Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@Tina: ja, mijn chef had voor de vakantie wel gekeken of ik nog genoeg uren zou hebben (nou, op mijn loonstrookje staat van wel, hij heeft het er ook al over gehad met degene van de administratie. Die zijn vervolgens beide 3 weken op vakantie geweest, en nu dus terug. En nou weet hij nog niet of het KAN! Terwijl we dit al in januari aan moesten geven, vriendje is inmiddels pisst natuurlijk.
    Maar vandaag was natuurlijk mijn chef vrij, en ook degene van de administratie… dus weet nog niks.
    Hopelijk morgen wel! En heel misschien ben ik vrijdag vrij omdat ik 32 uur werk deze week ipv 24, scheelt weer iets.

@misja: fijn dat het je erg meeviel bij de tandarts, maar minder leuk dat je nog weer terug moet komen!

@mariel: veel plezier vandaag!

@gejanne: wauw, wat een fijn gevoel, zo vlak ervoor om nog maar 2 ipv 4 weken te werken!
    Geniet ervan!

@emma: jeetje, 6 pogingen voor een paspoort…
    Nou, idd, liever geen student als je nog extra zorg wil hebben ivm met je bevalling, bekken en vorige bevalling.

@altijdvrolijk: wat voor prik kreeg je dan bij de vk?

@caatje: en? Heb je toevalling al bericht terug van dat bedrijf?
    Enne, spanje is toch ook gewoon buitenland?? Haha

2. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Gejanne: Goed gedaan meis ! Heerlijk nog maar 2 weken werken.
    Misja: Fijn dat zo lekker geslapen hebt en dat het goed gaat met je smoeltje :)
    Emma: Veel plezier vanavond, gezellig !
    Altijdvrolijk: Irritant is dat als mensen te laat komen... Hoop dat ze snel komt.
    Karine: Welkom terug !

Ga mijn meisje uit bed halen, vriendinnetje komt zo. Koffie staat klaar, donuts en gevulde koeken staan ook klaar hihihi :D

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    caatje: ja oke, zelf LATEN maken, die bedoelde ik ook ;)
    IKEA is ook mijn favoriete woonwinkel!!!
    ZP= zwangerschapspagina ;)

gejanne: verstandige keuze meis! Lekker nog maar 2 weekjes werken :D

misja: zal vast wel goedkomen met de beeb :D

emma: ja stom soms, die losse uurtjes, maar zo is het nou eenmaal met mijn werk :( mn vader werkt niet in de zorg en heeft geen idee wat ik eigenlijk doe en die zeurt altijd dat gebroken diensten niet mogen. Maar ik plan zelf mn afspraken met de mensen bij wie ik langskom, dus ja...
    maar die man waar ik vanavond heen moet zit in de ziektewet, dus volgende week ga ik lekker overdag langs, daaag, pfff

altijdvrolijk: rustig aan doen hoor! Hoe was het met de kraamzorg?

karine: welkom terug! Alles goed?

all: proefdruk van het kaartje over de mail gehad, echt super geworden! Alleen mist er nog een woordje van een versje en weet ik niet of we de kleur zo willen, maar verder is het echt helemaal leuk :D
    Even met vriendje overleggen en dan reageren.
    En van de buren waar we altijd 'ruzie' mee hebben kreeg ik spontaan wat babyspulletjes (ze zijn net uit de luiers). Ik was helemaal verbaasd, normaal zijn ze altijd heel horkerig, maar nu zijn ze sinds een paar dagen echt poeslief. Heel vaag. Wij denken dat we er gewoon nu pas 'bij horen', nu we ook een kind krijgen, als laatste van de hele straat. zoiets. t zijn wel van die vage lui. Maar heb nu wel een voedingskussen gratis en voor niks!! :D:D:D En we krijgen nog een wippertje van ze :D

net de schrik van mn leven in de auto, heb er nog buikpijn van. Een vrachtwagen wilde gaan inhalen, maar ik reed al op die baan en het is daar 2-baans, dus kon niet opzij. Hij stopte net op tijd met opschuiven, maar ik had de schrik er al in zitten. gadver zeg! En ik heb echt een huge auto, dus hij zat gewoon niet op te letten, weet ik zeker.
    pff, dan denk ik meteen, wat als er wat was gebeurd? bah :(

4. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ze is gewest hoo. Slecht 1 1/5 uur te laat. Dus ik heb dat ook even laten weten dat ik daar niet van gediend ben.
    Maar het viel me verder alles mee. Bed hoeft gelukkig niet verhoogd te worden, die 5 cm nemen ze voor lief.

