Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Een goede morgen!

Jeetje, wat heb ik heerlijk geslapen! Was gisterenavond op de bank al in slaap gevallen, ben om 22h naar boven gegaan en gelijk als een baksteen in slaap gevallen (rare uitdrukking trouwens...). Werd vanmorgen om kwart over 6 helemaal uitgerust wakker! Zálig! :cool:

Ben lekker naar beneden gegaan en heb op de bank een beetje liggen lezen, terwijl onze Luna lekker bij me was komen liggen en verder ging slapen. Geweldig boek trouwens dat ik nu aan het lezen ben. Alarmfase Rood van Tess Gerritsen. Moest er zelfs even een traantje bij wegpinken. Heerlijk als je je zo kan inleven in een boek. :D

Mijn keel gaat gelukkig wat beter. Nog niet honder procent, maar goed genoeg om te gaan zwemmen. ;) Het is sowieso een binnenbad met een goede temperatuur aldaar. En ik heb gewoon zin om te gaan zwemmen! :D Ben wel blij dat ik de komende dagen vrij ben, want dan kan ik mijn lichaam goed de rust geven.

Morgen hebben we dus een communie. Dat gaat hier trouwens inderdaad ook nog wel een klein beetje anders als bij ons. Zal ik later vandaag of morgen wel uitleggen. Ik ga nu eerst even mijn warme chocolademelk opdrinken! :D

Fijne vrijdag allemaal!

Liefs,
    Caroline

2. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Goeiemorgen!!!

@ Goede echo's: Goed zo meiden!!! Weer even een geruststelling en het enorm leuke spieken in je buik :D

@ Vandaag echo: Veel plezier!!!

@ Zeehondje: Gefeliciteerd een meid!!! Tof! :D

@ Mieke: Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Hier vandaag weinig doen... Heerlijk!! :D

3. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Hoi!

Niemand heeft toch een echo vandaag? Of mis ik iets?

Ik ken alleen 1 iemand hier die haar bloed moet laten prikken en misschien iemand die haar buik wilde meten????? ;) (Caroline wilde toch een herinnering? Of ben ik echt de kluts kwijt?)

Zeehondje, ook lekker vrij vandaag?
    Ik ga zo naar het strand met vriendin haar twee 'auti bro's ' zoals ze zelf noemt, haar zoontjes zijn beide autistisch.
    En schatten van jongens!
    De hele ochtend + middag op het strand zijn al een week vooruit gepland en we leggen alles uit met plaatjes, heel apart.
    Ga me nu klaarmaken voor een frisse ochtend en een wat warmere middag (hoop ik) en de fles chardonnay 0,0% staat al klaar :cool:

Tot laters!

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Goedemorgen meiden

zo het zonnetje is er hier ook al door
    ik ben lekker weer helemaal haarvrij op mijn lijf !! ( hoofd maar laten zitten hihi) fris gedouched en tim gedaan en mijn pa is hem komen halen
    op vrijdag werk ik de middag maar tim gaat altijd op vrijdag naar mijn ouders en mijn pa haalt de boodschappen om de hoek en dus ff tim op ... zo is het voor tim hetzelfde en heb ik lekker rust .. wat zalig .. maar ook stil !!
    zo ff boodschapje doen en dan nog uurtje lekker niks en dan paar uur werken en weekeind !! en wat een weekeind he meiden .. zwembadje staat al klaar voor de kleine !!

bekken .. tja .. dat gaat op en af .. met rust goed te doen .. als ik wat doe voel ik het .. doe netjes mijn oefeningen van de fysio dat moet gaan helpen !!
    nogmaals lieve kanjers bedankt voor alle knuffels

anz meis succes met je dakkapel !! zooitje maar je hebt er zooooo veel aan .. hier staat hij ook niet zo lang maar ben er zooooo gelukkig mee

caatje geniet van je vrije dagen en veel plezier met zwemmen !!

goldduke haha sorry maar die bijnamen van de kids van je vriendin !! wat super dat jullie naar het strand gaan heeeel veel plezier hoop dat het helemaal leuk is en ze nog heel vaak willen gaan !!

karine goedemorgen .. hoe is het met jou ??

