Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ LM: Hoe was je pretecho ?? En had je mijn bericht op hyves gehad over de naamslinger voor de beeb? Hij is klaar !

2. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Nee niet gezien!! Waar kan ik hem vinden :D

We hebben volgende week herkansing van de echo. Ze ligt zo laag dat ze er niet mooi voor lag :D

3. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Is dat die van 22 vlaggen?

4. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik zie hem in mijn inbox hahaha nog niet gezien! Hij is gaaf!!!!!

5. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Een goedemorgen,

Wat hebben we het heerlijk hier in Marbella! Lekker weer en super gezellig met m'n oom en tante!

Vandaag willen we doorrijden naar Málaga. Ben op zoek naar een houten babybox met lade voor in de woonkamer en die hebben ze dus in onze omgeving NIET! Nu wonen hier veel meer buitenlanders, dus hopelijk is het hier wel te krijg (én bezorgen ze ;)).

We hebben alleen nog geen hotelletje voor vanavond, dus daar ga ik nu ff naar op zoek. En dan lekker met z'n viertjes ontbijten!

@Bijzonder: Super gave slabjes zeg!!! En dat voedingskussen vind ik ook heel tof. Ik zou ook graag later de kleine er later in leggen, maar het voedingskussen dat ik heb is zo'n halve maan en daar volgens mij dus niet zo heel geschikt voor........ Hoe veel kost zo'n voedingskussen van jou???

Nou, wij gaan ff op zoek naar een hotel voor vanavond!

Liefs,
    Caroline

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Hey meiden hier live vanuit het ziekenhuis...
    Heb de suikertest de eerste prik was 6.1 dat vond ik al erg hoog.. Vies drankje op en nu 2 uur wachten ! Heb mijn mobiel en een boek bij ..
    Gister cursus gehad en controle in ziekenhuis was gesloopt gisteravond !
    Reageren via foon is niet zo handig..dus kom later nog terug

7. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Bijzonder wat maak je toch mooie dingen zeg! Super om te zien :)

De blije doos: toevallig gisteren een mail gehad dat ik hem op mag halen. Ben benieuwd!

Kraampakket: gisteren was er iemand aan de deur geweest met een pakket, maar ik was er niet, dus alleen bon gezien. Een pakket van natalis... dus ik vermoed het kraampakket al! Hoop dat ie vandaag alsnog wordt bezorgd, want ben wel nieuwsgierig! :D

Kraamzorg: in week 30 komt de kraamzorg langs voor een intake. Ben erg benieuwd. Weten ervaren dames hoe zo'n gesprek eruit ziet? En moet je babykamer dan al af zijn.. want dat gaat denk ik niet lukken.

Hoogte baarmoeder: een aantal mensen vroegen hoe hoog hij dan ligt. Ze wees het mij aan, dus lastig uit te leggen. maar op het kaartje staat het volgende: 0,5 N X :(. Opgezocht: N betekend navel, X puntje onder borstbeen. Na 24 weken meet je de afstand tussen navel en dat puntje bij borstbeen. Normaal bij 28 weken is geloof ik 0,25 N X. Ik ben dus een kwart langer met 27 weken... ik hoop dat dit een beetje te begrijpen is, want ik heb er zelf wel moeite mee :p
    Pas na de groeiecho wordt duidelijk wat dit nu precies betekend. Het kan zijn dat de baby voor ligt op groei. Wordt nu ook weer geprikt op suiker, is wel standaard rond 30 weken, maar omdat de baarmoeder al wat groter is kan de baby dit ook zijn... dit kan wijzen op zwangerschapssuiker... maar hoeft niet hoor! Het kan ook gewoon zijn dat mijn lichaam nu eenmaal een grotere baarmoeder heeft :p We zullen het merken bij de groeiecho. De vk vertelde nog wel dat ze niet het gevoel had dat de baby veel groter is, toen ze mijn buik voelde.

8. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Goedemorgen allemaal,

Nou goede...pff heb ik belabberd geslapen zeg. gelukkig komt mijn moeder vandaag en die gaat me meenemen naar de stad hier. Lekker, wordt ik weer even uitgelaten.

