Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Anz, klinkt als een super leuk dagje!!!

Bijzonder, balen dat je moet werken! Mijn vriend moet ook werken. Niet leuk want zo kunnen we nooit iets leuks doen ofzo :(

Mariel, sterkte met je hooikoorts!!

2. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Jaa op een soort rondvaartboot vlakbij t museumplein.. Ken amsterdam redelijk goed dus heb ook niet naar de omgeving meer gekeken haha was flink aan het bob rossen!
    Erg leuk!

3. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Grappig; 3 jaar terug had ik op deze dag mn eisprong waar Cenn uit ontstaan is :D... 5 mei een positieve test, blijven speciale dagen :D

4. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    LM: Thanks !
    Anz: Lache zeg, ga ik eens even googleën !

5. Ellenk

Ellenk VIP lid

Wat grappig Anz... Leuk dat je het wereldkundig hebt gemaakt dat het een jongetje wordt.

Wij twijfelen nog wat we doen. Maar we hebben nog tot mei voordat we het zeker weten ;) Ik vind het niet erg want ik weet het ook zeker -denk ik- ;)

Caatje: wij zouden ook eerst gaan geregistreerd partnerschappen maar omdat we toch volgend jaar wilden trouwen, gaan we dus dit jaar voor de wet. Volgendjaar voor de kerk incluis feest en de hele mikmak. Scheelt een keer kosten ;)

Ik heb het de vorige keer gevraagd omdat het bij mij toen in de 13e week fout ging hoe dat kon omdat je dan toch voorbij de 12 weken bent. Volgens mijn gyn komt dat omdat men eerder in maanden telde en dan was je na 3 maanden uit de gevarenzone. De meeste mensen tellen voor een maand maar 4 weken daarom 12 weken. volgens haar moet je 13/14 weken aanhouden want dan zijn alle vitale organen etc aangelegd. Maar zei ze erbij als je met 11-12 weken een goede echo hebt gehad dan is de kans echt miniem dat het misgaat. So do not worry...Mijn 11 wk echo was achteraf al wel een indicatie dat het niet helemaal goed was want toen lag de groei al 14 dagen achter en dat kon echt niet omdat ik een heel regelmatige cyclus heb en al ver voor nod positief testte.
    Zo anders als nu nu ik steeds precies op schema lig.

Voor zover mijn lesje :) Nu snel weer aan het werk...

Later meisjes...

6. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Worst, hoe is het gegaan vandaag?

Ik heb vanmorgen weer urine weggebracht, wordt nu elke 2 weken onderzocht op blaasontsteking (uit voorzorg).
    Poeh, 4 weken tussen een controle vind ik toch erg lang, moet nog een week wachten, maar wil zo graag weten of alles goed is.
    Moeten trouwens op 2e paasdag voor controle, heb wel 3 keer nagevraagd of het wel klopte :)

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    worst: hoe is het gegaan?

lovingmom: druk dagje!

anz: leuk weekend heb je gehad!
    en wat leuk dat je een jongetje krijgt en dat iedereen het mag weten!
    dat soort dagen weet ik allemaal niet meer hoor :) weet nog wel de dag van mn miskraam, 26 april vorig jaar...

@badkamers: breek me de mond niet open!! Wij zouden in 1 weekend wel klaar zijn, we zijn nu op de helft met het tegelen. maar ik heb gisteren een spoedcursus gehad, dus we proberen deze week steeds een klein stukje te doen, zodat er dit weekend gevoegd kan worden en de douchebak en wand erin kan.
    Nu elke avond naar mn moesje om te douchen... Niet ver weg, maar toch vervelend...
    Ik weet wel zeker dat het mooi is als het af is!

mariel: leuk handschrift!

bijzonder: wat doe je dan zoal bij de recherche? Als je ook diefstallen doet, heb ik je mening nodig :D

ellenk: inderdaad, 40 weken is ook 9 maanden en geen 10 ;)
    ik krijg wel de kriebels nu iedereen het weet, zo van, wat als het dan alsnog misgaat. Met die echo met 10 weken zei de gyn: het zal gek zijn als het nu alsnog mis gaat. Het kan altijd, maar zolang er geen bloedverlies is, moet je daar niet over nadenken, want het zal nu niet meer gaan gebeuren.