@ Sjoon: dat was de prik voor eventuele antistoffen. Ik heb als bloedgroep een negatieve resusfator en mijn boefje een positieve. Dus moet ik daar een prik voor. En na de bevalling nog een...

@ Sahi: dat is inderdaad schrikken zeg... Lijkt wel of ze het soms niet willen zien.
    Maar rustig aan doen, tja, zou wel willen... Maar op het werk gaat het niet. Ze zitten me soms al pissig aan te kijken als ze ff iets moeten overnemen omdat ik moet plassen. En thuis, ach, dat doe ik wel een beetje zelf. Maar wil als ik over 3,5 week met verlof gaan ook lekker ontspannen en niet meer te hoeven klussen.

5. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Sahi: Jeetje wat zou je geschrokken zijn, die achterlijke vrachtwagens ook altijd ! En wat leuk dat je van de buren babyspulletjes hebt gekregen zeg. Altijd leuk om dingen te krijgen.
    Altijdvrolijk: Vervelend zeg 1,5 uur te laat... zit je dan te wachten met je goeie gedrag. Wel fijn dat alles verder mee viel !

Zo vriendinnetje is weer weg, was gezellig en super schattig vestje van Noppies gekregen. En zo'n lekker meisje hebben hun ook, haha alleen Esmee vond het maar niets in het begin dat er een ander kindje aan haar speelgoed zat. Maar goed daar moet ze maar aan wennen :D Volgens mij krijgen we ook storm want Esmee is sinds ze wakker is vanmiddag niet te genieten... niets in goed, alles is stom enz enz nou deze mama heeft haar dus even heel onverantwoordelijk voor de tv gezet... Ben echt te moe om hele drama's aan te gaan vandaag hihihi. Morgen gaan we weer opvoeden ;):D

Ga ook even lekker op de bank hangen, dag meiden !

6. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @lieke gefeliciteerd nog met je dochter :)! Ik was zo geschrokken dat mijn moeder niet echt durfde te reageren, later heeft ze nog wel gezegd dat ze het een hele lieve mooie naam vind.

@mariel hoe is het met je bibs ?

@sjoon he bah die onduidelijkheid omtrent je vakantie, al wat meer duidelijk nu?

@caatje, ik hoop dat je de box naar Spanje kunt laten verzenden. Wat vreemd dat ze dat daar niet kennen zeg.

@sahi heerlijk dat de kleine meid wat rustiger is in de buik, hier geen gevoel van zakken, ik heb het ook echt met mijn ribben te doen. Wow dat is wel schrikken met die vrachtauto gelukkig is alles goed gekomen.

@goldduke, wat een mooie jurk, en van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. Je hebt prachtig weer gehad :).

@misja gelukkig weer pijnvrij, en het is nu nog maar tot zondag aftellen voor je verlof :). Hoe was de apk vandaag?

@gejanne lekker hoor eerder met verlof dan verwacht, kan je ook aftellen, mijn verlof begint officieel maandag, dan ga ik uit de ziektewet. Morgen even langs op het werk om echt af te sluiten voor goed! En dan nooit meer daar terugkomen raar hoor haha..

@emma hoe doe je daar nu 6 pogingen over met je paspoort? Goed hoe Tim het heeft gedaan bij de tandarts, ook kleine mannetjes worden groot he :). Dus jij geen leerling hier vroegen ze het ook maar ik heb gezegd maakt me niet uit, maar als het me niet bevalt trek ik wel aan de bel, hoe vervelend dat ook is. Veel plezier vanavond met uit eten.

@altijd vrolijk, welke kraamzorg heb jij ? Schandalig dat ze zo te laat komen, wat zeiden ze toen je liet weten dat je daar niet van gediend was ? Hier waren ze echt precies op tijd. En ik lees dus nu ook van je werk dat ze al pissig kijken als je gaat plassen, jeminee zeg dat is toch ook niet normaal, fatsoen van de mensen tegenwoordig is ver te zoeken.

