Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

hmm, die hormonen ook..

ja dat bedoelde ik idd.
    ik had toen 10 dec een mk gehad met 5 wkn en 4 dagen. dus jij ook al heel vroeg.

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    sjoon: over die 20-weken echo, hier wordt echt alleen de partner toegestaan, tenzij van begin af aan iemand anders je steunt. Maar misschien is het bij jou anders. Zou het even navragen. Lijkt mij dat je je mannetje juist mee moet nemen, voor stel dat er wat is! Maar dat is meer mijn mening.
    ik neem mn moeder mee naar een pret echo.

mariel: ik had de vorige 3 keer steeds een andere en die waren wel aardig. Dus ik had een positief beeld van het ziekenhuis. Maar dit was een jong ding die zich niet voorstelde en gewoon alleen haar werk deed en absoluut niet meer...
    Ach, nu richting VK, dus geen last meer van gyn's voorlopig, alleen nog met de medische echo's.

goldduke: ik zeg normaal inderdaad echt wel waar het op staat, maar was nu gewoon verbaasd door haar houding.

princi: mijn vriendinnetje en moeder zijn verpleegkundige en die hebben me nu gerust gesteld over mn bloeddruk, maar zo zou het niet moeten natuurlijk, helpt wel, al hebben ze geen verstand van zwangerschap. En jullie verhalen doen me ook goed!

anz: jeetje, nog steeds branden joh? Je hoort er vandaag niks meer van he? ;)

@eetgewoontes: niet bijzonder rare dingen eigenlijk...

zeehondje: mijn buik groeit ook niet hard hoor, al beginnen anderen het dus wel te zien. Zit misschien een beetje tussen mn eigen oren ;)

all: nou heb net de vk gebeld, ze wist met mijn naam al meteen wie en welk verhaal, vond ik al heel fijn. Ze was op huisbezoek, maar nam wel even de tijd. Als ik langs kom bij haar (moet nog een datum afspreken), dan kan ik even verder mijn gal spuwen. Dus dat is fijn, ze vind het belangrijk dat ik het haar wel vertel.
    Nou dat gesprekje deed me echt goed! Dus ik ben weer een beetje happy ;)

3. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Fijn Sahi, dat de vk meteen zo fijn reageerde!!
    En idd zouden zij je moeten gerust stellen over je bloeddruk! Wel fijn zo'n vriendin en moeder...haha...die zou ik stalken met vragen denk ik :D. Zo ben ik dan ook wel weer...
    Zijn jullie kipjes ook al zo druk aan de leg?

Lastig hè, zeehondje met die buik. Ik heb me ook vaak zorgen gemaakt bij de eerste zwangerschap dat mijn buik niet snel genoeg groeide. Dan was ik elke keer als ik bij de vk geweest zo opgelucht dat mijn baarmoeder echt genoeg gegroeid was. En toen ineens ging het hard en op het eind was ik gewoon formaat walrus. Dus het komt natuurijk goed...maar ja dat weten en voelen is bij mij niet altijd hetzelfde :D:D:D....

Mariel, nee gelukkig geen blaasontsteking. Maar toch raar wat dan wel....zullen zoals gewoonlijk mijn darmen wel weer zijn of zo...
    Ik heb vandaag misschien ook wel wat te veel getild en gesjouwd...
    Sjonge dat dat nu al begint...daar vind ik dus niets aan.

Alle dames met bekken, bil en been problemen...hoe gaat het nu met jullie? Al druk fysio's bezocht? Ik ga vrijdag.

Ik heb natuurlijk alles gelezen maar weet het even niet meer....

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    pircy ik mag morgen !!
    eindelijk ...
    maar zal wel een intake gesprek zijn .. heb de laatste dagen veel last .. rustiger aan doen is moeilijker dan het lijkt !!

5. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goeienavond!

Heb wel alles doorgelezen, maar weet zo niet alles meer om te reageren... :) Sorry!!! Even een paar die ik me herinner:

@Sahi: Wat een rotmens zeg, die gyn. Nergens druk om maken hoor! Gewoon van proberen blijven te genieten! Ik begrijp dat echt niet, dat je zo kan zijn in een beroep als dat van hun...

