Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenk

Ellenk VIP lid

Golduke:;; Wauw! Gefeliciteerd meis! Aan de regel dus.
    Je moet ongeveer 6 weken van te voren in ondertrouw (tenminste hier soms is het ook maar 2 weken trouwens) dus hups aan de slag!

2. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @anz leuk zwanger & fit maarum wat doe je daar precies ? haha..

@lieke hele mooie 3d echo foto's zo duidelijk heb ik ze ook nog niet gezien. Teveel vruchtwater heb ik nog nooit iets over gelezen, wellicht kan de vk je wat meer uitleg geven om je gerust te stellen.

@sahi leuk dat je de plopjes voelt :D En wat leuk dat jongetje die aan de verkeerde deur stond haha.. Hier waren ook eens 2 meisjes komt fleur buiten spelen ?? Ik zeg huh.. dat waren dus de oude bewonertjes van hier haha..

@caatje hoe is de taart geworden ? En wat is luna een lief hondje hihi.

@bijzonder wow wat een mooie foto's en dochter heb je. Hier laatst een spiegelreflex gekocht, ben er nog niet echt handig mee maar dat komt vanzelf wel denk ik.

@mariel volgens mij heb je nu weekend! Geniet ervan.

@sjoon wow wat een mooie buik, dan is die van mij nog helemaal niets haha...

@female de bachelor is alweer vrijgezel, een paar uur na de uitzending hebben ze dat al besloten.. En die marielle nr 2 die gaat nu met de beste vriend van de bachelor wat een uitkomst haha.. Balen dat de poets ziek is net zo voor de vakantie hehe..

@lolly laat je even weten of het de moeite is om die blije doos op te halen, ik heb ook een email gehad maar ik moet daarvoor helemaal naar Breda. Mocht het niet de moeite waard zijn ga ik natuurlijk niet 20 minuten rijden. En wat een lieve vriend dat hij het hele huis heeft gestofzuigd :)

@princi je bent mij vergeten :p haha. Maakt niet uit hoor..

@goldduke joehoeeee gefeliciteerd met jullie verloving :D!

@emma ik vertel zo over de arbo. Dikke knuf voor jou met je blauwe plekken.

ARBO : Dames advies is om niet meer te werken tot verlof, ik heb wel zelf aangegeven ivm de reorganisatie een keer in de 2 weken een kopje thee te gaan drinken en als er een meeting is dat ik die ook bijwoon. Mits dat me lijf het niet trekt. Dus euh dat betekent tot april 2012 geen werk meer ( rond eind december ga ik solliciteren ).. ben toch enigzins wel heel erg blij..

Verder heeft vriendlief plissegordijntje opgehangen in de babykamer dus we zijn weer een stapje verder.

3. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Even snel tussen de soep en de aardappels (krijg zo vriendin op bezoek, net klaar met eten en morgen weekendje weg: moet dus nog inpakken):
    Bedankt voor de leuke reacties op de foto's!!! En ook de geruststellende woorden van meiden die ook veel vruchtwater hebben. Die doen ook erg goed! In eerste instantie dacht ik er ook zo over: niks aan de hand: de een heeft veel en de ander weinig vruchtwater. Maar als je dan googlet zie je allerlei enge dingen (ik zeg bewust niet wat, omdat ik het zelf ook liever niet had geweten). VK heeft net gebeld: niks aan de hand zolang het binnen de marges is. Ik moest me geen zorgen maken, maar als ik dat bij volgende controle (over 2,5 week) nog doe, kan ik voor medische echo naar het ziekenhuis. Ze was behoorlijk boos op de vrouw van het echobureau over de manier van communiceren (zeker bij een pretecho!) en gaat dan ook voor de zoveelste keer (kwam blijkbaar vaker voor bij haar) met haar bellen om verbetering voor anderen te krijgen.

4. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Lieke fijn dat je VK zo reageert, en ook goed dat ze direct actie onderneemt tegen die persoon van dat echobureau. Lijkt me ook niet helemaal normaal dat je bij een "pret"echo met een gevoel weggaat dat er iets mis is.

Mooi zo dat indien je zorgen groot zijn je door mag voor een medische echo.

5. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    lieke fijn dat je gerustgesteld bent en die echo over twee weken lekker nemen !!
    hier was het bij tim ook dat ze ons zo bang maakte ... sjeee dat mensen niet snappen dat je juist bij hun komt om te kijken en wat info .. nou moet ik zeggen dat ik nog weet van tim dat ik toen ook zo veel vruchtwater had maar ik kan me voorstellen dat je schrikt !!
    bij tim lag de placenta voor de uitgang en die man toen heel bot .. niet tillen geen sex anders gaat het mis... en wij helemaal in de stress ... viel achteraf ook wel mee maar hij had het echt anders moeten brengen hebben ze toen ook een klacht van gemaakt !!

worst wat super dat je niet meer hoeft te werken zou ook echt niet goed voor je zijn he meis ! en goed om toch contact te houden door een bakkie te gaan doen op zijn tijd !
    oeh wat klinkt dat ver weg .. niet werken tot april hihi

sahi hahahaha nou ik neem aan dat dat jongetje zo weg was met een papa van een meissie haha ! leuk eigenlijk de vergissing maar zo gaat het straks ook echt ... leuk hoor

6. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Worst: Fijn dat je gerust gesteld bent meis ! Jeetje niet meer werken tot april... hihi je hebt gewoon even lekker een sabatical :)
    Lieke: Fijn dat de vk je gerust kon stellen wat je vruchtwater betreft. En dat je ook nog een medische echo kan krijgen. Altijd weer fijn om te horen !

Ben gewoon uitgenodigd voor een sollicitatiegespek voor een super gave baan... hmm morgen maar even bellen om eerlijk te vertellen dat ik zwanger ben maar de baan heel graag zou willen... kijken of ze me dan nog op gesprek willen hebben... hihihi ben benieuwd...

fijne avond meiden

7. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Een goejendaagh!!!

Hier alles helemaal toppie! Super gezellige tijd met onze vrienden! Vanmorgen een heerlijke ladies-ochtend gehad met mijn vriendin. Hebben niet echt geshopt, eerder winkels gekeken en véél gekletst! :D Ik heb wel één lekker luchtig topje voor de zomer gekocht.

Vanmiddag meteen aan de slag gegaan met de 2 taarten. Eerst de bodem van de Mississipi Mud Pie, toen die in de oven stond de Chocolade-Abrikozen Plaatkoek voorbereid, die in de oven gezet toen de bodem klaar was en moest afkoelen. Daarna dus nog één wissel: plaatkoek uit de oven en de mud pie erin. De plaatkoek uiteraard gelijk geprobeerd en die was zálig! De mud pie moet eerst helemaal afkoelen, dus die gaan we zo dadelijk proberen! ;) :D Heerlijk, zo'n taartdag! ;) :D

Nou, en zojuist dus bij de nieuwe gyn geweest! Wat een ontzettende vriendelijke man! Nam echt super uitgebreid de tijd voor ons en gaf ook nog wat hele goede tips mee. Oh, had zelfs ook nog een beetje gevoel voor humor haha.

De echo was uitstekend, onze kleine Cris ligt ook al perfect voor de bevalling, zei de dokter. Wel weer een beetje naar achteren gedraaid, waardoor we helaas z'n gezichtje niet goed hebben kunnen zien. Hij weegt nu 602,19 gr. Helemaal zoals moet! :D

Crisje bewoog ook ontzettend veel, ook z'n hoofdje, maar niet onze kant op hahaha. Eigenwijsje!

Heb dus wel foto's gekregen, maar niet echt leuk genoeg om te posten hehehe. Volgende keer beter. Zal zo direct gelijk ff onze nieuwe afspraak in de lijst zetten, dat is voor begin augustus, direct na onze vakantie in NL. Vind ik eerlijk gezegd wel een prettige gedachte. :)

Hihi, heel verhaal... Sorry, wilde ik gewoon ff kwijt! ;) :D

@lolly: lol Kan me helemaal voorstellen dat je verbaasd was van zijn uitspraak! :D

@Mariel: Hehehe, ja, 19h15 is hier zéker nog middag. De regel hier is: zolang 't licht is, is het middag. ;) :D

Wat spannend van dat sollicitatie gesprek!!! Wat voor een job is 't?! Ben heeeeeel benieuwd hoe ze gaan reageren als je ze vertelt dat je zwanger bent...

@Goldduke: WAUW!!!!! GEFELICITEERD! Wat super mooi! Had je er iets van verwacht?! Of was het echt een totale verrassing?!?!?! Oh ja, en gefeliciteerd natuurlijk ook met de verjaardag van je lief! ;) :D

@Sahi: Denk je?! Ik kan me toch voorstellen dat zo'n beroemdheid 't af en toe toch ook moe wordt... ;) Zéker als je dan ook nog gewoon eens lekker met je lief op vakantie wilt. Maar ik had 't heel netjes gevraagd, of ik op de foto met 'm mocht en toen zei hij ja. Hij had ook best nee kunnen zeggen, dus maak me verder geen zorgen hoor. ;)

Oh enne... Het was maar één hondje hoor! De eerste waar ze d'r haar nog had en de 2e foto dus waar ze net geknipt was hahaha!

