Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @goldduke ik kan het niet echt uit je hoofd praten. Dat idee heb ik ook vaak. Maar alle mama's die je ziet zijn allemaal bevallen en dat is ook allemaal goed gekomen. Dus bij ons komt het ook vast allemaal goed meid.

@eetje welkom hier.

@emma fijn dat je zo'n super leuke dag hebt gehad gisteren. Enne ik wil ook nog een echo!

@worst wij doen niet aan kraambedankjes. Dat is hier in de buurt ook niet zo gebruikelijk. Bij ons komt het zinnetje op het kaartje; Van tevoren bellen is een must. De eerste tijd wordt er namelijk veel gerust. Ik wil het kraam bezoek zo veel mogelijk gaan plannen. Bijv. 2 a 3 bezoekjes per week. Dat lijkt me voor Fabian ook wel zo prettig. De eerste tijd is het voor hem ook wennen en zo kan hij hopelijk een beetje rustig aan de situatie wennen.

@altijd vrolijk en tina ik zal jullie vanmiddag even toevoegen aan de lijst.

Zo nu eerst boodschappen doen anders komt er geen eten op tafel vanavond.

Vanochtend trouwens een hele plas met water in de keuken. Vermoedelijk heeft de vaatwasser gelekt. Maar zeker weten doen we het niet. Ik hoop dat het bij deze ene keer blijft.

2. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Net weer een groeiecho gehad, ter controle. Eigenlijk wat we al wisten: baby loopt zo'n 3 weken voor op groei. Zou nu volgens metingen 2364gram wegen.
    Ik moet volgende week naar de gynaecoloog, en blijf daar waarschijnlijk onder contole. Ik heb gevraagd wat het nu precies betekend. Ze kon er nog niet heel veel over zeggen, maar het zou kunnen dat de kleine het wat moeilijker gaat krijgen in de loop van de zwangerschap, dus dat extra controle dan goed is. Ook is inleiden in het ziekenhuis heel goed mogelijk, ik mag niet echt overtijd raken. Eigenlijk gewoon dus extra controles :)
    Ik heb me mijn hele zwangerschap nog geen zorgen gemaakt, maar nu begint het heel licht te komen. Hoop dat het allemaal goed gaat straks. Nouja, we zien wel, ze zorgen goed voor me ;)

Kreeg ook het advies op te passen dat ik niet teveel werk en mezelf goed in de gaten moet houden, mijn lichaam kan zich namelijk al best 35 weken zwanger voelen. Hmm, ik moet nog best veel werken dus hoopt dat het allemaal lukt. Laatste lootjes, hoop dat ik het vol ga houden!

3. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Goedenmorgen Allemaal,

Zo gister dagje schoonzus en zwager gehad! De mannen hebben mijn oude autotje weer gemaakt! Hoop dat deze nu wel door de keuring komt. Zou fijn zijn als het nog weer een jaartje meegaat.

@Fleurop: Drie weken voorlopen op groei!! Pff, ja gelukkig houden ze je goed in de gaten. Fijn dat ze je doorsturen naar de Gyn. Die hebben er toch nog meer verstand van he!! Rustig aan hoor, denk om jezelf en de kleine! Vanaf wanneer ga je met verlof?

@Lolly: He bah dat water! Hopelijk is jullie vaatwasser nog heel!! Afwachten maar.

@Worst: Wij doen ook geen kraambedankjes hoor! Ik laat lekker geboortegebak maken en als dat op is gaan we over op beschuit met muisjes! Hier is dat ook niet echt gebruikelijk.

@Sahi: He balen joh van je slechte nacht! Hopelijk laat ze je komende nacht wel lekker slapen! Ik heb gelukkig geen last van dat mijn zoon me wakker houd s'nachts. Maar ik denk dat hij het rustige van zijn papa heeft. Ik heb vanacht trouwens wel heel naar gedroomd!! blehhhhhh!

@Eetje: Welkom hier bij de oktober mama's! Het is erg gezellig en ook erg makkelijk om met elkaar bepaalde zaken te bespreken!

@Goldduke: Ik hoor je over slecht weer! Hier is het steeds echt heerlijk. Dan hoor ik jullie over bagger weer en hier schijnt de zon! Scheelt denk ik dat ik vlakbij zee woon. We treffen het hier vaak!

@princi: Klopt dat de benauwdheid van je zwangerschap kan zijn. Ze zeggen als je kindje rond de 36 weken helemaal is ingedaald dat je dan weer wat meer lucht krijgt. Nog even geduld dus!