5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Hallo allemaal, wow wat zijn er al veel geslachten bekend, zo bijzonder! Nog 1,5 week tot de 20 wekenecho, dan weten wij het als het goed is ook.

Caatje, moesten we je niet helpen onthouden dat je je buik ging opmeten? Of vergis ik me nu.

Lekker dat de dakkapel kom Anz, zal een ruimtelijk gevoel geven denk ik?

Sind deze week is mijn buik echt goed te zien, paar collega's maakten er opmerkingen over (op een leuke manier hoor ;)).

Het is een beetje een saai verhaal, maar ik ben nog steeds erg moe, als het volgende week niet beter is ga ik misschien toch even vragen bij de 20 wekenecho (is toch bij mijn eigen arts) waar het aan kan liggen en of we misschien nog een keer bloed moeten prikken. Vandaag lekker vrij en hier is ook "de zon aan" haha, dus maar eens lekker naar de markt straks. ;)

6. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Zeehondje: Wat super fijn joh !!! En gefeliciteerd met jullie meisje !!! Caatje: Fijn dat het beter gaat met je keel !
    Goldduke: Oh heerlijk, lekker genieten het wordt super mooi weer ! Hier staan de rose biertjes ook alweer koud :D
    Emma: Hoop dat er snel verbetering in zit meis, van het weekend maar lekker rustig in de tuin zitten.
    Maedra: Vervelend joh dat je nog steeds moe bent, misschien heb je een ijzer tekort ? Veel spinazie en appelstroop eten. Veel plezier op de markt !

Hier ook een lekker rustig dagje, heb gisteren de ramen nog gelapt en gedweild dus hoef vandaag niet zoveel te doen. Zo eerst koffietijd kijken, dan boodschapjes doen en daarna heerlijk de tuin in ! Heb verder helemaal niets staan dit weekend, heerlijk ! Geniet van het mooie weer dames !

7. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Ooooh geweldig Goldduke! Gisteren heb ik er zo aan zitten denken en vandaag toch nog glad vergeten! Ga het nu gelijk doen!!! Thanks! :D

lol En Maedra ook bedankt voor de herinnering! :) :)

Zoals ik al zei, ga het nu gelijk doen! Tot zo!

Liefs,
    Caroline

8. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Helaas... :( Nog geen centimetertje erbij... Sterker nog, het lijkt zelfs ietsjes minder te zijn dan vorige week. Maar ja, dat dacht ik eerlijk gezegd wel, daar ik ook een half kilootje ben afgevallen... :$ Overigens lijkt mijn boezem wel iets gegroeid! :) Kan dat al??? :(

Nou, ik ga ff iets eten en dan straks lekker zwemmen! Ben erg benieuwd of het goed bevalt met m'n nieuwe zwembrilletje en badmuts. Brilletje is dus vooral fijn vanwege mijn lenzen, dan kan ik gewoon iets zien en heb zo geen last van water in mijn ogen. Van de badmuts heb ik ook wel goede verwachtingen. Is daar verplicht en daar gaven ze er eentje van siliconen, maar dat zat echt helemaal niet prettig (vond ik), nu heb ik er dus eentje van stof. Erg fijn!

Tot later allemaal! Geniet van deze mooie vrijdag en van alles wat jullie ook maar moeten/willen doen! ;) :)

Liefs,
    Caroline

9. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen dames!!!

Zeehondje, wat leuk nog een meisje! We zijn op dit moment in de meerderheid :D

Sahi, was druk met verhuizen. Geniet van je vrije dag!!

Anz, fijn dat het dakkapel nu geplaatst gaat worden!

Caatje, fijne dag vandaag! En zwemse :D

Karine, geniet van het weinig doen :D. Is ook heel belangrijk!!!

Goldie, fijne dag op het strand! Wordt heerlijk weer!!

Emma, doe maar rustig aan! Lijkt me zo vervelend last van je bekken!!

