Voor de eerste keer van de ipad reageren, kijken of dit een beetje werkt! @Sahi soesjes zelf dippen in witte chocoladesaus jummie jummie, je kan ook kleurstof toevoegen aan de chocolade. Cupcake's zijn natuurlijk ook erg lekker @Tina maar dan heb je toch eerst gewoon vakantie beginnend aan je verlof, ik zit ook al vanaf week 23 thuis in de ziektewet, maar verlof is toch pas 6 of 4 weken van te voren? En wat ga je weer lekker eten vanavond krijg gewoon trek van al die berichten.
Wat heerlijk dames, lekker verlof. Kan niet wachten!!! Worst: maar goed dan dat je geen traktatie hebt gedaan op je werk. Daar ben je lekker vanaf! Genieten nu! Tina23: inderdaad groot kind, lekker mollig vooral Benen (bot) en hoofdje ligt ook al wel voor (zo'n 3 weken). Dus ik ga er echt vanuit dat het een inleiding wordt met 28 weken. Ik denk dat ik dat zelfs wel zou willen tegen die tijd. Al is het maar om meer complicaties of keizersnede te voorkomen. We zullen zien!
Sahi: Nog even volhouden meis, bijna weekend. Worst: Is goed gegaan hoor via de ipad, je komt luid en duidelijk over Tina: Fijn dat alles weer goed was bij de vk ! Ik moet morgen nog even bloedprikken, was ik alweer vergeten Heb lekker een nieuwe hoes gekocht voor om het voedingskussen, meteen in de was gegooit dus kan ik vanavond lekker mee slapen ! Heerlijk ! En ook een nieuw aankleedkussen gekocht, en een nieuwe hoes voor om de kruik. Het onweert hier lekker zeg, ben benieuwd hoe Esmee gaat reageren.... Is de eerste keer dat ze het bewust meemaakt.... Tot nu toe is ze niet echt onder de indruk
tina: er is altijd baas boven baas he? worst: thnx voor het idee. Ik ga alle ideeen verzamelen en kies er dan 1 uit. fleurop: is dat niet erg, zo'n grote beeb? mariel: ik heb het overleefd hoor! Weekend!! Alleen morgen om 730 dus al naar het ziekenhuis zo even boven het bureau afbreken (jeee). Vriendje is enigszins gedwongen (ik kan het niet zelf). Ik zei dat als hij het niet gaat doen, dat ik dan morgen in mn eentje aan de slag ga (nesteldrang) en dat is natuurlijk slecht voor me hahaha! nou hij gaat aan de slag, dus ik ga maar even assisteren. onweer valt nog wel mee hier, we zien het wel....
Hoi Hoi, @Worst: Ja ik ben nog steeds vollop aan de knutsel hoor! Heb zelfs een opdracht voor mariel binnen! @Tina: Het is echt niet moeilijk hoor, soms moet je gewoon aan iets beginnen, soms maak je fouten, maar die zijn er om opgelost te worden. Dus ja.... Ik heb alles mezelf aangeleerd! @Mariel: Heerlijk geshopt dus! Lekker als dat ook weer binnen is. En vanavond je kussen gebruiken. Ik ga voor mezelf nog een hoes maken voor een voedingskussen. Krijg het kussen zelf alleen nog van mijn schoonzus, dus eerder heb ik geen maten en kan ik dus ook niet aan de slag. @Sahi: Zit die vent van je maar achter zijn broek aan hoor! Moet ik hier ook wel eens!! Haha. Nee komt vast goed met jullie!! Fijne avond allemaal!
