Hallo Dames, Zo weer terug van vakantie En een tijd niet op het forum geweest.. Zo even bij lezen. Even snel een vraag voor ik de volgende was aan ga zetten.. Hebben jullie soms ook last van een kramperig/rommelend gevoel in je onderbuik. Heb het gevoel ook al gehad toen ze aan het indalen was (zei de verloskundige achteraf) maar het blijft een zeurderig gevoel, zijn dit dan voorweeen??. Vind het wel wat vroeg voor bijna 32 weken.. geen idee wat normaal is gezien het mijn eerste is, maar goed haha.... Tot snel weer, nu even wassen,,,ppfff wat een spullen zeg en dat van maar twee mensen
@sahi fijn dat het al iets beter gaat, hier ook hele slechte dagen en hele goede dagen. Nog even en dan hebben we een mooie baby'tje in ons armen .
@Eetje, ik moest ff denken, dacht eerst dat je in een verkeerd topic zat , maar ik zie dat je op 9 augustus bij ons hebt aangemeld! Fijne vakantie gehad? Het zeurderige gevoel komt me niet bekend voor, ik heb dus geen idee, voor mij is het ook de eerste zwangerschap die ik zover heb volbracht. Ow enne bijlezen vanaf 9 augustus zou ik niet doen hoor, dat is echt heel veel. Zou gewoon vanaf nu weer lekker meekletsen. Nu jij weer hier bent, vraag ik me af waar die andere nieuwe dames zijn er hadden zich toch wel een paar aangemeld afgelopen maand ? En ik mis : Female Bijzonder Lovingmom En dan zal ik vast nog wel iemand vergeten! Lizhoks ?? Nou weer genoeg kletst voor eventjes! DOei DOei
eetje: ik heb dat ook, dat zeurende, rommelende gevoel. Ik moest even urine brengen voor de zekerheid, maar heb geen blaasontsteking. Dus het zal het indalen zijn, zei de Vk en misschien wel 'oefenweeen'. Dat kan vanaf een week of 30, dus dat klopt best. Maar wel irritant, 10 weken met oefenweeen lopen... voorweeen schijnen weer wat anders te zijn?? Weet het ook niet allemaal hoor worst; die dames mis ik inderdaad ook, die komen af en toe eens aanwaaien, maar die hebben het vast druk
Ja zeker wel, zou Female al klaar zijn met haar werklijstje haha. Ik voel me haast schuldig dat ik bijna de hele dag op mijn luie kont zit . Zal straks wel wennen zijn met structuur als de baby komt!
@ worstenbrood en sahi, Het is ook mijn eerste dus ook geen idee. Ik vraag het de volgende keer wel weer bij de vk.. Mocht het erger worden dan bel ik eerder en laat jullie weten wat het is.. 10 weken idd met dit gevoel lopen is ook niks, maar ach joh. wie weet is straks wel weer over Vakantie was heerlijk.. Ondertussen ook verhuisd dus heerlijk opnieuw beginnen heeft zo z'n voordeel maar met die nesteldrang is het echt de meest WALGELIJKE klus op aarde... hahaha. Ik dacht letterlijk op een moment dat ik gek werd. Die hormonen ook altijd
Rommelig zeurderig gevoel onderbuik is bij mij tot nu toe 5 x blaasontsteking geweest... Dus even laten controleren... Ik liep er ook al weken mee. @gamers ... Lol Worst, hier ook 2 flatscreens, Macs naast elkaar met mediaspeler... En nu dus mijn PS3 die 't niet doen in onze 'mediacorner' ... Wij kijken alle films via de Mac/mediaspeler, ook geen dvd's in huis. Heb nu contact met iemand die hem kan maken .... Even overleg plegen met manlief. *gaat weer naar d'r buik staren*
haha eetje, leuke uitspraak: nesteldrang de meest walgelijke klus! vind m grappig! en wat worst zegt, ik zou niet proberen bij te lezen, maar gewoon nu weer mee kletsen! ik heb geen idee meer over dat rommelend gevoel bij de eerste... zo snel al weer vergeten! anders idd plasje wegbrengen wat sahi zegt, of even vk vragen!
