Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Maedra: ik snap je frustratie hahaha was net ook ff op dat ' rook-topic'

heb t netjes gehouden.. omdat k vind het een eigen keuze is(mits goed voorgelicht over de risicos)

maar op deze moest ik ff reageren haha;

Oorspronkelijk geplaatst door mariekevegt
    "hooi!!

nou roken tijdens de zwangerschap is niet zo slecht zoals mensen zeggen...

mijn schoonmoeder heeft tijdens haar zwangerschap gerookt en alle 3de kinderen zijn kern gezond geboren
    ...
    wat kan er gebeuren als je rookt tijdens de zwangerschap:
    kind kan iets ondergewicht hebben
    het kan later gedragsproblemen krijgen (helemaal niet gezegt dat het ook zo is)
    en kortademig maar
    afwijkingen aan het lichaam enz
    is dikke onzin!"

------------------------------------------

ik twijfel heel erg hoe ik hierop zou moeten reageren..
    kan namelijk bijna niet netjes/beleefd maar ik ga het proberen;

Er is geen studie of onderzoek die jouw uitspraak ondersteund.
    er zijn inderdaad gevallen bekend waarbij er geen schade op is gelopen bij het (ongeboren)kind, vooralsnog zijn er meer gevallen bekend waarbij de gedrags/gezondheidsproblemen (in)direct zijn te herleiden naar het (mee)rookgedrag van de moeder.

jij zegt;
    "het kan later gedragsproblemen krijgen (helemaal niet gezegt dat het ook zo is)"

en daarmee beaam je mijn antwoord.
    Als je de zekerheid hebt dat je kind schade oploopt zou dit topic niet bestaan, dan zou namelijk niemand roken:)

mijn advies voor jou; even aan je moeder vragen of ze niet toevallig gerookt heeft tijdens de zwangerschap van jou;)

hihi:)

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    hahahahaha ...

roken tijdens de zwangerschap... tjs.. not-done als je het mij vraagt..

Net gebeld voor een geslachtsecho, kan 2 mei terecht !!! :D Ben dan 16,1 weken, dus ben benieuwd !

3. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    ik ga het meteen ffies bij de lijst zetten bijzonder ;)
    lekker naartoe leven!!

zwanger roken is voor mij ook not done! maarja keuzes zijn er om gemaakt te worden he

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh Anz, ik moet echt lachen om die laatste zin van jou in het rook-topic :D
    En inderdaad mooie lijst gemaakt hoor. Staat ook in het aparte topic toch?

En bijzonder, fijn dat alles goed is. Mooie echo hoor!

HIer verder even geen reacties, ben super moe. Heel de dag op de sportvelden gelopen bij de sportdag van de groepen 5. Heb misschien bij elkaar een kwartiertje gezeten (van half negen tot half vier). Merk nu ik met laptop op de bank lig echt last van m'n buik heb. Hoef maar iets om te draaien en m'n banden doen pijn. Ga dus nu lekker blijven liggen en vroeg naar bed. Hopelijk heb ik er morgen geen last meer van. En anders weet ik dat ik gewoon veel rustiger aan moet gaan doen.
    Fijna avond allemaal!!!

5. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    zeehondje; ben benieuwd of ze m snapt hahah

de lijst heeft idd zn eigen 'topic' plekje
    zal m af en toe hier nog tussendoor posten:)

6. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    ha Anz, ik zag je post al inderdaad! Ik ben het ook met je eens hoor! Ik wil niemand aanvallen omdat ze wel of niet rookt of drinkt of wat dan ook, maar het ging mij er vooral om dat er mensen zijn die zeggen dat het helemaal niet slecht is en daar kan ik niet goed tegen. :)

Spannend bijzonder echoafspraak!

Rust lekker uit zeehondje.

Ik heb vandaag thuis gewerkt. Het voordeel daarvan is dus dat ik nu al thuis ben (ja hehe ;)) en er even een was in ga doen en rustig aan het eten op ga zetten, in plaats van dat gehaast om 19-19.30 uur te doen.

7. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #487 CaatjeM, 14 apr 2011
    Laatst bewerkt: 14 apr 2011
    Goedemiddag!

Nou, dat viel alles mee vandaag!!! :D Was wel heel vroeg, maar was gelukkig ook op tijd naar bed gegaan. De dag verliep prima, had een vriendelijke groep en ze hebben zelfs nog een mooi fooitje gegeven! :)

Was op de terugweg van Sevilla naar Cádiz wel een beetje moe en heb een half uurtje mijn oogjes dichtgedaan. Heerlijk! Vind ik normaal niet kunnen als ik aan het werk ben, maar ik praat op de terugweg toch nooit en vond dat ik nu wel een goede reden had hahaha. Was daar echt van opgeknapt!

Nu voel ik me dus heel goed. Ga vanavond echt wel op tijd naar bed, maar prettig te weten dat ik gewoon mijn werk kan doen!

@Bijzonder: Wat een ontzettende mooie echo!!! Super!

@Slimpie: Welkom en gefeliciteerd! Leuk dat je op 20 oktober uitgerekend bent en dus ook een oktober mama wordt!

@Anz: Heel mooi lijstje! Heb begrepen dat hij ook nog een eigen topic heeft, ga ik zo eens opzoeken!

@Sahi: Gefeliciteerd met je 12 weken! Top! Ik moet nog 3 daagjes tot de 12!!! :D:D:D

Nou dames, ik ga lekker ff een beetje bankhangen! :cool:

Liefs,
    Caroline

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @female hoe gezellig een vrouwenclub, heb je weer een bezigheid, zou helemaal niets voor mij zijn haha... Ik heb ook meer jongensvrienden dan meiden :) !.