Maedra, vervelend dat je zo moe bent! Zou anders inderdaad even bloed laten prikken.

Mariel, heeft ook een rustig dagje :D

Ik ga zo even boodschappen doen. Gaan zondag bbq-en dus even alvast vlees halen.
    En ik weet nu zeker dat het de kleine is die ik steeds voel. Heb het vanmorgen zelfs gezien. Bij zo'n plopje zag ik mijn buik ook iets bewegen. Zo gaaf!!!

10. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Haha ze zeggen toch altijd dat er meer jongens geboren worden? nou er zijn er 5 zwanger in mijn omgeving.. Dat worden 5 meisjes.. De enige mede-jongens-krijgende-zwangeren zijn de andere 2 hier haha
    Onze jongens hebben ze straks voor t uitkiezen!! ;)

11. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Mijn vriendin, loopt 4 weken voor, is zwanger van haar 3de zoon :D

12. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Dat is mijn droom! 3 kleine banjers in huis :D

13. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Echt?!?! Oh ik zou het hartstikke leuk vinden als dit een jongen was geweest, maar vind een meid ook wel super :D

14. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik ga even boodschappen doen! Tot straks!!!

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ga me ook maar eens voorzichtig aanmelden hier :D

Ik ben Liesbeth, 39 jaar (jaja, een oudje) en zoals jullie aan mijn banner zien zwanger. Uitgerekende datum is 15 oktober.
    De weg naar de zwangerschap was lang en zwaar. Twee-en-een-half jaar, twee M.A's en één IUI. Maar het resultaat mag er zijn :)
    Vorige week klein stressmomentje toen de vk geen harttonen hoorde...Ik was 15+6 weken zwanger. (Bij 11 weken vond ze ze in 1 keer). Met spoed naar het ziekenhuis (onze vk-praktijk heeft geen echo-apparatuur) alwaar we een beeb zagen die alive en kicking was! Die echo berekende zelfs dat ik een week verder zou zijn (wat niet kan, want met IUI weet je precies de bevruchtingsdatum :D). Dus we houden de datum van de termijnecho aan. Mijn vriend en ik zijn beide vrij lang, dus het is niet zo gek.
    Over drie weken de 20-weken-echo, en dan hopen we ook te zien wat het wordt!

16. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    liesben: welkom! Jeetje wat een voorgeschiedenis. Nu lekker genieten hoor!
    bij mij verandert de termijn ook steeds, doordat het dan weer wat sneller groeit en dan weer even niet. maar ze houden de datum van de termijnecho aan als definitief.

lm: wow zelfs al gezien! Wat tof!

caatje: geeft niets meid, nog geen cm erbij, bij mij ook niet, ben alleen maar aan het afvallen en de omtrek wordt kleiner. Maar dat betekent dat ik dat na de bevalling ook niet meer hoef weg te sporten ;) de kleine pakt wel, die komt niks te kort, dus tot nu toe geen zorgen.

mariel: wat actief al geweest in huis, ik gelukkig ook, anders voel ik me echt schuldig tegen over het vriendje. Hij maar werken en ik maar luieren (ik had gisteren ook vrij, thuis ook niks gedaan).
    Nu net al het afval van de badkamer naar beneden gebracht, zo even met de auto naar de stort, zijn we daar ook weer vanaf!

Maedra: wat balen dat je nog steeds zo moe bent. Zou het idd even bij je arts navragen!
    leuk dat ze je buik beginnen te zien!

goldduke: hier veel ervaring met autisme, hoe lastig soms ook, het zijn prachtige jongens die ik ken (1 ervan is mijn broertje). Die komen er heus wel, met een beetje hulp.

karine: lekker niksen :D

anz: hihi, de zon is aan! Bij mij is het wel warm, maar de zon is niet te zien... Ach, ben toch binnen bezig heel de dag ;)

all: hier dus druk aan de gang in huis, maar heb er wel zin in, ik ga namelijk veel profijt ervan zien straks als alle rotzooi weg is. Meteen de toekomstige babykamer een beetje leegruimen ;)

17. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Hallo dames! Omdat ik op mijn werk zit kan ik niet uitgebreid reageren op jullie, maar wel even kort over mezelf.