@zeehondje: Ik herken het gevoel hoor! Ik zou graag willen dat het al meer zichbaar is, maar er is nog helemaal NIETS te zien bij mij... :( En iedereen in mijn omgeving blijft maar zeggen dat ik nog wel moe zal worden van die buik en dat het heus wel komt... Tja, dat helpt niet echt dus... Maar ja... We zullen gewoon geduld moeten hebben, nietwaar?! ;)

Soooow, ik heb echt een lekker ochtendje gewerkt, Engelsen zijn toch altijd gezellige mensen! :) Niet zoveel fooi, maar ook dat is normaal bij deze schepen...

Thuis lekker voor de lunch pannenkoeken gebakken! Mmmmm daar had ik nu echt zin in! Daarna even een siesta gehouden en nu maar een kort avondje, want morgenvroeg moet ik er om kwart voor 6 uit... ;)

Met een groep naar Sevilla. Wel leuk, maar zal wel vermoeiend zijn, denk ik...

Fijne avond allemaal.

Liefs,
    Caroline

6. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Sahi ; idd na een paar branden is t nie zo snel nieuws meer..:)

Toevallig net wel weer n bericht op het radionieuws; landmacht heeft 100 man ingezet om de brandweer te helpen en 2 chinoeks en een blushelicopter(cougar) gaan nu ook telkens over...
    Gelukkig genoeg bluswater aan zee :D

Sensatie sensatie!

Maar ff over tot belangrijke dingen;

Bijzonder waar blijf je? ben benieuwd of je een zoon of dochter krijgt!!
    ik dacht trouwens dat er nog iemand was met de geslachtsbepaling vandaag? Misschien zit ik ernaast?

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sahi, fijn dat het eerste contact met de vk gelijk zo goed was.

Princi, dat zou vervelend zeg, geen blaasontsteking maar al last van je bekken, bah.

Caatje, het komt vanzelf ja. Maar zoals iemand anders hierboven al schreef "voelen, denken en weten kan je niet sturen helaas."

Hier een afspraak kunnen maken voor een geslachtsbepalende echo, aanstaande donderdag al, joepie!
    Ter geruststelling en dan ook gelijk het geslacht te horen krijgen. Twee vliegen in één klap dus. Kan m'n vriendin toch nog kleertjes meenemen uit Amerika, gaaf!

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    princi: ja, mijn vriendinnetje en moeder zijn super!
    Mijn kippetjes leggen ook behoorlijk rap momenteel. Wij geven de eitjes nu ook wel eens weg, want we krijgen het zelf niet allemaal op, hihi.

caatje: snap ik ook niet. De anderen waren allemaal wel aardig, maar deze, pfff

zeehondje: mijn buikje is er ook nog niet echt hoor, al zeggen mensen er nu wel wat van, maar dat komt omdat ze het weten. En ik ben al wat dikker van mezelf, dus ik heb wel een buik jah...
    de vk ken ik ook nog van mijn mk, toen heeft ze me ook zo lief opgevangen, echt super!
    donderdag al een geslachtsecho, jee!!

@geslachtsbepalende echo: denk dat wij eind mei (18 wk ongeveer) voor een pretecho gaan. En dan neem ik mn moeder en mn vriendinnetje mee.

anz: nee na 'dat andere' nieuws is een duinbrandje niet meer zo spannend ;)

9. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @sahi wat vervelend je bezoek bij de gyn.. Zoals ik het lees is het oook echt een hork.. Ik zou ook kijken indien je weer terug moet naar de gyn dat je een andere kan vragen.. En gelukkig lees ik nu dat je vk wel een gezond verstand heeft hehe :)

@mariel veel plezier bij Rob de Nijs vanavond.

@princi thx voor je uitleg van de bloeddruk nu begrijp ik het ook een beetje haha.. Hier nog steeds pijn in rug, bil en been maar geen Fysio, heb oefeningen die ik thuis doe en een opblaasbaar kussen waar ik op moet zitten.. Ik heb echt een verschrikkkelijke hekel aan de Fysio.. 21 mei open dag sportschool en dan ook aanmelden voor de zwemles voor zwangeren..

@goldduke ow wat een goed nieuws dat je je meisje gevoeld hebt..

