Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Altijdvrolijk: Ik wilde vorige keer erg graag thuis bevallen. Uiteindelijk moest ik toch naar het ziekenhuis bij 9 cm en ben ik dus daar bevallen. Ik vond het erg fijn om thuis te zijn in mijn eigen omgeving waar ik precies kon doen wat ik wilde en dat het niet zo medisch is. Bovendien leek het me zo lekker om na de bevalling meteen lekker in je eigen bed te liggen.
    Ik moet nu meteen naar het ziekenhuis en merk dat nu het dichterbij komt, dat toch wel erg jammer vindt.
    Je matras verpest je er niet mee en de kraam maakt alles schoon dus ook daar hoeven jij en je man je echt geen zorgen over te maken.
    En...weet dat je nog tijdens de bevalling kunt beslissen om naar het ziekenhuis te gaan of toch thuis te blijven!
    Succes met beslissen verder...moeilijk hè!

Jeetje Ellen, dat is wat met je bloeddruk. Was je geschrokken of viel dat wel mee?

Oh die ballonen...getver zeg!

Jeetje Goldduke, het zit jou ook niet mee zeg. Ja wat dat betreft is AB rotspul...funest voor je weerstand. Succes morgen met je medische dag!

Jeetje Sahi, dat klinkt nog als een hoop te doen op je werk!

Zo wij hadden afgelopen vrijdag haptonomie en ze ging toch eerst nog maar even kijken of Tinus idd nog steeds in een stuit lag. Lag ie netjes met zijn hoofdje naar beneden naar ons te zwaaien :D. Nu hopen dat ie zo blijft liggen.
    Verder vandaag de laatste afspraak bij de vk en dan de volgende keer naar de gyn. Zo raar! Alles was goed en Tinus ligt nog steeds goed gelukkig.
    En...morgen begint mijn verlof...haha...
    In eerste instantie had het uwv ineens bedacht dat ik toch nog bij de arts moest komen. Rare mensen. dat zou donderdag zijn en dan moest ik maar met de taxi komen. Nu belde ze vandaag dat ze het toch niet nodig vonden. Gelukkig maar!

Zo ik ga weer verder kijken naar hoe mijn dochter gelukzalig op Michael Jackson staat te dansen!

2. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Princi: Bedankt voor je heldere uitleg. Dat geeft wel iets meer rust en duidelijkheid. Nog maals bedankt.
    En heel mooi dat je kleintje gedraaid is :D

3. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Gold: ja, volgens mij zijn de meesten wel bijna klaar, ik mag nog één dagje! Toch ook wel een raar gevoel dat als ik morgen wegga, dat ik dan zo'n 4 maanden niet hoef te werken!!
    Ik vind het ook een mooi idee om dierbare overleden personen te vernoemen!
    En over die ballonnen: ik geloof dat veel mensen helemaal niet bewust stilstaan bij het feit dat zoiets kan gebeuren, maar ik heb het van zo dichtbij meegemaakt wat er mis kan gaan, dat ik altijd iedereen wel wil waarschuwen ;)
    Hopelijk ben je morgenmiddag weer pijnvrij!!

Princi: Mooi dat Tinus :D gedraaid is! Vrijdag bleek de kleine van ons ook in stuit te liggen, met 36 weken moet ik weer naar de VK en dan kijken we even, kon nog prima draaien volgens de VK, anders direct een echo en een evt. draaipoging! We shall see! Volgens mij draaide Esmee van Mariel nog in de 38ste week, dus kan nog goedkomen ;)

4. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Oss
    Ja gejanne, tijd zat nog voor de eigenwijze baby-tjes :). En idd bij 36 weken is er nog genoeg mogelijk. We hebben met de haptonomiemevrouw ook afgesproken meteen te zullen bellen als Tinus weer koppeltje gaat duikelen.

Mariel, was Esmée al wel ingedaald en draaide ze toen nog?

