Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Okee princi nu twijfel ik dus weer over die flessen :D:D.

Mama's help me, ik wil mijn kind flesvoeding geven.
    Hoe warmen jullie de flessen op ?
    Hoe maken jullie de flessen schoon ?

Als ik dus van elk wat zou kopen, denk aan difrax, avent, tommy tippie of iets anders.
    Magnetron sterilisator lijken niet multi te zijn dus een difraxfles past niet in de Avent sterilisator ?
    We hebben een vaatwasmachine, maar daarin schoonmaken vind ik niet heel erg hygiënisch.

Ik hoop dat jullie een duidelijk antwoord hebben. Het is een van de laatste dingen die ik nog moet aanschaffen voor de echte uitzet.

2. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Ff snel vanaf foon

Worst wij gaan meeten maar volgende week te druk !
    Fles..ik ook de avent het 3 kleintjes 2 grote en schoonmaken gewoon met sopje in de afwas...opwarmen magnetron en dan,kraanwater of snachts flesverwarmer zodat ik niet naar beneden hoef ...
    Onze kraamhulp zei dat we niet te panisch moesten doen met uitkoken en mineraalwater zo bouwen ze geen weerstand op !
    Vond ik logisch dus zo gedaan...en tim heeft er niks mee geleden

Zal nu wel weer niet goed zijn maar toch doen we het zo weer....

3. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Wil iedereen aub voor me duimen morgen dat mijn suiker ok is
    Ik heb zooooooo mijn best gedaan en ben erg zenuwachtig
    Om 8 uur 1e prik ...dan rond 10 ....

4. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Natuurlijk duim ik voor je, zal ook even spieken of ik je niet toevallig ergens zie zitten.
    Zorg je wel dat je op tijd bent, ik was er om 10 voor 8 en er waren al 8 wachtende voor me + 2 spoedjes, ik was dus pas om kwart over 8 aan de beurt, waardoor heel je dagschema in de soep loopt.

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@emma: ik ga voor je duimen meid!

@worst: ik gaf Chiel ook de fles, en voor 'snachts had ik gewoon de waterkoker boven gezet. liet eerst wat water koken voor we gingen slapen. als hij 's nachts wakker werd dan warmde ik de waterkoker op, tot ongeveer de goede temperatuur. had van die bakjes waar je dat poeder in doet voor 1 fles (weet ff niet meer hoe die heten).

wij hadden bij chiel ook difrax flessen, en vonden die fijn. nu had ik al in de etos box en de blije doos 2 avent flesjes. dus ik koop zelf nog een grotere difrax fles bij.

@hier: had vanavond controle bij de vk, en alles was nog goed. bloeddruk mooi laag: 102/52

dus hier weer een happy mom!!

6. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ja emma het zou zonde zijn als we dat niet doen meeten, we wonen zo dicht bij elkaar en hebben elkaar al gezien he, dus jij bent niet meer eng :D, en als het nu niet komt gaat het zeker komen als de beebs er zijn.

7. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Emma, ik duim!

Worst, wij hadden een difraxflesje in huis in eerste instantie. (daarna nog medela en avent...heel verhaal). Uiteindelijk kwamen we er achter dat Mara alleen kon drinken met de etosspeen...
    Overigens zijn kruidvathuismerk-flessen ook van avent...

Wij maakte de fles klaar met kraanwater en in de magnetron. Afwassen in een sopje met een flessenborstel.
    Alleen nieuwe flesjes en spenen kookten we uit. Verder niet. Zoals emma zegt, anders bouwen ze geen weerstand op en op het moment dat je de flessen ergens opbergt zijn ze zoiezo niet meer steriel.

Nu snel film kijken op wat Mara nog heeft overgelaten van onze avond!

8. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @emma: heel veel succes! Ik zal voor je duimen...

