Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Hoi allemaal!

Een nieuweling! Hoi Steen, welkom! Leuk dat je hier komt!
    Vanaf 25 weken al weeen, dat is heel vroeg zeg. Goed dat je nu zo rustig aan doet, lijkt me heel slim ;).
    En mooie naam van je dochter zeg ;) (zo heet ik ook :D)

Hier vanavond een bbq gehad. We hebben ieder jaar een buurt-bbq. Is altijd super leuk maar vandaag was het toch vlot gedaan, wat een weer! :( Regen regen regen....
    Gelukkig hadden we een grote tent, maar zo'n feest is toch een stuk beter als het mooi weer is.
    Kids hebben veel gespeeld, en ook buiten. Om 22.00 uur waren ze het beu, nat en koud. Heb ze nu net met een kruikje :)$) in bed gestopt...
    Ga zo maar warme choco maken denk ik haha.

Slaap lekker voor straks allemaal!

2. Female

Female Niet meer actief

@ Steen; zie dat je ook in Limburg woont, helemaal in het zuiden?

3. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ik krijg gewoon bijna zin in pepernoten......het lijkt wel herfst!

En...steen welkom :)

4. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Thanks!

Female, brr een bbq met dit weer is inderdaad minder gezellig.
    Ik woon in het noordelijke puntje, bijna tegen Gelderland aan. En jij?

5. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Steen: Welkom hier!! Gezellig dat je ook mee kletst!!

@ Female: Als het maar gezellig was toch?!? :D

@ Princi: Jeetje meid.... Dan zijn we allemaal al bevallen :p ;)

@ Sahi: Wat goed dat het behang erop zit!!! Hier doen we dat over 2 weekjes.. :)

Ik zal trouwens nog even een fotootje spammen van onze pretecho van 7 juli :D ;)

6. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @female fijn dat de kids zich zo goed vermaakt hebben met de bbq. @steen de groep is niet zo heel groot ong. 18 meiden die hier actief meekletsen.@karine ohh gossie wat een lieve foto. En een lenig kindje hoor met z'n knieeen tegen z'n neus.

7. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @steen : Welkom bij de oktobermama's..Een lekker warm badje al zeg ik het zelf :)! We hebben ook een oktoberlijst staan daar staat iedereen op geloof ik.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

@sahi weer een stap verder met het kinderkamertje :) fijn he, ik had gehoopt dat alles al af zou zijn maar het lijkt wel een 5 jaren plan. Begint nu toch wel te kriebelen hoor.. Plinten liggen al een week klaar om bevestigd te worden..

@princi haha... Smulkont nu krijg ook zin in pepernoten door jou.. Heb hier nog een zak liggen haha... Maar ik ga zo eerst voor een goed ontbijtje :).

@karine wat een mooi baby'tje op de echo..!

@female, jammer van de regen maar gelukkig hebben de kindjes het leuk gehad.

@lolly goedemorgen..

Hier vandaag weer een nieuwe foto van mijn buik laten maken en naar de verjaardag van mijn vader.

Tot vanavond weer.

Doei Doei..

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Dames ik zie trouwens op de oktoberlijst dat jullie met vele op de 30 weken echo controle gaan, waarvoor is dat want ik krijg geen echo omdat ik bij week 28 al echo gehad heb en daar alles goed is ( gelukkig ).

Maar worden er belangrijke dingen nagekeken op die 30 weken echo ?
    Ik ga nu pas op 5 aug langs de gyn en zelfs dan krijg ik geen echo van wat ik heb begrepen.

9. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Worst, ik krijg een 32 en 34 weken een groeiecho. Dit door mijn overgewicht. Vorige zwangerschap kreeg ik die overigens niet en kreeg ik alleen bij 36 weken een liggingsecho.

Haha dan noem je mij een smulkont.... Nu is de zin wel weer weg...door het zonnetje :). Ik vond het gisteren door het weer echt ineens pepernoten tijd :).

Steen, dan wonen we niet zo ver bij elkaar vandaan denk ik. Gezellig!

Mariel, de sollicitatie van manlief ging goed. We hadden de gedacht dat de baan niets zou zijn maar het bleek toch wel een leuke kans. Dinsdag gaat hij een dag meedraaien. Alleen de reis is lastig. Mijn man heeft geen rijbewijs (en weigert die zo'n beetje en al helemaal wil hij NOOIT met de auto naar zijn werk reizen....koppig typje die man van mij...) en dus moet hij met trein en vooral bus...

Over vijf dagen gaat het gips er af en er zijn nog 6 spuitjes...
    Maar ik tel helemaal niet af hoor :D.

10. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen meiden!!!

De drukte is hier voorbij en ik heb heerlijk 5 weken vakantie. Hoop dus dat ik weer wat vaker hier kan mee kletsen :D

Worst, ik krijg trouwens een groeiecho omdat ons meisje qua buikomvang 2 weken achter loopt. Maar ik maak me er niet zo heel druk om, onze zoon woog 2635 (38 weken). Meisje werd gisteren geschat op 900 gram.

11. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Mijn man heeft nachtdienst, dus die ligt lekker op bed. Femke en ik hebben een heerlijk rustig dagje. Gezellig saampjes. Zijn er hier trouwens meer met al kinderen?
    Gisteren voedingsbh's gekocht, maar deze zitten best hoog, ik kan geen leuk hemd aan ;).

@princi, ik zag het inderdaad. Leuk!

@karine, mooie foto! Altijd leuk om weer even te spieken hè.

@worstenbrood, ik heb het bij ons ook nog niet gehoord dat ik nog standaardecho's krijg.
    Ik wil wel op de lijst, wat willen jullie van me weten ;)

12. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    goedemorgen !!

worst ik krijg een groeiecho ivm suiker bij 32 weken .. op mijn verjaardag !!! hihi ff beeb spieken
    maar goed ze kijken elke keer wel ff dus maak me geen zorgen .. moet jij ook niet doen mop .. en jaaaaaaaaaa deur staat altijd voor je open ! leuk leuk
    en foto zien foto zien

pircy lekker dat aftellen haha neeeeeeh idd niet mee bezig
    oh wat spannend van je man !! duim duim

karine wat een prachtige echo wouw mmmmm zo mooi en prachtig vanuit je buik

steen van harte welkom !! doe maar gezellig mee hoor er kan er altijd een bij

lolly hoe is het met jou ? bevalt het minder werken ?
    en hoe gaan de nachten met fabian ? al weer wat beter ?

female lekker een bbq maar idd het was koud kan me voorstellen dat de kids het gehad hadden ...

lm heyyy welkom terug !! en ohhh wat lekker 5 weken vakantie ! dan heb je ook zo verlof ... aftellen dus

13. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Hoi!

Worst... mijn laatste echo was de 20 weken echo, thats it.
    Zie mijn vorige klaag post hierover.

Alleen als er twijfels zijn over groei of andere issues zoals suiker, overgewicht, ondergewicht etc. Dan wordt zo'n echo ingepland.

Een pretecho laat ik maar niet meer doen, ik laat mijn meisje met rust en beweeg gewoon mijn hand met haar mee over mijn buik.

Steen van harte welkom!

Karine, een mooie echo foto! Zo lief.. en zo lenig :)

LM, heerlijk genieten 5 weken vakantie!!!! Einde maand ben ik klaar, tot en met half januari :D Heerlijk vooruitzicht.

Princi, nog even en dan ben je van je gips-pootje verlost!!! Net als de zwangerschap gaat dit ook supersnel zeg. Lijkt wel gisteren dat je zus ons op de hoogte bracht van je val.
    Hoe is het eigenlijk met je zus en de kleine?

Caroline? Ben je daar? Had je op Facebook gevonden? Ben je van me geschrokken ofzo? ;)

Ik ga weer aan de poets, onze poetsdame is op vakantie (al weer! Ik doe iets verkeerd) en ik dweil, stofzuig, maak kastjes schoon, strijk, was en lap de ramen.... het liefst iedere dag! Nesteldrang?

14. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    @Goldduke, poets ze! Heerlijk he een poetshulp, ik ben er ook super blij mee. Maar het valt dan altijd even tegen als ze een paar weken niet komen. Alhoewel ik niet mag klagen hoor, want mijn man doet ook heel veel in huis.

@Emma29, dank je! Leuk nog een echo, mooi cadeautje.

@Lovingmom, heerlijk zo lang vakantie, veel plezier!

Hier schijnt het zonnetje nu nog wel, maar volgens mij is er toch wel regen op komst.....wat een weer voor de zomer he....alhoewel ik eigenlijk helemaal niet zo klaag, beter dan 35 graden in onze toestand ;)

15. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Lolly; wij gaan ook regelmatig naar bataviastad om eager beaver en vooral vingino jeans te halen voor de kleine vent.. Hij is ook zo'n gespierde spijker dus alleen die broekjes zitten als gegoten :D

Karine; mooi om te zien he die 3d echo.. Een sneak peak op wat er komen gaat :)

Steen; welkom, gezellig!

Worst; hier de komende tijd wel nog een paar echo's vanwege de groei en ligging.
    Normaal zou de 20w de laatste zijn.
    Vind dat een 30w echo standaard zou moeten worden! :p

Hier druk geweest vandaar weinig gereageerd, wel meegelezen ofcourse!

Heb al een week hoofdpijn en al een paar dagen een drukgevoel bovenin mn buik. Vrijdag nacht.zelfs beroerd geweest van de misselijkheid.
    En ook in 1,5 week 4kg aangekomen :)zal wel weer vocht zijn.

denk zomaar dat de vergiftiging niet ver weg is aangezien ik deze klachten bij cenn pas.op t.eind kreeg en bij 38w de vergiftiging zelf.
    op de laatste echo was ook te zien dat de kleine niet meer voorliep in groei en qua buikomvang zelfs achterliep terwijl dat 2 weken voorliep op groei. Maak me toch zorgen of de uk t wel goed heeft.