Zo is Tinus ook niet gediend van de doppler. Hij wil het gewoon niet en al vanaf het begin van de zwangerschap doet hij veel moeite om er voor weg zwemmen/draaien. Zo ook vandaag...

5. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goedenavond!

Ik heb heerlijk gewerkt vanmorgen! Had maar een klein groepje (15 man), dus het was heel relaxt. Bovendien waren ze ook echt heel geïnteresseerd, dat is toch altijd heel leuk. Voor 15 man best ook nog wat fooi ontvangen! Das altijd mooi! ;)

Terug in Jerez heeft mijn lief me thuis afgezet en is naar het ziekenhuis gegaan, zodat zijn vader ff kon gaan relaxen. Kwam er toen wel achter dat DE BOX IS AANGEKOMEN!!! :D Maar ja, die stond dus bij de portier en kon ik in m'n uppie niet meesjouwen. Mijn lief heeft die net dus thuis neergezet, maar ging toen weer gelijk voetballen.

Dus, de doos staat er, maar de box moet nog in elkaar gezet worden! ;) Zo spannend! Hoop dat alles in orde is en dat hij mooi zal staan!!! :D

Verder ook leuk, dat ik vandaag het blad España & Más ontvangen heb. Ze hadden me een gratis exemplaar toegestuurd daar Edu en ik erin staan!!! :D Ik zal ff ons artikel scannen en hierbij voegen! ;) De dames op Facebook hebben het al gezien/gelezen. ;)

Oh, zie nu dat de bijlage hier een beetje klein is... Voor wie het beter wil lezen, KLIK HIER!

@Gejanne: Jeetje meis, das heftig! Hoe oud was je zus toen ze stierf? Daar zou je absoluut niet bij stil staan, dat een lege ballon zoveel aan kan richten...

@Sahi: Wie weet verrassen je vriendinnen je nog wel met een shower! ;) :) Maar het is altijd goed om er gewoon niet op te rekenen. Enne... Wat een mooie toekomstdroom trouwens, van die zorgboederij!

@altijdvrolijk: Dat is een lastige vraag en is natuurlijk heel persoonlijk. Mijn nichtje is in Nederland nu 2 keer thuis bevallen en vond dat, net als Princi, heel prettig. Voor haar was het heel rustgevend om in haar eigen omgeving te zijn. Volgens mij is het ook zéker goed gekeken naar het type en niveau van de hulp dat thuis geboden wordt. Bovendien, als je zo dichtbij bent kun ja altijd nóg naar het ziekenhuis, daar ben je dan zo. Maar was Sahi zegt lijkt me ook heel belangrijk, er samen goed over praten en zo tot een besluit komen!

Nou, ik ga nog ff kort bankhangen en dan naar bed. Morgen moet ik om 09:15 uur in Cádiz zijn, hoef gelukkig weer alleen de ochtend te werken, nu een bezoek aan Cádiz zelf en dan ook een bodega in Jerez, deze keer met Duitsers.

Welterusten alvast!

Liefs,
    Caroline

Bijlage: Het artikel "Él & Ella" in de España & Más van Augustus/September 2011

6. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Een goedemorgen!

Nou, dat is alweer lang geleden dat ik de laatste op de avond was en de eerste in de ochtend! :)

VANDAAG BEN IK 32 WEKEN ZWANGER!!! Nog maar 8 weekjes te gaan. Jeetje, het gaat nu echt snel! Ben blij dat ik me nog steeds heel goed voel, kan werken en geen klachten heb. Morgen hebben we de 32 weken echo, ben heel benieuwd, altijd leuk om de kleine weer te mogen zien!!!

Nou, ik ga nu eerst maar eens even een yoghurtje en kiwi ontbijten en mijn pilletjes innemen! Over een klein uurtje moet ik op weg naar Cádiz voor een ochtendje werken met een Duitse groep. :)

Fijne dinsdag!

