Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik heb geprobeerd de lijst van de oktober mama's aan te passen en de geboorte van julia, de dochter van maedra, goed te vermelden. Maar jeetje wat is dat moeilijk zeg. Ik hoop dat jullie het goed vinden hoe ik het verwoord heb. Zo niet zeg het me dan ajb.

http://www.zwangerschapspagina.nl/bevallingslijst-forum/260193-bevallingslijst-oktober-2011-a-12.html#post10578402

Vandaag weer naar de vk. Altijd weer fijn om heen te gaan.
    Vraagje; Hebben jullie ook een omslagdoek voor de kleine straks? En welke is fijn om te gebruiken? De lodger wrapper of de wallaboo? Of misschien nog een ander merk?

2. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet zeggen dat je het heel erg netjes neergezet hebt hoor.

Mag ik ook in dat lijstje?

3. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Princi: thanks voor de update meis.... wat een ontzettend naar bericht van Maedra... krijg er echt een brok van in mijn keel.... Hoe gaat het verder met jou en je pootje ?
    Lolly: Ik had voor Esmee de Lodger Wrapper en die ga ik voor ons mannetje weer halen. Vind het echt een top ding, lekker voor in de box maar ook makkelijk om mee te nemen en om je baby op de leggen als je ergens op visite gaat.

Even lekker broodje eten, tot strakjes !

4. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ja natuurlijk mag jij ook op de lijst.
    Je mag jezelf erop zetten maar ik wil het ook wel voor je doen. Dan moet je me wel even je gegevens pb-en als je wilt.

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Heb mezelf ook even op de lijst gezet.

Nog geen buddy, maar de vorige keer zat ik 4 uur na de bevalling alweer op het forum. Zat helemaal vol adrenaline....ha ha ha.

6. Eetje

Eetje Bekend lid

1 feb 2011
    719
    7
    18
    Gehandicapte zorg
    Leiden
    Hallo Dames,

Ik zou me graag bij dit forum willen voegen.. Ik ben nu 29 weken en 5 dagen zwanger van een meisje. De datum dat ik uitgerekend ben is 20 oktober..

7. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Lolly, mooi hoe je de lijst hebt aangepast.

Eetje, welkom! Er zijn wel drie threads met oktober mamma's maar ik zag dat je die al gevonden hebt :D hier is het gezellig hoor.

Mariel, ik ben ook van plan de Lodger Wrapper te kopen, lijkt me echt super handig.

Sahi, de bevalling vind ik opeens ook heel erg spannend worden.
    Als ik mamma's in de stad zie lopen, en zij zien mij, dan hoor ik ze gewoon denken "ach arme meid, die moet nog...., ben blij dat ik het achter de rug heb"

Kan iemand mij dit uit hoofd 'praten' !??!?!

Die kleine van mijn zit nu tegen de iPad te trappen, via mijn navel, freaky.

8. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Hey meiden hier ff vanaf de bank ..ben gesloopt maar een super dag gehad
    Lieve en mooie kados voor mijn verjaardag ... Dikke kus van tim en....een prachtige echo !!! De beeb is 2220 gr en heeft veel haar haha zelfs een echo van een pluk haar... Was een hele leuke afspraak en ben nog 100000000x meer verliefd ik kon het gezichtje echt al zien ...
    Wel veel vruchtwater en een lekker groot koppie.. Net als bij tim !
    Vanmiddag fam op visite gehad en nu bankhangen ....

Sorry voor de ego maar ben zoooo moe ...
    Morgen kom ik weer beppen..maar dan eerst naar de gyn ..ben benieuwd naar wat ze zegt over de suikertest...

9. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@Tina: Chiel is 3 jaar geworden in juni
    @worst: begin maar eerst met 1 kindje meid!!
    @emma: chiel heeft heel goed geslapen, en hij vind het helemaal gaaf dat hij daar slaapt nu.

ik zat even 2 dagen zonder internet, nu dus sinds een paar minuten weer online!
    op mijn tel wel internet, maar kan niet posten op zp daarmee, dus ook niet bij gelzen, dus nu ga ik even de rest van de pagina's bijlezen.