@Bevalling: Zie er tot nu toe helemaal niet tegenop. Kijk er juist naar uit. Want daarna kan ik eindelijk van mijn baby gaan genieten. Nee maak me niet druk om de bevalling zelf, maar wel hoe mijn kindje zich er door zal slaan!

Omslagdoek: Ik gebruik gewoon de badcapes die ik zelf heb gemaakt en de oma van mijn lief heeft een heel mooi dekentje voor me gebreid! Zo mooi, die ga ik uiteraard ook gebruiken!

Zo hoop dat ik niemand ben vergeten. Heb vandaag een dagje home alone! Manlief heeft een lange dag. Morgen werken en heb functioneringsgesprek!!! Verder rustig aan vandaag, ben allang opgelucht dat me droom van vanacht geen waarheid is!!
    Fijne dag allemaal.

4. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Goeiemorgen dames,

Nog niet bijgelezen, ga eerst even de laatste babykleertjes strijken en misschien daarna de laatste keukenkastjes uitpoetsen. Dat heeft even stilgelegen.

Tot laters..

5. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Een goedemorgen!

Heerlijk dagje gisteren gehad met de familie. Lekker gegeten, zelfs dus nog ff aan het strand gelegen, maar er waren erg veel stenen in 't water, dus ik heb niet gezwommen.

Toen we naar huis reden, belde de assistente van de gynaecoloog. Oh jee, dacht ik, zul je zien, wordt de afspraak weer verzet. En ja, maar nu in het positieve, want we kunnen vandaag gewoon al eerder komen! Om 12h15 mogen we de kleine gaan bekijken! Ik hoop zooooo dat hij nu zijn gezichtje beter zal laten zien!!! Duimen dus maar!

Verder is het weer heerlijk hier thuis. Sinds maandag dus ook onze Luna weer terug en dat is erg fijn! Ze was zoooo blij ons te zien! Het is ook zálig weer hier (sorry guys! :p ;)), maar liefst 35 graden. :cool: Zal proberen wat op te sturen...

@altijdvrolijk: volgens mij heb je inmiddels je antwoord op je buddylijstvraag. :) Het is trouwens heel gemakkelijk om de lijst bij te werken: gewoon de laatste post in die topic "quoten", dan wel even dus de quotes weghalen en dan aanpassen wat je aan wilt passen. ;)

@Mariel: Ik neem aan dat je inmiddels weet wat het nieuws m.b.t. Maedra is... Zo niet, lees dan hier.

@lolly: Ik vind dat je het prachtig verwoord hebt van Maedra... Ik zou persoonlijk alleen een andere kleur gebruiken achter haar due-date... Dat groen is niet zo duidelijk te lezen...

@suus: Hihi dat kan ik me eerlijk gezegd wel voorstellen, dat je kort na de bevalling (als je je goed voelt uiteraard), zelf alweer online bent! Ik hoop dat ik dat ook kan! ;)

@Eetje: Welkom bij de oktobermama's en gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Goldduke: Dat heb ik nu helemaal niet! Er zijn echt heel veel mensen (vrouwen) hier die tegen me zeggen dat ik er op het eind echt wel vanaf zal willen. Op dit moment kan ik me dat gewoon niet voorstellen! Ik geniet zo van die kleine in mijn buik, hem voelen, hem bij me te dragen. Heerlijk vind ik dat! Natuurlijk ben ik ook kei nieuwsgierig om hem eindelijk daadwerkelijk te gaan zien, maar dit gevoel... Dat is wel heel bijzonder! :D

@Emma: Oeps... Ik heb je verjaardag gemist! :) Wil je bij deze toch nog van harte feliciteren! Fijn dat je zo'n mooie echo had!

@Worst: Ja, het schiet echt op! Ik besefte me ineens gisteren dat ik "nog maar" 11 weken hoef! ;) :D Leuk dat je zo blij van mijn berichtje werd! :D

Nou, over een uurtje naar de gyn. Kijk er echt zooo naar uit! :D

Liefs,
    Caroline

6. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Hey dames,

Heb even een persoonlijk, nieuwsgierig vraagje. Wie van jullie scheert haar schaamstreek? :( :)

Ik doe dat namelijk altijd, vind dat veel prettiger voelen, zéker met de warmte hier. Nu zwanger kan ik het nog steeds zelf, maar het wordt lastiger. Gelukkig vindt mijn lief het niet erg het ook af en toe te scheren. :D

Nu vraag ik me alleen af of dat nog uitmaakt tijdens de bevalling, wel of geen geschoren schaamstreek... (lol, tja het is maar waar je aan zit te denken :))

Nou ja, ben erg benieuwd naar jullie mening hierover!