@Eetje: Hier ook regelmatig een zeurderig gevoel in me buik! Dan is het zo gevoelig. Kan inderdaad blaasontsteking zijn. Bij mij bleek het niet zo te zijn, maar ook het indalen. Heel vervelend. Ik heb vaak vooral een heel gevoelige buik als ik s'morgens wakker word. Dat duurt zo'n 3 kwartier en daarna word het beter. Zo ik heb me eerste babywasje lekker buitengedroogd en ook al gestreken. leuk hoor. Leg alles even in het ledikantje en als ik alles schoon heb ga ik de kast en commode inrichten! Ik ga zo lekker bbqen bij vrienden! gold en worst: hier ook een mediacentrum hoor. Tv, mediaplayer, dvdspeler, wii, playstation! Pff word soms wel es niet goed van al die apparaten. haha. sahi: gelukkig gaat het weer iets beter met je!! Succes met werken nog!
@misja: veel plezier met de bbq! hier ook aardig wat apparaten. hadden 2 playstations, maar 1 verkocht. een wii, mediaspeler een goeie surround (heel belangrijk voor filmkijkers als ons) haha pc, 2 laptops oja, een nintendo ds ook nog. pff haha
Lizhoks is er nog Ik zit al vanaf 30 wkn thuis.. Kindje te klein.. Mocht ze nu zo blijven groeien haalt ze gelukkig de 6 pond nog.. Onderzoekjes waren goed dus alles werkt daarbinnen.. Ze is ook heel beweeglijk.. Lees wel heel vaak mee naar vind t soms zo moeilijk bijhouden hihi.. Ik ga m'n best doen!!
Hey Lizhoks, 6 pond is toch 3 kilo ? Dat is bij onze meid ook verwacht geboortegewicht, maar hier is niet gesproken over te klein, nu ben ik natuurlijk inieminie, en mijn vriend is ook niet groot. Doe maar lekker rustig aan kan je kleintje goed groeien! En bijhouden met schrijven, ja ik moet er ook echt de tijd voor nemen hoor, al gaat het me de laatste tijd goed af
lizhoks: fijn je weer te lezen. Wat balen dat je kindje te klein is, maar zolang ze lekker druk is, is het verder wel oke, toch? Verder wel gezond? mijn kleintje is ook aan de kleine kant, maar nog wel binnen de curve. Ach, ik en mijn moeder zijn ook klein, dus het verbaast ons helemaal niks. Ze gaat buiten de buik wel groeien (of niet). Als ze verder maar gezond is! misja: het werken is verder goed gelukt vandaag @ babywasje: Moet dat met een bepaalde termijn worden gedaan? Anders doe ik het pas in mn verlof. En ik begreep dat je geen wasverzachter moet gebruiken, is dat alleen de eerste keer, of moet je dat tot een bepaalde leeftijd met de kleertjes doen? Ik was namelijk alles met, dus dan moet het apart en dat is onhandig. gold: hoe was het buikstaren vandaag? eetje: vreselijk he, die nesteldrang ik zou even een plasje laten controleren, je weet maar nooit!
