Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Jee sahi, wat een stom mens.
    Ik snap dat nooit, ik bedoel ze werken met zwangere vrouwen die ook nog eens niet bekend staan om hun emotionele stabiliteit. Dat weten ze toch. En dan gaan ze zo doen. Ik had de vorige keer oom zo'n verloskundige en ben nu dus ook bij een andere praktijk.
    Ik hoop idd zoals gezegd dat je vk vanmiddag gewoon even echt tijd voor je heeft. dat verdien je tenslotte!!

Oja 140/75 is heel netjes Sahi. De onderdruk-boven de 95 is ernstig en de bovendruk telt niet echt mee in een zwangerschap geloof ik. Die bovendruk is misschien bij jou ietsje hoog maar dat kan heel goed door de spanning komen van een gyn bezoek. Zo ik kopieer ff wat de vk eerder aan mij vertelde ;).

Zo ik ga hier dadelijk eens een plasje naar de huisarts brengen want het zou me niets verbazen als er een blaasontsteking dwars zit...

Verder rustig aan en gaan we aan de knutsel verder met Mara's nieuwe kamertje.

Oja Worst, hoe laat heb je echo? Veeeeel plezier! Je hebt toch ook een echo vandaag.....?
    Bijzonder jij ook veel plezier!

2. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Gisteravond was de brand geblust volgens t nieuws.. (Ik zag nog een grote rode gloed op de wolken dus volgens mij was t niet uit) Maar rond 23.00 is t weer volgens het nieuws weer opgelaait of aangestoken dus heb tot 04.15 in de brandweer en politiesirenes en helicopterherrie gezeten pffff.. Stinkt trouwens nog steeds!
    Dacht daarna ff goed te kunnen slapen maar om 7.00 ging de deurbel al stond de eerste bouwvakker klaar om aan de slag te gaan.. Nu zijn er weer drie aan t werk in huis:)

je zou toch denken dat politie en brandweer om 04.00 geen sirene hoeft te voeren aangezien er niemand op de weg rijd?! Zwaailicht was volgens mij voldoende geweest haha..

Iig was de brand nu niet in de buurt van huizen.. Koninginnendag was t achter de 'eeuwige laan', staan miljoenenvilla's dus had flinke schade geweest was het niet snel gedooft :D
    gister was het wel 400 mtr bij de kerncentrale vandaan.. Krijgen we hier straks een fukushima-meltdown haha

3. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Goldduke; dat draaiende-ei gevoel herken k wel.. Zou zomaar je moppie kunnen zijn!
    Die navel van mij heeft een eigen leven haha

4. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Even snel nog, gaan straks weg :D

Sahi en Bijzonder, heel veel plezier meiden!!!

Bijzonder ben zo benieuwd of we deze keer wisselen van geslacht :D
    We zijn woensdag pas terug dus zodra het kan kijk ik gelijk even!!!

5. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Hebben jullie al gekke of andere eet gewoontes ? Ik drink nu steeds Fristi, vind ik nu zo lekker en salmiak maar dat mag ik maar met mate grrrrr hahaha vind ik echt grappig dat je zin krijgt in andere dingen, had ik met Esmee helemaal niet...

6. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

goedemorgen!

rare eetgewoontes heb ik niet echt. maar minder trek in vlees (eet eigenlijk klein beetje vlees nu) en snoepen is ook minder.
    misschien beetje voordelen dus! haha

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sahi, wat een ............
    Maar gelukkig zag alles er goed uit wat betreft jullie kleintje!

Goldduke, hier over twee weken pas weer een controle (hartje luisteren). Maar vind dat ook veels te lang duren.

Mijn buikomvang is de afgelopen twee weken dus helemaal niet gegroeid. Ik dacht te zien dat m'n buik wat dikker werd, niet dus. Vind dit echt balen, word er een beetje verdrietig van.

8. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Sjoon; voor jou zijn die eerste drie mnd nu ook voorbij! lekker he :)

Zeehondje; je buik gaat vanzelf groeien hoor don't worry!!

9. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Goldduke: Wat mooi dat je je meisje hebt gevoeld, super !
    Princi: Oh jeetje hopen dat het geen blaasontsteking is, lijkt me niet fijn…
    Zeehondje: Buikje komt vanzelf wel meis, komt echt wel goed.

Pff heb even een klein dipje, zou wel tukkie kunnen doen.... beetje lastig op het werk :D dan maar even appeltje schillen en eten !

10. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @bijzonder veel plezier vandaag.

