Caatje: leuk, vandaag weer een echo! en ja, dat ons 'kleintje' sneller komt is super.. maar aan de andere kant gaat het ook wel heel snel in een keer. heb er gewoon slecht van geslapen. Er gaat gewoon van alles door me heen, en in een keer heb ik lichte stress (volgens mij de eerste keer in mijn zwangerschap)... want heb ik alles wel, en hoe gaat het straks.. moet ik nog dingen regelen... dat soort dingen en die zin is het wel goed dat ik nu verlof heb! Emma: knuffel voor jou! Ik hoop echt dat jouw kleintje ook snel mag komen. Want kan me voorstellen dat je er nu wel erg aan toe bent! ben benieuwd naar je echo morgen. Is er een reden dat je er weer een krijgt? Want je hebt er al eerder een gehad toch? Worst: ik heb volgens mij alles wel in huis nu... maar toch, iedere keer gaat er door mijn hoofd 'ben ik niks vergeten, moet ik nog wat doen'. Pff... nouja, zal wel goed komen. Wat leuk dat je kaartjes klaar zijn.. maar ik zat me af te vragen. Je weet toch nog niet wat de datum en gewicht enzo is. Of liggen ze gewoon klaar en worden ze dan aangepast als het zover is. Sjoon: ik ben zelf 1.68m en mijn vriend is 2.00m. We waren beide grote baby's. Ruim 8,5 pond. Dus misschien heeft het daar wat mee te maken.. ik weet het niet. Misja: veel plezier bij de vk. even weer een apk'tje kan nooit kwaad Pff. heb echt niet zo goed geslapen, toch wel lichte spanning dus. maaaaar.. ik heb verlof!!! Dus dat is wel heerlijk moet ik zeggen! Straks mogen we kijken naar ons nieuwe huis (vooropname). Ben heel benieuwd. 20 september krijgen we de sleutel (het is nieuwbouw).. dan te bedenken dat de baby er al is.. besef me nu dat ik een september mama word! Hoop dat jullie me om die reden hier niet wegschoppen
@fleurop: ik denk dat we jou een schop onder de kont geven om terug te komen als je bij de septembermama's gaat kletsen! haha
@sjoon luilak haha @fleurop geniet van je verlof, geboortekaartje ligt klaar, alleen datum/naam/gewicht/lengte etc dat word doorgegeven als de baby er is en dan worden de kaartjes direct verstuurd.
Sjoon als jij nu effe reageert kan ik ook weer reageren, anders valt het op dat ik ook niets zit te doen hahaaha...! En ik wil natuurlijk niet spammen hier.... Zojuist babydump gebeld, klamboe+dekbedje+lamp van Tinkerbel babouche zou week 38 geleverd worden ivm vakantie en drukte, bel ik op, ligt het gewoon al klaar, dus ik zeg VERZENDEN dan haha... Dus die komen ook deze kant op.
haha worst! bij deze dan maar weer een reactie!!! lekker dat ze die spullen gewoon nog niet opgestuurd hadden, terwijl ze gewoon daar klaar lagen!! hier moet ik ff broodje smeren voor chiel en mij, en dan hem zometeen naar de psz brengen...
Worst&Sjoon, ik geef jullie een hand Ben ook even niets aan het doen.. Is Caroline al terug? Uitslag van kweek is binnen, ik mag me in het ziekenhuis melden bij de bacterioloog... En dadelijk een nieuwe ab ophalen. Ga me even mentaal voorbereiden op wat retail therapy Geld moet rollen, dan voel ik me altijd weer beter. Laters!
Hey hey!! Zo weer terug van de vk! Bloeddruk was ok! Kleine ligt vast in het bekken, dus is ingedaald! Dat is wel prettig, voor zover is het allemaal goed. Alleen in me hoofd is het chaos!! Wat ik wel niet allemaal in me hoofd haal! Vk hoopt echt voor me dat de baby rond 37/38 weken komt. Moet nu nog echt twee weekjes blijven zitten. Ze zei dat je een ieder geval wettelijk mag eissen dat ze je bij 41 wk inleiden! Dat weet ik dan ook weer! @Sjoon: Mooi dat de taart lekker was! Dan heb je het niet voor niks gedaan he! Is die pyama nu al uit? haha. @Worst; Ja jij hebt ook al niet veel te doen! Pfff...... raar dat alles klaar ligt bij babydump en ze niks opsturen! Het is toch wat!!! Ik ga zo even de honden uitlaten, een dutje doen en daarna babykleertjes strijken! Nog 1 babywasje en alles is klaar en kan de kast in! Kamertje schoonmaken en dan mag zoonlief komen!! fijne middag!