@karine welkom terug van vakantie, je hebt ook lekker weer gehad, nog leuke dingen gedaan ?

@all hier is de kraamzorg geweest, stelt ook helemaal niets voor en ik schrok van het aantal uren wat ik krijg, ivm pakket kom ik uit op 60 uur kraamzorg.

Ook telefonisch spreekuur gehad met gyn en mijn ijzer staat op 6.9 dus ook maar aan de floradix om deze wat op te krikken.

Morgen afscheid nemen op het werk, en ik neem helemaal niets lekkers mee haha... Het bedrijf sluit toch en ik trek het gewoon niet om iets te verzinnen of te doen. Mocht iemand makkelijke tips hebben hoor ik ze graag maar mijn gevoel zegt dat ze ook niets voor mij hebben, en dat terwijl ik altijd moest lappen voor elk feestje, verjaardag, verlof en/of geboorte. Of ben ik asociaal als ik niets doe ?

7. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @verlof yes vandaag m'n voorlopig laatste werkdag gehad. Ik mag als ik tijd beval 29 december weer aan de bak. En met een beetje pech werk ik dus met oud en nieuw. Maar goed zo ver is het nog niet eerst maar gaan genieten van m'n verlof.

@emma nog 1 dagje werken veel plezier morgen.

@lieke van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Hopelijk bevalt je schoonzus vandaag niet. Het kan ondanks strippen toch nog wel op zich laten wachten hoor. Ik duim voor je.

8. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb kraamzorg DAT, helaas is het niet mogelijk om te switchen naar een andere! Heb wel al een hele boze mail gestuurd naar het hoofdkantoor. Ben benieuwd! En mensen zijn zo aso. Ik doe alles op me werk nog, alleen 1 ding niet ivm straling. Maar als ik de telefoon op moet nemen, wil ik die niet meenemen als ik ga plassen. Leuk voor de mensen die bellen, hahaha! Maar sommige vertikken het om het over te nemen. Sommige vergeten even dat ik zwanger ben!!!! Ben niet de beroerdste, maar een beetje rekening houden zou fijn zijn.
    Zo, dat is eruit :)

Maar is niet raar hoor, dat je niets meeneemt! Lekker niets van aantrekken. Maar mocht je dat nou toch niet fijn vinden, doe je een pak koeken in je tas, die evt neer kan zetten als ze toch iets hebben.
    Lijkt me wel heel vreemd om gedag te zeggen voor altijd.

9. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Druk druk druk: net op kraamvisite geweest. Nee niet bij schoonzus. Daar is het, gelukkig nog rustig! Morgen weer drukke werkdag en daarna massage. Kom vrijdag weer uitgebreid bijlezen.

10. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Jee altijdvrolijk, van je collega's moet je het maar weer hebben.
    En dan zit je op de toilet en ineens plop haha, mocht je iemand aan de lijn hebben..
    Het is van de zotten.

En ja het is inderdaad erg vreemd om daar niet meer terug te komen al bedenk ik me net dat ik vast nog wel moet komen ivm reorganisatie dingetjes maar dat zal dan in Den Haag zijn, lekker handig met een baby straks, in mijn verlof zullen ze me in ieder geval niet zien, en na mijn verlof is dat pand waar ik werk er niet meer.

@lolly, dikke juich voor jou, je bent de eerste die officieel met verlof gaat :D!

11. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Zo, vandaag weer apk gehad bij de vk! Alles was goed, baby groeit netjes door. Bloeddruk 110/60 Dus ook erg netjes. Al is dat voor mijn doen wel vrij hoog. Verder niet veel gedaan!
    Overviel me vanmiddag ineens een vermoeidheid. Dus ff uurtje op de bank gelegen. Me schoonma en schoonzus kwamen nog! Heb toch zo'n leuke luiertaart gehad. Met een houten treintje, speeltje voor in de box en slofjes er bij! En nog een knuffel voor in het ledikantje! Erg leuk! Vanacht het bed voor mezelf, manlief heeft nachtdienst. Nu nog ff de honden uitlaten en me bedje in! Heerlijk! Tot morgen!

12. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @worst ik kan me voorstellen dat dat erg vreemd is om niet meer op je werkplek terug te komen.

@misja wow wat een leuk kado. Heb je ook wel verdient hoor.