Liefs,
    Caroline

7. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Zo, ik ben nu naar Cádiz, lekker alleen maar de ochtend werken, verwacht tot een uur of 2 ofzo. Ben later vandaag dus weer online! :)

Heb zojuist ook ff nog een afspraak van me toegevoegd in de bevallinglijst, was dat helemaal vergeten!!! :$ :) ;)

Tot later!

Liefs,
    Caroline

8. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

hey meiden!

we hebben het zondag erg gezellig gehad, en was pas om half 12 thuis... pffffff.
    gister de hele dag gewerkt, en snel 's avonds nog een taart gemaakt!
    hoorde zondag van mama dat ze samen met een paar tantes van mij hier in Deventer wilden komen, en dus hier een broodje komen eten en koffie drinken, en daarna gezellig de stad in. (hoop dat de regen een beetje weg blijft!)
    wist al wel dat ze zouden komen, maar nog niet wanneer! haha vandaar het snelle taarte.
    ik heb er Welkom Tantekes opgezet! haha.. simpel maar wel leuk dus.

ga zometeen ff lekkere broodjes en dingetjes halen voor straks.
    maar eerst ff voor de zekerheid een plasje weg brengen
    hoop dat het niks is.

dus vandaag online komen zal ook niet zoveel zijn!

heb wel vluchtig bij gelezen, maar was erg veel!!

enne @princi: thx voor de tip van tussistin! dat is echt wel al beter! of ja, een stuk minder bedoel ik dan! haha thx

dames.... ik kom zsm weer kletsen!
    fijne dat allemaal

9. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hey Dames,

Caatje leuk artikel, heb het net even op de wc zitten lezen :D! Handig een ipad haha!

Ik heb teruggelezen maar weinig onthouden.
    De ballonnen hebben mij ook wel even doen schrikken.

@sjoon veel plezier met de tantes :).
    @de rest veel plezier met strijk en wassen ( hier lijkt er ook geen einde aan het komen terwijl we toch echt maar met zijn 2 zijn ).

@emma lekker he op een krukje douche, ik doe dat al vanaf week 14 en dat krukje gaat ook niet meer uit de douche, vind het heerlijk om te zitten :).

Keuze : Ziekenhuis of thuis bevalling, ik zou wel thuis willen bevallen maar mag hoe dan ook niet thuis omdat ik medische indicatie heb ivm proluton. En als ik dan denk aan mijn vorige bevalling ben ik ergens wel blij dat het ziekenhuis mij onder hun hoede neemt.

@all hier even naar de supermarkt, vriendlief is thuis ivm rugproblemen, bloemetjes halen en iets lekkers bij de bakker.
    Verder ga ik de post verder archiveren en weggooien en de dressoir word al steeds leger.. Heerlijk die nesteldrang!

10. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Sahi: Leuk dan kunnen we samen aftellen ! Na deze week nog maar 3 weekjes, schiet wel op nu hoor. Pff jij hebt alleen nog een hoop te doen zeg, kan me voorstellen dat je beetje loopt te stressen nu… Maar goed let wel op jezelf, wat niet kan dat kan niet… Succes met de laatste weekjes meis !
    Gejanne: Valt inderdaad wel klein lastje van mijn schoudertjes nu ik heb besloten weekje eerder te stoppen. Heerlijk !
    Worst: Yeah laatste spuitje !!! Fijn hoor ! En alweer 35 weken, wauw schiet echt op.
    Goldduke: Oh meis sterkte met de wortelkanaalbehandeling ! Ik ken het helaas… En succes met je harde buiken, echt heel vervelend !
    Princi: Fijn dat Tinus nu goed ligt, en houden zo ! Haha leuk dat Mara op Michael Jackson danst ! Hier is Esmee helemaal gek van Starting Something van Michael !
    Draaien baby: Inderdaad Esmee draaide met bijna 38 weken nog, de ks stond al gepland en toen besloot ze twee dagen daarvoor te draaien… niets van gemerkt ! Ik kwam bij de gyn voor de laatste controle voor de ks en toen zei ze “hmm volgens mij ligt ze nu goed” Volgens mij was Esmee niet ingedaald op dat moment. Uiteindelijk is Esmee een week overtijd alsnog met een ks gehaald omdat ze haar navelstreng 2 keer om haar nekje had en er dus niet uit kon. Toen al een eigenwijze drol hahaha :D
    Caatje: Wat leuk dat je box er is joh ! Ben erg benieuwd, wel lekker snel geleverd zeg ! Ga zo het artikel even lezen. Werkse weer vandaag !