Hihi ja ik ben er weer hoor! Alles was super! De kleine groeit goed, is precies zoals ie voor 32 weken zou moeten zijn! Was een vrij snelle afspraak eerlijk gezegd. Heb 2 fotootjes meegekregen van z'n gezichtje, maar zijn niet super duidelijk. Zal ze straks wel scannen, maar moet ff kijken of ze duidelijk genoeg zijn om te posten. Er is gelijk een afspraak gemaakt voor met 38 weken, dat is hier blijkbaar ook standaard. Zal 'm zo gelijk ff in de bevallingslijst erbij zetten! Daarna zijn we even voor een salontafel gaan kijken en hebben een kei leuke gevonden! Duurt wel een maandje voordat we 'm thuiskrijgen, maar goed, hij komt in ieder geval! @Sjoon: Ah, kijk, dat is handig om te weten! *blush* Ben echt nog een newbe mom! Hihihi en je hebt helemaal gelijk hoor! Als Fleurop nu ook maar durft bij de september mama's te gaan kletsen, sleuren we haar aan haar haren terug naar deze topic!!! @Worst: Tof dat het geboortekaartje klaar is! Issie ook scanbaar, zodat je mij tegen die tijd een exemplaar kan mailen?!?!?! Zou ik eerlijk gezegd wel leuk vinden! @Fleurop: Jeetje meis, ja, dat kan ik me eerlijk gezegd wel voorstellen. Het kómt nu ook ineens heel dichtbij... Spannend hoor. Probeer je niet te druk te maken, probeer er gewoon lekker van te genieten dat jullie de kleine gauw in jullie armen kunnen houden!!! @Misja: Fijn dat bij jou ook alles goed was met de kleine!!! Wij gaan nu een beetje vroeg lunchen, want mijn lief heeft om 15h bij het ziekenhuis afgesproken, zodat zijn vader even naar huis kan om te lunchen en te relaxen. De oom moet nog in het ziekenhuis blijven, maar het gaat al veel beter. Waren na de echo even bij 'm langs geweest, is echt zo'n schatje! Liefs, Caroline
Altijdvrolijk: hahaha oh kakkerlakkken, ik dacht even dat je kakkers bedoelde die heb ik hier weer voldoende Goldduke: Fijn dat je weer goed gekeurd bent. Oh en heerlijk dat je van je wortelkanaalonst af bent ! Maagzuur is weinig aan te doen, ja geen koffie,thee,koolzuur,vruchtensappen drinken hihi dan blijft er weinig over... Caatje: Hoe was je echo meis ? Enneh ik krijg inderdaad bijna van alles maagzuur... had ik bij Esmee ook en gelukkig is dat wel meteen over op het moment dat je bevallen bent. Ah lees dat alles goed was bij de echo ! Super ! Sahi: Zeker kl*te dat maagzuur, jij ook sterkte meis ! Samen aftellen Lieke: hihi ik heb juist zin in 7-up, cola en dat soort drankjes, en ook eet ik s'avond lekker worteltje en fruit... Weet dat het beter is om niet te doen, maar ja ik heb er steeds zo'n zin in en ik krijg evengoed wel maagzuur. Hahaha lekker eigenwijs Gejanne: Je baan klinkt echt super leuk, zoiets wil ik ook gaan doen. Lekker druk, en lekker van alles regelen etc. Ik heb gelukkig normaal juist een hele sterke maag, heb er nooit last van. Is dus echt puur een zwangerschapskwaal. En doe maar lekker rustig aan, harde buiken is