dag viel uiteindelijk dus toch best heel erg mee, ondanks alles wat er gebeurd is! Voel me nu best wel een expert hahaha. Ach, in ieder geval weer een ervaring rijker. ;)

@Sahi: lol ja, erg jammer van de yoghurt! ;) :D

@sterrenkindje: Welkom en gefeliciteerd met je oktober meisje! Vertel eens wat meer over je zwangerschap. Hoe vergaat het jou? :( Oh ja, als je wilt, kun je ook je gegevens op de bevallingslijst erbij plaatsen. ;)

@Worst: lol je kan er maar blij mee zijn, super vroeg wakker worden! :p ;)

Wat fijn dat die dokter zo de tijd heeft genomen om uit te leggen wat er zou gaan gebeuren als je nu mocht gaan bevallen. We gaan er natuurlijk vanuit dat het nu gewoon helemaal goed gaat, maar het lijkt me rustgevend te weten hoe ze zullen handelen in geval van niet.

@sjoon: maarreuh... Wat doen ze dan precies bij die test? Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. ;)

@Babyboom: Ooooh ja! Aflevering 6 is geweest! Cool, die kan ik nu dus online gaan bekijken! Ga ik vandaag zeker doen! :D

@Ellenk: 24.06; Ellenk - controle gyn. Succes bij de gyn vandaag! Hoe laat mag je?!

Nou, vandaag dus een dagje vrij. Heel fijn. Dadelijk ff buiten de deur ontbijten, want we hebben geen brood meer in huis! :$ Pilletje al ingenomen, ging redelijk vandaag. ;) :) Vanmiddag boodschappen doen en ga ik ook weer lekker mijn nageltjes laten doen. Altijd fijn! :D

Fijne vrijdag allemaal!

Liefs,
    Caroline

6. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen dames!!!

Caatje, wat ben jij er altijd vroeg bij :D

Ben ook wel benieuwd wat die test inhoud Sjoon.
    Oh ik lees het net en dat hebben ze hier inderdaad niet voogesteld.

Sterrenkindje, welkom!!

Princi, hoe is het met je zus? Ben je al tante??

Ik ga straks nog even verder lezen! Moet voor een collega weer van alles regelen.........morgen uitje met collega's maar ondertussen ben ik degene die alles moet regelen :(

7. Female

Female Niet meer actief

Hoihoi,

@ Lolly; Nog iemand in de buurt :D.
    Lekker dat je al snel verlof hebt. Probeer goed te rusten, af en toe 's middags even een uurtje slapen als het kan..
    Lekker naar de kapper geweest, is toch altijd fijn.

@ Mariel; Is wel een eindje rijden voor de boodschappen dan :D
    Geniet van je weekend!

@ Fleurop; Oh das wel onhandig ja, met de sleutel. Mss idd beter hier blijven tot de kleine er is en daarna over...
    Geniet van je weekend en vrijgezellenfeestje vanavond!

@ Ellen; succes bij de gyn en veel plezier met jurken passen!!

@ Princi; mooi dat je gips eraf is!
    Spannend, van je zus. Leuk hoor, alvast zo'n mini-mensje bekijken :)

@ Sahi; Ja lekker gerotzooid, alles is netjes ;)
    Fijn dat het meeviel met je vriend!

@ sterrenkindje; Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier!

@ Worst; Je moet gewoon alleen nog maar relaxen en niks meer doen. Het is ff doorbijten, maar voor het goede doel Ʃn het is maar tijdelijk...
    Denken ze dan dat de kans groot is dat je al snel zult kunnen bevallen?

@ Sjoon; grappig zeg, zelfde bureau! Vond het wel een leuk stel ;)

@ Caatje; Lekker dat je vrij bent, geniet ervan!!