Heb ondertussen mijn HA gebelt.. Is op vakantie. Had vorige keer wel een blaasontsteking maar toen bij een andere arts geweest die me eerste instantie voor gek verklaarde.. Ik was 20 weken zwanger en als de kleine bewoog of schopte deed het ontzettend zeer.. Nee zei die arts, kan niet je blaas zijn waar de kleine tegen aan ligt te kicken.. Ik zeg, nou wat kan het dan zijn? Iedereen heeft het maar over hoe leuk en fijn het is al die kleine bewegingen in je buik, en bij mij doet het zeer. Heel raar hoor zei hij toen, heb ik nog nooit van gehoort.. Nee ik ook niet zei ik toen. uiteindelijk bij hoog en laag springen alsnog testen op blaasontsteking en wat blijkt achteraf, Blaasontsteking en nierbekinfectie. Had ook last van m'n rug.. Dus dames, als je gevoel echt iets zegt, laat je dan niet zo aan de kant zetten, zo zie je maar. Aan vertrouwen op je eigen intuitie is niets mis. Maar waar ik nu naar toe wilde : Het is dus weer die vervangde arts, Ik wacht het dus nog even af Volgens mij mag je een bepaalde periode de baby kleertjes wassen met wasverzachter.. Ik heb mijzelf voorgenomen de eerste 2 wk niet te doen, om hierna te kijken hoe de babyhuid erop reageert.. Kon het ook niet ergens terug vinden hoelang je dit niet mag..
VWB wasverzachter, als je neutral gebruikt mag het wel. Gaat meer om de parfum die in de wasverzachters zit, die willen nog wel eens irriteren. Althans dat is mij verteld en heb de eerste was toch echt zo gedaan. Alleen de droger mag geloof ik niet. Zo, maskertje en haartjes gedaan. Knapt een zwangervrouwtje toch van op En worst, ik vind het heerlijke maskertjes. Maar een ander kan er weer een andere mening op na houden. En hier ook net de mediamarkt thuis hoor. Een WII, Nintendo DS, 3 laptops, een pc, dvd recorder, de bose set, tv en nog wat dingen. En die mediabox, die gaat hier ook wel komen, ben gewoon te lui om naar de dvd kast te lopen.
Hallo Allemaal, Babywasjes, oja daar heb ik ook zin in. Even wachten tot de commode bereikbaar enzo is. Dan lekker aan de was. Mogen babykleertjes niet in de droger? Nou hebben wij geen droger dus dat scheelt . Ik heb best een tijd met neutral gewassen en toen ik het huidje niet meer zo kwetsbaar vond op gewoon wasmiddel overgestapt. Gewoon gekeken wanneer ik vond dat dat kon dus. Er zijn geen regels voor volgens mij. In het begin waste ik ook alles wat nieuw was eerst, dat doe ik nu alleen nog met rompertjes bijvoorbeeld. Jeetje wat een media-gedoetjes bij jullie allemaal. Haha en dan schaam ik me al omdat we allebei een eigen laptop (macbooks natuurlijk) hebben die tegenover elkaar op tafel staan . Maskertjes, daar sla ik rood van uit....doe ik van te veel douchen ook al. (Kun je je voorstellen hoe ik er uit zag na de vorige bevalling waar ik van zo'n 3 uur van gedouched heb...). jammer wel. Naar de kapper gaan vind ik dan altijd wel weer heerlijk. Eetje, ja hier ook zeurderig gevoel en vanmorgen een blaasontsteking uit laten sluiten. Het kan ook bandenpijn zijn en ook nog indalen. Dat is namelijk een proces begreep ik vorige zwangerschap. Toen zeiden ze bij rond de 30 weken dat Mara was ingedaald en vertelde me toen elke afspraak dat ze verder was ingedaald...Al met al heeft ze er dus zo'n 10 weken over gedaan om steeds verder in te dalen en geboren te worden . Wat vervelend dat je nierbekkenontsteking hebt gehad en wat een rare huisarts. Juist in de zwangerschap komt het heel veel voor dat je blaasontsteking hebt met hele vage klachten. Goed dat je op je strepen bent gaan staan!! LIzhok, gewoon lekker meeschrijven als je zin en tijd hebt en anders lekker lezen of zo hoor . Ja Female...joehoe...everything allright? Facebookers onder ons...zo ik moet nog ff oefenen op nicknames en echt namen . Verder...jee ik ben het best een beetje zat allemaal. Ik zou best willen bevallen nu, ja natuurlijk niet omdat het te vroeg is maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel. Nu kan ik steeds meer met mijn enkel en steeds minder door mijn buik. Dat frustreert me soms echt enorm. Ik slaap soms een paar nachten goed en dan weer een paar nachten slecht door benauwdheid/ maagzuur/ onrust in mijn benen of rugpijn en vanacht...door een mug &*%$@. Sjonge jonge ik was echt kwaad vanacht. Lag ik eens lekker..... maar goed, dan ben ik nog sneller boos (vast gesteund door hormonen). Ach vanacht slaap ik vast lekker en dan is het morgen weer oke... Gold, heb je nog wat leuks gezien aan je buik . Alle anderen die ik nu dreig te vergeten....sorry.... En...we zijn een leuk kluppie bij elkaar vind ik. Bij mijn vorige mamma;s was zo vaak en veel drama... Hier lekker niet !