10. Tina23

Tina23 Actief lid

19 jul 2006
    381
    0
    0
    juf!
    Ter Apel
    emma, gefeliciteerd!!!!!!!!!!
    Goldduke: gewoon op je af laten komen, die bevalling. Je weet van tevoren nooit hoe het gaat. Mijn eerste en tweede bevalling waren een enorm verschil, ik ben nu ook weer nieuwsgierig hoe het gaat lopen. Je kunt het best, en je kunt je er nu enorm druk om maken, maar dat is verloren tijd. Alles komt goed ;)
    eetje: welkom!

ik ga lekker "How to lose a guy in ten days" kijken!
    o trouwens, vandaag de proefdruk van ons geboortekaartje ontvangen: MOOI!

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lolly: zal straks even kijken, maar je zal het vast mooi gedaan hebben. Moeilijk he?

eetje: welkom!

gold: ja mensen zeggen tegen mij ook steeds 'tsja, je bent de pijn zo vergeten hoor'. Maar dan is het dus erg genoeg om het te moeten vergeten :S ik snap wel dat het pijn gaat doen en dat is juist wat ik zo spannend vind. Ik ben bang in paniek te raken en dat werkt natuurlijk averechts. Ik wil juist ontspannen enzo. Mijn miskraam was ook behoorlijk pijnlijk en duurde zo'n 5 dagen voordat alles eruit was. Ik weet niet of het iets zegt over mn bevalling, maar ik had toen echt pijnstilling nodig, het was echt een hel. En de VK zei toen dat die pijn wel te vergelijken was met 'gewone weeen'. ja dan overleef ik het wel, maar leuk is anders...
    dus er schiet van alles door mn hoofd zoals je leest ;)
    grappig he, dat getrappel. Ik leg mn laptop maar niet meer op mn buik, want dan is lezen soms een crime ;)

emma: geeft niet hoor, je ego bericht, doe lekker rustig aan!

sjoon: gelukkig weer internet :D

tina: leuk he, die kaartjes :D Wij hebben ook al een favoriet, maar nog niet alle boeken gezien, dus nog even kijken wat we nog tegen komen.

all: klaar met werken en morgen een drukke dag te gaan, maar ook klusjes die ik eventueel een dag kan verzetten als het allemaal niet lukt. Nu lekker bankhangen voor de tv :D
    fijne avond allemaal!

12. Female

Female Niet meer actief

Hoi allemaal,

@ Emma; Gefeliciteerd met je verjaardag!!!! :D

Al een poosje niet geweest hier, ben echt even te druk. Ben heel veel aan het doen in huis en allemaal klusjes aan het oppakken, dus ik kom er gewoon even niet aan toe om het hier bij te houden, sorry :).

Kom zsm weer.
    Ben nu net pas klaar dus ga relaxen...

Hopelijk met jullie alles goed, fijne avond nog allemaal! :)

13. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Even snel want ik ben al dagen doodmoe (heb al een week niet meer fatsoenlijk geslapen: ergens tussen 2 en 5 wakker en dan niet meer slapen!):
    - ik zag hele mooie buiken voorbij komen!
    - kind uithoren: is hier ook gebeurd en Maud zei het ook nog goed. Ik heb natuurlijk glashard ontkent, maar is toch zo flauw!
    - emma: proficiat met je verjaardag. Hoop dat je je snel fitter voelt.
    -sahi/gold: ik vond de pijn echt tegenvallen, maar je kunt toch voor pijnbestrijding kiezen? ik wil nu voor de ruggenprik gaan. En zoals Tina zegt, misschien gaat het heel soepel en snel. Een vriendin had een vreselijke 1e bevalling en is vorige week heel soepel bevallen vd 2e.
    -kaartje: zijn we weer zelf aan het maken.
    -bevallignslijst: ziet er mooi uit!

14. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @emma joehoee ik had je al gefeliciteerd maar nu nog maar eens, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik word helemaal vrolijk van je ego bericht, lekker verliefd zijn op jullie kindje, en leuk dat hij/zij haartjes heeft hihi..