Zo weer helemaal bij :D
    Het lijkt wel herfst buiten haha ik vind het wel lekker. Gisteren even de zolder opgeweest, en ik vond nog allemaal leuke zwangerschapskleren van toen ik van Esmee zwanger was haha was het helemaal vergeten :) dus dat ligt nu in de was. Ook de babykleertjes van Esmee naar beneden gehaald, die kan ik ook mooi van het weekend gaan uitzoeken. Nu maar even aan het werk, fijne dag meiden !

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    princi: wat een eigenwijs is tinus toch! Maar onze kleine doet het ook hoor, haha!
    klinkt inderdaad wel druk op mijn werk, maar denk dat mijn planning het wel gaat halen, heb alles mooi op lijstjes enzo gezet. maar wel even aanpoten, heb soms de neiging om te niksen :$

caatje: wat leuk, de box is er!!

gejanne: je laatste dagje!!

gold: hoe was het gegaan bij de tandarts? En de rest van je afspraken natuurlijk.

worst: yes, laatste spuitje! En 35 weken!!
    ik weet niks van de hyves

nu even thuis rustig aan doen en vanmiddag en vanavond werken. weinig te melden verder...

12. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Oss
    Sahi, goh ja de neiging te niksen wat vreemd...hahahaha!

Caatje, echt een leuk artikel!

Mariel, mooi een weekje eerder stoppen. Heel verstandig lijkt me zo.
    En ja echt herfst lijkt het....de eerste pepernoten zijn verzwolgen :D!
    De lijkt me wel raar trouwens dat je een datum hebt en je voorbereid op een ks en dat je dan toch nog weer gewoon kunt gaan bevallen en dan toch weer niet....toch?

Oh we gaan....

We gaan Ikea onveilig maken. Ik rijd er heen en dan gaat manlief mij daar rondrijden in een ikearolstoel...hahaha. Ik ben benieuwd. We moeten wel want we moeten echt nog iets van kast op onze kamer hebben zodat alle troep uit de kinderkamers ergens in kan....

Daaaaaaaaaaag

13. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Princi: Dat was het ook, helemaal omdat Esmee ook nog eens een week te laat kwam... Voor mijn gevoel duurde die weken echt een eeuwigheid omdat we voorbereidt waren op die datum in maart en uiteindelijk werd het 9 april. Hahaha heb wel even tegen ons kleine mevrouwtje gezegt na de ks "goh dat hadden we 3 weken geleden toch ook gewoon kunnen doen" :D Nu deze ook weer in stuit ligt hoop ik wel dat hij of op tijd draait of gewoon blijft liggen haha hoop niet weer hetzelfde mee te maken. Veel plezier bij Ikea !!

14. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Goedenmorgen meiden!!

Heerlijk geslapen vannacht! Ze kwamen net van de thuiszorg de bedverhogers, ruggesteun enz brengen! Nu moet dat bed gelijk omhoog ook van manlief! Ik ben pas 35 weken vandaag! Dus dat is hij nu aan het doen! En ik wil liever de box in de kamer hebben. Maar dat vind hij te vroeg! Ik wil me zelfgemaakte boxkleed passen! Als jullie de logica nog snappen? Hij slaapt graag hoog denk ik! haha!

