@ boeken: ik denk niet dat ik iets ga lezen, tenzij een gyn of vk t me aanraad. Ik denk dat het allemaal wel goedkomt! ellenk: haha, een werknaam, zo noem ik het ook. Wij noemen de kleine pixel (van verborgen gebreken ja...) bijzonder: mooi buikje! lieke: wat spannend zeg, hopen dat het niks is! emma: goed nieuws, wel heftig zeg! female: succes vandaag! Anz: gefeliciteerd!! all: vanmorgen intake gehad en ze deed meteen een echo, om ons niet in onzekerheid te laten zitten. Alles was super! Het lag heerlijk te spartelen en te doen en het groeit super! Wat geweldig om te zien zeg! mn placenta is zich aan de voorkant aan het vormen, is niet erg zei ze, maar ik weet dat je dan je kleintje meestal pas later voelt. En dat zal de reden zijn dat het niet lukte met de angelsound, maar dat geeft niet. 2 mei nog een controle + echo in het ziekenhuis (heel vervelend) en dan vertellen ze of we naar de vk mogen of niet. Mocht ook telefonisch, maar een echo leek ons wel leuk en dat vond ze prima. 14 juni de 20-weken echo. end an voor 30 en 34 weken een groeiecho, die worden nog gepland en elke 4 weken een curve voor de suiker, maar dat gaat de vk regelen tegen die tijd. Dus we zijn helemaal in de gloria!
Goodmorning ladies, Ben er ook weer.... ben zo ziek geweest van het weekend... ( zal jullie de details besparen ) maar ben gelukkig weer beetje mens vandaag. En we hebben net eindelijk onze eerste echo gehad !!! Hartje kloptje goed, en pukkie was druk aan het spartellen ! Helemaal super !!! Uitgerekende datum is verzet naar de 29ste, dus 1 dagje later. Wat heerlijk om eindelijk ons kleine pukkie te zien ! Ansz: Gefeliciteerd met je verjaardag ! Sahi: Wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad !! Ga nu even huisje schoonmaken... ben lekker rest van de ochtend vrij. Hoef pas om 12 uur te werken, jippie !
@Lieke: Jeetje, dat is ook schrikken! Wat zei de vk??? @Anz: HARTELIJK GEFELICITEERD met je verjaardag, of zoals we hier zeggen: FELIZ CUMPLEAÑOS!!! Hoe kun je dat nu niet vieren? De dag van je eigen geboorte is en blijft toch hartstikke speciaal??? Ik wens je in ieder geval een fijne dag, ook al vier je het niet. @Sahi: Haha, ja, zo kun je het natuurlijk ook doen (m.b.t. de boeken). Nou, ik heb ze gisteren besteld hoor, de 2 boeken van Beatrijs Smulders en daarbij gelijk ook wat andere boeken. Ben benieuwd wanneer ze aankomen. Normaal gesproken een werkdag of 5. Ben altijd dol op lezen en vind het in dit geval ook belangrijk om wat Nederlandse info te krijgen. Ik ben en blijf toch echt Nederlandse, dus ik denk dat ik aan die info tijdens zwangerschap en later opvoedkundig ook veel zal hebben. Kan het dan in ieder geval beter tegen elkaar laten opwegen. Liefs, Caatje
Anz van harte gefeliciteerd met je verjaardag !! weer een jaar jonger dus haha caatje hoe is het met je pa ? hier de beide boeken gelezen .. vond het wel leuk maar heb nu niet de behoefte om het nogmaals te doen mss later nog eens mariel wat super van jullie geweldige echo !! toppie zeg balen dat je nog moet gaan werken heb je meestal geen zin meer in na zo iets leuk sahi wouwwwww ook al zo'n geweldige echo !! goed hoor !! hier placenta ook aan de voorkant maar is verder geen probleem... voel de uk toch al echt af en toe .. maar idd met de angel sound soms moeilijk te vinden female pff wat een dag !! lekker druk hoe was het bij de tandarts ? zit er in ieder geval weer op .. hier gaat tim ook naar de zolder .. is net af.. en de beeb op zijn kamer .. wel zo handig allemaal maar was veeeeeeeeel werk ! LM dus ook een buikkie aan het kweken .. hier denk ik nog steeds dat het mijn darmen zijn maar allee ... de broek gaat niet meer dicht !! en idd rotziekte .. maar deze keer met een happy end !! zo hier de kids op bed ..wat een BENDE buiten !! ga zelf ff lekker op de bank liggen .. ff niks ... twee kids is makkelijk maar ook wel weer wat meer werk ...
Emma, ik denk dat het hier ook mijn darmen zijn hoor. Daarbij zijn we gisteren wezen gourmetten bij vrienden en lekker veel gegeten en ik had mijn broek gewassen dus dan zitten ze altijd wat strakker
hahaha nou ik ben juist weer wat afgevallen door afgelopen weekend.... maar daar zal wel snel verandering in komen !!