niet fijn. Emma: Dikke knuffel voor jou ! Worst: Oh fijn dat het maagzuur bij jou al minder wordt joh ! Haha ja aandelen gaviscon had ik bij Esmee en nu aandelen Rennies. Hihi ik wil ook nog een nieuw pyama oid voor in het ziekenhuis en nieuwe onderbroeken voor erna, je bent dus niet de enige met een rare tik Female: Lekker hoor dat de kindjes weer naar school gaan, op een gegeven moment zijn ze er ook weer echt aan toe geloof ik. Misja: Hoe wat het bij de vk? Ah ook weer goedgekeurd lees ik... Waar maak je je nu zo druk om meis, begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar een dikke knuf voor jou ! Fleurop: Je blijft gewoon lekker bij ons als spek en bonen oktobermama meekletsen hoor !!! Veel plezier bij jullie huisje! Zo stelletje kletskousen, ben weer bijgelezen. Hier een heerlijk relaxt dagje, eerst lekker uitgeslapen... Esmee werd om 8 uur wakker, dus top ! Daarna lekker nog samen met Esmee in bed tv gekeken, toen eruit aangekleed en saampjes koffietijd gekeken. Boodschappen voor de hele week in huis gehaald, en samen croissatje gegeten. Moppie ligt nu op bed dus mama gaat alleen even gauw stofzuigen en daarna op de bank hangen. Ik moet ook die geboortekaartjes nog even regelen, hebben het al uitgezocht moet alleen nog kleine aanpassing en dan bestellen. Verder nog paar rompertjes kopen, en een lakentje, en versiering ook nog. Maar dat doe ik lekker allemaal in de eerste week van mijn verlof. Fijne middag meiden !
@Mariel: Ik maak me gewoon heel erg zorgen om me kleintje. Weet wel dat het tot nu toe gewoon goed gaat. Maar we hebben hier drie jaar op gewacht en ben vaak erg bang dat ik me kindje verlies in me buik! Dat het er ineens niet meer is! En dat het dan mijn schuld is, vandaar dat ik ook echt maar heel weinig dingen durf te eten en bij alles me handen was! Bang om ook maar iets op te lopen!Ik denk zeg maar veel te veel over dingen na!!! Heel vervelend. maar zit er wel mee! Pff! Zeikerd he! @Caatje: Super dat alles ok was! Moetje nu pas echt met 38 weken weer terug? Hier ga je vanaf 36 weken iedere week naar de vk! En wat gaaf dat jullie een salontafel hebben gevonden!! Leuk hoor. Ik ga kleertjes strijken!! Leuk Leuk!! Hier over ruim 1,5 week weer terug naar de vk!! En vanaf dan mag ik me iedere week melden.
@Mariel: Jee, balen zeg van dat maagzuur! Wel apart dat je het zowel bij Esmee als deze zwangerschap hebt... Is toch iets dat er voor jou dus blijkbaar helemaal bijhoort... @Misja: lol Neehee, dit is de gyn voor de echo, dat staat los van de afspraken met de vk, die krijg ik hier ook vast nog voldoende. Liefs, Caroline
Fijn dat alles weer goed was bij de gyn en vk. Hier komt er maar geen einde aan die rotpost * stapel is inmiddels al wel gehalveerd *! Ik wil het vandaag afkrijgen zodat ik dan morgen de strijk kan doen * het liefste nog vanavond *. *&^%$# zo dat is er ff uit !
