Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen meiden!!!

Ik kom ff zwaaien en zie een heel mooi buikje!!

Wij gaan zo een zandbak kopen en andere schoentjes. Arme kind loopt nog met gevoerde winterlaarsjes :D
    Kom snel weer meekletsen!!

2. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Suus: Hoop dat de vk je een andere optie kan geven ipv AB kan met voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt.
    Caatje: Ga je dan in een privé kliniek bevallen ? Of kom je daarvoor naar NL ? Ben benieuwd of het wat is, veel plezier met kijken in ieder geval.
    LM: zwaai terug en shopse !!

Bah heb (weer) niet zoveel zin vandaag... Oh heb net gebeld en 14 juni hebben wij de 20 weken echo !!! pfff weer heeeeeeel lang wachten...

3. Ellenk

Ellenk VIP lid

Zwangerschapszwemmen, daar zit ik ook aan te denken. Alleen kijken of ze dat ergens dicht bij hebben...

Worst, voel je je vandaag al weer wat beter?

meiden wat een heerlijk weer toch. Mijn collega gaat dit weekend naar Barcelona en wat denk je? Ze voorspellen nu regen en zware bewolking. En dat terwijl het hier boven de 20 wordt. Omgekeerde wereld hihihi!

4. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Caatje: Wow wat luxe in Spanje dat iedereen gratis zorg krijgt via een sociale verzekering, dat wist ik niet. Ja hier is het gewoon om zelf te betalen, veel zorg is geprivatiseerd. Wij hebben wel recht op gezondheidszorg via het werk van mijn man maar dan moet je naar de staatshospitalen. Waar de zorg op zich van een hoog niveau is maar lange wachttijden en je kunt niet je eigen dokter kiezen bijvoorbeeld.
    Ik krijg nu ook een privé-kamer in de privé-kliniek. Wel zo rustig ja.Hebben ze in Spanje dan ook de babietjes op die kamers liggen bij al het bezoek? Krijg jij nu je kindje op je kamer?
    Haha ik vind die naam van je schoonzusje wel mooi, maar ja ik ben dan ook katholiek. ;)
    Leuk je stukje over de Semana Santa, ik vind die processies er altijd heel indrukwekkend uitzien op tv. Hier hebben ze ook veel Paasrituelen maar toch anders, voornamelijk iconen kussen :D en paasvuren.

Goldduke: Wat leuk gefeliciteerd een dochter! Meisjes zijn heel leuk! :D

Wat mooi ook al een foto van het hoofdje.

Female: Nee, ik wil echt niet tandemvoeden. Als mijn meisje niet vanzelf wil stoppen dan stop ik er toch echt mee. Jij hebt ook lang gevoed zeg! :) Klinkt leuk de vrouwenvereniging.

Bijzonder: Mooie duidelijke echo foto!

Maedra: Ik was mijn eerste zwangerschap ook supermoe.

EllenK: Ik merk er eigenlijk ook niets van dat ik zwanger ben, vind het verbazend om dat kindje op de echo te zien bij de gyn. Zit dat in mij?! Echt, ben ik zwanger? :$:D
    Yay, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Mooie datum 1 juli.

Anz: Haha goeie reactie op het roken topic. :D

Sahi: Bij de 20 wekenecho is het toch ook wel gewoon om even naar het geslacht te kijken als je dat wilt. Wat belachelijk dat ze bij jullie zo streng zijn.

Sjoon: Mooi kindje op de echo! :)

Emma29: Lekker klaar met de MvM potten, goed gedaan!!

Suuszwanger: Bescheiden buikje nog, mooi. Sterkte met je blaasontsteking.

Bijzonder/Fleurop: Mooie buikjes!

AnnetB: Wat leuk een vierde, gefeliciteerd. :)

Mariel: Balen je hooikoorts. Ik heb er hier ook een beetje last van, had ik in Nederland nooit.

Worstenbrood: Wat %#$ dat de spuit zo tegenviel. :( Ik hoop dat de volgende wat beter gaat.