Wat fijn al die goede echo's weer! Anz: gefeliciteerd!!!!!! Lieke: hoe gaat het met je? Naar van die druppels bloed. Maar hoeft niks te betekenen natuurlijk. Verder krijg ik nu overal reacties over mijn al wat dikkere buik. Erg grappig en leuk moet ik zeggen. Lekker zichtbaar zwanger zijn. Ik vroeg me af of jullie naar een zwangerschapscursus gaan. ik zit nog in twijfel. Dames die al hebben gehad; wat zijn voordelen en nadelen? Het is natuurlijk mijn eerste, dus vroeg me af of ik heel veel mis als ik er niet heen ga. Ik heb zelf de instelling dat alles wel goed komt en ik ook wel veel zelf kan lezen enzo. Maarja.. ik ben nog wel onervaren natuurlijk.
fleurop ik heb het bij tim wel gedaan vond het erg leuk en leerde er ook van ! weet nog niet of ik het weer ga doen als het een KS gaat worden heb ik er niet zo veel aan maar ben nog steeds vriendinnen met die meiden en 1x in de 3 mnd ofzo gaan we gezellig nog eten ... LM ja wassen helpt er niet zo aan .. de droger al helemaal niet leggings kan ik nog aan maar spijkerbroek ... brrr nee laat maar had mijn positiekleding gepakt maar is allemaal echt wel een ruime maat te groot .. moet dus nog een mooie werkbroek .. verder red ik me wel mariel wel lekker dat er wat af is maar niet zo .. gelukkig gaat het goed ! je piekt nu ook in je hormonen .. dus hopelijk was het daarvan en is het snel weer voorbij .. hier lekker op de bank gelegen en mijn ogen vielen zo lekker dicht in de zon .. zalig dat doezelen ... straks eten dan gaat tim zijn vriend weer naar huis en ondertussen staan mijn pa en ma weer op de stoep .. maandag altijd druk hier !!
@Emma29 Met mijn vader gaat het beter, dank je! Het is natuurlijk nog wennen met die nieuwe beademing, maar hij merkt overdag toch echt dat hij meer energie heeft. Hij is zelfs al een paar keer van huis geweest, dus dat is super positief! Ik kan me voorstellen dat je de boeken niet nog een keer leest, maar zijn ze nu bijvoorbeeld nog nuttig als naslagwerk? Ik heb ze dus al besteld, ben er erg benieuwd naar! @Fleurop Ik ga wel op zwangerschapscursus. Ook voor ons is het de eerste en ik moet bekennen dat ik gewoon wel nieuwsgierig ben wat ze willen vertellen. Daarbij lijkt het me ook leuk om andere vrouwen/koppels uit onze omgeving te leren kennen die tegelijkertijd zwanger zijn. Vanmorgen gewerkt, nu lekker thuis relaxen. Had een heerlijk weight watchers receptje voor de lunch gemaakt. Een spies van mals gemarineerd varkensvlees met banaan op de gril. De marinade was van gemberpoeder, knoflook, sojasaus en... Coca cola zero!!! Hahaha, vond ik zo humor. Was echt lekker! Morgen weer werken bij twee verschillende jobs nu. 's Middags bij de bodega Sandeman. Dat is altijd leuk. Liefs, Caatje
@anz: gefeliciteerd! @mariel en sahi: fijn zeg een goede echo!! Lekker genieten nu.. @boeken: vorige keer niks gelezen enu ook niet. Ik werd er onzeker van. Ik heb t allemaal maar op me af laten komen. @cursus: vorige keer niets gedaan, deed wel gewone yoga. Nu van plan zwangerschapsyoga te doen. @caatje: klinkt lekker! Bedankt voor de reacties. Het was paar twee keer een paar druppels en daarna niets meer. Niet na toilet of vrijen en pas bij deze termijn vond ik vreemd. Vk zei aan tel al dat het niets was, maar ik mocht toch ff hartje komen luisteren. Dat was heel fijn om even te horen als je onzeker bent! Dus alles is goed.
lieke: lief dat je even hartje mocht komen luisteren. gelukkig niks aan de hand! caatje: klinkt toch steeds heerlijk daar in Spanje emma: heerlijk toch, even doezelen. Lekker van genieten. fleurop: ik denk zelf niet dat ik naar een cursus ga, maar wie weet hoe ik daar later aan denk... @afvallen, ik was nog ongeveer net zo zwaar als 4 weken geleden. Stiekem toch wel een opluchting all: hier nu weinig te vertellen, lekker op mn roze (of blauwe) aan het zitten. Buiten dat weinig te melden en kan ook niet echt aan andere dingen denken. Heb me wel aangemeld voor de kraamzorg. Ik dacht dat het ingewikkeld is, maar het bleek dat er hier in de buurt maar 2 zijn, waarvan er 1 zwaar christelijk is. Ik ben absoluut niet christelijk, dus ik ben voor de andere gegaan. verbaast me dat hier in een grote stad maar 2 kraamzorg bureau's zitten, maar goed, maakt niet uit.