@worst: flessen. Ik heb avent gehad amar dta ging voor Maud veel te snel. Toen heb ik dodi 123 genomen. Ben daar tevreden over maar die krijg je niet meer. Hoor veel positieve verhalen over difrax en tommy tippie (maar die laatste vooral als je bv geeft/hebt gegegven). Ik zou zoals iemand al zei met 1 flesje beginnen: bijv difrax en pas iets nieuwes kopen als het niet werkt. Je bent zo bij kruidvat om een nieuwe te kopen. Steraliseren: ik heb avent steralisator gewoon gebruikt voor dodi flessen: gaat prima. Difrax kan er ook in. Ik heb in het begin wel alles gesteriliseerd en daarna flesjes in vaatwasser en spenen los steraliseren. Ik vind het zelf ook een hele praktische manier van schoonmaken. 3 min in magnetron en je bent klaar.

9. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Een goedemorgen!

Gisteren leuk met Benthe gespeeld en 's avonds met mijn vader, zijn vriendin en haar dochter (+ man) gezellig een hapje gegeten. :cool:

Vandaag een semi druk dagje, gelukkig hoeven we niet zo heel vroeg van huis en eten we dus vanavond gewoon lekker relaxt bij mijn oom en tante. Mijn vader komt ook. Gezellig dus! :D

@Misja: lol Nou, het is wel fijn om weer thuis te komen na een vakantie ja. :D Heb erg veel zin in morgen!!!

@Bijzonder: Dank je wel, dat lukt zéker!

@Sahi: Het kan volgens mij best waar zijn, maar dan nog houd ik niet van dat soort berichten. Uiteindelijk is en blijft het spam... ;)

@Princi: Wat een leuke foto's!!! :D

@Worst: Hahaha, ja, het gaat nu ineens snel hé! Je komt inderdaad al heel dicht bij de 40 weken!!! :D

@Emma: Spannend! Niet al te veel zorgen maken meisje. Het is nu 8 uur, dus ik begin met duimen!!!

Fijne vrijdag allemaal!

Liefs,
    Caroline

10. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Bedankt meiden !! Blijf aub duimen.....
    Eerste prik 5.9...vorige keer 6.3 nu ontbijtje op en blijf in het ziekenhuis met een spannend boek geen zin in parkeerellende of stress volgensmij is mijn hartslag nu al 200...
    Worstje mocht je het nog zien ik zit bij de koffiecorner....die met die dikke buik hahaha

11. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Emma!

Ik blijf duimen :D

12. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Ik blijf ook duimen hoor Emma! :D

Ik moet trouwens maandag voor het eerst zo'n suiker-test doen.
    Vind dat nu inmiddels toch ook wel spannend... :$ :) ;)

Liefs,
    Caroline

13. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen dames,

Sooooo, lekker aan het kletsen geweest gisteren.
    @Sahi: het is enorm *** als personeelszaken er zo lang over doet.
    @ bijzonder: had al gebeld, was storing geweest. Mag blij zijn als ik het volgende week een xtje heb.. Vind je foto echt zo mooi
    @ Princi: wat een schattige foto's zeg.. Echt een plaatje :D
    Ben het met je eens over de flesjes, hoor heel veel verhalen dat je verschillende uit moet proberen.
    @ Worst: het is een proefberekening voor na de bevalling. Ze hebben liever helemaal niet dat ik met zwangerschapsverlof ga, dus zolang het goed gaat, werk ik nog steeds fulltime.. Ze hebben wel pech, ga over 5 weken al met verlof :D
    @ Emma: hoop dat je andere prikken ook goed zijn.
    @ Caatje: Tuurlijk is dat spannend, maar denk dat we wel erg blij moeten zijn dat ze dat soort controles doen.

Geloof dat ik niemand vergeten ben waar ik op wou reageren.
    Hopelijk heb ik vandaag een rustiger dagje dan gisteren. Was kapot, om 5 uur op en pas om 23.30 uur in me bedje liggen.. Pffff.

Hebben jullie dat ook niet, dat je ontzettend uitkijkt naar je kleintje, maar ergens wil ik dat gewurm in me buik ook niet missen..