Anz: Mooi figuurtje!

Lekker weertje in Holland, geniet ervan! Hier was het gisteren een graadje of 29, dat wordt straks weer puffen.

Aarrrgghhh ik pas mijn spijkerbroeken al niet meer, ik moet nu echt aan de positiebroeken. Wat een verschil met een paar weekjes geleden.

Gisteren weer een afspraak en echo bij de gyn gehad, het is nog steeds een jongetje dus dat is nu wel officiëel schat ik. :) Ik vind het nog wel wennen hoor voor mijn gevoel, een jongetje na twee meiden. Mijn man is helemaal happy. :) Ik ben dacht ik vandaag 15 weken, kindje was qua lengte 15,5 week en qua buikomvang al 16 weken. Dikkie dik dus.

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mariel: ik heb m ook 14 juni. Vind het nu al spannend, ze gaan je kindje echt helemaal bekijken of er niks mis is. Ik hou van struisvogelpolitiek en wil het liever pas weten als er geen weg meer terug is. Maar vriendje (en ik ook) hebben toch besloten de 20-weken echo wel te doen, want het is toch belangrijk om de risico's eventueel te weten.

agapi: ik ben benieuwd of ze ook werkelijk zo streng zullen zijn, we zien wel...

caatje: bij mij ligt het er echt aan dat die borstel zo ver achter in mn mond gaat, niet per se aan de tandpasta. Maar ja, die tanden moeten toch gepoetst worden...

lovingmom: zwaai ik even naar je terug.

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Stiekem even tijdens de pauze reageren (kinderen zijn ice age 3 aan het kijken).
    Ben veel te lang hier niet geweest, maar heb het druk en schrijf ook nog bij andere topics mee. Een topic waar allemaal zwangere meiden uit de mmm zitten. Daar is 't iets rustiger en voor mij beter bij te houden eerlijk gezegd.
    Voel me verder goed, bijna twee weken meivakantie. Eerste positiebroek besteld. Je gaat het nu ook eindelijk echt zien, heel leuk om opmerkingen daarover te krijgen. Geniet daar echt van.
    Sorry voor de ego, ga moederdagcadeautjes knutselen.

7. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Leuk kunnen we samen aftellen ! Het is zo gaaf om je kindje dan te zien, het is dan al echt een hele baby en zo ontzettend bijzonder ! Wordt genieten hoor !

8. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ooooh dat heb ik ook! Laats zei ik ook al... waarom moeten we tegenwoordig alles van te voren willen weten. Dat wil ik eigenlijk niet... (behalve dan het geslacht hihihihi lekker consequent weer)
    Maar goed. Dat zijn zo van die twijfels. ik ben ook echt een struisvogel :p jammer dat dat geen sterrenbeeld is anders.... mega match

9. Female

Female Niet meer actief

@ Caatje; zalig vooruitzicht, geniet van je vrije dagen!

@ Ansz; wat ben jij toch slank, echt amazing :$. Mooie foto hoor!

@ Suus; zou gewoon op de HA vertrouwen. Ze zijn toch al heel voorzichtig met medicatie en ik denk idd dat het beter is met een (vriendelijke) AB als de gevolgen die er kunnen zijn zónder. Wel goed dat ze het verder uitzoeken.
    Drink je wel heeeel veel?
    En cranberrie tabletjes e/o sap?

@ Agapi; Zou je het dan niet fijner vinden om binnenkort al te stoppen? Ik zou het fijner vinden om mijn lijf weer even voor mezelf te hebben, even rust, en daarna weer opnieuw beginnen. Het lijkt me dat je dan ook een periode hebt dat je echt weer kunt gaan uitkijken naar opnieuw BV geven, bij het nieuwe kindje. Dat het dan meer bijzonder voelt als dat het in elkaar overloopt... Snap je? Maar wie ben ik he ;):D
    Ik heb zelf natuurlijk een iets langere pauze, geef nu ong. 1 jaar geen BV meer en heb echt onwijs zin om weer te beginnen, voelt nu ook echt weer als een heel 'nieuw avontuur' :)
    Leuk, nu een jongen! :):):)

@ Sahi; goed hoor dat je de 20 weken echo toch doet!