Sahi: het is niet meteen erg, zo'n grote baby. Alleen op een gegeven moment kan ie wat ruimte tekort krijgen en het daardoor wat moeilijker. Ook kan ik zelf sneller klachten krijgen. Ze houden mij en de baby allemaal dus extra in de gaten. Als het zo door gaat, kan ik met 40 weken zo een 10ponder krijgen. Het is dus goed mogelijk dat ik met 38 weken al ingeleid wordt. Ook kan voldragen tot 40 weken meer kans geven op keizersnede, omdat het hoofdje te groot kan zijn voor natuurlijk bevalling. Iedere week verder is een week waarin duidelijker gaat worden wat er straks gaat gebeuren. De baby is verder gezond zover ze zien, mijn bloeddruk en suikers zijn ook allemaal prima in orde.. dus in die zin gaat het nog prima Maar hoe dan ook.. het maakt het wel wat spannender merk ik , de vraag 'hoe zal het straks gaan' houdt me soms wel wakker.
@worst: ja dat klopt hoor, officieel begint mijn verlof op 28 augustus, maar praktisch gezien ben ik gewoon lekker doorbetaald bij huis @misja: ik gun mezelf het geduld ook niet om te fröbelen, ik koop het dan liever kant en klaar. Maar ik kan er echt jaloers op worden als ik zie hoe creatief andere mensen zijn. Dus nogmaals mijn complimenten
@fleurop goed dat je in de gaten gehouden word, wel spannend allemaal hoor. @tina ja inderdaad lekker betaald thuis zitten, haha, hier hetzelfde al begin ik nu wel te denken dat ons meisje maar snel komt, des te langer ik kan genieten. Ik zit gewoon te wachten haha maar het zijn nog maximaal 6 weken, en dan erbij te bedenken dat ik dus ook tot maart/april 2012 uitbetaald krijg en niet hoef te werken ivm reorganisatie.
Mariel, ja hier ook een oud wijf...haha! Misja, leuk leuk leuk dat naaien van jou! Worst...tssssss....ik kom bijna niet uit mijn woorden, zo stom vind ik het van je collega's! Fleurop, goed dat goed in de gaten gehouden wordt . je klinkt er nuchter onder, fijn!! En ja, spannend is het altijd..... En bedankt voor alle complimenten over het kamertje. Mara is echt probleemloos over gegaan. Echt ongelofelijk dat kind. ze slaapt gewoon graag. Nouja je hoort mij niet klagen . Vandaag groeiecho gehad. Nou dat ging echt nergens over. Tinus ligt vooralsnog in een stuit...dat dacht ik al lang...maar daardoor kon ze de benen niet opmeten en het hoofdje lag scheef dus dat was ook geen betrouwbare meting. Op grond van het buikje van Tinus kon ze aangeven dat ik 1 tot 1,5 week voorloop. dat vond ze totaal niet verontrustend. Aangezien ik met 36 weken naar de gyn ga, heb ik het idee dat de vk het een beetje aan het loslaten is. Maar goed, we hebben nog een keer haptonomie en met die methode kunnen ze een baby vaak pijnloos draaien. Ns kijken of dat bij ons ook wil lukken. Er was in elk geval nog genoeg ruimte voor de baby om te draaien. En...ik heb een paar nieuwe striemen zeg. Ik ben al een soort afrikaans landschap maar ik dacht dat het wel genoeg was nu...nee hoor...moet er weer zonodig bijkomen....pfff
ik zag een heel mooi kamertje en een schitterende buik voorbij komen! Echt super dames... Verlof: ik zou nu met verlof kunnen maar werk nog door zo lang het kan. Wauw fleurop dat komt snel dichterbij. Princi: de baby hoeft nu nog niet goed te lgigen, toch. Gyn zei tegen mij: daar hebben we het bij 36 weken pas over. Die van mij lag vorige week ook in stuit, nu weer goed, maar voor hetzelfde geld morgen weer in stuit.
Lieke, nee dat is zo, daar gaan zo bij 36 weken pas echt iets van vinden. Ik hoop ook dat Tinus nog gewoon gaat draaien. Ik weet alleen wel dat zoals Tinus nu ligt, ligt hij al heel lang. Met zijn voetjes in mijn liezen.... De vk kon zien niet vinden met het apparaat maar ik wel voelen .