@Tina leuk dat de proefdruk van het kaartje binnen is gekomen. :)

@Eetje welkom bij de leukste oktobermama's van zwangerschapspagina :). Is dit je eerste kindje ?

@goldduke, is je buik verzekerd voor als je kleine meisje de ipad op de grond trapt haha, hier is ze ook ontzettend druk.

@sjoon fijn dat je weer internet hebt, op de telefoon is ook niet handig om te posten.

@goldduke, Het belangrijkste wat ik hier lees op het forum, er is nog nooit een baby blijven zitten :). Dus ik ga met volle moed de bevalling in. Ik pers en puf gewoon alsof mijn leven er van af hangt, hoe eerder die baby er is hoe beter.

@sahi lekker bankhangen voor jou, ik doe mee :).

@female, ook lekker relaxen voor jou, bijna 30 weken grens :).

@ellenk, haha grappig dat je je vergist in de naam, helemaal begrijpelijk je heet namelijk heel je leven met een naam en dat verandert dan in een keer. Ik weet dat als ik ga trouwen dan neem ik de naam van vriend aan op papier, maar om uit te spreken klinkt voor geen meter met mijn voornaam, dus ff kijken hoe dat gaat haha.

@princi ik denk ook steeds aan maedra, het is gewoon ow zo oneerlijk.

@lolly, ik vind dat je de lijst netjes/mooi hebt aangepast. Omslagdoek heb ik hier de snoozebaby en ben vast en zeker dat er nog een hoop omslagdoeken bijkomen, verschillende merken/kleuren en maten haha, ikzelf ben ook helemaal gek van dekentjes.

@caatje gefeliciteerd met je 29 weken :), schiet op zo he.. haha.. Word helemaal blij van je bericht.

@lieke, bah vervelend dat je niet normaal kan slapen. En flauw hoor dat ze Maud uithoren. Ik begrijp het niet zo wat mensen daar nou zo leuk aan vinden.

Hier proefkaartje binnen en hij is zoooo lief. We gaan er een zinnetje opzetten rechts aan de binnenkant, links aan de binnenkant de nodige informatie over ons dochtertje en eventueel rusttijden. Dus geen snoezige versjes..

Weer een stapje verder :). Nog 55 daagjes te gaan ( of iets minder mag ook :D ). Ik tel trouwens ook af met mijn vitaminepilletjes, hier zitten er nog 55 in, dus hoe leger het potje, hoe dichter bij de bevalling.

Doen jullie aan kraambedankjes ?? Het liefste heb ik helemaal geen kraamvisite haha, maar dat kan natuurlijk niet... Vriend heeft 2/3 weken vakantie en zou ook fijn zijn als we met zijn 3en kunnen genieten en genieten...... :).

15. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Eetje, welkom en gezellig :).

Female, ja met zo'n lijst :). Kom maar gewoon wanneer je puf en zin hebt hier!

Namen uithoren bij kleine kinderen...dat vind ik echt echt echt heel flauw en ook vind ik dat je een kind helemaal niet mag verleiden om een geheim te verklappen. Vind ik dan dus. gelukkig is Mara daar nog te klein voor.

Bevalling: Ja het is wel iets...ik snapte na de bevalling ook waarom iedereen er zo over moet vertellen. Maar ik zei meteen na de bevalling (en die was niet heel makkelijk) oh, dit kan ik nog wel een keer. Ik vond het goed te doen.
    Maar ja....ik ben in mijn denken ook best hardnekkig en als mensen tegen mij zeiden, maar je maakt hormonen aan die de pijn afzwakken, dan dacht ik...jaja die zal ik wel weer niet aanmaken dan. Nou geloof me: ik maakte ze echt ook aan!
    Tegen mij zeiden veel mensen van te voren dat het hun was mee gevallen en dat hielp mij!
    En toch...nu het dichterbij komt...vind ik het toch echt weer erg spannend! Ook omdat je niet weet wanneer het gaat gebeuren en tegelijkertijd vond ik dat ook wel weer fijn...volgen jullie het nog?
    Ik geloof wel dat ik de zwangerschap en het herstel van de bevalling en zwangerschap, zwaarder vindt dan de bevalling zelf...in mijn hoofd wel in elk geval...