Vandaag maar weer eens een buik foto maken. Kom het vanmiddag wel even showen.

13. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen meiden,
    Ben ik de eerste vandaag ? Dat gebeurt niet vaak :D

Worst: Succes op je laatste dagje vandaag !!!
    Lolly: Geniet lekker van je verlof ! Haha en nog niet denken aan oud & nieuw joh, duurt nog heeeeeel lang.
    Lieke: Hoe is het met je schoonzus ? Ah lees net dat ze nog niet bevallen is.
    Altijdvrolijk: Irritant hoor dat mensen niet even rekening houden met het feit dat je zwanger bent, haha gooi het er maar uit hoor :)
    Misja: Leuk hé zo’n luiertaart ! Lekker geslapen in je eentje ?

Volgens mij ben ik echt de laatste die hier met verlof gaat :( Doe ik ook wel beetje zelf.... maar goed nog maar eens goed over nadenken of ik ook niet 1 of 2 weekjes eerder met verlof ga... even aankijken nog hoe het met mijn bibs ;) en bekken/heupen gaat... Zit vanaf vandaag 1,5 week helemaal alleen op ons kamertje dus heb lekker 538 hard aanstaan :D En ga vanmiddag ook eerder weg denk ik, heb nog 12 overuren staan dus kan makkelijk. Wil even langs de Hema voor een nieuwe hoes voor om mijn voedingskussen, en ik wil een nieuw aankleedkussen met hoesjes.... En even kijken of ze leuke gordijnen hebben bij de Hema... Nou fijne dag meiden !

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    worst: bij mijn zijn mijn bekken en kruis dus de klos en niet mijn ribben. maar vind het niet zo erg, maagzuur is nog steeds redelijk te houden daardoor.
    je moet helemaal zelf weten of je wel of niet wat doet als afscheid op het werk. Het moet wel goed voelen en 'omdat het moet'. Dus als jij er geen zin in hebt, doe je het toch niet?

lolly: Ja verlof!! Lekker van genieten!!
    29 december al weer aan de bak? Dat klinkt snel! Ik ga begin februari weer beginnen, maar pas na de bevalling wordt dat definitief besloten.
    o ja, buikfoto's, hihi

altijdvrolijk: stomme kraamzorg en stomme collega's, arme jij! Dikke knuffel hoor!

lieke: ah gelukkig is de baby niet op de verjaardag van je meisje geboren. Maar je zus zal het vast zat zijn...

misja: heerlijk die kado's en goed dat alles goed was!

mariel: mijn laatste dag is 22 september, ben pas de 27e uitgerekend, jij zelfs de 29e. Dus wel logisch dat je zo laat bent dan. Zijn we ook weer laat aan de bak ;)
    Ik ga met 35 weken, om nog wat vakantie dagen op te maken (36 weken met verlof, dus 1 week vakantie ervoor).
    ow ik lees allemaal klusjes die ik lekker in mijn verlof ga oppakken (denk ik, als de nesteldrang niet overheerst, hihi).

all: vertelde gisteren thuis aan vriendje over de vrachtwagen, hij was pissig!! Alle vrachtwagen chauffeurs zijn nu meteen sukkels ;) (een vriend van ons is ook chauffeur ;) )
    lekker geslapen, maar voor 9 uur wakker worden is gewoon echt niet mijn ding. Morgen om 7.30 al echo (is beter ivm uren vriendje...)

15. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Zooo, goedemogge dames,

Ja raar hè, Worst...dan ineens is die baan weg. En omdat je al thuis was gaat dat natuurlijk zo heel geleidelijk. Als je geen zin hebt om te tractoren of zo, gewoon niet doen hoor. Als ik zoiets wel doe dan koop ik meestal van die kleine negerzoentjes en dan heb ik voor iedereen een zoen als afscheid :p.

Zwanger en geen rekening houden...ja dat lijkt wel iets van NL om net te doen alsof zwanger zijn niets voorstelt. Ik bedoel ze hoeven ook niet te doen of je een breekbaar poppetje bent maar een beetje begrip en meedenken...

Hey Mariel, hoe is het met je stuitje en omgeving ;). Was je al bij de fysio geweest? Vervelend is het wel, ik had vorige zwangerschap ook erg. Als compensatie ging ik toen alles opvangen met mijn spieren en die heb ik toen goed overbelast. Niet zo fijn...

