Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Bouwjaar 1975 :p

2. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Oh kijk we zijn met best veel 30igers....
    Leuk een beetje gemengd dus...

Oja goedemorgen allemaal!

3. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goedemorgen allemaal!

Wat leuk dat er meer dertigers zijn, had ik eerlijk gezegd niet gedacht. Jullie (we) klinken allemaal zo jong! :D

@Princi: Ik vond het ook maar apart (niet vies) klinken dat recept, maar het is echt heel lekker. Je proeft ook heus niet echt de cola. Probeer het gewoon eens!

Marinade:
    2 theelepels gemberpoeder
    1 teentje knoflook (ik gooi die er een paar meer in)
    2 eetlepels soja saus (manis)
    125 ml cola light of zero (meestal gebruik ik iets meer, zodat het vlees goed onderstaat).
    2 theelepels citroensap
    Eventueel zout en peper naar smaak toevoegen (hoeft niet eens per se)

Heerlijk voor varkenshaas en dan op de gril klaarmaken. De banaan apart grillen. Smakelijk! :D

Ben weer naar mijn werk, nou ja, eerst dus ff ontbijten bij de bar naast m'n werk. :D Vanmiddag om 14h pas bij Sandeman werken. :)

Fijne dinsdag allemaal!

Liefs,
    Caatje

4. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Caatje: Hahaha :D ja was niet zo moeilijk te raden bij mij uit welk jaar ik kom… En werkse weer vandaag.
    Princi: Ik vond het zeker wel wat dat Zwanger en Fit ! En wat een schattige billetjes op de echo foto!

Er zijn inderdaad best een aantal dertigers ! Fijn hoor ! hahaha voel ik me ook niet zo oud :D
    Weer dagje werken vandaag, zo met collega even naar Ikea.... altijd leuk ! Moeten nog 2 kasten en wat accesoires halen.

Fijne dag allemaal !

5. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @bijzonder wat een mooi buikje heb je, wees maar trots :)

@cursussen ik ga hoogstwaarschijnlijk zwemmen, bij de eerste wegens omstandigheden niets aan cursussen gedaan maar wil nu wel heel graag.. Alleen even kijken of het haalbaar is met mijn werkuren.

@sahi en mariel, wat fijn dat de echo's goed waren.. Op naar de volgende mooie echo voor jullie.

@lieke gelukkig is het bij die paar druppels bloed gebleven, en wat fijn dat je direct mocht komen ivm je ongerustheid.

@leeftijd ik ben 27 jaartjes jong..

@princi ow wat leuk die billen/beentjes foto haha..

@mariel shopse in de ikea vandaag...

@all hier flinke griep te pakken, was natuurlijk al aan het klooien en sukkelen mede doordat ik mijn werk niet wil teleurstellen maar heb me toch ziekgemeld.
    Over 2 weken zit ik aan week 16 en dan begin ik met de proluton en de bmm opmetingen, zal weer wat meer rust geven hier.. Hoop er donderdag al wat meer van te horen bij de gyn.

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    princi: de wolk zit heerlijk! Voor vriendje wordt het ook wat echter nu hij dit zag. echt heel leuk. Hij is sowieso wel super betrokken en heel lief voor me (als ik sommige verhalen hoor, kan ik niet geloven dat de mijne zo lief is).
    Ik kan me nu ook niet meer zo druk maken, misschien komt dat over een paar dagen weer, maar ik denk het niet.
    ik was ook nog even zwaar als 4 weken geleden :)
    Ik heb ook lekker grey's anatomy zitten kijken. Vond het wel weer een leuke aflevering.
    Mooie echo hoor!

mariel: o lekker, lekker relaxen hoor!

female; het is echt fantastisch! Maar dat weten de meiden hier natuurlijk allemaal, hoe geweldig zo'n echo is!
    de foto's waren niet zo duidelijk, omdat het kindje zo druk was. Dus deze keer geen foto's, sorry ;)

worst: wat balen dat je de griep hebt. beterschap!

@leeftijden, ik ben 23 en wordt in juni 24. Voel me echt een jonkie, ben vaak overal de jongste ;)

all: hier nog weinig energie, heb veel te lang geslapen vanmorgen (vind ik zelf). En nu nog steeds weinig puf... Ik vind dat soms zo hatelijk, want ik doe geen drol hier in huis enzo. Maar ja, nog een paar weekjes en dan krijg ik weer energie, schijnt.

7. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Hey dames!!

zoonlief zit voor de tv met een cracker met smeerkaas dus mama even bijlezen.

cursussen, ik ga niets doen. Vorige keer niet gedaan en ik laat het ook deze keer weer allemaal over me heen komen.

Meiden met goede echo's, heerlijk!!!

Lieke, fijn dat alles goed is en het bij een paar druppels is gebleven!