@emma ja heerlijk ewerkt gisteren. Nu 1 hele dag vrij en dan weer 2 late diensten. Met Fabian gaat alles prima. Hij heeft nu een paar stop woordjes ondekt. Toch en helemaal niet. hahaha
    Wat lief van je dat je de kleine van je vriendin opvangt.

@sahi jeetje wat een bitch ze kan toch op z'n minst antwoord geven op de vragen die je stelt. Gelukkig mag je nu naar de vk.

@mariel ik vind drinken met koolzuur erg lekker op het moment. Drink ik anders bijna nooit.

@zeehondje mijn buikomvang heeft ook een tijdje stilgestaan hoor. Ik geloof 4 weken. en toen ineens..............4 cm erbij.

Wij gaan vanavond kijken naar een kinderwagen. We hadden er een op mp gezien. De kinderwagen die we hebben kun je niet zo klein inklappen en aangezien ik niet alte groot ben is dat echt super lastig. De mensen wilde 90 euro voor de wagen hebben en er zit ook een maxi cosi bij.

11. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@anz: ja idd. nu 13 weken.
    heerlijk!

iedereen denkt dat ik al verder ben in de zwangerschap als ze mijn buik nu zien

12. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

even een vraagje over de 20 weken echo.
    je mag er maar met 2 personen naar toe toch?
    mijn vriend zei namelijk: neem je moeder mee als ze wil, ik heb het met chiel al een keer gezien de 20 wkn echo, dus voor hem hoefde het niet perse. mag dat dus? iemand anders ipv je partner mee nemen?
    mijn moeder zou wel mee willen. in die tijd hadden ze nog niet zulke echo's.

13. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Dat mag wel hoor iemand anders als je partner meenemen.
    Het is alleen wel een medische echo en als ze iets afwijkends zien krijg je dat gelijk te horen. Daar moet je alleen rekening mee houden

14. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Jep en geen kinderen mee.. Zelfde reden; er kan wat mis zijn

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dank jullie voor het medeleven.
    Ik weet ook wel dat het groeien van de buik bij iedereen anders gaat, maar ik baalde gewoon even. Voel me nu wel weer beter gelukkig.
    Ik ga deze week eindelijk de angelsound bij m'n zus ophalen. Hoop dat ik daardoor een beetje word gerustgesteld. Eerst durfde ik het niet, bang om het hartje niet te kunnen vinden. Maar deze onzekerheid is ook niks, dus...

Ik weet eigenlijk niet met hoevelen je naar de 20 weken echo mag. Maar zoals al gezegd, wel rekening houden met eventuele afwijkingen. Dat weet je moeder dan eerder dan je vriend. Even goed over nadenken denk ik.

Lolly; leuk hoor naar een kinderwagen kijken. Als 'ie er goed uitziet is 90 euro een koopje!

Sjoon; zo zie je maar weer, bij jou dus een snelle buikgroei. Ook je eerste kindje? Want bij de tweede gaat het vaak sneller hoorde ik. En misschien dat straks jou buikje weer wat minder snel gaat groeien en dat ik dan een groeispurt krijg. Je weet het gewoon niet.

Mariel; niet in slaap vallen hè?!

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@zeehondje, nee dit is mijn tweede kindje.
    heb al een zoontje (chiel) van bijna 3 hier rondhuppelen!

en over de 20 weken echo. ik weet idd dat het medisch is, en idd met bepaalde afwijkingen dat hij het niet eerder zal weten dan mijn moeder en ik mocht we iets aan de hand zijn. ik heb het mijn vriend al vaak gevraagd of hij het zeker wist dat hij niet mee hoefde en idd ook gezegt van mocht er iets niet goed zijn dat hij het later hoort. maar hij vind het goed. hij staat er zelf achter. en als hij zegt dadelijk van ik wil toch mee, dan heeft hij eerste keus.

ik had trouwens bij mijn eerste echo wel dat er ee stelletje met een klein kind kwam voor de 20weken echo. het mocht wel mee naar binnen, maar moest stil zijn. ze konden geen oppas vinden.
    zou ik zelf niet doen hoor, een kind meenemen.

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dan is het goed Sjoon, je hebt duidelijk al vaker overleg hierover gehad. En we gaan er natuurlijk gewoon niet vanuit dat er iets mis is toch?!!!

18. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

dat is idd zo!

19. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@zeehondje: jij zat toch ook eerst in het december topic?? of niet?

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Uuuhhhh....augustustpoic (positieve test in december - uitgerekend in augustus).
    Helaas toen ook een vmk (5 weken).

Deel Deze Pagina