Wij zijn nu dus naar de gyn! Ik hoop zo dat we weer eens mooie foto's mee naar huis krijgen van onze kleine knul. Kom op Cristian! Laat papa en mama je gezichtje nu eens zien! ;) :D

Tot later!

Liefs,
    Caroline

7. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Schaamstreek; tja, kan hem niet meer zien, maar scheer al zo lang dat ik het op gevoel doe. ;) En dat gaat prima.
    Ik heb me laten vertellen dat het niks uitmaakt of je wel of geen haar hebt daar. Zelfs met hechten als het nodig is, is haar geen probleem.

8. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ik scheer me nu nog zelf, ook op gevoel, maar dan wel met de ladyshave, mesje durf ik nu niet meer. Vorige keer heeft Jan het vanaf 35 weken gedaan, maar vond het maar niets....ha ha ha. Lijkt me niet dat het wat uitmaakt.....

Caatje, hoop dat je zijn snoetje ziet vandaag!

Bevalling, nee zie er nu nog niet tegenop....komt nog wel. Ik heb geen zware bevalling gehad, maar het wordt ook zeker geen hobby van me. Het beste is om er relaxed (of met kop in het zand) in te gaan, want je hebt er totaal geen grip op. Dat vond ik het lastigste, het "overkwam" me allemaal. Ik ben een controlfreak en dacht, dat trek ik dus nooit, maar ik was heel erg zennnn, viel me mee van mezelf.

Vanmorgen zijn Tess en ik weer geknipt en gekleurd, nouja, ik ben gekleurd en beide geknipt. Was weer een ingevulde ochtend ;)

Hier is het weer mwoah, beetje bewolkt, 19 graden en klein briesje. Beter dan de laatste dagen in ieder geval.

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    misja: dat is wel lekker, zo'n rustig zoontje. Ons kindje heeft een redelijk drukke papa en mama en aan 1 kant is opa druk, de andere kant oma, dus een druktemaker sluiten we niet uit!

caatje: ik laat het door vriendje scheren, maar dat deed hij ook al voor ik zwanger was, gewoon omdat hij het toch beter ziet dan ik. En hij vindt het prima om te doen.
    t maakt me tijdens mn bevalling dan weer helemaal geen bal uit, maar me meer druk over andere dingen ;) Bij mijn curettage was ik ook nogal harig, hihi, maar op dat moment was ik daar totaal niet mee bezig.

suus: ja ontspannen is het belangrijkste zeggen ze, maar ben zo bang om in paniek te raken ofzo. Maar vriendje kent me inmiddels en we hebben het er al over gehad dat hij er vooral op gaat letten dat ik relaxed blijf en niet ga hyperen.

all: zo de kraamzorg bellen voor een intake afspraak :D
    Verder even een lijstje maken voor het werk, wat ik allemaal moet gaan doen om alles netjes over te dragen. nog 5 weken en 2 dagen (inmiddels 1,5 dag) werken :D

10. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Suus, ben ook naar de kapper geweest :D een heerlijke 30cm is eraf! Ik heb nu een hele lange bob :D

'daar beneden' scheer ik me op gevoel nu.... Altijd al gedaan maar nu is het even wat lastiger. Het liefst houd ik als super kort ook straks bij de bevalling (hahahahah die gekke iPad maakte baviaan van bevalling, leuke woordspeling als je het net over schaamhaar hebt)
    Kort vind ik gewoon fris, zeker nu met al die extra afscheiding (niemand die je DAT verteld trouwens, heb nog nooit zoveel inlegkruisjes gebruikt en onderbroeken verwisseld)

Caroline, en en en !?!?!? Heeft hij zich laten zien en is alles ok?

Fleurop, een prettig idee dat je goed en extra in de gaten gehouden wordt nu je kleine zo voor loopt op de groei. Die heeft het goed naar z'n zin in je buik!

Misja, wij wonen slechts 5 minuutjes rijden bij Bloemendaal vandaan, we hebben gewoon pech qua weer denk ik :x

11. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Scheren: scheer ook op gevoel, maar moet zeggen dat ik het denk ik binnenkort aan het mannetje ga overdragen. Ben veel te bang dat ik mezelf ga snijden met die mesjes. En me benen scheren word ook erg vermoeiend.

Goldduke: Ik woon ongeveer een 20 min van de ouddorpse stranden vandaan. Bijna in zeeland. Dus wat zuidelijker als jij. Mischien dat het daaraan ligt.