Misja, altijd fijn een extra cadeautje toch? zeker als je zo moe bent.

Caatje, dat is heel veel werk voor een box (en geld?). Weet je zeker dat dat wil? Zoveel hebben wij de box nl niet gebruikt. Vooral als strafplek nu... Aan de andere kant als je misschien wel meer kinderen wil dan heb je er natuurlijk wel langer iets aan...

En wat had ik nog meer gelezen...ja echt....ik kijk er naar uit dat mijn hersenen weer terugkomen....zo'n 9 maanden na de bevalling ergens :p.

Oja ik zal even foto's plaatsen van Mara haar nieuwe kamertje. Ze heeft er nu twee nachten geslapen en dat ging meteen al goed. Nu aan de babykamer verder :D.

16. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Oss
    ...

17. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Oss
    Oja en ik was ook nog bij de vk gisteren en alles was helemaal goed. Jippie!! Bloeddruk 115/70, echt mooi laag voor mijn doen, suiker en HB goed. Ze zei wel dat mijn baarmoeder echt al hoog zat...nou dat merk ik ook zeg. Tinus was al een beetje ingedaald maar kan ook rustig nog naar boven zwemmen zei ze. Dadelijk hebben we groeiecho. Ik heb er zin in. Even weer spieken!

18. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Oss
    Sahi, echt een eng verhaal van die vrachtwagen. Dat vind ik ook zo eng zulke dingen!

19. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi Hoi

Heerlijk geslapen vanacht. En dat terwijl ik helemaal alleen lag! ook wel eens lekker! Nu heerlijk met een bakkie koffie op de bank. Dacht dat ze vandaag een mooie zomerse dag opgaven, maar het is hier somber en grijs!

@lolly: Ja was echt een verassing!! Leuk hoor cadeautjes! Jij bent al heerlijk met verlof. Ik vanaf zaterdag, nog twee diensten!!!
    @Mariel: Heerlijk het rijk alleen in je kamertje! Lekker meezingen. haha. En vanmiddag babyshoppen. Leuk he. Ik heb de gordijnen van de babykamer ook van de Hema. En als je niet kan slagen voor je hoezen van het aankleedkussen, kan ze voor je maken hoor! Heb die van mezelf ook allemaal zelf gemaakt.
    @Sahi: Pfff... dat is een vroege echo! Maar het is altijd leuk om naar je kleintje te kijken! Geniet ervan!
    @Princi: Wat een mooi kamertje voor Mara! Geweldig, echte meidenkamer. Leuk hoor, nu de babykamer nog!

Gek idee, dat sommige van ons nog zo lang moeten werken. Maar goed, ik ben ook 4 oktober al uitgerekend. Als deze maand afgelopen is het gewoon nog maar een maandje!! Tijd is eigenlijk best wel omgevlogen. Dus nog even genieten van de schopjes en trapjes!!

20. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Sahi: Weet ik ook wel hahaha maar het klinkt nog zover weg bij ons… maar ik ga misschien ook weekje vrij nemen voor mijn verlof. Vind ik wel een goeie ! Succes bij de echo.
    Princi: Wauw mooie kamer joh van Mara ! Echt super ! (had ik hem alleen al gezien of was dat op facebook ??? haha echt dement aan het worden) Stuitje etc gaan tot nu toe redelijk vandaag, lief dat je er naar vraagt. Wacht nog even met de fysio bellen… kijk het nog even aan… En het is zeker vervelend omdat ik me nu niet alleen dik maar ook een oud wijffie voel hahaha :D. Fijn dat alles weer goed was bij de vk en succes bij de echo.
    Misja: Is zeker een gek idee dat er al een paar lekker verlof hebben. Bij Esmee was ik 2 april uitgerekend dus was ik ook steeds een van de eerste bij de april mama’s en nu ben ik een van de laatste haha moet daar toch nog steeds beetje aan wennen. Lekker genieten dus nog van de schopjes etc. Lief dat je aanbied hoes te maken ! Zal eens even kijken wat ze hebben bij de hema en anders laat ik het je zeker weten.

En weer aan het werk, bah heb geen zin vandaag !

Deel Deze Pagina