Ik vind het toch zo ontzettend gek dat je in NL geen 20 weken echo krijgt. Zo'n over-georganiseerd land met een miljoen regeltjes. Terwijl het gewoon echt een belangrijke echo is, ze naar veel medische dingen kijken. Heel gek, vind ik... Krijg ook echt het gevoel dat NL met heel veel van die dingen gewoon achterloopt... :( Mss vergis ik me hoor.
    Hier heb ik een vroege echo gehad (7 wk), een 12 weken echo. Met 20 weken weer, en met 30 weken nog één. En dan de tussentijdse controles ook allemaal bij de gyn (niet om medische redenen, maar gewoon omdat de gyn het hier doet)...
    Ook de bevalling is hier allemaal heel anders, thuisbevallen is bijna niet. Allemaal in het ZH en de meeste vrouwen blijven nadien stanaard 5 dagen in het zh. Ik heb dat met de eerste ook gedaan en dat was echt heerlijk, en zo goed geregeld...
    Ben erg blij dat ik steeds in B zwanger ben geweest en bevallen, eerlijk gezegd...

10. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Female, misschien begrijp ik het verkeerd maar in Nederland krijg je juist wel een 20 weken echo. Tenminste ik kreeg hem de vorige keer gewoon en nu ook.

11. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Female: We krijgen wel een 20 weken echo in NL hoor, en ik heb deze de vorige keer ook zeer positief ervaren. Vrouwtje nam alle tijd en liet alles super goed zien. Ik ben het wel met je eens dat ik denk dat wij in NL stukken achterlopen op een aantal landen. Hetzelfde geldt voor de pijnbestrijding, wij nederlandse vrouwen moeten pijn lijden omdat dat goed zou zijn voor de moeder kind band :(:$:( nou excuse me ik heb een ks gehad en een prima band met mijn kind hoor :D hahaha heb wel 9 uur pijn moeten lijden misschien dat dat scheelt hahaha. Wij hebben ook een hogere babysterfte in vergelijking met de rest van Europa, vind ik ook zoiets geks....

12. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Zijn vast mannen die dat bedacht hebben........die hoeven het nooit mee te maken :D

13. Tina23

Tina23 Actief lid

19 jul 2006
    381
    0
    0
    juf!
    Ter Apel
    Hallo dames!

Ik ben weer terug van m'n studiereis naar Engeland! Er is hier enorm :0 veel gekletst, dus ik kan het niet allemaal teruglezen, maar ik zal het weer proberen bij te houden.

Engeland was geweldig, leuke mensen, lekker eten en mooi weer (echt mazzel). O ja, en ik heb ook nog wat opgestoken bij de lessen :)

Qua zwangerschap: ik voel me prima! Ik heb de baby voor het eerst echt gevoeld, plas de laatste flessen van mvm deze week vol en ben helemaal niet meer misselijk geweest. Top dus!

Ik las in het onderschrift van Anz dat je nog een zoontje krijgt: gefeliciteerd! Zijn er meer dames die het weten?

Fijne dag dames!

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

de 20 weken echo zit standaard in het pakket hier in NL sinds enkele jaren.
    Gister hoorde ik een vriendin van me dat met 30 weken nu ook standaard een echo komt?? heb mijn vk er nog niet over gehoord. maar goed. we zullen het vanzelf wel zien/horen.

ik had met mijn zoontje met 32 weken nog een echo omdat op de 20 weken echo een nierbekken iets verwijt was. die was mooi bijgegroeid toen, en met 36 weken weer een echo om dat de vk dacht dat hij in een stuit lag. dus wel extra gekregen (helemaaaaaal niet erg)

15. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Jeeeetje wat is het warm ! Zit nu in de tuin, heb de parasol maar even opgezet. Straks lekker bbqen, heb er nu al zin in.