@caatje: Heerlijk half dagje vandaag! Lekker hoor. En morgen weer een echo! Super! Zit er voor mij niet meer in denk ik! Baby was al met 29 wk aan het indalen en ligt netjes met hoofdje naar beneden. Dus schat de kans klein in dat ik nog een echo krijg!
    @Sjoon: Heerlijk zo'n taartje! Kan je er zelf onverwachts ook van meegenieten! haha! Leuk idee om dat erop te zetten. Dat vinden ze vast leuk! Gezellige dag hoor!
    @Worst: Ja heerlijk he die nesteldrang! Ik heb gister alle kleertjes gewassen en moet nu alleen het beddengoed voor de baby nog! En heb in me hoofd om aan de keukenkastjes te beginnen! Lekker hoor iets van de bakker!
    @Mariel: Hopelijk draait die kleine nog hoor! Zou wel lekker zijn. en super dat je een weekje eerder kan stoppen! Nu is het echt aftellen!
    @Princi: Leuk, leuk ikea!!!! Geniet ervan!

Zo ik heb rustig dagje weer vandaag. Beetje in huis rommelen. Even naar kruidvat, stonden leuke babydingen in de folder. En verder niet veel. Morgen weer apk vk!! Ben benieuwd naar me bloeddruk! Fijne dag meiden!

15. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Goedemorgen!!

Caatje: wat een superleuk artikel!! En 32 weken zwanger alweer, iedere week vliegt weer voorbij!

Sjoon: leuk dat je moeder met tantes komt, zo'n taart zal wel in de smaak vallen, jammie!

Worst: Ideaal lijkt me, een iPad, staat hoog op mn verlanglijstje, maar op dit moment ff zonde van mn geld ;) Ben sowieso weg van gadgets :D
    Toch wel gezellig dat vriendlief ook thuis is, al heeft hij last van zn rug, hopelijk knapt het snel weer op!

Mariel: Werkweekjes aftellen nu, lekker dat het voor jezelf nu duidelijk is! Tsss...een doos met kleren vergeten, wat jammer ;) Hopelijk heb je er nu nog wat aan!

Sahi: ja, idd laatste dagje, best een raar idee hoor!! Morgen kan ik gewoon uitslapen :D

Princi: Ikea is leuk!! We gaan er regelmatig maar zo ff heen, laatste x kwamen we met alleen wat bekers thuis :D

Misja: Nou, ik stel dat bed omhoog zo lang mogelijk uit, vond het een drama de vorige x om in en uit bed te komen! Moest echt met een krukje, dus 's nachts nodig naar de WC, eerst op dat krukje, later weer via dat krukje er in, brrr... Haha, logica van een man waarschijnlijk, bed wel hoog, box nog niet in de kamer. Doe ik ook nog niet trouwens hoor, laatste weekje vind ik vroeg genoeg, bij Jarno moesten we hem zelfs nog kopen toen hij er al was!
    Zag idd ook leuke dingetjes in de Kruidvat folder, alleen weer zo jammer dat ik het geslacht nog niet weet. Stond ook wel wat beige in, dus ga morgen ook maar ff kijken! Zag er ook hydrofielluiers in staan, maar weet niet of dat goeie kwaliteit is!
    Fijne dag iig!

Jarno had vanmorgen totaal geen zin om zn bed uit te komen, hij was echt sacherijnig ;) Nou ja, vanaf nu mag hij 4 maandjes lekker bij mama blijven ;) Voelt toch wel vreemd dat dit mn laatste dag voorlopig is, ook wel weer lekker eerlijk gezegd! Wil gelijk morgen ff eea voor de kleine gaan kopen, heb ik wel zin in eindelijk :D

Kga weer gauw verder met werken!!

16. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @Caatje das nog eens een snelle levering van de box! Nu vriendlief snel inelkaar laten zetten :).

@Golduke sterkte met de wortelkanaalbehandeling.

@princi mooi zo dat het kleintje weer is gedraaid, nu duimen dat deze zo blijft liggen.