Anyway, bloeddrukmeter gekocht.. Bloeddruk was nog niet verder omhoog geschoten dus besloten om de vk niet in t weekend te storen.
    Morgen even bellen om t verhaal voor te leggen en maar weer ff mn zeik laten controleren op eiwitten.

We gaan de 27e op vakantie dus willen wel weten of t allemaal goed zit :)

vandaag genieten van eindelijk weer n droge dag, jullie ook hopelijk?

16. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Steen; hier wel een paar meiden met 1 of meer kleintjes
    Alhoewel female volgens mij de enige is met de 3e op komst :)
    Weten jullie al of femke een broertje of zusje krijgt? Of blijft dat nog een verrassing?

17. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Goedenmiddag,

jeetje Anz, hopelijk blijft de vergiftiging weg. Snap jouw ongerustheid.

Hier met 32 weken een groeiecho, dit is standaard. Maar eerst a.s. woensdag de pretecho.

Kamertje: nou, kan nog erger hoor....manlief is pas vandaag begonnen, na lang aandringen.... Behang is er nu voor de helft af, dan nog alle restjes eraf stomen, gaten bijwerken, opnieuw behangen, schilderen, inrichten....pffff, ik hoop dat het voor de 40 weken af is ;)

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    worst: ik begon een beetje zenuwachtig te worden dat we nog niet hadden behangen, maar nu het hangt, voel ik me ook beter. Ik hoef nu alleen nog de meubels en dan is het wel goed. De rest is alleen nog maar afwerking voor het mooie, maar niet meer zo essentieel. Geeft me wel rust ;)
    mkijn vriendinnetje kreeg de groeiecho ook bij 28 weken, overal zijn de protocollen blijkbaar anders. Het gaat puur om de groei, als het met 32 of 34 weken te groot is, dan moeten ze je eerder inleiden bijvoorbeeld.

princi: geen rijbewijs? Ik ben zooo ontzetten blij met dat ding en voor we voor een kindje gingen, heb ik vriendje op les gestuurd, vond het echt een eis. Hoe gaan jullie naar het ziekenhuis als jij gaat bevallen? Of beval je thuis?

LM: fijn dat je er weer bent en heerlijk, 5 weken vakantie! Neem lekker je rust.
    Goed dat je je niet druk maakt.

gold: mij werd deze week gepland dat ze in mijn vk-praktijk iedereen doen voor een groeiecho, dus niet alleen bij overgewicht ofzo. Had het nl. nog gevraagd, ook het suikerprikken, maar ze doen iedereen hetzelfde behandelen, omdat ze geen scheve gezichten willen en ook geen verwijten als iets niet wordt gechecked zeg maar.
    ik heb alleen nesteldrang op het gebied van stofzuigen op dit moment, hihi

@poetshulp: wat een verwennerij, wij hebben er geen. maar moet ook zeggen dat ik daar ook niet echt op zit te wachten, vind het al erg als mijn moeder me helpt, het is mijn huis en ik wil het zelf poetsen. Ben een beetje een controlfreak.

anz: oe, pas goed op jezelf hoor!

@groeiecho: ik krijg m met 30 en 34 weken en die met 34 is meteen ook een liggings echo.

suus: ik heb ook gewoon doorgezet omdat ik zelf de zenuwen kreeg, we hebben op zich tijd zat, maar ben gewoon bang dat ik alles straks op het laatste moment moet doen.

ik kom even een foto spammen van het uiteindelijke behang en mn buik(je). Het behang is alleen dat ene muurtje hoor, anders was het een overkill, de rest is nu behangen en daar schilderen we nog overheen, de kleur heet leliewit. Een soort gebroken wit, om het rustig te houden.
    komend weekend zoeken voor spulletjes, maar mijn vriendinnetje is morgen ook uitgerekend, dus misschien hebben we dan wat anders te doen ;)

19. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    zie je wel!

Verdorie, ik stuiter nu weer achter mijn scherm! De 30/32 weken groeiecho wordt niet standaard vergoed door de overheid, maar toch zijn er vk praktijken die het wel doen..... Die heksen bij mij op de praktijk doen het gewoonweg niet.... Bah.

*gaat strijken*

ps. zitten we nu allemaal al in het 3e trimester?

20. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Anz, wij weten wel wat het wordt ;). Goede vrienden en ouders ook, maar verder houden we het geheim. En ivm eventuele meelezers hier, zet ik het hier ook maar niet neer.
    Oei hopelijk heb je deze keer geen pre eclampsie, en al helemaal niet zo vroeg.....succes!

Deel Deze Pagina