Fleurop, (ik wil jou altijd giraffe noemen door avatar...blijkbaar blijft dat plaatje erg goed hangen ;). ). Ik heb komende vrijdag al intake van de kraamzorg. Bij mijn vorige zwangerschap was dat veel later en hebben ze me niet naar de babykamer gevraagd. Het was vooral een informatief gesprek en we moesten formulieren invullen enzo. Ze hebben wel tips gegeven over dat de commode en het bedje beter niet voor het raam konden staan ivm met tocht enzo.
    Fijn dat ze het in de gaten houden met je de groei van je baarmoeder. Een nov2009 mamma had het ook en bij haar bleek de baarmoeder gewoon hoog te liggen idd. Dus dat kan...maar ja beter het zekere voor onzekere toch?

Ik kon idd de blije doos ophalen tot 23 juli. Ik heb zo het idee dat ze iets met groepen en periodes doen...jullie :D ?

Emma, dat klinkt hoog voor een nuchtere waarde toch?
    Ik moet over een klein maandje ook weer laten prikken op suiker denk ik.

Caatje, succes met je speurtocht! En via internet bestellen is zeker qua bezorgkosten buitensporig duur?

Gisteren hebben we voor het eerst zwangerschaphaptonomie gedaan deze zwangerschap. Had ik dat al getypt? Dat was toch weer zo leuk. Contact maken met onze zoon (ik vind het nog zo raar om dat te typen...zoon :) ). Lekker manlief en ik en genieten. Dat was wel even goed. Ik word er altijd helemaal verliefd van op manlief en baby in de buik. Hahaha dat klinkt zweverig....

Zo ik ga me maar eens in mij kleding worstelen...

9. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    #3269 Gean85, 6 jul 2011
    Laatst bewerkt: 6 jul 2011
    Goedemorgen dames,

Vandaag 26 weken, joehoe :D

@Caatje: ik denk dat dit ook gewoon de voedingskussens zijn zoals jij die hebt, alleen dan met een complete hoes erover ;)
    Lekker dat jullie zo genieten van deze daagjes, heerlijk hoor!!

@Emma: succes met de test, ik vond het uiteindelijk heel erg meevallen met het drankje, niet vies ofzo, hooguit heel erg zoet ;) Vond het wachten het vervelendst ;)
    Ik heb geen idee wat de waardes moeten zijn, bij mij de eerste keer 5,1 ofzo, tweede keer rond 7,2. Volgens mij moeder (heeft zelf suiker) moet het niet hoger zijn dan 7, maar de VK zei dat het prima was! Twijfel ik dus weer over :(

@Fleurop: leuk, leuk, leuk, de blije doos! Altijd weer een verassing :D vond hem zelf wel leuk! En wat betreft de intake: bij mij kwamen ze rond de 36 weken volgens mij, bij onze oudste! Ze hebben nergens naar gekeken, stelde echt totaal niks voor, ging meer om je wensen tijdens de bevalling e.d. En ik was nog wel zo trots op ons kamertje :D Ze vroegen wel of het kamertje klaar was!

En de hoogte zegt idd niet zo heel veel, vriendin van me die nu hoogzwanger is had haar baarmoeder ook heel hoog, extra groeiecho gehad, maar was verder niets aan de hand. Haar moeder droeg het ook altijd hoog!

@Princi: heerlijk dat je weer even uitgelaten wordt ;)
    Geweldig dat contact zo met jullie zoon ;)
    Wij zaten gisteravond samen op de bank en zoon/dochterlief zat zo hard te schoppen, was echt geweldig om te zien! Ik moest na iedere schop steeds lachen en manlief zat steeds met zn hand op mn buik en zei steeds: zit eens stil ;) Zo mooi weer, het is een kleine druktemaker!
    Kmoest gewoon een traantje wegvegen, hoe bedoel je hormonen :D

Ga gauw weer verder werken, nog een paar uurtjes deze week en dan nog een laatste weekje volgende week :D

Bye!!

10. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Worst: Oh Magnums ook lekker !!!
    Misja: Wat super schattig zeg, mooie slab hoor !
    Bijzonder: Super leuk joh die vlaggenlijn ! Echt gaaf ! Even over dat luiertasje, dan mag Princi deze wel hebben.... Zij heeft al zoveel pech met haar enkel dus dan gun ik het haar. Maar de badmuts voor het voedingskussen lijkt me super dus als je nog genoeg stof hebt graag !
    Emma: Succes in het ziekenhuis !
    Fleurop: Zo'n gespek is vooral informatief over wat jij kan verwachten en wat zij verwachten. Je kamertje hoeft nog niet klaar te zijn hoor, kan je nog even lekker rustig aan doen.
    Princi: haha fijn dat je even wordt uitgelaten vandaag, even lekker van genieten ! Ik ken zwangerschapshaptomie niet maar ik kan me voorstellen dat je wel van iets samen weer helemaal verliefs wordt op je man hoor hihi klinkt niet zweverig ! (enneh lees even mijn stukje aan Bijzonder...)
    Gejanne: Werkse vandaag ! En wat heerlijk om samen de beeb te voelen, altijd weer genieten !