suus: ik moet nog 2 weken tot de echo, vind het toch weer spannend worden, hoe weet ik nou of het nog steeds goed gaat in mijn buik?
    Ik mag tussendoor bellen, maar ik verlies geen bloed, dus als ik bel voel ik me zo'n zeur...

hier dus druk met de badkamer en nu ook gedoe over de brommer. Die was begin maart gestolen en we kregen opeens post van de RDW dat hij was terug gevonden. de politie weet van niks en nu blijkt dat hij nog in onderzoek is en dat we morgen worden gebeld. Zouden ze sowieso morgen doen, dat is hun protocol met gevonden voertuigen. Prima.
    Maar mijn vriend is helemaal pissig dat hij moet wachten tot hij gebeld wordt, hij wil NU informatie en niet morgen. Pfff, hij is zo onredelijk, daar kan ik echt slecht tegen. En door mn hormonen ga ik dus echt keihard huilen als hij zo uit zn slof schiet. Terwijl het mijn schuld niet eens is.
    Maar ik probeer dus aan m uit te leggen dat hij zich niet zo druk moet maken, we hebben al genoeg aan ons hoofd, maar hij is echt heel erg boos... Gadver zeg, ik kan daar echt niet tegen.

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Sahi: Ja ik doe ook diefstallen :D Eigenlijk alle veelvoorkomende criminaliteiten. Vraag maar raak :D

Zit nu heerlijk in de tuin in de zon. Heb wel even factor 30 op mijn gezicht gesmeerd. Net even plantjes wezen halen en een aardbeiplant. Zo leuk, het liefste zou ik een hele moestuin willen.

9. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Sahi: Wat een gedoe joh om die brommer, wel raar dat ze nu niets kunnen vertellen. Misschien heeft je vriend ook een beetje last van de hormonen hihihi :D (probeer je een beetje op te vrolijken, is ook niet leuk meis...)
    Bijzonder: Vind ik ook zo leuk een aardbeienplant, zou ook wel een moestuintje willen hoor. Groente uit eigen tuin is toch het lekkerst :D

HEB PILLEN TEGEN HOOIKOORTS !!! WOEHOE kon mijn huisarts wel zoenen !!!! hahaha nu hopen dat het snel werkt. Heb echt zo'n leuke huisarts, jonge vent alleen zo scheel als een otter... hahaha weet nooit tegen welk oog ik moet praten :D

Ga lekker shoarma eten, tot laters meisjes

10. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Kwam even spieken of Worst zich al had laten zien? Hoop dat alles goed is!

Verder even een *zwaai* naar de ander dames, vanavond mag ik weer naar de vk voor een controle, dat is maar heel kort toch? Intake was vorige keer, nu gaan ze denk ik alleen vragen hoe alles gaat en even bloeddruk meten en hopelijk hartje luisteren?

11. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Dikke dikke dikke sjit, ik heb WEER een blaasontsteking. Kuurtje nummer 2 en ik weet dat het niet de laatste is, want het is chronisch in de zwangerschap. En die kuurtjes zitten me dus echt niet lekker, maak me er echt zorgen om.

12. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Zeker het hartje luisteren :) Bij mij in ieder geval wel

13. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Sorry dat ik inbreek maar hoe gaat het met jullie allemaal???? Met de kwaaltjes, en de ergernissen, en de afspraken enz?

Groetjes een nieuwsgierige oktober 2010 mamma wiens beeb alweer 6 maanden is en die heel jaloers is op jullie ;)

14. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Holaaaaaaaaaaa!

Mijn ochtendje werken viel uiteindelijk alles mee, ging sneller dan verwacht en was deze keer niet zo moe daarna. Kwam wel goed uit, want we moesten nog het één en ander doen.

Zijn lekker uit gaan lunchen en daarna had ik een afspraak om mijn gelnagels weer te laten doen. Heb ze nu kei cool in turquoise met op de ringvingers en duimen nog leuke gele bloemen. Echt heel gaaf! Heb er een foto van gemaakt, maar kan nog ff niet uploaden, doe ik binnenkort. :D

@Worst: Hoe is het vandaag gegaan meis?! Gaat het goed met je?!

@Mariel: Wat fijn dat je iets tegen je hooikoorts hebt! Hoop dat je je gauw beter voelt, of werkte het gelijk al?!

@Ellen: Ja, eerst voor de wet trouwen en dan later voor de kerk is zéker een optie in Nederland, maar in Spanje hoeft dat niet. Als je hier voor de kerk trouwt, trouw je automatisch gelijk ook voor de wet. Lekker ouderwets nog (dat was vroeger in NL toch ook zo???).