Anz, hoeraaaaaaaa en echt 24 pas??? Oh man...ik ououououououd . Lieke, pfieuw. Fijn dat je ff mocht komen luisteren. Sahi, lekker blijven zitten op die wolk Bij de eerste heb ik samen met manlief zwangerschapshaptonomie gedaan. Leek eerst een beetje zweverig maar ik vond het echt geweldig. We gaan nu weer een paar keer. Deze keer ga ik ook een cursus zwanger en fit doen. Ik kon de vorige keer vanaf 27 weken niet meer lopen en hoop dat nu met gericht oefeningen anders te kunnen doen. Ze hier vanmorgen langs de huisarts omdat ik buikpijn en okselpijn had. Blijkbaar is het gevecht om ruimte in mijn buik begonnen en is het een beetje een gedrang. Voor de zekerheid toch ook maar even bloed laten prikken om een ontsteking uit te sluiten. Oh en ik ben ook nog steeds even zwaar...gelukkig! Zo en dan nu: Greys anatomie, Yej!
Fleurop: Ik heb de vorige keer niet echt een zwangerschapscurcus gedaan, wel een curcus zwanger en fit. Dat was een soort fitnes voor zwangere, waarbij je veel oefeningen deed voor je bekken etc. Vond het vooral leuk om met andere zwangere vrouwen te kletsen en ervaringen te delen. Denk dat ik deze keer ook weer zoiets ga doen, misschien yoga of zo... Een echte zwangerschapscurcus zag ik ook niet zo zitten, je wordt tijdens je bevalling goed begeleidt qua puffen enzo dus dat komt dan ook wel goed Emma: Waarom gaat het bij jou misschien een KS worden ? Heb ik misschien even gemist... Lieke: Fijn dat je even naar hartje mocht luisteren, hele geruststelling weer. Princi: hahaha ik ook oud Zo huisje weer schoon, gewerkt, heerlijk gekookt (lekker wat gewokt) nu gedoucht en met de pootjes op tafel ! Kan het leven nog beter Oh ja dat kan, even mijn donuts erbij pakken hahaha
@ Sahi; wat super dat alles goed was! En dat je zo onverwacht al eerder gerustgesteld bent . Nu kun je écht genieten @ Mariel; ook een goede echo, gefeliciteerd!! En geniet van je relax-avondje nu! PS Meiden we willen nog wel foto's zien he?! @ Emma; tandarts viel erg mee, geen gaatje! Was alleen wat gevoelig blijkbaar. Fijnnn geen gaatje vullen... @ Emma; je hebt toch nu 1 kindje? Of heb je een logeetje? Zwangerschapsdementie sorry @ Fleuro; ik ga niet naar een cursus oid. Ik heb dat ook nooit gedaan, ben bang dat ik me alleen maar ga ergeren. Ik heb idd ook altijd gedacht dat het vanzelf allemaal goed zou komen. En ik heb het niet zo op dat tuttige overtrokken gedoe met 1000 regeltjes, we hebben eigenlijk alles gewoon op ons gevoel gedaan. Ik las liever af en toe een leuk boek uit de bieb. Enkel voor de sociale contacten zou ik zoiets overwegen, verder echt niet... @ Caatje; grappig, marinade met cola. Heb er idd wel vaker van gehoord, nog niet geprobeerd. @ Lieke; goed dat je toch ff gegaan bent en gerustgesteld @ LEEFTIJDEN: ik ben idd eigenlijk wel benieuwd hoe oud jullie allemaal zijn...? Ik ben zelf 26. @ Princi; wat gek, wat heeft de pijn in je oksel er dan mee te maken? Dat ligt wel erg ver weg toch? Hopelijk zijn de uitslagen goed! Ik ben best druk geweest voor mijn doen haha. Eerst naar de tandarts, toen de weekboodschappen in 2 verschillende winkels. Jurgen nog 1,5 uur op zolder geholpen met klussen. Op de fiets naar de stad van alles halen en regelen, kindjes verzorgt. Zo zalig om me eens fitter te voelen Zo een filmpje kijken.....
.....34.......uit 1976......dussss Mariel, dus dat zwanger en fit is wel wat, mooi! Ik hoop dat het me wat gaat helpen. Ik voel de verweking al toeslaan...toch jammer. Female, ja dat vroeg ik me ook af. Ik had wat buikpijn maar ja dat heb ik altijd wel met mijn prikkelbare darm. Volgens de dokter kwam de pijn in mijn oksel van de aanhechting van de borstspier. Zij kon er ook geen verband tussen leggen. Maar er waren verder geen alarmsignalen dus kon ze me goed gerust stellen. De pijn is nu al een heel eind weer weg gelukkig. Dan denk ik altijd, zie je nu wat een gedoe om niets. Ik had best nog even kunnen wachten met naar de huisarts gaan. Mijn vader zegt altijd, jij gaat altijd naar de dokter om te vertellen dat je gisteren ziek was om te vragen wat het geweest kan zijn .....die neiging heb ik inderdaad dus ik dacht ik ga eens op tijd . Zo weer een heel verhaal hierboven.... Caatje, ik krijg zin in je recept....mijn man kekke net heel vies toen ik het vertelde . Oja mijn echofoto van billen, benen en voetjes...eens kijken of ik hem er ook onder geplakt krijg... Tot slot, trusten allen!