@misja: wat een leuk kado heb je gekregen! En als die vermoeidheid komt, gewoon lekker ff een uurtje (of langer) gaan liggen. En wat een leuk boxkleed had je maakt! Ik ben ondertussen stiekem aan het bedenken of ik iets kan verzinnen van een boxkleed!! Als dat zo is, dan pb ik je daarover! @mariel: en, nog geslaagd bij de hema? @princi: leuk kamertje voor mara! @lolly: wauw meid! Mooie buik!! @fleurop. Jemig, een 10 ponder kan het worden zeggen ze? Pfff, ik vond een goeie 8 al genoeg bij Chiel! Hopelijk leiden ze je dan idd in bij een 38 weken. Spannend! Want dan komt het toch weer een sukje dichterbij he! @princi: oja, ik snap je landschap! Haha, als er hier een buikfoto wordt gemaakt met de spiegelreflex, dan zie je al die oude striae van Chiel nog, ik vind het net een wereldbol lijken! hier gisteren een superlief jurkje van "feetje" gekregen en een knalgroene lieve kikkerknuffel als bedankje voor het maken van de taart voor mijn neefjes verjaardag! zo schattig!
Goeiemorgen dames, Vandaag ga ik lekker in de tuin zitten, misschien nog wat onkruid weghalen. Ook is het pakketjesdag, ik verwacht een printer en een doos van babydump met allemaal leuke spullentjes. Gr Worst.
Goede morgen, Zo, er is een hoop gekletst gisteren zeg. Ik heb wel alles gelezen, maar het is te veel om op iedereen te reageren. Moet even tussendoor op me werk. Had wel een mail gehad van de kwaamzorg, de eerste kraamdag (5uurtjes) worden niet doorberekend als verontschuldiging... Zometeen heerlijk vergaderen, gaat over roosters. Dat wordt oorlog! Ben ook echt aan het aftellen, moet met vandaag nog 17 diensten draaien tot mijn verlof
misja: ja hij doet enorm zn best en hij heeft het al zo druk, dan voel ik me soms schuldig, hihi... fleurop: nou spannend dan hoor. Maar gelukkig dat het verder niet erg is, zegt niks over de gezondheid van je kindje. princi: pff wat een gedoe zeg. maar zo'n draaipoging; ik wil je niet bang maken, maar ik hoor daar enge verhalen over. Maar laat je maar gewoon goed voorlichten, ik ben ook geen expert. Ik hoor de verhalen 'via via', dus minder betrouwbaar lijkt me sjoon: haha, mijn vriend noemt het bij mijn tijgerprint. Ben dr niet heel blij mee, maar het is voor een goed doel... Hij zegt er ook steeds bij dat ik iets heel moois aan het uitbroeden ben, haha worst: o leuk, spulletjes van de babydump altijd vrolijk: lekker aftellen en je vooral niet druk maken om die stomme roosters!! all: vanmorgen de groeiecho gehad, ze ligt met t koppie beneden, dat dacht ik al, zo ligt ze al 6 weken. Heb ook niet het idee dat ze is gedraaid sinds toen. Ze is wat aan de kleine kant, maar nog prima binnen alle lijntjes. Ik ben zelf ook niet groot, buiten de buik kan ze beter groeien straks, dus helemaal prima. Het niertje was helemaal goedgekeurd (die vergrote nier van de 20-weken echo). Verder wat mooie plaatjes van het koppie gezien. Ik dacht wat te herkennen van mn broertje, maar ik laat alle opa's en oma's zelf even kijken, ben benieuwd wat ze zeggen. zo even de was opvouwen en een nieuwe ophangen, ik was gewoon te vroeg terug van het ziekenhuis om al boodschappen te doen... Vanavond komen mn vader en jongste broertje eten, dus een drukte van belang hier in huis (ze zijn nogal aanwezig, zal ik maar zeggen). en nog even plaatjes showen die we hadden gekregen.