Sahi: Ik ben op zich zelf ook wel erg druk! althans nietin me bewegingen maar hou zeg maar wel van een praatje.

Caatje: heeft jullie kleintje zich goed laten zien? Leuk he die verschillen iedere keer. Als je dan het verschil ziet met de 20 weken echo! Hoeveel weegt crisje nu?

Suuszwanger: Heerlijk weer even naar de kapper. Ik ga ook nog even voor de bevalling. Maar stel het nog even uit tot in me verlof. Anders heb ik weer uitgroei als ik in me kraambed lig.

Ik voel hier soms echt de lichaamsdelen van ons kleintje tegen me buik wegglijden. Soms kan je het bijna zelfs vastpakken. hebben jullie dat ook?

Zo ik moet maar eens wat gaan doen. Heb niet veel zin, maar ga toch maar even de was opvouwen en strijken. En dan alvast me dozen voor de baby inspecteren. Of ik echt wel alles in huis heb.

12. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Eetje: Welkom en nog van harte met je zwangerschap !
    Goldduke: hahaha ach meis dat denk jij strakjes ook, het komt allemaal vast wel goed. Laatste loodjes hè...;)
    Emma: Nog gefeliciteerd !
    Worst: Jeetje nog maar 55 daagjes dat gaat echt snel ! Grappig dat je met de vitaminepilletjes kan aftellen... Wij doen geen kraambedankjes, vind dat echt een beetje onzin maar goed dat is mijn mening hoop niet dat ik iemand hier nu beledig...:)
    Princi: Oh dat zal ook wel even wennen zijn weer autorijden, hoop dat goed voelt ! Maakt je meteen weer een stuk mobieler. Wij gaan niet met vakantie, zijn lekker thuis aan het rommelen en gaan in december met z'n viertjes lekker naar de Ardennen. Volgend jaar gaan we wel hoor, hebben we het nu al over gehad hahaha toch wel beetje nodig...
    Sahi: Bah vervelend dat je zo'n last hebt van je darmen en bandenpijn, maar even lekker klagen vanmiddag heerlijk is dat haha :) doe ik ook hoor.
    Fleurop: Fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden joh, wel spannend hoor komt voor jou ook steeds dichter bij. Komt ook allemaal goed meis !
    Caatje: Thanks meis, had het inderdaad al meekregen van Maedra... Lekker genieten van het mooie weer ! Ben echt niet jaloers hahaha En veel plezier bij de gyn. :D Hahaha lees nu je stukje over het scheren... Het wordt inderdaad een stuk lastiger om goed bij te houden, ik zie ook niet meer waar ik scheer dus laat manlief altijd even checken of het er weer netjes uit ziet. Maakt volgens mij totaal niet uit voor de bevalling, ik weet wel dat ik het bij Esmee ook wel belangrijk vond dat de beneden boel er netjes bij lag voor de bevalling haha waar je je al niet druk om kunt maken... ;)

Zo meiden weer bijgelezen, stelletje kletskouzen :D
    Kamertje begint al lekker op te schieten, heerlijk toch als je man schilder is... Alle wandjes zijn geschildert en plafond ook weer lekker wit. Hij is nu commode en bedje in elkaar aan het zetten... Oh kan niet wachten om lekker in te gaan richten ! Oh en we zijn helemaal uit de naam !!! Hahaha gewoon mijn eerste keus ! En geboortekaartje hebben we ook al, moet even offerte opvragen... kan ik wel even achter aan. Oh en nog bloed prikken deze week en de gyn bellen alvast voor een afspraak voor over 8 weken (met 36 weken moet ik naar de gyn vanwege mijn ks) hmm best genoeg te doen... Fijne middag meiden en tot later !

13. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ha meiden,

Ik was van plan om weer mee te gaan lezen en reageren, maar ben zo druk geweest laatste dagen :D
    Zaterdag druk geweest met de vakantiespullen opruimen, vorige week hoorden we dat we vanochtend (EINDELIJK) weer eens een bezichtiging hadden, dus maandag en gisterochtend megadruk geweest met schoonmaken en de boel opruimen.
    Daarnaast was Jarno gisteren jarig (3 jaar alweer ;)), dus de hele middag en avond visite gehad, waaronder dus 15 kids :) Kun je nagaan dat de boel er weer nogal uitgeleefd uitzag!! Vanochtend dus weer vroeg aan de gang gegaan om weer overal te zuigen en dweilen en toen vonden we het welletjes!
    Daarna zijn we op kinderwagenjacht gegaan, vind het nog lastig hoor! We willen het liefst een tweedehands wagen, maar die zijn er niet zo veel te krijgen tegen een zacht prijsje ;)
    Hoop mn leven weer te beteren en alles een beetje bij te houden ;)

14. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Scheren: hier niet van toepassing:D heb 8 laserbehandelingen ondergaan..
    Voelde me daarvoor echt een aap hahah
    Nu dus van navel tot tenen misschien maar 3 haren te vinden?! :D
    pijnlijk, maar t was t waard!