SEMANA SANTA

Dat is toch wel een bijzondere week hier, hoor. De heilige week voor Pasen. In deze week zijn er vele processies, deze zijn ontstaan in vroegere tijden. Daar toen de mis nog in Latijn ging en het gewone volk dat niet kon begrijpen, werden de beelden uit de kerken rond gedragen die zo het verhaal uitbeelden waar in de mis over verteld werd.

Tegenwoordig gebeurt dat dus alleen deze week voor Pasen en de "pasos" (dat zijn de beelden) beelden de laatste lijdensweg van Christus uit. Deze processies (die we pasos noemen, vanwege de beelden) worden uitgevoerd door broederschappen, zij moeten aan de stad betalen om mee te mogen doen.

De broederschappen behoren toe aan bepaalde kerken of parochies en daar hebben ze hun eigen beelden, die is altijd een Christusbeeld en/of een Mariabeeld. Vanuit hun kerk of parochie gaat de processie dan naar de Kathedraal om deze te groeten en daarna weer terug.

In Jerez zijn er in totaal 37 pasos. De langste duurt 12 uur en 15 minuten!!! :$ ;)

Vanavond gaan we kijken naar het binnenhalen van de paso La Viga. Dat is een paso van de heilige maagd, die toebehoort aan de Kathedraal zelf (zij lopen dus de officiële route in het centrum). Dat is een prachtige binnenkomst, want onze Kathedraal hier ligt verhoogt, dus ze moeten het beeld een schuine oploop opdragen. Op de armleuningen worden dan een soort vuurkorven geplaatst, die vuurspuiten als de maagd naar boven gaat. Door alle rook lijkt het dan net of het beeld zweeft.

Dat is echt heel indrukwekkend!

Ik ben zelf niet zo van de religie. Ik ben christen: gedoopt, heb mijn communie gedaan en ben ook gevormd, maar ben absoluut niet praktiserend. Toch is zo'n week als deze wel heel indrukwekkend.

Wil je er graag nog iets meer over lezen (nóg meer?! Ja, dat kan echt hahaha), in 2007 heb ik een column geschreven voor een reissite. Eén daarvan ging toen ook over de Semana Santa.

Nou, nog ff een uurtje relaxen en dan zijn we weg. Eerst naar Nederlandse vrienden, waar we een hapje gaan eten. Zij wonen heel dicht bij de Kathedraal, dus dan gaan we van daaruit rond 23h een plekje zoeken om de binnenkomst rond 00h te gaan bekijken.

Ben benieuwd of ik het allemaal volhoud.... ;) :D

Oeps, sorry weer voor deze hele lap tekst... Tja, ben gids hè, ik kan hele dagen volkletsen hierover! ;) :D Het is ook allemaal zo interessant en leuk om over te vertellen. Maar als het te veel wordt, gewoon zeggen, hoor!

Oh, of als je graag nog over iets anders informatie zou willen (bepaalde stad hier in Andalusië, de paarden, de wijn, het land etc.), dan mag je me dat ook laten weten! :cool: :D

Liefs,
    Caroline

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik vind het wel heel gaaf hoor caatje, om het zo allemaal te lezen! dus voor mij mag je zoiets wel blijven posten!
    ik ga alleen niet beloven dat ik het ga onthouden allemaal!!

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@worst: hoe is het met je??
    ben wel benieuwd nu. heb je er veel last van?

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    bijzonder: onze brommer was dus gestolen op 5 maart, meteen aangifte gedaan en afgelopen zaterdag kregen we van de rdw een brief dat de brommer was teruggevonden en dat we nu dus weer de verantwoording hebben voor de brommer. Maar van de politie hadden we nog niks gehoord. Vandaag rondgebeld waar de brommer is en hoe nu verder. Het kostte vriendje 1,5 uur om te achterhalen dat de brommer op het bureau staat in Ridderkerk, maar ze kunnen nog niet zeggen of de brommer wel of niet rijdbaar is. Daarover bellen ze binnen 48 uur terug. Vriendje was nogal boos, dus ik heb nog eens gebeld om rustig te vragen hoe het nou zit. Die zeiden dat we moesten stoppen met bellen en dat we morgen teruggebeld worden. En dat dit nu eenmaal de procedure is.
    Maar de RDW zei dat de brommer vorige week dinsdag al is teruggevonden en vriendje is nu superboos dat we toen niet meteen zijn gebeld. Ik kan me er niet druk om maken, omdat we het wel horen als ze willen dat we het ding ophalen, maar hij is best boos omdat het ons eigendom is... En hij vindt dat de dader goed gestraft moet worden enzo... Hij kan soms nogal uit zn slof schieten over zulke dingen.
    Maar ik vraag me dus af of het nou echt klopt dat ze je pas inlichten als het onderzoek klaar is, dus na 5 werkdagen. En vriendje vindt ook dat de politie niks doet, maar als ik hoor dat jij 45 uur per week maakt soms, kan ik dat moeilijk geloven.