@hyves ik heb die persoon verwijderd, ik ken ze niet van hier en niemand heeft zich gemeld.

@sahi werkse vanavond

@princi veel plezier bij de ikea, beter op een dinsdag met rolstoel dan op een zaterdag of zondag hihi..

@misja thx dankzij jou denk ik weer aan de klossen, ga meteen bellen naar de winkel. Succes morgen bij de vk, en veel plezier met rommelen vandaag.

@all hier bloemetjes gedaan en bakker, vriendlief gaat straks mee boodschapjes doen en gordijnen bestellen.

Een wasje erin zitten met dekentjes voor onze kleine meid die lekker zacht zijn, ik hoop dat ze straks nog steeds zacht zijn.

17. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Klossen zijn geregeld, vanmiddag ophalen in Zevenbergen! Thx Misja! haha..

18. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Misja: haha :D dat is het verschil tussen mannen en vrouwen logica haha. Shopse bij het kruidvat !
    Caatje: Leuk artikel !
    Gejanne: haha ja erg hè, snap er ook niets van hoe ik dat nou heb kunnen missen. Maar het zijn gelukkig kleren voor het najaar dus kan ik mooi nu en na de bevalling nog lekker aan. Oh Esmee was ook al chagrijnig, ligt aan het weer denk ik. Succes met je laatste dagje !
    Worst: Goed zo we willen geen meekijkers op onze hyves ;) hoop dat je dekentjes ook lekker zacht blijven !

En maar weer aan het werk, heb wel een paar dingen liggen die ik moet doen vandaag maar heb geen zin... :cool:

19. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Mariel: zal idd wel aan het weer liggen, en gisteravond werd hij ook steeds wakker, heeft nog een hele poos naast mij op de bank gezeten. En als ze dan eenmaal wakker zijn, krijgen ze praatjes, dus toen manlief thuis kwam van het squashen was hij helemaal gezellig aan het doen :D Ach, ook wel weer lief!!
    Enne...wat voor werk doe jij eigenlijk!? (helemaaaaal niet nieuwsgierig hoor ;))

20. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Hoi hoi

Daar ben ik weer. Hele hectische week gehad. MAAR vandaag is mijn 1e verlofdag dus heb nu alle tijd van de wereld (ahum). Ik heb niet alles meegelezen, maar ga nu de draad weer oppakken.

@caatje: Leuk artikel! Wat voor tijdschrift is dat? 32 weken dat begint op te schieten. Ik heb even gemist hoe lang jij nog doorwerkt...

@sjoon: leuke dag vandaag: veel plezier!

@worst: geniet van je nesteldrang activiteiten! Lekker hè om op je gemak alles af te werken.

@mariel: balen dat je die kleren nu pas vindt, maar je had waarschijnlijk wle genoeg andere, of niet?

@sahi: succes met werken!

@princi: veel plezier bij ikea!

@misja: zal wel mannenlogica zijn:)

@gejanne: ook lekker genieten van je verlof nu! Gaat Jarno normaal naar kdv of opa en oma?

Afgelopen dinsdag op controle gweest: ons zoontje lag met hoofd naar beneden, beetje vast in het bekken en vruchtwater was goed afgenomen. Verder ook die dag de slijmprop verloren. Maar datw as blijkbaar niet erg. Iemand ervaring met zo vroeg verliezen van de slijmprop? Dat is wel de reden dat ik toch iets eerder ben gestopt met werken.
    Verder is ons nichtje afgelopen woensdag geboren: echt schattig! Nog een paar weekjes en dan zitten we ook weer met zo'n kleine mup in de handen. Verheug me er nu nog meer op.
    Ik heb trouwens een paar striemen onderaan mijn buik gekregen:(. Baal ik echt van, omdat ik gewoon niet goed heb ingesmeerd... Andere meiden met striemen: is het normaal dat je daar jeuk aan hebt?

Deel Deze Pagina