Slaap lekker allemaal! Nu ik thuis ben ga ik ook ff reageren via de vaste Comp. Zit nu op iPhone en kun je slecht dingen terug lezen om te reageren. Dus ot mon (ofzo hahaha ff pietje nadoen)
Gooooooeeeeeeeeeedemorgen dames ( denk even aan Caston van de Postcode loterij ) Sahi: Fijn dat het ietsjes beter ging gister ! Hoop dat het vandaag nog weer beetje beter met je gaat ! Ik ga ook babywasjes pas doen in mijn verlof, en ik was gewoon met wasverwachter hoor. Heb ik bij Esmee ook gedaan en nooit problemen mee gehad. Worst: hahaha als ik dit tegen manlief vertel wil hij dat ook, 2 tvs in de woonkamer. Kan hij gamen en ik tv kijken . Nou dat hele lekker op mijn bibs zitten verhaal ging niet door maarrrr vanavond herkansing. Misja: Lekker ge-bbqt gister ? Weet je wat lekker is om van Zwitsal van die geurbuideltjes in je kast/commode te leggen blijven de kleertjes zo lekker ruiken. Heb ze hier ook standaard in de kast van Esmee en nu ook dus in de kast van baby Herman. Als je dan de la opentrekt komt er een heerlijke Zwitsal geur je tegemoet. Lizhoks: Lekker rustig aan doen, fijn dat alles verder wel goed is met jullie meisje ! Eetje: Fijn zon vervanger hoop voor je dat het niet weer een blaasontsteking is. Princi: haha ik moet ook steeds nog beetje nadenken met de fb en zp namen hoor En dat van het zat zijn herken ik direct ! Ik heb dat ook hoor, wil gewoon weer lekker alles kunnen doen en mijn lijf werkt nu niet mee en dat maagzuur ben ik zoooo zat !!! En ik heb zon zin in een lekker wijntje en een stukjes heerlijke stink brie en een lekker rood biefstukje . Ach ja gelukkig zit het grootste gedeelte erop hahaha Vind ons ook een gezellig kluppie ! Had bij de vorige mamas ook zo veel drama etc. zinloze discussies en vrouwen die zich steeds aangevallen voelen bla bla bla Maar nu dus gelukkig niet ! Zo weer alles bijgelezen. Gisteren niets meer van het bad gekomen... Maar manlief heeft nog even plankje opgehangen in de babykamer, en nieuwe kast gekocht en in elkaar gezet voor op de overloop. Nog een nieuw lampje voor op de babykamer, dus vanavond ga ik lekker even het kamertje uitsoppen en verder gezellig inrichten... Echt zin in !!! En daarna in bad en proberen of we deze keer wel vroeg naar bed kunnen ... Vond het zo benauwd vannacht en warm... van mij mag dat vieze weer nu wel gewoon weg en laat de gezellige knusse herfst maar komen ! Kunnen wij strakjes lekker kneuteren met onze beebjes Fijne dag meiden !