Zo heel verhaal, maar wie weet worden we wijzer ;)

wij hebben ook aarbeitjes in de tuin, heerlijk :) Ze moeten alleen nog even bijkomen van de winter ;)

mariel: haha ja is ook zo! Misschien heeft hij ook wel last van hormonen! We zijn nu gaan tegelen en even hard werken helpt wel tegen frustraties. Dus de rust is weer terug gekeerd :)
    Fijn dat je pillen hebt tegen hooikoorts.

worst waar ben je?

suus: wat balen zeg!!! En als dit al de 2e keer is, dan zal het helaas wel bezig blijven :(

CherryAyden: met mij in ieder geval alles goed hoor :)

Caatje: je enthousiasme spat van het scherm!! :D

zo nu weer tegelen, dus ben er weer vandoor :)

18. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    zo tijd om op de bank te ploffen

morgen de fysio bellen vrees dat er iets niet goed zit met mijn bekken .. kijken of ik daar therapie voor kan krijgen ofzo .. nu zo veel pijn elke keer

19. redgirl82

redgirl82 Lid

13 feb 2011
    14
    0
    0
    Pedagoge
    hoi dames!

Ben hier in t begin al ff geweest,maar dacht,laat ik ns wat vaker langskomen;)
    Ben inmiddels bijna 15 wkn zwanger,heb 1 mooie echo gehad met 10 weken...en ben vorige week voor de 2e keer bij de vk geweest...hartje klopte mooi en mijn bloedwaardes&bloeddruk waren supergoed!
    Volgende week donderdag hebben wij de geslachtsbepaling!!:DCANT WAIT!:D
    Voel me redelijk,behalve dat ik errrrrrg energieloos ben nog en ik voel me ZO dik! ik weet t...ik ga aankomen,en dat mag;)...maar doordat ik mn hele leven al gestreden heb tegen de kilootjes en ik net lekker in mn vel zat..is t vooral in mn koppie n behoorlijk proces..vooral nu t nog geen echte buik is,maar dat alles ronder&zwaarder lijkt te worden...nouja,ik hoop dat jullie mn uitleg n btje snappen..

20. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @fleurop mooie buik hoor. Je kunt al echt verschil zien. Leuk leuk. Werkse.

@lovingmom maak er een leuke dag van morgen met je vriend.

@bijzonder ik mag ook met pasen werken za-zon-ma. En het weekend van koninginnedag za-zon. Ben jij wel vrij met koninginnedag?
    Ik heb vorige week een zonnenbrandcreme factor 30 gekocht die 10 ur achter elkaar beschermt. Deze gebruik ik nu elke dag voor m'n gezicht. Ook Fabian kan ik daar gewoon mee insmeren. Misschien nog tip voor je met de zomer voor de deur.

@anz fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad. Wel vermoeiend hoor. De dag dat je een positieve test in handen hebt blijft je altijd bij. Dat het ik ook hoor. 23-07-07 had ik mijn 1e pos test van Fabian.

@emma ik herken het. Ze kunnen je af en toe echt uitproberen he! Volhouden hoor.
    auw dat klinkt niet goed. Hopelijk kun je snel terecht bij de fysio.

@suuszwanger is er en reden dat je je urine moet laten nakijken elke keer? 2e Paasdag controle ;) beetje vreemd inderdaad.

@maedra heb je het hartje gehoord?

Vorige week deze oorbel gekocht. Vind ze zoo mooi.
    Morgen nog even shoppen voor positie kleding en voor kleren voor Fabian. Hij moet nog korte broeken en echt nodig een zomer jas. Ben benieuwd of ik kan slagen.

Deel Deze Pagina