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    goeie morgen allemaal

emma: natuurlijk duim ik voor je!

worst: over flessen heb ik helaas geen tips, ik ga voor de borstvoeding, dus heb alleen 2 flesjes voor het geval dat.

sjoon: een happy mom is altijd goed :)

princi: zo dat is een late film dan!
    die foto's van Mara zijn echt leuk!

caatje: inderdaad, het blijft toch spam... vaag allemaal hoor...
    leuk he, zo'n kleintje?
    komt vast goed met die suikektest joh

altijdvrolijk: ja dat gewurm is zo gezellig, echt iets tussen jou en je kindje, wat niemand anders echt zo voelt. maar toch ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar dr en wil ik haar straks graag in mn armen houden!

all: allemaal babynieuws hier in mijn omgeving, iemand van scouting is net over de 12 weken grens heen en een ander van scouting heeft binnenkort een terugplaatsing van IVF, ze gaan voor de tweede en iedereen weet hoe het bij de eerste was gegaan. Dus nu is dit per ongeluk ook uitgelekt, maar daar zitten ze niet zo mee. Hoop dat het ze lukt, want dat is ook nog de schoonzus van die andere zwangere!
    en dat is een gek idee, die is gewoon een maand of 4 na mij uitgerekend! Dan ben ik alweer werken als zij ligt te bevallen. Ik heb altijd nog steeds het idee dat het bij mij zo nieuw en pril en zo is, hihi

vandaag even kijken wat ik allemaal ga doen, ik kan wel uren op de babykamer zitten, maar dat lijkt me niet echt nuttig denk ik... Vind het zo heerlijk om er alleen al lekker te zitten en te kijken ;)

15. Female

Female Niet meer actief

Goeiemorgen allemaal,

Flink was bij te lezen zo te zien ;)

@ Spelfouten; Ik maak ook vast fouten hoor. Heb het ook niet ook een d of een t op het eind etc. maar vooral die msn taal.
    Vind dat zo puberaal overkomen, zeker als volwassenen vaak zo schrijven :)

@ Worst; Prachtig jasje, echt 100 % mijn smaak! :)
    Suc6 bij de gyn!

@ Steen; heb je die aftelkalender nou al geknutseld (samen met Femke) ?! :D:D

@ Tina; fijn dat alles goed met je gaat!
    Ja mensen kunnen zo lomp, onbeschoft en simpel zijn af en toe :(

@ Bijzonder; fijn dat je even laat weten dat alles ok is :)

@ Caatje; Super dat je het zo leuk hebt (gehad) in NL, maar kan me voorstellen dat je ook veel zin hebt om weer naar huis te gaan.
    Hoe laat vlieg je morgen?
    Geniet vd laatste dag NL!

@ Sahi; vandaag toegeven aan je nesteldrang? :D
    Haaruitval heb ik geen last van eigenlijk...

@ Lieke; fijn weekend, lekker rustig aan doen en bijkomen!

@ Princi; schattig zeg die foto's :)

@ Emma; ben heel benieuwd hoe de uitslag straks is van je suiker!

@ Alijdvrolijk; succes met relaxen vandaag ;)

Hier gisteren weer thuisgekomen van pap en mam, was heel fijn even en hard nodig.
    Ze zijn nu in Belgie op de camping voor 1,5 week. Heel fijn, zien we ze ook wat vaker.
    Kindjes gaan er ook nog een keer logeren volgende week. Heerlijk.

Zo ga nu nog een kop koffie inschenken en dan even snel het huis fatsoeneren en de was.
    Om 11 uur komt mannetje vd verzekeringen, kijken of het goedkoper kan (eens een hollander altijd een hollander :D).
    En vanmiddag nog weekboodschappen doen...

Fijne dag allemaal, tot snel!