Kynan gaat deze morgen naar school en dit weekend zijn we dan nog weer bij pap en mam op de veluwe. Wel lekker!
    Als Kynan uit school komt gaan we meteen rijden.
    Straks dus ff spullen inpakken, administratie doen en that's it ;).
    Oh ja en wat was wegvouwen. De wasmachine doet het weer. (was 4 dagen kapot en had meteen 5 machines liggen! :$). Wat kun je blij zijn met een werkende wasmachine zeg, nooit geweten :D.

Oh ja ik heb gister het allereerste setje kleertjes in kleur gekocht :D. Romper, broekje, truitje en sokjes, alles past bij elkaar. Super cute maatje 50 :). Zo leuk nu ik weet wat het wordt!

Liefs!

8. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    @LovingMom: Nou, zo vroeg was ik vandaag nu ook weer niet... ;) Maar ik heb wel een beetje een ingebouwde wekker, ben altijd rond 7 uur/half 8 wakker, ook als ik geen wekker zet. Vind de ochtend heerlijk! Alles rustig, de vogeltjes fluiten, zo relaxt!

Klinkt gezellig een uitje met collega's, wat gaan jullie doen? Wel balen, dat jij alles moet regelen... Neem op tijd je rust, hĆØ?!

@Female: gefeliciteerd met je 23 weken!!! Veel plezier op de Veluwe! Enne... We mogen die nieuwe kleertjes zeker nog niet zien..? ;) :) ;)

Liefs,
    Caroline

9. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Nou een collega heeft alles geregeld, maar gisteren moest ik ineens een andere locatie gaan regelen omdat de eerder locatie gesloten/niet bereikbaar was en nu moet ik routebeschrijvingen gaan maken..............pfff of ik niets beters te doen heb :D

We gaan morgen een workshop service schilderen doen en daarna een high tea. Op zit wel leuk, alleen jammer dat het allemaal zo'n eind rijden is hahaha

10. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Female, veel plezier bij ons op de Veluwe!! Neem je een beetje mooi weer mee?

11. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Klinkt gezellig LovingMom! Ik wens je bij deze vast veel plezier!

Nou, wij gaan even buiten de deur ontbijten en daarna naar het ziekenhuis in Puerto Real. Heb zojuist met de man van de "gevallen vrouw" gesproken. Haar dijbeen is gebroken, dus ze moet de komende week geopereerd worden (vanwege medicijnen kan het niet direct). Arme vrouw, wil haar dus even gaan bezoeken. Eens kijken of ik nog wat Duits leesvoer kan vinden hier, wellicht dat ze dat prettig vindt.

Gelukkig hadden we vanochtend toch niets gepland, dus hebben we mooi ff de tijd! Tot later!

Liefs,
    Caroline

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    sterrenkindje: welkom!

worst: lijkt me duidelijk dat je dus lekker rust gaat houden, wat je werk ook zegt!!
    maar vanaf deze termijn gaan ze toch alles in het werk stellen om je kindje te redden, mocht het nu geboren worden?

sjoon: bij mij waren ze er zo duidelijk over, dat het me verbaasd hoe weinig de rest hierover gehoord heeft. Misschien doet niet ieder ziekenhuis mee?
    grappig dat ze bij hetzelfde echobureau was!

@vroeg wakker worden: ik werd nu uit mezelf om 9:00 wakker, vond dat al aardig vroeg...

caatje: zat net eens op mijn pillendoosje te kijken, maar er staat ook dat je het TIJDENS het ontbijt moet innemen (waarschijnlijk tegen dat gekots van al die zwangeren ;)
    ach arm vrouwtje. Lief dat je nog even langs gaat!

LM: das minder, dat jij nu alles moet regelen... Succes!

female: bizar he, dat je een wasmachine zo hard nodig hebt! Mijn oma deed alles met de hand toen haar kinders klein waren!! :O
    ik ga morgen lekker maatje 50 pakjes shoppen :D Met mn vriendinnetje die 37 weken zwanger is, dus zal wel een kort shopdagje worden, hihi
    veel plezier op de Veluwe, ik vind het altijd geweldig daar!

all: hier weinig bijzonders, vandaag vrij, dus even het huisje poetsen!

13. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Princi: Fijn dat je nu lekker loopgips hebt joh, kan je tenmiste weer beetje uit de voeten. Oh en spannend van je zus !!
    Sahi: Oh wat fijn dat het meeviel bij je vriend op zijn werk zeg ! Weer een hele geruststelling !
    Sterrenkindje: Welkom Iris en van harte gefeliciteerd met jullie meisje !
    Worst: Maar lekker rustig aan doen dan, wel fijn dat je weer wat gerust gesteld bent !
    Sjoon: Hier hebben ze het er helemaal niet over gehad, over dit Triple P.... Ook gek eigenlijk.
    Caatje: Oh altijd fijn nageltjes doen ! Veel plezier.
    Female: Leuk he dat shoppen ! En zo schattig ook maatje 50 haha ik kan nu al niet meer voorstellen dat Esmee daar ook in heeft gepast. Oh en fijn dat de wasmachine het weer doet joh ! Ellende is dat toch als dat niet werkt. Succes met wassen !
    LM: Veel plezier !

Zo hier weer heerlijk geslapen en nu lekker rustig aan de koffie, straks komt vriendinnetje met haar tweeling. Jongen en meisje van bijna 8 maanden, zo schattig !! Oh en het regent hier nu weer, gatver wou nog even gauw boodschapje halen :x nou ja tot strakjes allemaal en een fijne dag !

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@sahi: ik dacht dat eigenlijk ook, dat ze daar ieder zh/ vk/ echocentrum wel over informeerden... aangezien het een onderzoek is!
    vragen kan natuurlijk altijd, want je bent absoluut niet verplicht om dat te doen. jammer dat er dus niet zoveel mee doen daar aan. dan kun je het gemiddelde alleen maar meer mee omhoog halen!

15. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Hoi!

Sterren Indiƫ welkom! Uh autocorrect is fail.
    Sterrenkindje bedoel ik :D

Caroline, jeetje dijbeen gebroken,die arme vrouw....
    Manicure + pedicure ga ik ook lekker doen in spanje volgende week, goedkoop en goed.

Princi, wat heerlijk snel al dat je loopgips hebt gekregen, het geneest dus prima?

LM je moet routes maken? Kunnen ze geen TomTom of ander soort gps gebruiken? Succes ermee in ieder geval.

Net gebeld door huisarts, blaasontsteking zit er nog steeds! Krijg nu een zwaardere kuur, 3 keer per dag 10 dgn. Wel goed dat ik het weet voor we morgen vliegen (alicante)

Worst, lekker rustig aan doen jij, ok?! ;)

Laters

16. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Heleuj Ladies,

Worst, jee, nou doe echt rustig aan dan. En je werk pfff, ze moeten niet zo zeiken. Bovendien is mijn ervaring dat het uwv echt niet zo lastig doet als je zwanger bent. Tenminste bij mij was dat niet het geval. Mijn werkgever daarentegen de vorige keer....:p

Caatje, wat lief dat je even langs gaat. Pff dat ze dan nog moet wachten tot ze geopereerd wordt zeg. daar had ik dan du geluk mee. En ja dat lijkt mij idd ook niets, in het ziekenhuis liggen in een vreemd land als je de mensen niet verstaat....

Mariel, nee de baby van mijn zus zit nog gewoon keihard binnen... De krampen bleven komen en deden ook af en toe goed zeer. Ze is dus ook erg moe nu.

Goldduke, oja zo'n kuur heb ik ook wel eens gehad. Ik hoop dat ie helpt!! Zeker als je op vakantie gaat natuurlijk. Lekker...

Oh wij zouden vandaag gaan...snik.