@bijzonder Joehoe wat een mooi kindje ligt daar in jou buik. Ik ben blij dat alles goed was met de echo.

@maedra beetje ruzie maken in het roken topic whaha :p Maar goed roken is niet gezond voor het kindje en natuurlijk ook voor moeders niet goed.. ( ik heb er trouwens nog elke dag moeite maar praat er liever niet over das makkelijker voor me :) ). En ik hoop dat je snel weer energie krijgt.. Ik ben ook nog best moe maar dat komt meer door het ellelange gezeik van de klanten op mijn werk..

@Sahi gefeliciteerd 12 weken, weer in mijlpaal in het oktobertopic :) !

@karine spannend ik ga je berichtje afwachten, ben natuurlijk hartstikke nieuwsgierig

@goldduke joehoe superblog weer van manlief :D!

@lovingmom wat zijn die cake push pops voor iets ? Ziet er uit alsof het al cakejes zijn maar jij zegt dat er niets in zit haha.. Snap er niets van maar het ziet er wel lekker uit.

@caatje fijn dat de nekplooimeting ook goed was, hebben ze ook bloed afgenomen of houd je het alleen bij de nekplooimeting ?

@ellenk ik heb hetzelfde als jij, voel ook eigenlijk helemaal niets van de baby, hoop dat ik snel wat ga voelen,..

@Anz ontzettend bedankt dat je de lijst hebt aangepast, keek er eigenlijk al niet meer na omdat ik het zon rommeltje vond.. Nu lekker overzichtelijk voor ons zwangere dames haha... Ik sta trouwens wel verkeerd, emma dacht 16/05 maar het is 19/05 dat ik de 20 weken echo heb.
    Zal daar nog wel een pb voor sturen :) !
    Ziet er in ieder geval fantastisch uit.

@slimpie welkom bij de leukste oktobermama's haha... Hoop dat je gezellig mee blijft kletsen. Gefeliciteerd met je zwangerschap.

@zeehondje doe je rustig aan, geniet van je bankhangavond!

Sow volgens mij ben ik niemand vergeten :) !

Hier alles goed, ben helemaal gelukkig vriendlief heeft een lekkere kwarktaart gemaakt voor me die ik dadelijk na de tortilla's helemaal ga opeten denk ik haha...

9. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Bloed is inderdaad ook afgenomen, daar krijg ik binnen een maand thuis bericht van. Ben benieuwd!

Heb trouwens nog niets teruggehoord van onze privé verzekering. Zodra die groen licht geven ga ik daar lekker nóg een echo aanvragen! Hoop dat dat binnenkort kan, zou het leuk vinden als ik echt met 12/13 weken een echo krijg en zo met het NUB topic (uhm, zo heette dat toch?!) mee kan doen. ;) :D

Waar staan trouwens die letters (NUB) eigenlijk voor??? ;)

Liefs,
    Caroline

10. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    NUB is dat ik het engelse woord voor knobbel :D

Ik moet even weg, reageer straks op andere en anders morgen!!!

11. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

zometeen echo om kwart over 7!!

dan bepalen ze de termijn even beter. ben zo benieuwd!!

12. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Zeehondje: Logisch dat je moe bent zeg ! Lekker vroeg naar bed gaan.
    @ Maedra: Heerlijk thuis werken, jammer dat ik dat niet kan !
    @ Caatje: Altijd leuk een fooitje :D Gelijk heb je hoor, lekker even een dutje doen!
    @ Worst: Hmm jij wordt lekker verwend ! Lekker van genieten !

Zo, morgen weer werken en dan lekker weekend !

13. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @Sjoon veel plezier...

@bijzonder ik ben de grootste bofkont die er is.

@de rest ik ben ingekakt :D !

14. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hello!!!!!!

Kom me even melden... Mijn echo van vanmorgen was helemaal goed!! Ukkie lag lekker te springen en te bewegen :D ;) Ik ben 3 dagen naar voor gezet en nu dus uitgerekend op 26 oktober... Zou iemand dat op de lijst willen veranderen?!?
    (Wat is hij trouwens mooi geworden!! Compliment!)

Nu ga ik lekker op de bank hangen ;) Fijne avond allemaal!! :)

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

hier een mooie echo.

alleen, nu wordt ik dus een november mama.....

weer 3 dagen terug gezet. nu wordt t 7 nov.

16. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Goed nieuws karine!

Nog een keer de dvd zitten kijken, ik zie echt een piel ! Beetje onduidelijke foto... maar ik denk het echt haha.

17. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Fijn dat de echo goed was !! Ahhh geen oktober mama meer !

18. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    huh? Sjoon hoe kan dat dan?
    Blijf je wel meekletsen? er zullen gerust wel oktober mamas in novermber bevallen dus wat dat betreft scheelt t niets:)

19. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    bijzonder, dat zou wel eeeeen heeeeeeeel grote piel zijn...
    en een piel slaat niet wittig uit op de echo:D
    kan natuurlijk nog steeds een jochie zijn.. maar dat is niet zn pielemoos:D

20. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ow hahahah, maar ik denk echt af en toe een slurfje te zien. Niet zo lang als op de foto inderdaad hoor, misschien verkeerd foto momentje. Ohh ik word gek, ik wil het weten !

Deel Deze Pagina