@Worst: Fijn dat je gesprek met de arbo zo positief was!

Hehe, voel me echt helemaal super na die afspraak met de gyn. Wat een aardige mensen (assistente ook, die kenden we al)! Ben ik echt heel blij mee!

Nou, fijne avond allemaal!

Liefs,
    Caroline

8. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    mariel wat spannend !!! ga voor je duimen

caatje wat super dat het allemaal ok was bij de gyn en mmmm taart !!

9. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Jaaaaaaaah dat was echt zooooo fijn! Net gelijk ook ff mijn vader gebeld om het te vertellen! :)

Zo grappig, dat Crisje zo bewegelijk was! :D En hij had ook nog eens de hik haha. Dat voelde ik zo goed, apart is dat! :D Voel me echt helemaal happy na dit bezoek! :cool:

Nou, ik ga ff bankhangen!

Liefs,
    Caroline

10. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Caatje: wat fijn dat alles goed was met Crisje, en dat je een fijne gyn hebt. Kan me voorstellen dat je helemaal happy bent ! Lekker van genieten !
    Emma en Caatje: Thanks ! Het is een hele gave baan bij de Uva als management assisten/teamleider. Best een zware baan maar daar hou ik van, heb nu gewoon echt veel te weinig te doen... We zien het wel, ga er gewoon heen maandag ipv bellen. Misschien dat ik dan zo'n goede indruk achter kan laten dat ze me even goed willen hebben...

Ga nu ook lekker bankhangen ! Slaap lekker alvast meiden.

11. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@mariel: in principe mogen ze je niet weigeren de baan te geven omdat je zwanger bent (als jij voor hun de uitgekozen persoon zou zijn, ik weet zo ff niet hoe ik het ook weer moet zeggen, maar je snapt me vast wel!)

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    caatje: oooww had het van die hondjes niet goed begrepen.
    fijn dat de echo goed was. hij hoeft nu toch nog niet klaar te liggen voor de bevalling? Maar ach, hij kan maar vast goed liggen.
    leuk dat crisje zo beweeglijk was, altijd leuk om te zien :D

mariel: spannend!!

emma: vervelend he, gyns en dergelijke die zo bot zijn...

sjoon: dat mag niet de reden zijn inderdaad, maar soms verzinnen ze wat als ze het een probleem vinden... Ach, even afwachten voor Mariel.

13. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Lieke; gelukkig hoef je je geen zorgen te maken! Ik had er ook nog nooit van gehoord dat teveel vruchtwater niet goed was...

Worstenbrood; bij zwanger en fit gaat t vooral om kleine oefeningen die je kan doen om fit te blijven zonder klachten te krijgen. En ze leren je wat de beste houding is met je rug en bekken :) vond t wel leerzaam en als 3vd 6 bekkeninstabiliteit hebben is t denk ook niet overbodig :p
    de volgende lessen komen er andere oefeningen en uiteindelijk oefeningen om weeen op te vangen.
    Alhoewel ik daar niet echt in geloof, iedereen vangt ze op zo'n moment anders op toch?
    Ik kon t alleen maar wegpuffen in kleermakerzit:D dat kan dit keer heel anders zijn natuurlijk..

Fijn dat je gesprek met de arbo goed ging.. Lekker ff niet meer werken. Genieten van de zwangerschap en daarna van jullie meisje!
    Heerlijk ff ertussenuit, werken kan altijd nog ;)

14. Female

Female Niet meer actief

Hai :)

@ Zieke poetsvrouw; alles is netjes nu, heb ff stofgezogen overal en gedweild. Ik geloof het wel weer tot na de vakantie :D.

@ Sahi; ja WA of all-risk zal wel een flink verschil zijn. Logisch natuurlijk, het is gewoon afwegen wat voor jullie het beste is ;)

@ Goldduke; gefeliciteerd, leuk!

@ Worst; Zag het vd bachelor ja. Wat een kneus he, haha.
    Heerlijk dat er nu eindelijk rust is tot de bevalling. Dat is je ook wel gegund dacht ik zo. Geniet ervan!

@ Lieke; gelukkig gerustgesteld. En idd, wat ik gister al zei, vreemde gang van zaken bij een PRETecho bureau...

@ Mariel; Spannend, veel succes morgen!!