Omslagdoeken: ik heb gewoon die van de hema, en gebruik ook de badcapes van ikea vaak als omslagdoek. En ik ben er dus eentje aan het breien.

Oh Lieke, erg hè, niet kunnen slapen. Ik heb vannacht voor het eerst weer echt lekker geslapen. Wel twee keer kort wakker maar meteen weer door geslapen. Dat is echt heel bijzonder voor mij de laatste tijd...

Oja de huisarts concludeerde natuurlijk dat de benauwdheid bij zwanger kan horen en dat je adem lastig naar beneden te krijgen is met zo'n volle buik....Mijn buik moet eens naar voren gaan groeien vind ik...ipv omhoog...

Mariel, met mijn pootje gaat het voorspoedig. Het herstel gaat erg snel vind ik. Ik ga dit weekend eens kijken of ik de auto kan starten en hoe dat voelt. Lief dat je er steeds naar vraagt. Gaan jullie ook nog op vakantie eigenlijk?

Zo ik moet maar weer eens proberen te gaan slapen....
    Trusten!

16. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Oh en over kraamvisite, ik vond het geweldig en wilde juist graag dat er mensen kwamen (die allemaal heel netjes afwachtend waren...). Ik wilde feest omdat Mara er was en wilde haar graag aan iedereen laten zien :).

17. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen!

@ Eetje: Welkom.

Heb er nog meer waar ik op wou reageren, maar me hoofd is op de vroege morgen een beetje een vergietje, sorry...

18. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Goedemorgen!

Wat een heerlijk (not) weertje vandaag, het lijkt wel echt zomer :x
    (Caroline, stuur wat zon op svp!)

Worst, kraambedankjes? Doen we niet, gewoon beschuit met muisjes en ik laat nog extra cupcakes maken, ROZE cupcakes :D

Tina, dank voor je geruststellende woorden, "Je kunt het best, en je kunt je er nu enorm druk om maken, maar dat is verloren tijd. Alles komt goed ;)"

Laters!

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    female: het is ook allemaal druk he? Pak wel je rust, wij komen later wel weer aan de beurt ;)

lieke: ow niet leuk dat ze het er bij Maud hebben uit getrokken...
    t is meer dat ik niet weet wat ik moet verwachten. Ik droomde vannacht weer over een totaal ruptuur, nou moet er niet aan denken! mn buurvrouw had dat en kan nu na 2 jaar nog niet zonder inlegkruisjes de deur uit :(

gold: ik ga zelf lekker cupcakes maken in mn verlof, als ik er puf voor heb natuurlijk ;)

worst: leuk he, die kaartjes :D
    Wij hebben er nu ook 1, maar de tekstjes die we hadden zijn denk ik een beetje te veel ervoor... Ga wel even advies vragen vrijdag.
    heb nog niet over kraamkado's nagedacht, weet ook niet of ik dat ga doen.

princi: fijn dat het pootje zo goed gaat!

altijdvrolijk: geeft niet toch ;) zwangerschap is een goed excuus ;)

all: erg slecht geslapen vannacht, maar toch niet echt moe, gek is dat, hoe je lijf dat regelt. maar dacht soms echt dat er voeten naar buiten zouden komen zeg, pff wat was ze druk vannacht. en ook erg last van mn darmen en bandenpijn, denk dat het elkaar versterkt, heb het zo eens in de paar weken eventjes heel erg...
    vanmiddag maar even klagen bij de VK ;)

20. Female

Female Niet meer actief

Thanks meiden ;)
    Niet alleen de lijst (is al veel van af) maar ben nu ook begonnen boven de kozijnen te schuren en schilderen, dus... Echt druk ;)
    Maar voel me nu nog erg fit en goed dus vandaar dat ik het nu aanpak.

Fijne dag, hopelijk vandaag lekkerder weer dan gister! :

Deel Deze Pagina