@anz ik heb nog even teruggekeken wat een mooi buikje/navel heb je :) !

@lolly veel koopplezier met de kinderwagen..

@sjoon joehoee 13 weken en 1 DAG al :D !

@zeehondje, hier was buik ook verdwenen alleen nu vandaag zagen mensen op het werk ineens dat ik zwanger ben.. het komt dus vanzelf.. ( ik maakte me ook zorgen laatst ). En dat word spannend voor het geslacht.. Veel plezier alvast..

@EGO : Poeh poeh wat een dag,
    8:00 spuit, die was pijnlijk ligt er dus echt aan wie hem zet. 9:40 gyn, bloeddruk is goed. Ik heb weer bloed moeten laten prikken en woensdag moet ik op suiker laten testen, toen ik het vroeg waarom was het antwoord dan kan het daar niet mis gaan.. dus puur uit voorzorg denk ik.
    Baarmoedermond is van 48 mm naar 34 mm dus ik schrok want hier heeft maar 3 weken tussen gezeten.
    In het academisch ziekenhuis gaan ze vanaf 25 mm al actie ondernemen heb ik ergens gelezen ( in Amphia bij 20 mm en na 26 weken doen zetten ze geen cerclage meer ).. Voor alsnog reageerde ze wel koel maar ik mocht nu ineens over 2 weken terugkomen.. en dan vanaf die week elke week tot week 26 voorbij is.. Dan weer om de 2/3 weken. Puur om me gerust te stellen.
    Tromgeroffel, de kleine ging niet echt goed liggen maar ze durft het nog steeds niet met zekerheid te zeggen.. Nog steeds "waarschijnlijk" een meisje.. Dus nog steeds niet shoppen haha... We hebben ook best lang gekeken naar ons kindje..

Volgende afspraak staat op 17 mei en en dan op 19 mei de 20 weken echo.. Wat vliegt de tijd toch voorbij zo...

Sorry voor mijn lange verhaal hoop dat jullie er iets van snappen haha...

@emma stoere koninginnedagjurk had je aan, en een sjiek buikje hoor...

10. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Wil even gauw laten weten dat we weer een MEID krijgen !!!!! :D Helemaal super!!!

Kom snel weer bijlezen en reageren!

11. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Emma, rustiger aandoen is kei moeilijk!

Sahi, nee dat is niet bij te houden met die eieren :D.

Zeehondje, ja fijn zo'n geruststellend geslachtsbepalende echo :D.

Worstebrood, ja fysio's...ik had een goeie en leuke gevonden maar die is nu weg. Bah! Dat zwemmen zal zeker ook fijn zijn denk ik. Oja fijn een opblaasbaar kussentje...:p
    En ja dat bloeddrukverhaal...daar heeft mijn vorige vk zo over doorgezaagd altijd. En dan ging ze bijna dreigen zo van, die mag niet hoger worden want anders....en dan dacht ik altijd, ja je kunt nu wel gaan dreigen maar ik kan er toch verder niets aan doen... Gelukkig bleef ik rond het einde zo een beetje op de grens hangen en was er verder niets mis.
    Zo jij wordt goed in de gaten gehouden door de gyn...zo hoort het ook!

En weer twee meiden er bij...meisjes zijn leuk :D.

12. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    @Bijzonder: Tof zeg! Gefeliciteerd! :)

@Worst: Jeetje, heftig allemaal zeg! Maar wel goed dat je zo op controle staat!

Hier ineens toch echt heel moe weer... Zie plots ook een beetje op tegen de komende dagen. Zijn toch best lange dagen allemaal, van vroeg opstaan en geen tijd voor siesta. Hoop dat ik het trek. Wel op zich tof om te doen hoor! Morgen Sevilla, overmorgen waarschijnlijk ook Sevilla en donderdag Gibraltar. Altijd leuk! :D

Ik ga even één aflevering van Criminal Minds kijken en dan naar bed!