Ja dat loopgips is wel fijner en het was allemaal goed aan het helen ja. Hoewel ze geen foto hebben gemaakt omdat dat niet goed is voor de baby. Ik vind het al een verademing dat ik nu kan staan. Toch al mijn gewicht op het gipsen voetje durf ik niet zo goed. Dat doet zeer ook omdat het gips wat strak lijkt nog. Ik mocht nu al loopgips omdat ik het dunne botje in mijn enkel/been gebroken had.
    Dus ik zei al, aha, ik heb het goede botje gebroken...en zowaar...deze orthopedisch chirurg had humor en kon er om grinniken.

Nou ik ga maar weer eens even lunchen en dan een slaapje doen....jezus ik word wel dus van al dat niets doen...

17. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Goldduke: He gats, wat vervelend dat het nog steeds niet weg is joh. Hele fijne vakantie in ieder geval !!!
    Princi: Jeetje hoop dat de kleine van je zus gauw komt, kan me heel goed voorstellen dat ze heel erg moe is zeg... Hahaha een chirurg met humor, die zie je niet vaak ! Enneh slaap lekker !

Zo vriendinnetje is weer weg, zo schattig die tweeling. En Esmee vond het ook erg gezellig 2 van die kleine kindjes. Nu even broodje eten en dan beginnen met een grote pan Chilli con Carne !! Jammie jammie is het lekkerst als je hem 's middags al maakt. Hoef ik het vanavond alleen nog maar op te warmen.

18. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Sjoon; triple p test is me niet naar gevraagd.. Anders zou ik het voor de wetenschap zeker doen.. Ze kunnen wat mij betreft niet genoeg info vergaren!

Princi; loopgips, dus je bent nu iets mobieler? dat komt mooi uit als je straks naar je nieuwe neefje/nichtje moet ;)
    Vervelend voor je zus dat t nog niet doorzet.. Zo word ze natuurlijk alleen maar uitgeput en dan komt er nog meer zwaar werk aan..
    Hoop dat ze snel dr ukkie mag bewonderen!!

Worst; ik las gister dat de overlevings kans met 26 weken zo'n 81% is! Ik dacht altijd dat dat veel lager lag, gelukkig had ik het mis!
    pak je nog lekker je rust? Je moet nog flink wat weekjes door met ons ;)

iris; welkom, wat ben je laat ;)

Caatje; balen dat ze haar dijbeen gebroken heeft, lijkt me zo pijnlijk! Lief dat je dr even op gaat zoeken:)

female; haha wasmachine ellende heeeel herkenbaar! Wij hadden twee weken geen aansluiting dus kon iedere 3 dagen een hele middag bij mn moeder thuiszitten om de was bij te werken. Wat een vieze was kan een gezin produceren he!
    Net als sahi al zei; oma deed ook allea met de hand en die had op een gegeven moment 9 thuiswonende kids hahah! Dus voor 11 man handwas wegwerken met 9 kids thuis waarvan 3 onder de 5jaar en dan ook nog eens een vent die nooit thuis is omdat ie zo'n groot gezin moet onderhouden..
    It has nervous breakdown written allover it!

19. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Ik ga weer helemaal mee volgen, want de drukke dagen zijn weer achter de rug, morgen wel nog verjaardag vieren met familie en vrienden.

@female: veel plezier op de Veluwe!
    @princi, fijn dat je nu weer wat mobieler wordt! Hopelijk gaat het wel nog wat beter aanvoelen...
    @goldduke: balen van de blaasontsteking zeg! Toch veel plezier op vakantie!!!
    @sterrenkindje: welkom!
    @babyboom: net de aflevering van woensdag gekeken. Was weer mooi maar ook wel triest vond ik.

20. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Hier trouwens de laatste ab pil genomen vanmorgen..
    Nog steeds een branderig gevoel en harde buiken maar verder voel ik me wel prima :)

Ben benieuwd naar de uitslag.. Ze zouden vandaag bellen.
    Dinsdag en vandaag niet gaan werken om die uitslag iig ff af te wachten.
    Zou fijn zijn als t allemaal meevalt en k dus a.s. dinsdag weer lekker kan gaan werken :)
    de week duurt me veelste lang als ik thuiszit...

Deel Deze Pagina