Ha, JOEHOE!!! NOG 50 DAGEN AFTELLEN!!! Gisteravond geen puf meer gehad om te reageren, direct na het eten gisteravond aan de gang gegaan met de was e.d., daarna gedouched en toen was ik het poepiezat Herken het wel hoor, Princi, het 'zat' zijn. Zei het net toevallig tegen mn collega, zou wel willen dat ik beebje al vast kon houden, maar aan de andere kant zal ik de bewegingen e.d. wel enorm missen. Gisteravond ook nog weer een poosje samen naar mijn buik zitten staren , zie je ineens een voetje (volgens mij) hard omhoog komen, flinke bult er op, zo lief! Maar manlief zei gelijk: ik zou zo graag willen dat je nu een luikje in je buik had Nog ff geduld!! En dan heb jij nog helemaal pech gehad met je enkel, ik gelukkig alleen maar last van maagzuur/af en toe pijnlijke rug! Mariel, heerlijk ff bezig geweest dus, gisteravond! Mis dat wel hoor, dat ik nu geen babykamer hoef/kan klaarmaken! Baby komt voorlopig bij ons op de kamer slapen en moet dan ong. een half jaar in de wieg in de woonkamer slapen, zou zo graag een leuk kamertje klaarmaken, maar helaas Kan wel de commode en de kast die op Jarno's kamer staan inrichten, dus ga ik daar maar van genieten Fijne dag allemaal, thuis of op het werk!!
Een goedemorgen! Hoera! VANDAAG 31 WEKEN ZWANGER! Afgelopen donderdag was ik trouwens 7 maanden! Het gaat nu echt ineens rap!!! Gisteren uiteindelijk een semi druk dagje gehad. De zus van mijn lief heeft het in haar nek, dus we zijn bij hun gaan ontbijten en 's middags ook gaan lunchen (de mama had wat lekkers klaargemaakt) om haar gezelschap te houden. Later op de middag heeft mijn lief met zijn vader het zwaarste werk voor de kast afgerond en vanmorgen gaat hij het afmaken. Er werd hier al gesproken over media-centra. Nou, bij ons ook zo (Wii, X-box, mediacenter etc). Dus bij de nieuwe kast moeten er nogal wat kabels weggewerkt worden. Als de kast vanmorgen klaar is, gaan we 'm gelijk inruimen! FIJN!!! @Misja: Boerenbond grijs klinkt ook heel leuk! Kijk maar wat jij het mooiste vindt. Vind het inderdaad leuk als het binnenvak de nijntjes-stof wordt en de buitenrand dus een grijs-kleur. Onze babykamer komt in september, hopelijk begin september. Hier in Spanje wordt in augustus vrijwel niets geleverd! @Worst: lol Ja, dat geloof ik, dat lijkt me ook leuk al die babykleertjes in de was! Gefeliciteerd nog met je 34 weken!!! En jeeh, ja, zeg... We hebben inderdaad al een tijdje niets meer gehoord van Female, Bijzonder en LovingMom! Nouja, geen nieuws = goed nieuws, nietwaar?! @Sjoon: Jaaaaaah die nijntje stoffen zijn echt super leuk!!! @Tina: Jeetje, dat was een behoorlijk dagje Rotterdam! Alles goed met Marin? @Sahi: Jaaaah, dat is ook heerlijk, eindelijk kunnen we de woonkamer wat opschonen! Erg fijn! @Eetje: Nee joh, niet alles terug gaan lezen, ben je gek?! Gewoon nu lekker verder meekletsen (als je zin hebt uiteraard!)! @Lizhoks: Leuk weer even van je te horen (lezen)! En ach, die grootte, das relatief hoor. Bij ons wordt dat gewicht nu ook geschat voor onze kleine en hier in Spanje wordt dat gezien als heel normaal, zelfs wat aan de grote kant!!! Ik ga even ontbijten! Tot later! Liefs, Caroline