Heb gisteren weer controle gehad bij vk. Hartje gehoord (zo fijn om te horen), en mijn buik werd gevoeld. Schijnbaar bewoog de kleine veel. En ik heb een 'hoge navel' :(. Maar alles was prima.
    Alleen werd mij aangeraden naar de fysio te gaan, omdat ik nu al last heb van lage rugpijn en steken in bil uitstralend naar been. Dus ik schrok daar wel eventjes van in eerste instantie. Maar nu vind ik het logisch, want je kunt beter erger voorkomen. Ik ben iemand die maar 1x in mijn leven de huisarts heeft gezien en vaak maar doorgaat, kleine pijntjes negeert. Dus dit is wel even gek voor me. maar goed, mijn schoonmoeder is bekkenfysiotherapeut en mijn schoonvader gewone fysio, dus ik kan hen eerst eens adviseren! wel handig.

En ik denk gisteren voor het eerst de baby gevoeld te hebben. Maar ik twijfel sterk. Het voelde als een tikje/plopje. Gisteren 2 x en vandaag ook al 2x. Maar het is zo kort momentje dat ik het gewoon echt niet zeker weet. We zullen zien :D

Ojee.. ik moet snel verder aan het werk!
    tot snel! en fijne dag iedereen!

18. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    #1178 CaatjeM, 6 mei 2011
    Laatst bewerkt: 6 mei 2011
    Oooooh wat was het zwemmen weer heerlijk! Was vandaag de enige voor het zwangerschapszemmen! Had dus de hele baan voor mezelf! :D Het brilletje en de badmuts waren erg prettig. Heel leuk dat ik nu zonder problemen (lees: zonder mijn lenzen te verliezen) onder water kan kijken! :D Ruim 3 kwartier in het water gelegen en daarna dus weer even door het warm en koude voetenbad. Zálig!

Voel me weer heerlijk voldaan moe! :D

@Liesben: Welkom en hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Helemaal daar je zo'n spannende tijd al achter de rug hebt! Fijn dat jullie de kleine alive & kicking op de echo gezien hebben! :D

@Sahi: lol Nee het is ook niet zo erg. Sowieso ook wel begrijpelijk dat mijn lichaam nog in de modus van het gezond leven is. Over een kleine 2 weken heb ik weer een echo en dan zal vast weer te zien zijn dat de kleine goed groeit! ;) :)

Maarreuh... Zijn bij jullie je borsten ook al wat groter? :$ Of is dat nu alleen bij mij? Of heb ik gewoon verkeerd gemeten vorige of deze week?! :) ;)

@Fleurop: Wat tof, dat je misschien de baby al gevoeld hebt!!! :D

ANGEL SOUNDS VRAAGJE:
    Ik heb daar al eerder wat over gevraagd, maar wil 'm nu toch graag gaan bestellen en wil nog wat weten. Heb hier in Spanje dus een leverancier gevonden (zij bezorgen overigens wereldwijd) en nu vind ik daar 2 verschillende Angel Sounds:

- de Angel Sounds A (Klik op "Angel Sounds A" en de pagina opent zich)

- de Angel Sounds C (Klik op "Angel Sounds C" en de pagina opent zich)

Ik heb de pagina al in het Engels gezet. ;) Aan de ene kant lijkt de term "plus" (in dit geval dus de A) aan te geven dat iets beter is (toch?). Aan de andere kant, op prijs afgaand, lijkt de C beter, want hoewel die nu 2 euro goedkoper is dan de A, was hij eerst maar liefst 10 euro duurder.

Mijn vraagjes nu dus: Welke heb jij? Of welke zou jij, in mijn plaats, bestellen?