Liefs,
    Caroline

13. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    wouwwwwwwwwwwwww wat een meisjesnieuws !!!
    leuk hoor

worst hmm kan me voorstellen dat je ff stond te kijken van het verschil in je bm mond maar zo te lezen houden ze het wel goed in de gaten en als je het niks vind overstappen naar een academisch ziekenhuis he !!
    thanks voor het compliment .. tim vond het carnaval ik wel fleurig dat jurkje

pircy helaas was het bij mij niet goed mijn bloeddruk in de vorige zwangerschap en heb ik er nog voor in het ziekenhuis gelegen.. medicijnen voor gehad ... was allemaal echt niet leuk en was er ook beroerd van .. dus goed dat ze er op letten !!

oh en prikken op suiker is meestal idd rond deze tijd ! had ik de vorige zwangerschap ook gelijk
    niet heel erg met een dieet was het goed te doen en onder controle .. ik moest toen meer gaan eten en minder fruit !!
    maar 4x op een dag prikken weken achter elkaar was echt ff minder ...

14. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Sahi: Fijn dat de VK gelijk wist wie je bent en de geschiedenis!!

@ Bijzonder: Wat leuk, weer een meid!!! ;)

@ Duinbranden: Belachelijk dat mensen de duinen in brand steken voor de lol.... Waar is het is vredesnaam voor nodig?!? Zonde van de natuur en enorm onruststokend....
    Ik hoop dat je vannacht wat beter kunt slapen Anz!! ;)

@ Buik: Hier gaat mijn buik goed groeien :D En ik ben "nog maar" 3 kilo aangekomen, dus netjes zo'n 1 kilo per maand :)
    Maar je kan niet meer om mijn buik heen :D :D Top dus!!! ;)

@ CaatjeM: Succes en veel plezier morgen in Sevilla!! :)

15. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Oe dames ik heb de lijst aangepast zonder hem te verknallen ( ik mis de klapsmiley ) maar ik ben trots op mezelf hahah :D:p

16. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Ik zal even met je meeklappen dan!!! ;) :p :D ;)

17. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wow wat leuk twee oktober meisjes in spe!!! Wat een geweldig nieuws.

KInderwagen koopje ging helaas niet door. De wagen had geen zwenkwiel voor en vind ik toch wel erg prettig. Dus we hebben besloten de wagen niet te nemen.

18. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

hier heb ik vriendlief overgehaald om het toch wel te willen weten, dus ik zal morgen bellen voor een geslachtsbepalings echo! eerst wilde hij wel, toen niet en nu ikke dus ECHT wel, en nou mag ik bellen!!! jeuh.....

haha

bij chiel wisten we het niet, en dat was ook wel erg leuk! maar ben nu zo enorm nieuwsgierig!

@caatje: veel plezier de komende dagen! en hopelijk houdt je het goed voel!
    @worst:ik geloof niet dat ik je verhaal helemaal snap. hoe kan het dat de bm mond smaller wordt?? (begrijp ik dat zo goed?) en wat kunnen ze er tegen doen?
    @lolly: misschien spot je nog ergens een mooie kinderwagen voor een leuk prijsje!
    ik wil eigenlijk een andere, maar vriendje zegt dat die we hebben nog wel kan. is ook wel zo. maar toch haha (hormoontjes?)
    @emma: wauwie zeg, 4 x op een dag? jeetje wel knap hoor dat je dat deed!

en weer meidenieuws! leuk hoor!!

19. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    bijzonder: nog een meid!! goed hoor:D

worstenbrood; jemig.. je bmm is snel minder geworden.. wel aan de bel trekken he als je er je niet prettig bij voelt! zij(artsen) kunnen wel heel koel reageren maar die hebben niet meegemaakt wat jij hebt meegemaakt...
    Balen dat je prik weer pijn deed.. kan je niet vragen of die van vorige week m iedere keer kan zetten?:D

Sahi; idd dat ' andere' nieuws is 'ff' heftiger haha lekker hoor!

20. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @sjoon, hier een uitleg, alleen even duidelijk bij vermelden dat het bij mij niet is vastgesteld, omdat ik in de vorige zwangerschap dus ook een dubbele moederkoek had kunnen ze niet met zekerheid zeggen of de bevalling door het loslaten van de moederkoek fout is gegaan of omdat de baarmoederhals te kort is geweest. Ook zijn de oorzaken hiervan onderstaande ook niet op mij van toepassing..

GezondVGZ - Baarmoederhalsinsufficiëntie

Deel Deze Pagina