Esmee weeeeer vroeg wakker... maar ze hadden haar op het kdv ook laten slapen van 12.30 tot 15.30 dus even verteld dat ze dat niet meer moeten doen... thuis slaapt ze tussen de middag ook maar 1,5 uur en dat is voldoende voor haar. Ben dus best beetje moe zeg maar.... ga alleen even huisje stoffen en zuigen vandaag en boodschappen doen en verder doe ik niets meer... vanavond kinder EHBO ben erg benieuwd.

Fijne dag meiden !

11. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ LM: Oh wat jammer. Ik ben daar ook wel een beetje bang voor haha, kleine ligt hier ook erg laag.. heb de 25e juli de echo. Ben dan 28 weken.

@ Caatje: Haha wat bijzonder dat ze daar geen boxen met laden hebben ! Slabje was niet door mij gemaakt he ;) Die poste iemand anders. Nee met een halve maan vorm, werkt het niet denk ik. Hier hebben ze zo'n rookworst vorm hihi, en krijg je dus een lekker kuiltje midden in. Ik verkoop niet de kussens, alleen de hoezen. Ik verkocht ze toen de tijd voor 15,95 geloof ik. Ben er dus mee gestopt maar volgens mij heb ik nog badstof liggen. Moeten even de kast in duiken ;) Maar eerst heb ik nog een hoop projectjes voor mijn eigen beebje :)
    Wil nog een deken voor in de wandelwagen maken, een knuffeldoekje, een lakentje en misschien nog wat andere dingen :)

@ Emma: Hoop dat je suiker zakt meid!

@ Fleurop: Snap het een beetje van je baarmoeder haha ! Even afwachten dus. Ben benieuwd hoor.

@ Princi: Lekker dat je er even uit kunt met je moeder. Wat leuk dat contact maken met je zoon, hihi. Wen er maar vast aan hoor ! Herken het trouwens wel, vond het in het begin ook zo raar om steeds "mijn dochter" te zeggen !

@ Gejanne: Werk ze !

12. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Goedemorgen,

Ik ben voorzichtig begonnen met teruglezen, maar het is zoveel! :$
    Emma, wat is er precies met jou gebeurt? Ben je gevallen vorige week? Verder hoop ik dat je glucose testen goed gaan vandaag....

Bijzonder, complimenten voor je creativiteit! Jeetje wat goed, kan me voorstellen dat je webwinkel on hold staat, ga je hem echt niet meer 'openen' ?

Ok, ik lees nu pas iets over magnums, :x nu wil ik er ook een ;) Beetje vroeg.

Welke andere belangrijke dingen lees ik overheen?

@hier; veel geregel nu we gaan trouwen :)D) voor de kleine komt, mijn schaambot doet erg zeer, alsof iemand erop gebeukt heeft (gaat over is me verteld) blaasontsteking is eindelijk weg (!!!mocht ook wel na de vervelende zware 2e kuur) en ik moet nog steeds betere foto's maken van de babykamer, hieronder eentje met het behang (Worst, wij houden ook van ROZE hahaha) en zelf samengestelde lamp (xenos)
    Later zal ik wat foto's maken van de kleertjes uit Spanje, zoooo lief! Oh, buikfoto komt er ook aan...

Laters :)

13. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Oss
    Oh Mariel...je bent lieieieieieieief :D.

Haha bijzonder er wordt nog net niet gevochten om je spullen :D. Je ziet het wel als compliment hoop ik toch? En als je geen tijd er voor hebt om iets te maken vinden we je ook nog lief hè!
    Ja duurde lang voordat ik onze dochter kon zeggen zonder te grinniken en nu we een zoon krijgen begint dat weer opnieuw blijkbaar ;).

Goldduke, je bent er weer :D. Mooi dat de blaasontsteking weer weg is! De pijn van het schaambot heeft daar ook mee te maken, met de blaasontsteking? Hou het in de gaten hè, het kan ook het begin van bekkenpijn zijn en dan is vriendjes worden met een fysio een leuk idee....

14. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Oss
    Oh en goldduke, mooi behangetje!

15. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Goldduke: Wat een super schattig behangetje zeg ! Erg mooi ! En let inderdaad op de pijn in je schaambot, beetje rustig aan doen want het kan inderdaad bekkenpijn zijn...
    Princi: Graag gedaan meis :D
    Bijzonder: Klopt wat Princi zeg hoor, we vinden je even goed wel lief ook als je geen tijd hebt !

Heb echt nergens zin in vandaag.... zit nog steeds in mijn pyama....

16. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Gaaf Goldduke dat behang!!

Oooh Mariel, lekker hoor, nog steeds beetje bankhangen!
    Ik kleed me wel altijd direct aan als ik uit bed kom, maar soms is dat ook wel half 11, heb ik met de laptop lekker op bed gezeten ;)
    Geniet van je dagje!!
    En wat raar van KDV dat ze Esmee 3 uur hebben laten slapen, dan is het vaak 's avonds helemaal mis of niet? Bij ons wel, Jarno moet echt max. 1,5 uur slapen als hij 's avonds gewoon op tijd naar bed moet!

17. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Mariel: Ja hij gaat super leuk worden. Ik vind de stofjes ook zo leuk. Dan nog hier en daar een roosje erop naaien, zo schattig. Ik heb voor LM ook een slinger gemaakt, in lila kleur, met alleen de naam. Die is ook zo schattig geworden.

Haha stormloop om het laatste luiertasje ! Princi, wil jij hem kopen dan? € 6,95 issie ! Pb me maar even ;)

Mariel, komt goed die voedingskussenhoes, heb je voorkeur voor een kleur? Zal straks even kijken thuis..

Doldduke, nee het zit niet echt in de planning. Ben zo druk nu, en straks natuurlijk nog meer. Er gaat veel tijd in zitten. Heb nog wel veel stoffen liggen ( alleen geen vogelhuisjes meer en geen tafelzeil meer ). Ja heb nog 1 schattig vogelhuisje op MP staan, in de kleur (appeltjes) groen. Is voor een meisje meer denk ik. Dus iemand een schattig vogelhuisje in de kleur appeltjesgroen voor op de babykamer ??? :D

Wat een super schattig behang zeg !!!! Echt heel mooi.

Princi, ja ik zie het zeker als een compliment ! Het zijn ook gewoon erg leuke dingen !

Naamslingers zou ik wel kunnen maken nog, stofjes genoeg !In allerlei kleuren, rood, roze donker en licht, zwart, appeltjesgroen, zand, blauw, turkoise.... Niet van die lange hoor, maar alleen een slinger met de naam. Super leuk voor het raam in de kraamperiode, of op de babykamer ;)

Ik ga weer aan het werk. Ze zijn een lekker gebakken visje aan het halen voor me, hihi en een haring, goed voor de baby he ! Vette vis :D

18. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Bijzonder, kun jij ook dekbedovertrekken maken?

19. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden

hier terug uit het ziekenhuis en ai ai ai
    de ochtend was de waarde van de suiker 6.1 na 2 uur was hij 10.9
    das echt mis .... ik ben zo geschrokken van de hoogte .. sjee dat ik suiker zo hebben had ik verwacht ! maar zo hoog.... pff ben gelijk bang voor spuiten e.d.
    volgende week afspraak bij gyn die zal me wel doorsturen hoop naar dieetist
    dieet wat ik deed bij tim kap ik maar gelijk mee ... is mss wel helemaal fout geweest...
    wat een tegenvaller
    ga nu eerst eten verrek van de honger ondertussen

20. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Zie dat er veel gegadigden zijn voor je creaties bijzonder! Echt heel leuk dat jij ook veel dingen zelf maakt. Ik ben net ook weer om allerlei stofjes geweest op de markt!

@iedereen: Als jullie wensen hebben(bijv vraag over dekbedhoes) Kan ik deze ook maken hoor! Hoor het wel.

Hier verder rustig dagje, heb helemaal geen zin om wat te doen. Dus ga lekker achter het naaimachine vanmiddag. Manlief is ook thuis en die gaat tour de france kijken. Wat mij dus helemaal niet intereseert.

Ben vergeten wat iedereen vanmorgen alweer getikt heeft. Maar vind super om mee te kletsen meiden!!!!

Tot vanmiddag weer!
    Misja

Deel Deze Pagina