Bij voorbaat dank dames! Wil 'm graag gaan bestellen, want het lijkt me echt geweldig om het hartje steeds wanneer je zin hebt te kunnen horen!!! :D

Liefs,
    Caroline

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Caatje: ik heb Angelsounds C en ben erg tevreden. Dus die zou ik nemen, maar die ander is ook vast prima.

fleurop: tsja, voorkomen is beter dan genezen.
    Ik heb ook allerlei kwaaltjes, maar het meeste had ik ook al voor ik zwanger was. Dus geen zin om daarover de vk lastig te vallen...
    Leuk dat je de kleine (waarschijnlijk) hebt gevoeld!

20. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hee dames

@ Anz: Leuk he! Ik had er eerst eentje voor een jongen en een meid gemaakt, maar voor de meid gaan we dus gebruiken :D Denk dat we na de vakantie gaan beginnen. Eerst maar eens beginnen met de kozijnen schuren en verven. Als we toch bezig zijn.
    @ Muisje: Mooie echo foto's!
    @ Mariel: Grr balen dat het bloedprikken niet kon, had je dat maar eerder geweten..
    @ Mieke: Welkom!
    @ Worst: Jaa nog 16 weken! Dat is zo voorbij joh ;)
    @ Lolly: Fijn dat alles weer goed was. Raar idee dat je baarmoeder al zo hoog zit he!
    @ Zeehondje: Wat leuk zo'n uitgebreide echo! En een meid, gefeliciteerd!! Veel meiden zeg :D
    @ Caatje: Vervelend keelpijn, ik heb het ook vaak! Nou inderdaad, ik heb als wekker het geluid van zingende vogels op mijn mobiel, maar 5 uur is echt te vroeg haha.
    Hmm lekker geslapen! Heerlijk hoor. Hier maar 4 uur. Leuk een snurkende vriend :(
    @ Goldduke: Veel plezier op het strand. Wat een gedoe dat plannen, maar als de jongens het maar leuk hebben toch!
    @ Emma: Ja dat is echo zo hoor, je krijgt echt meer last van je bekken als je druk bent. Rusten dus. Ook wel lekker hoor!
    @ Maedra: Leuk he, hier ook steeds meer collega's die durven te vragen of ik zwanger ben :D
    @ Caatje: Jazeker, mijn borsten zijn ook al groter, jeeej :D http://www.hegenberg-shop.de/images/product_images/59350-zent.jpg Heb je zoiets? :D
    @ Lovingmom: Hmmm bbq ! Wij gaan zondag pannekoeken eten met schoonma denk ik. Heerlijk he dat getrappel. Hier ook al een paar keer gevoeld.
    @ Anz: Inderdaad veel meiden, in mijn omgeving ook!
    @ Liesben: Welkom! Pfoe dat was schrikken zeg, gelukkig is alles goed!
    @ Fleurop: Goed dat ze je gelijk doorsturen. Voorkomen is beter dan genezen!Leukkkk plopjes! Ja dat klinkt als de baby hoor :D
    @ Caatje: Klinkt heerlijk dat zwemmen! Fijn dat je onder water kan kijken. Hier ook lenzen, dus onder water kijken gaat niet. Ik heb geen Angelsounds. Nu ik de kleine voel bewegen heb ik er nog geen behoefte aan.

Hier alles goed! Gisteravond voor het eerst "last" gehad van licht maagzuur. Ik had daar bij mijn vorige zwangerschap ook last van. Verder momenteel soms een naar gevoel onderin mijn buik v
    het groeien. Vooral als ik veel zit.

@ Verlof: Ik ga denk ik 6 weken van te voren met verlof, heerlijk. Zal rond 1 september zijn. Het ligt er even aan wanneer ik beval, maar mijn verlof zou dan einigen rond kerst. Nu heb ik nog ongeveer 20 dagen extra vakantie die ik mag opnemen. Volgens mij komt dat op zo'n 6 weken vakantie die ik erachter mag plakken. Als dat allemaal akkoord is, als het goed is wel, zou ik pas weer in februari hoeven te beginnen. Oh heerlijk zeg :D

Deel Deze Pagina