@ Caatje; Super dat de echo zo goed was!!

Zo ik ben eindelijk klaar. Ik heb alles ingepakt. Niet normaal!! :$ Wat een spullen voor 1 weekje kamperen!! :$

Heb er iig zin in om er even uit te gaan met de kindjes.

Dankjewel voor jullie fijne vakantie-wensen! Ik kom morgenvroeg nog wel ff spieken voor we vertrekken.

Fijne avond!!

15. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Mmmmmmmmmm wat was die Mississipi Mud Pie ook super lekker!!! Zie foto! ;) :)

@Mariel: Groot gelijk! Heb ff gegoogled en vond dit artikel wel erg interessant: Vertellen of verzwijgen?

Je bent het dus niet eens verplicht om te vertellen dat je zwanger bent, maar ja, is het overduidelijk zichtbaar, is het natuurlijk wel nuttig om er iets over te vermelden hahaha. ;)

Succes in ieder geval alvast! Spannend hoor!!!

@Sahi: lol Ja ik had begrepen dat je niet door had dat het maar om één en hetzelfde hondje ging hahaha, vond 't wel grappig! Dat ze er blijkbaar geknipt echt zo totaal anders uitziet! :D

Natuurlijk hoeft Crisje nog helemaal niet in beval houding te liggen, maar dat ie nu al in een goede positie ligt voor een bevalling, was alleen maar helemaal positief! Hij is natuurlijk nog lang niet ingedaald ofzo haha, dat zou natuurlijk NIET goed zijn. ;)

@Female: Fijn dat 't huis aan de kant is! Dat geeft toch altijd een prettig gevoel om op vakantie te gaan! Lekker ook dat je helemaal gepakt en gezakt bent voor morgen! Nogmaals:

EEN HELE FIJNE VAKANTIE GEWENST!!! :D Geniet van dat lekkere weekje weg! :D

Zie hier de Mississipi Mud Pie ;):

16. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    En hierbij nog even een tweede foto, zodat je de binnenkant van de taart kan zien! Mmmmm, hij was echt zálig!!!

Nou, ik ga naar bed nu. Had vanmiddag siësta gehouden en merk duidelijk dat ik het dan 's avonds beter volhoud! Maar nu ga ik toch echt naar boven! ;) ;)

Morgen is het weer vroeg dag. We gaan namelijk naar "A Campo Abierto": de fokkerij van vechtstieren van Alvaro Domecq. Hier dus geen stierengevecht, maar zullen we de natuur van de stier te zien krijgen. Ben ik wel erg benieuwd naar! :D

Weltrusten en tot morgen!

Liefs,
    Caroline

Tweede foto van de Mississipi Mud Pie:

17. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

receptje???? :D

18. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Ik denk dat ik me maar ga aanmelden bij een andere oktobertopic... Er komen hier veelsteveel lekker taarten voorbij :p

goedemorgen iedereen!!.

Ik ben vandaag weer lekker aan t werk dus kom vanaaf of morgen weer bijlezen.
    Morgen ga k naar een theatershow van derek ogilvie, zin in!

19. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    ja Anz, ik ga met je mee , al die taarten, worstenbroodjes en andere lekkere dingen.....hahahaha

20. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Een goedemorgen!

Neeeeeeeeeeeeeeeh niet weg gaan hoor dames!!! Ik zal gewoon geen foto's meer posten! ;) :D
    Echt, beloofd! ;)

Enne Sjoon, ja, ik heb natuurlijk een receptje! ;) :D Maar heb nu geen tijd om 'm op te schrijven, want we gaan zo dus naar dat "A Campo Abierto". Moet erg mooi zijn, ben heel benieuwd!

Receptje schrijf ik later vandaag of dit weekend ff op, okay??? :(

Zojuist trouwens weer even contact gehad met de man van de "gevallen vrouw", heb deze week een paar keer contact gehad, gewoon om even te weten hoe het met ze gaat. Zijn vrouw is afgelopen maandag geopereerd en alles is goed gegaan. Nu zei hij dat ze gisteren al heeft moeten zitten en vandaag moet proberen om te staan. Behoorlijk snel al dus. Ze mag waarschijnlijk maandag terug naar het hotel, dus ik wil dit weekend nog ff bij het ziekenhuis langsgaan.

Dus... Heb m'n goeie daad er voor vandaag weer opzitten! ;) :D

Nou, ik ga ff mijn yoghurtje eten! Voel me nog steeds helemaal happy na onze gyn-afspraak van gisteren!!! :cool:

Liefs,
    Caroline

Deel Deze Pagina