Liefs

16. Ellenk

Ellenk VIP lid

Leuk joh! Wij zijn een Vocal group of een band met 20 zangers (12 vrouwen 8 mannen) oorspronkelijk zijn we meer van pop/rock, dus waar wij komen mag gedanst worden.Wel 4-5 of 6 stemmig. Maar doordat we voor korenslag waren gevraagd, worden we nu steeds vaker gevraagd voor projecten zoals de vlaggenparade, close harmony masterclass of ondersteuning bij musical The Wall. Maar eigenlijk doen we toch wel stiekem liever ons eigen ding ;)
    Ik zeg: vooral doen. Tis een heerlijke ontspanning door inspanning.

Flesjes: tja... ik heb er gewoon wat gekocht, mijn intentie is bv te geven tot ik ga werken maar omdat het bij al mijn vriendinnen (op 1 na) niet goed lukte lijkt het me handig toch wat achter de hand te hebben. Bij de prenatal kun je universele flessenschoonmaker kopen.

Wat een lieve foto's in de tubbie zeg! Lieieieieief!

Female: het kan vast goedkoper..... had ik ook. Alleen werd het weer te niet gedaan omdat mijn inboedel harstikke onderverzekerd
    was.

Sahi dat gevoel heb ik ook dat het nog maar net is allemaal. Maar als je hier in dit stukje forum al april mama's voorbij ziet komen dan denk ik jee... dan is de onze al een half jaar :$

Nou ik ga maar eens aan het werk. Laatste hand aan de afsluiting van deze maand. Verder is het echt vakantie want bijna geen klant of leverancier die belt ....

Tjuuuuuuuuussssssss

17. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Vanacht terug gekomen van 'vakantie' heb t heerlijk gehad met mn mannen!
    T hotel liet veeeeeel te wensen over jammergenoeg :(
    heel veel geld betaald voor 9 dagen slecht slapen en smerig eten.

Hoe is het hier verlopen? Jullie begrijpen natuurlijk wel dat k niet alles bij kan gaan lezen:D

18. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @emma owwww ik heb daar niet gekeken wel bij die banken en prikafdeling maar niet in de koffiecornerhoek. Onze afspraak liep zwaar uit, daarover zo meer., Goede uitslagen hoor, we blijven duimen voor je.

@altijdvrolijk dan hebben ze inderdaad dikke vette pech, ik had ook een herberekening laten maken, maar ivm reorganisatie zou ik gek zijn om dat door te zetten, dan zou de afkoop en salaris tijdens verlof ook minder zijn.

Hier kijk ik er ontzettend naar uit om ons frummeltje op aarde te zetten, het gevoel in mijn buik is leuk maar ik wil haar ruiken, vasthouden, kroelen, genieten als ze slaapt, gek worden als ze huilt haha... Ik ben echt aan het aftellen.

@sahi lekker he, op het kamertje zitten, hier ook elke avond even kijken voordat ik ga slapen. Dat word dus misschien wel een babyboom bij de scouting, gezellig hoor.

@female, lekker hollands daar in Belgie, maar wel zo verstandig om te shoppen. Ik denk dat ik het goedkoopste heb, wij moeten alleen het bedrag nog aanlaten passen ivm dure aankopen van de baby, geloof dat we nu een klein beetje onderverzekerd zijn en dat is niet goed.

Ik lees dat we hier wat zangtalenten hebben, geloof me ik kan echt niet zingen. Mijn vriend lacht me ook altijd uit als ik weer eens een liedje meezing :D.

@anz dat is balen, ga je wel een klacht indienen? We hebben je gemist en gezocht en erachter gekomen dat je in Mallorca was :). Ik ben blij dat je weer terug bent, alles goed met de buik ?

GYN: Afspraak liep uit, maar ik ben helemaal blij. *Bloeddruk is 100/50
    *Suiker is goed, de 7.2 op het randje maar ze gaan niet verder meer naar suiker zoeken. Dus geen dagcurve's meer voor mij :D.
    *Nog 5 spuitjes proluton en dan mag ik stoppen.
    *hoofdje ligt ingedaald, kon nog wel veranderen, maar dat verwacht hij niet.
    *baarmoeder groeit volgens het boekje

Verder
    *15/08 een groeiecho gevolgd door afspraak met gyn.
    *07/09 een groeiecho gevolgd door afspraak met gyn.