lieke: wat balen van je slechte nacht. Rustig aan dan maar vandaag? female: ja die hulp was heerlijk! Maar nu hoef ik dus heel de week niks te doen en dan verveel ik me gewoon soms, haha! Bezig bijtje, ik kan echt niet stil zitten. Maar heb al wel wat grote klussen bedacht voor in mijn verlof, waar ik lekker heeeeeel lang over mag en kan doen, zodat het niet te zwaar is (kasten uitzoeken, keuken soppen, dat soort dingen). caatje: kruiken zijn ook niet speciaal voor baby's. De kruiken die ik heb, heeft mijn moeder 10 jaar geleden gekocht, omdat ik met menstrueren zoveel buikpijn had. Toen hebben ze fantastisch werk gedaan, dus dat zullen ze voor de baby zo ook wel doen. Eis is alleen dat ze absoluut lekdicht zijn en dat je er een hoes (weet even niet de officiele naam) omheen hebt. de babysterfte is hier hoger, omdat wij later ingrijpen en meer de natuur zijn gang laten gaan, is mij verteld (weet natuurlijk niet of dat echt zo is). je kan bij de baby in de nek voelen of hij het niet te warm of te koud heeft. Als dat zonder dekentje goed gaat, dan kan hij het zelf. Maar in oktober is het natuurlijk lastig peilen, want ik zit met koud weer zelf ook onder een deken. maar in het nekje voelen is een graadmeter. Als het zweterig is, heeft hij het warm, vind je het koud aanvoelen, dan heeft hij het koud en leg je een extra deken over m heen. je moederinstinct gaat het allemaal vanzelf goed laten aanvoelen, dat merkte ik wel bij mn petekindje. Maar je moet het gewoon even ervaren. wat tof dat je met 38 weken ook nog een echo krijgt! Ik zie mn kleintje echt pas bij de geboorte weer, zo gek! misja: ja had nog even brood kunnen halen, maar ik kan slecht tegen zo rommelig opstarten, hou van relaxed en rustig opstaan. Dus was even van de leg, maar het is goed gekomen. En toen stuurde vriendje een lief berichtje met zn excuses en de opmerking dat er wel grotere dingen in de wereld zijn dan dit. En dat is natuurlijk ook zo fijn dat het allemaal goed was bij de VK. En dat eisen voor inleiden is ook een fijne wetenschap, al vraag ik me af hoeveel je aan zo'n wettelijk iets hebt... worst: haha, lees dat je nesteldrang is toegeslagen? Ik was vanmorgen ramen zemen bij mn client en merkte dat ik dan toch net even wat preciezer ben dan normaal. Heb meteen alle kozijnen ook gesopt, terwijl ik dat vaak aan haar overlaat (pedagogisch samen schoonmaken, om het zo maar even te noemen). leuk dat de kaartjes klaar zijn! vreselijk he, die post! Ik heb afgelopen vrijdag ook 1,5 uur gezeten en ik hou het toch best regelmatig bij. We krijgen gewoon veel te veel opgestuurd in dit land Hoop dat je er snel doorheen bent! fleurop: jeetje, ook nog verhuizen als de baby er net is! Wat een drukte! en je hoort nog steeds bij ons clubbie hoor sjoon: lekker toch, in pyama op de bank! gold: is dat goed of slecht, dat je je in het ziekenhuis moet melden bij de bacterioloog? mariel: lekker dat esmee zo heeft uitgeslapen! all: had heel lang geleden een website gekregen om een houten naambordje te bestellen voor op de deur van de babykamer, maar die link staat op de gecrashte laptop... Even kijken of ik het nog wel kan vinden... als ik m heb, kom ik m hier ook spammen, t is echt een leuke site!!
Ha, hier ben ik ook eindelijk vandaag Had hele plannen in mn hoofd, wilde gelijk beginnen met de grote schoonmaak vandaag, maar heb er gewoonweg geen puf voor vandaag. Zit dus de hele dag maar beetje op de bank niks te doen Morgenochtend verjaardag, dan heb ik ook vaak 's middags niet veel zin meer, dus vrijdag maar aan de bak! Net werd het kraampakket bezorgd, kreeg er als kadootje een omslagdoek bij. Wel handig, had er één nog van Jarno, dus hoef ik die er ook niet meer bij te hebben. Gelijk ff de doos met babyspullen opgezocht, zo schattig al die kleine rompertjes. Ga ze binnenkort eens uitwassen, misschien dat ik dan helemaal geen nieuwe koop, ze worden zo kort gebruikt! Gold: Zo, jij was er vroeg bij vandaag!! Emma: Balen dat je niet lekker in je vel zit, gelukkig heb je morgen weer iets leuks, kan je weer kijken naar de beeb! Worst: jaja, vandaag mn eerste dag! Enne...ik zal me beetje proberen in te houden met die lappen tekst