Goedemorgen!!! Wat is er weer lekker veel gekletst! @ Misja: Mooi cadeau hoor!! En een superleuk boxkleed! @ Fleurop: Jeetje... Dat is nogal wat... 10 pond!!! Pffff... Hoop dat ze je dan dus inderdaad inleiden bij 38 weken @ Worst: Veel plezier in de tuin en met de pakketjes! @ Lolly: Mooie buik!! @ Princi: Superleuk kamertje voor Mara! @ hier: Vandaag lekker weinig doen met zoonlief, heerlijk!!
@sahi: mooie plaatjes hoor!! en wat een vroege echo! was dat voor de nierbekken?? (ik weet niet of ze dat de niertjes noemen. hadden we bij chiel ook. dit was met 32 weken ook weer mooi bij gegroeid. had dit verwijdt of zoiets noemden ze dat.
Princi: Balen van je striemen joh... helpt smeren een beetje ? Esmee heeft bij mij ook heel lang in een stuit gelegen, en er stond al een geplande ks en met 38 weken is ze gewoon stiekum gedraaid hahaha dus kan altijd nog inderdaad. Worst: Geniet er lekker van ! Altijdvrolijk: Dat is netjes zeg van het kraambureau. Succes met vergaderen ! Sahi: Fijn dat alles goed was met de groeiecho ! Mooie fotootjes hoor ! En succes met je drukke dagje ! Heb heerlijk geslapen met het voedingskussen, wat ligt dat toch lekker ! Ben alleen nog steeds heeeel erg moe, dus ga tussen de middag ook echt even lekker slapen. Vanmiddag komt nichtje van Remco spelen met Esmee dus dan heb ik een lekkere makkelijke middag (zijn nichtje is 12) Fijne dag meiden !
sjoon: de gewone groeiecho's zijn met 30 en 34 weken. 34 weken is alleen als er met 30 weken bijzonderheden zijn. en die nieren hebben ze nog wel gecheckt, omdat die met 20 weken iets verwijdt waren, maar die waren nu helemaal goed. Dus dit was bij mijn VK gewoon een standaard echo (is nieuw vanaf afgelopen januari) mariel: ik vind met de dekens tussen mn benen ook prima slapen (wij hebben allebei een eigen deken, dus dat gaat prima). thnx voor de complimenten over de plaatjes Gek he, dat je eigen kind altijd het mooist is? Ben helemaal in love! en nu echt was ophangen en boodschappen doen!!
Whoooooohooooo! Ik ben zo happy! Sjoon, die tip van jou van voordeelbox was echt GEWELDIG!!! Ze hebben heel voordelige boxen, verzenden naar Spanje én hebben ook nog eens hele voordelige transporttarieven! Echt super! Ga daar dus de Babybox Iris bestellen! Ben echt helemaal happy!!! Aan de andere kant ben ik niet zo happy, want sinds gisterenochtend heb ik behoorlijk last van m'n onderrug... Maar ja... Rustig aan doen dus maar, zéker vandaag, want morgen én overmorgen moet ik werken. Hoop dat ik dat vol ga houden... De ovenschotel was trouwens heerlijk gisteren! Heb deze gemaakt: Prei-Aardappelschotel. Was erg lekker en goed gelukt ook! @Misja: Wauw, wat een super leuk boxkleed!!! *blush* die zou ik ook wel willen... @Mariel: Leuke wikkeldeken! Zoiets heb ik ook, gekregen van mijn nichtje. @lolly: Wauw, wat een prachtige buik heb je! @Fleurop: Jeetje, spannend ja, kan me voorstellen dat je daar wel een beetje van wakker ligt. Probeer je er niet te druk over te maken meisje... @Sahi: Wauw, prachtige echo! Leuk dat je je broertje in ziet! Ik liet deze week mijn schoonmoeder babyfoto's van mezelf zien en die vond dat de kleine echt op mij leek van toen hahaha. Zelf zie ik dat (nog) niet zo. lol Nou, ik heb weer lang genoeg rechtop gezeten. Ga even platliggen nu. Rugpijn lijkt wel iets minder te zijn dan gisteren... Liefs, Caroline