En dan zit ik al op 36 weken :D:D:D..

Ik ga zo shoppen met mijn moeder en oma, eerst even naar de kidsfactory en daarna naar de babydump om maxicosi om te ruilen.

Groetjes Worstenbrood.

19. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Wat een lekkere relaxte ochtend! Wij gaan nu even op pad. Misschien straks ook nog even naar de Prenatal hier, eens kijken of ze een box hebben naar mijn (euh... onze ;)) zin hebben en wat de kosten zijn van verzending naar Spanje...

Hebben sowieso bedacht dat we in Spanje ook eens gaan informeren bij mensen (of bedrijven) die zelf dingen van hout maken. Ik zou de tekening van een box kunnen aanleveren en ben dan toch wel benieuwd wat de kosten zouden zijn! ;)

@altijdvrolijk: ja, het is inderdaad heel goed dat ze die tests doen! Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar het is zéker een beetje spannend! ;) :D

@Sahi: Hihi, ja, zo'n kleintje is echt heel leuk. Zo schattig ook hoe ze er al op los kletst!

@Female: Onze vlucht gaat morgen om 10:05 uur. Dus we zijn ook lekker op tijd (rond 13h) in Spanje. :cool:

@Anz: Jeetje Ans, wat balen van dat hotel! Dat kan een vakantie toch goed verpesten... :x Wel heel fijn dat jullie het samen zo fijn gehad hebben! :D Waar in Mallorca waren jullie ook alweer naar toe?

@Worst: Wat goed! Tof dat je bloeddruk en suiker helemaal goed waren! Super positief! :D

Nou, wij gaan nog een paar bezoekjes afleggen! Tot later!

Liefs,
    Caroline

20. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Altijd vrolijk, ik dacht dat het gewurm heel erg zou missen na de vorige zwangerschap omdat ik er idd zo van genoot. Maar ik vind Mara in het echt zoveel leuker dat ik het echt geen moment gemist heb...maf was dat! Doe maar rustig aan vandaag. Wij hebben hier ook een sacherijnig hangdagje.

Sahi, ja die film, we haalden het ook echt helemaal niet...haha....dus zijn we maar gestopt. En ja ik heb bij Mara echt uren doorgebracht in de babykamer als ik niet kon slapen (en dat was op het eind elke nacht het geval.). En genieten ook van het wassen en vouwen van de babykleertjes :D. Ik heb er nu ook alweer zin in. Jammer dat de kamertjes niet opschieten. Ik krijg manlief niet zo ver en onder druk zetten heeft geen zin....zeker nu ik zelf niet meer kan dan af en toe een wasje draaien...

Dat klinkt echt leuk Ellen! Niet te groot koor ook en altijd leuk toch, om gevraagd te worden om te komen zingen. Ik heb al vaker in een koor gezongen maar heel vaak waren de leden dan zo dat ik het gevoel had nog aan het werk te zijn (ik werk in de hulpverlening) en daar had ik dan geen zin in. Twee jaar geleden heb ik ook een jaar zangles gehad, dat vond ik ook echt super. Dit groepje heb ik een keer horen zingen en dat klonk toen erg leuk. Amateuren op een wat hoger niveau zeg maar.
    Werk ze nog ff!

Anz, welkom back, je bent gemist. wat stom van het hotel maar fijn dat je het toch leuk hebt gehad!

Worst, als je maar lol hebt in zingen dan is het goed :D. Hoe vaak ik overigens niet tegenkom dat cliënten tegen me zeiden dat ze echt niet konden zingen en vroeger hun mond moetsen houden van de juf of meester...echt stuitend vond ik dat. Er zijn niet zo heel veel mensen die echt helemaal niet kunnen zingen....en de lol is belangrijker vind ik... waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen maar aan idols of zo moet meedoen...hahaha....
    Oh wat een nette lage bloeddruk....dan mag jij dus gewoon dropjes eten...

Deel Deze Pagina