Moet ik idd ook nog, nieuwe pyama's, draag ze nu namelijk nooit Sahi: lekker gewerkt!? Ik ben dus niks aan het doen thuis Female: morgenmiddag ga ik het dorp in, kleine spulletjes halen. Kan al helemaal blij worden van nieuwe Zwitsal spulletjes, flessen e.d. haha. Kids verspreken zich idd snel, handiger dat ze het dan ook maar niet weten! Nu de vakantie pas om!? Pfft...kwam geen eind aan zeker Lekker dat ze zich iig goed vermaakt hebben, maar een beetje ritme is ook wel weer goed! Lieke: balen dat je zo lang wakker hebt gelegen, heb ik ook af en toe, lig me dan echt te vervelen, terwijl je zo moe bent Hopelijk aankomende nacht een betere nacht voor je! Caatje: Ach, alle kindjes worden in Spanje ook groot, en als het daar geen gewoonte is, zal dat niet zoveel uitmaken. Het is nog geen winter als de kleine komt, dus super koud zal het niet zijn of wel!? Ik weet dat de dokter bij mijn broer 28 jaar geleden een kruik in zn wieg wilde, was protocol. Maar het waren de heetste dagen van het jaar, midden in juli, daar heeft mijn moeder ook maar een stokje voor gestoken, hij zweette de wieg uit Hoe was de echo!? Misja: Idd wat langer op bed gebleven, was schandelijk laat toen ik er uit kwam haha. Heb heerlijk tot half 9 geslapen, daarna de laptop gepakt op bed, ideaal. Wbt je bezorgdheid over jullie kleintje, ik herken het volledig hoor! Durf ook niet teveel te denken aan de kraamperiode, heb er wel enorm zin in weer, maar ben ook veel te bang dat het verkeerd gaat, je hoort het zo vaak, waarom bij ons niet. Maar een beetje nuchter moet je er ook wel in zijn, hoewel dat vaak moeilijk is! Ben je sowieso al snel ergens bezorgd over? Ik zelf wel, dus is nu alleen maar meer! Sterkte iig! Mariel: vind het zelf ook een erg leuke baan, werk er al ruim 5 jaar en voorlopig ben ik niet van plan om weg te gaan Echt een zwangerschapskwaal bij jou dus, je maag. Ik heb het idd dat het bij mij nu al wel wat minder wordt, misschien dat de kleine toch al aan het indalen is! Sorry Worst, voor mn uitgebreide bericht! Maar twas wel mijn eerste reactie vandaag
Haha Gejanne ik neem om de 15 minuten pauze van de post, ben al vanaf 10 uur bezig dus ik houd het redelijk bij hier! . ( ben trouwens zo lang bezig omdat ik alles maar dan ook echt alles vanaf 2003 ongeveer opnieuw aan het controleren ben, ligt alles nog wel op datum, wat kan ik weggooien, het is echt rampzalig, van oude mappen in nieuwe mappen stoppen??, en geen idee waarom ).
Tja, waarom doen zwangere vrouwen bepaalde dingen Het moet gewoon voor je gevoel allemaal opgeruimd zijn, heb ik ook. Ik heb in onze administratie ook nog zoveel oude facturen bijv., maar ik vind het best voorlopig, de mappen kunnen nog dicht! Als ik echt tijd over heb, dan komt dat wel een keer! Maar ik probeer altijd wel de post bij te houden, direct (of na een paar weken ) op een stapel leggen wat opgeruimd moet worden en dat doe ik dan in één keer!
ik heb hier zo'n posthouder, waar je dus post in kan stoppen, daarin doen we alle post die we hebben gezien, behalve acceptgiro's. Als dat ding vol is, ga ik het in mappen stoppen. De acceptgiro's leggen we ervoor, zodat we ze op tijd betalen. En daar liggen ook bijvoorbeeld kortingsbonnen enzo.
Ja, zo'n bakje zou ik ook nog eens moeten hebben. Ik laat het altijd maar op de salontafel liggen, of op een stoel, anders vergeet ik het weer. Meestal betaal acceptgiro's wel op tijd, zoveel komt er niet binnen omdat veel al automatisch wordt afgeschreven. Maar soms ligt er echt te veel, vind het altijd zo'n irritant klusje
ff kijken of ik t allemaal nog weet na t bijlezen worst; volgende week alweer je laatste spuitje! raar dat de babydump t gewoon had klaarliggen.. ik heb ook weer een sh*tload aan spullen besteld daar paar weken terug ook en dat kwam pas na 2 weken binnen terwijl alles op voorraad lag, heel apart Fleurop; spannend zeg dat je in week 37 al mag! lekker ook aangezien t kindje nu al zo groot is Ben benieuwd of je de eerste zult zijn! Waag het niet om over te lopen naar de septembermama's Emma; ff niet lekker in je vel gelukkig heb je een datum waar je een beetje naartoe kan leven.. tenminste, ik hoop dat dat je iets helpt?