@ Caatje: Wow wat luxe bevallen zeg ! Heerlijk.
    @ Ellen: Nou dan kan je beter in NL zitten nu !
    @ Agapi: Fijn dat het nog steeds een jongen is haha. Je zou raar staan te kijken als het ineens een meid is.
    @ zeehondje: Meeschrijven waar je je fijner voelt hoor, het is geen verplichting.
    @ Female: Hier is een 20 weken echo wel standaard hoor !
    @ Tina; Wat leuk dat je de baby al gevoeld hebt !

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

even een vraagje: als wij vakantie hebben dan ben ik 7 maand zwanger.
    maar we willen wel graag weg, en het liefst eigenlijk naar zuid frankrijk waar we bijna altijd naar toe gaan. in die tijd zijn de sta caravans of huisjes een stuk goedkoper (normaal gaan we met een tent) zou je dat nog doen??
    het lijkt me wel lekker om ff weg te zijn vlak voor de bevalling. het is net iets minder dan 1100 km...

17. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Hoi!

Inderdaad lekker warm vandaag, en de rest van de week ook, heerlijk! :D
    Anz wat een mooie buik!

Suus zwaar kl&te van je blaasontsteking, en nog chronisch ook ......

EllenK, ik had nog niet op je huwelijk gereageerd, fantastisch! Ik wil ook trouwen..... ;)

Tina, hier ook de laatste mvm flessen, heb het er helemaal mee gehad, vergeet het ook best vaak... Zit ik op de pot, staat vriendlief voor me met die kan... "vergeet je niet iets?"
    En je hebt de baby al gevoeld! Wat gaaf, hier alleen maar.... lucht.

Worst, de eerste prik zit er op, het viel uiteindelijk mee, toch?

@Echo's.... ik moet potverdorie een hele maand lang wachten tot ik die kleine meid weer kan zien.. Dan heb ik de 20 wkn echo.. Ik ben te ongeduldig, maar om iedere keer weer een pretecho te laten maken... meh.

Caatje, jij gaat idd superdeluxe bevallen :D

Sjoon, ik zou niet weten hoe 7mnd zwanger zijn voelt, misschien heel goed en is een 1100km lange trip wel ok maar wellicht ook niet.. Wij willen ook nog weg maar ivm werk projecten weten we niet precies wanneer.

Laters!

18. Slimpie

Slimpie Actief lid

26 okt 2010
    338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames... ik kom ook gezellig meekletsen... ben uitgerekend op 20 oktober!

19. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Sjoon, wij gaan eind Juli nog een weekje naar Frankrijk (800 km rijden). Ik ben dan net 28 weken ofzo (of iets meer). Ik denk dat dat wel moet lukken hoor.

Slimpie, welkom!

Suus, sterkte met je blaasontsteking! Echt zwaar klote is dat!

20. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Joehoee ik heb even globaal gelezen... Morgen ben ik vrij dus ga ik weer lekker alles goed bijlezen en reageren met een dikke lap tekst :p..

Maar ik wil even zeggen wat een lekker weertje he.. Ze zeiden bij het weer dat dit weleens de beste week van dit jaar kan worden :x..
    Ik hoop natuurlijk niet want dit weer verdienen wij natuurlijk echt wel elke dag.

Dank jullie voor alle reactie's vandaag gelukkig geen last gehad, en mijn humeur is ook een stuk beter.. :D.
    Als het dus bij de ene maandag blijft tot week 35 van de zwangerschap vind ik het allemaal prima.. Nog 16 spuiten dus :)..

@caatje joehoeee fijn dat je groen licht hebt voor de priveverzekering. (geloof dat jij het was toch ? ).
    @slimpie.. Je had toch al gemeld dat je hier nieuw was? Je mag gewoon meekletsen hoor... Er was laatst ook een nieuw iemand maar die heeft eigenlijk ook niets meer laten horen.. Jammer...

16 weken zwanger joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
    I'am HAPPY :D:p:D
    Nu nog een dikke buik krijgen haha...

Deel Deze Pagina