Lolly; mooi hoe je de lijst hebt aangepast.. Zou er alleen nog ff juli van maken ipv augustus;)

Hier weer volop in verbouwing dus drukkig.. Lees wel mee;)

15. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    #4275 CaatjeM, 10 aug 2011
    Laatst bewerkt: 10 aug 2011
    Hihihi jaaaaaaaaaaaah we hebben Cristian's gezichtje gezien!!! Eindelijk! Foto's zijn een beetje wazig, maar vond dit toch de beste.

Alles was super goed. Mijn gewicht, zijn gewicht (1,3 kilo), gezichtje (ogen, neus, mond), zijn bewegingen, hartje, andere organen, armpjes, handjes, benen en voetjes. Alles tiptop! :D

Hij ligt ook nog steeds perfect voor de bevalling. Mooi al met het hoofdje naar beneden. :)

Was weer zoooooo mooi om 'm te zien! Wat is dat toch bijzonder hè?! :D Oh ja, zie HIER voor ook nog een foto van zijn beentje met voetje. :)

@scheren van de schaamstreek: Ik maak me daar niet druk over hoor, vroeg het me gewoon af. Leuk om te lezen dat zoveel dames meer de schaamstreek scheren. :) Ik heb dat dus ook wel ja, dat ik het wel prettig vind, dat het er t.z.t. allemaal netjes uitziet :) (@Mariel).

Ik doe het graag nog zelf en dat gaat ook nog prima, maar ik moet wel bekennen dat ik het super erotisch vind als mijn lief het doet! :) Bovendien heb ik het idee dat mannen daar eigenlijk toch meer vaardigheid in hebben, daar zij dat zowat dagelijks doen. ;) :D Voor ons is het erg leuk voorspel als mijn lief me scheert. :D

@Anz: Handig zeg! Een laserbehandeling kan bij mij helaas niet, want ik ben blond en dat heeft dus totaal geen effect. Erg jammer, want het lijkt me geweldig om al dat haar voorgoed te laten verwijderen!

Nou, heb straks om 18h een afspraak voor m'n nageltjes. Denk dat ik er weer iets leuks zonnigs/zomers op ga laten zetten! :D Vanavond waarschijnlijk een hapje eten met de zus van mijn lief en haar vriend. Cadeautjes uit Nederland geven! :D Altijd leuk!

Liefs,
    Caroline

16. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Anz: succes met de drukte!
    Caroline: geweldig dat jullie eindelijk Cristian's gezichtje hebben gezien, bijzonder!!

17. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Caatje: moou dat alles goed was! En jullie hebben de kleine vent gezien :D

18. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    caatje mooie echo !!!

scheren ... ja met ladyshave gaat het prima .. geen iedee hoe het erna uit ziet

hier ...

zo blij als ik gister was zo sjaggie ben ik nu
    we zijn bij de gyn geweest en ik moet dus toch naar de internist ... mijn vrees is dus uitgekomen .. ik janken daar ...
    begon ze over te veel vruchtwater .. gister was het ok nu dus niet .. mocht wel datum gaan prikken voor de ks .. na 2 uur wachten nog geen datum .. afspraak bellen ze nog wel voor .. zucht .. ook internist was niet gelukt ze bellen nog wel ...
    nou ik voel me gewoon ff heel erg KUT
    en moe en leeg en bleeeeeeeeeeeeh ik ben er klaar mee .. zwanger zijn is niks voor mijn lijf
    jaaaaaaaaaaaaa ik krijg er wat moois voor terug maar dat wil ik vandaag nou net ff niet horen vandaag is het gewoon KUT

sorry maar moet het gewoon kwijt
    bah en nu ga ik eerst ff huilen heb geprobeerd me in te houden maar ben er klaar mee

19. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Oooh emma, dikke knuffel!!
    Snap dat je er ff doorheen zit:(
    En ja je krijgt er wat moois voor terug maar dat betekend niet dat je alle tegenslagen maar voor lief hoeft te nemen!
    Is ook allemaal niet niks wat je allemaal door moet maken met artsen en kwalen..
    Lekker ff een flink potje janken! hoop dat t oplucht ;)

Deel Deze Pagina