Leeftijd, ik ben 29 nog wel :D word op 30 april 30 hahaha

8. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Oh worst vergeten *schaam*, beterschap meissie!!!

9. Female

Female Niet meer actief

ff ego hoor... Heb zo de balen hier...
    Ik werk niet en zorg thuis voor de kindjes. Ik doe nu sinds een half jaar 1 dag in de week vrijwilligerswerk in het ziekenhuis, op geriatrie (oude mensen). Ik geniet daar zo van en ben echt blij dat ik dat gevonden heb, ik kan met niks mensen blij maken en leer veel over mezelf...

Nu belde net het hoofd van de afdeling. Ze had veel overlegd en uitgezocht en ze adviseren me nu toch dezelfde procedure te volgen als de verpleegsters; en dat is; met 12 weken stoppen :(
    Er is, ook al is het minimaal, altijd kans op besmetting en uit veiligheid moet ik dus nu al stoppen.... Het is super dat ze zo op me letten, maar ik
    baal er zo van... Deed het zo graag...

Nu moet ik echt wat anders zoeken. Ik woon hier al in het verlaten Belgie, alle vrienden en familie wonen 200 km verderop, ik heb hier ook geen echte vrienden. Ik wil echt graag een beetje contact met mensen hebben en iets leuks doen/ zoeken. Weet gewoon niet waar ik moet gaan beginnen met zoeken.... :(

Moest het ff kwijt hoor....

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ow female wat is dat balen zeg!
    Met 12 weken al stoppen, wat moeten die verpleegsters dan de rest van de tijd doen? Die moeten toch ook inkomen hebben? Ik heb dat nog nooit gehoord en ik werk ook wel in een besmettingsgevaarlijke omgeving. Ben gewoon ingeent tegen alles...

maar dat is balen zeg, dan heb je lange tijd niet veel te doen, pff, zou niet weten wat ik moest doen. Is er niet ander vrijwilligerswerk in dat huis of ergens in jouw omgeving?

11. Ellenk

Ellenk VIP lid

he gatsie Female, kan me helemaal voorstellen dat je hier echt van baalt. hebben ze daar niet iets van een vrijwilligers bank ofzo? Hier vragen ze echt veel vrijwilligers. Zal in BE niet veel anders zijn toch?

Worst, beterschap!

Sahi gefeliciteerd met je goede echo weer :)
    Altijd blij van goed nieuws.

Rest *zwaai* ;)

12. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

meldingsplicht!!

anz nog gefeliciteerd
    worst beterschap
    bijzonder, hele mooie foto!
    caatje fijn dat het goed gaat met je vader

@cusus: heb nog geen idee of ik wat wil doen, en anders wordt het zwemmen denk ik.
    @leeftijd: ben 29 wordt 30 op eerste kerstdag
    hier moeten we ook de zolder gaan verbouwen zodat de kleine op mijn zoontjes slaapkamer kan, en hij dus naar zolder. hebben boven maar 2 slaapkamers. een kleine jaren 30 woning

13. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @female ik las net je topic in de lounge, balen dat je moet stoppen.. Ik heb niet echt ideeën voor je maar ik zou voor eventueel ander vrijwilligerswerk kijken, workshops zijn vaak niet goedkoop en dan heb je daarna nog eigenlijk niets behalve een kunstwerkje wat je in elkaar gezet hebt..
    Hebben ze in Belgie op school geen overblijfmama's of iets dergelijks ? Kweet niet hoor probeer maar een beetje mee te denken hehe..

14. Female

Female Niet meer actief

Bedankt lieve meiden...

Overblijfmoeders: ja dat ben ik al, iedere donderdag. Nu sprak ik net de juf en zelfs dat mag ik mss niet blijven doen :(. (Wist ik veel). Heeel veel juffen moeten hier van zodra ze weten dat ze zwanger zijn stoppen. Het gaat om een of andere bacterie/ besmetting. Als je daar niet resistent tegen bent dan moet je dus stoppen. Snap er niks meer van.
    a.s. donderdag aan de gyn vragen hoe het precies zit...

@ Sahi; ik heb ook geen idee, misschien is het alleen hier in België? Ze schijnen er hier tegenwoordig heel voorzichtig mee te zijn...

Moet vanmiddag terugbellen naar een instelling voor vrijwilligerswerk.

Ook kreeg ik in de lounge een heel goede tip; KAV, vrouwenvereniging, die heel veel organiseert, is niet duur en allerlei creatieve dingen etc. Gewoon hier in de stad! Nog nooit van gehoord?!

Volgende week woensdag is er een make-up/ gezichtsverzorgingsavond en heb me meteen ingeschreven!

Voel me al een beetje beter.... thanks!

15. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Worst: Beterschap meis !
    Sahi: Ach die energie komt inderdaad vanzelf wel weer en dan ben je niet meer te houden :D
    LM: Wat lache dat je 30 april 30 wordt ! En heel Nederland viert het met je mee ;)
    Female: Balen meis, maar wel super dat ze zo op je letten. Hoop dat je snel wat leuks vind. Ah lees nu dat je al wat leuks gevonden hebt ! Super !

Zo heb een opgeblazen gevoel pfff en heb niets eens veel gegeten vandaag.... Vind dat zo'n rot gevoel, hoop maar dat het snel weg trekt...

Verder weinig nieuws, weer leuke dingen voor mijn werk geshopt bij Ikea en druk geweest op mijn werk dus ben best wel moe... Lekker vroeg naar bed vanavond. :)

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heb wel even alles snel doorgelezen, maar ga niet op iedereen reageren vandaag.

Gefeliciteerd met de goede echo's!!!
    En female, balen zeg dat je al zo vroeg moet stoppen. Dat van het stoppen van de juffen snap ik niet helemaal. Ik ben leerkracht op een basisschool en je blijft gewoon werken totaan je zwangerschapsverlof hoor. Zal wel ergens anders over gaan misschien. Mag je helemaal niet meer in de buurt komen van die mensen in het ziekenhuis? Want dan is mijn oplossing waarschijnlijk ook niet haalbaar. Vrijwilligerswerk in een bejaardentehuis. Koffie rondbrengen, tussen de middag helpen met boterhammetje smeren, enz.

En nu mijn ego echo verhaal:
    Alles was goed, super goed zelfs!
    Het was de laatste echo, dus aflsuitende echo bij de ivf afdeling van het ziekenhuis in Voorburg. We lopen nu in Zoetermeer, eigen ziekenhuis. Daar hebben we volgende week maandag weer een echo.
    Alhoewel de vorige echo met 10,4 weken uitwendig was, wilden ze hier liever een inwendige doen. Geen probleem. Ik denk dat je het ook wel beter kan zien dan.
    En wat is ie gegroeid zeg in die laatste twee weken, drie centimeter erbij. Nu 66,7 mm. Dat lag precies in het gemiddelde van hun ivf groeigrafiek. Verder zag alles er perfect uit. Schedelomtrek ook gemiddeld. Twee hersenhelften met hersenvlies. Maagje, armen en benen goed op lengte, navelstrend en placenta. De placenta ligt aan de voorkant. Hierdoor ga ik de kleine waarschijnlijk pas wat later voelen. Denk dat ik dus ook nog maar niet de doppler ga gebruiken om het hartje te horen, dat is waarschijnlijk ook lastiger.
    Uuuhhh, ben ik nog iets vergeten? Ja, het hartje klopte en voor het eerst hebben we het ook gehoord, zo snel, heel speciaal. En de kleine was aan het begin heel rustig, daarna echt super druk. Deed al mee met het liedje "handjes in de hoogte, op je boze bolletje" haha. Aan het einde was ie weer wat rustiger.
    We hebben genoten en een mooie echofoto meegekregen. Die ga ik zo scannen en in m'n album zetten. Ook gaat er eentje in een lijstje en die krijgt m'n vader vanavond voor z'n verjaardag!
    Nou meiden, heel verhaal, maar voel me heerlijk! De hele wijde wereld mag het nu weten, nu heb ik er echt 100% vertrouwen in.

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland

18. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Zeehond, jippie!!!!!!! Wat fijn dat het allemaal goed is!

Oh Worstebrood, ja ziek is ziek natuurlijk maar ja dat valt niet mee als werk moeilijk doet vindt je niet? Beterschap!!

Nouja Female, wat raar! Daar snap ik niets van. Mijn zus is nu 28 weken zwanger en werkt nog gewoon in het verpleeghuis. daar doet overigens wel activiteitenbegeleiding en niet verzorging...
    Ander vrijwilligerswerk....
    Een wereldwinkel, voedselbank, eh...alles met mensen valt dus al af eigelijk? Hmja een kinderboerderij of asiel mag nu ook niet....
    Een speel-o-theek, zou dat wel mogen?
    Nouja je had gelukkig zelf al een idee....
    Ik kan me overigens wel goed voorstellen dat je er erg van baalt hoor!
    Over 2,5 week houd mijn contract van mijn werk op en dan heb ik dus ook lege weken...ik kijk er toch niet helemaal naar uit moet ik zeggen...

Sahi, ik hoop op meer energie voor je. De vorige zwangerschap hielp bij mij floradix, misschien iets voor jou? Of had ik dit al ooit getypt....

19. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Zeehondje: Super fijn nieuws meis ! Heerlijk en nu alleen nog maar heerlijk genieten !!

20. Froukje23

Froukje23 Lid

9 jan 2011
    19
    0
    0
    @ Zeehond: Wat goed zeg! Goeie foto ook! Super!

Deel Deze Pagina