Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    worst: ik dacht dat ik de kleinste was, maar je hebt me verslagen. Bij ons is het wel grappig, want mijn vriend is 1m98, dus echt geen gezicht. Sommigen gaan ook vragen hoe wij een kind hebben kunnen verwekken, maar dat was niet zo moeilijk gelukkig ;)

2. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Sahi: Geniet er lekker van meis !

hahaha ik voel me net de Grote Vriendelijke Reus bij jullie :D ik ben 1.73 !

Ga nu echt douchen en op de bank hangen ;) toedeloe

3. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Hier ook iemand van 1.73 :D

We hebben net gekeken naar bedjes en gaan toch voor een juniorbed. Die kan dan over 3 jaar ofzo naar zuslief en krijgt hij een ander bed :D

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden

sorry voor het lange wachten !!

vanmiddag weer bruinverlies uurtje voordat we weg gingen voor de gyn .. toen werd ik me toch zenuwachtig .. pff
    20 weken echo was helemaal goed maar de uk wilde niet meewerken dus het hartje en de ruggewervel was niet goed te zien .. nu mogen we over 2 weken weer.... nou dat vind ik niet erg haha
    geen mooie echo mee gekregen dat was jammer .. maar goed de uk was het belangrijkste
    daarna overgestoken naar de gyn en die heeft een inwendig onderzoek gedaan ivm het bruinverlies en nog een extra echo ze zag het bruin zitten maar kon niets vinden .. geen zorgen maken dus .. als het nog eens is dan gelijk komen en maken ze een uitstrijkje .. had ze beter gelijk kunnen doen nu ze toch bezig was !!
    maar goed .. ben helemaal blij en opgelucht !!
    was prachtig om te zien beetje klein schermpje en zonder bril maar de uk zwaaide nog even ! zo leuk

en man riep gelijk ..... we willen niet weten wat het is ... dus geen stiekeme piemie of juist geen piemie kunnen zien !!

meiden bedankt voor al jullie knuffels en meeleven !!
    jullie zijn kanjers

5. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Emma, wat een goed nieuws! Leuk om over 2 weken weer even te spieken!!! En gelukkig hoef je je geen zorgen te maken over het bruin verlies. Fijne avond!!

6. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hier ook 1.73m hoor!!! :D :D

@ Lolly: Wat een vreselijk mooie buik!!! ;)

@ Mariel: Leuke kleren!

@ Bijzonder: Fijn dat alles in orde was!

@ Sjoon: Wat een gaaf bed voor Chiel!!!!! Ryano heeft een junglekamer (met Cars gordijnen :D :D)

@ Sahi: Geniet lekker van je week vrij....

@ Lovingmom: Hier precies hetzelfde; Ryano ligt al een half jaartje in een peuterbed en als Ukkie ook ongeveer 2,5/3 jaar is dan krijgt hij een groot bed... Gewoon doorschuiven... Dan heb je er toch ruim 4 jaar plezier van gehad ;)

@ Emma: Goed nieuws hoor!!! En wat lekker dat je over 2 weekjes nog eens mag spieken naar jullie kindje :) :)

7. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @sahi ohhh ikke is jaloers een hele week vrij!!! Heerlijkmeid geniet ervan.

@worst laat die mensen maar lekker denken hoor :p

@lm leuk heb je al een junior bed op het oog?

@emma wat fijn dat alles er goed uitzag. En een extra echo is natuurlijk altijd goed. Nu geen zorgen meer gaan maken hoor en lekker gaan genieten.

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Toch nog even hier voor Emma. Echt super fijn dat alles goed is!!!

9. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Joehoee Emma fijn dat tot nu toe alles goed is met jullie kleintje!
    Nu even afwachten voor de rest over 2 weken.
    Dikke knuf voor jullie gezinnetje..

Ik ga nu keihard werken en dan heb ik om 5 uur vakantie..
    Kan niet wachten om weer in slaap te vallen tijdens xfactor hopen dat ik de beste nog mee kan pikken haha..

Rest lees ik vanavond weer bij.

Doeg dames...

10. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #1450 CaatjeM, 13 mei 2011
    Laatst bewerkt: 13 mei 2011
    Een goedemorgen!

Spannend!!! Vandaag ga ik de Angel Sound aan mijn lief kado doen. Weet zeker dat ie geen flauw idee heeft wat het is hahaha. Gisteren heb ik nog ff gespiekt en ja hoor, ik hoorde het locomotiefje!!! :D:D:D

Maarreuh... Ik hoorde het steeds maar ff, dan ging het weer weg en moest ik het opnieuw zoeken. Kan het zijn dat de kleine zoveel ruimte heeft en bewegelijk is, dat de Angel Sound het bereik niet haalt??? :( Hoop het wel, anders ga ik me toch zorgen maken dat ik het iedere keer niet hoor! :$ :)

Maar goed, vandaag dus een toffe dag: VANDAAG ZIJN MIJN LIEF EN IK PRECIES 5 JAAR BIJ ELKAAR!!! :D :cool: Gaan dus gezellig met z'n tweetjes op de Feria lunchen en gewoon genieten van elkaars gezelschap. :)

Vanmorgen goed begonnen, al NETJES MIJN BUIK, BORST en HEUP opgemeten!!! :D Jajaja, het is weer vrijdag! ;) Straks dan eerst naar het zwangerschapszwemmen, maar dat pas ná het overhandigen van het kadootje! ;) :D Dat ga ik nu over een kwartiertje doen!

@lengte: Wat voel ik me nu heerlijk in de middenmoot met mijn 1m70! :D Hier in Spanje ben ik echt heel groot hahaha, zo maf met mijn lengte.

@Emma: Wat heerlijk dat je echo goed was! Wel balen van het bruinverlies dat je hebt, hoop dat je er toch achter kan komen waarom dat toch is... Erg fijn in ieder geval dat je over 2 weken nog een echo krijgt! Extra controle is altijd prettig!

@Worst: Succes met je dag keihard werken! ;) Ook weer niet té hard werken hè... Wel aan jezelf blijven denken hoor! ;) :p Lekker dat je over 5 uur vakantie hebt! :cool:

Sorry, als ik verder op niemand meer persoonlijk gereageerd heb waar ik dat wel zou moeten doen... Weet 't ff niet meer... ;) Nou, ik ga nog even een kwartiertje wachten tot ik mijn lief wakker kan maken! Heb er zooooo'n zin in hem het kadootje te geven!!!!! :D

Fijne vrijdag de 13e allemaal!
    lol Oh ja, leuk detail: hier in Spanje is dat géén ongeluksdag! Hier is dat namelijk DINSDAG de 13e! :$ ;) Maffe Spanjolen! ;) :p

Liefs,
    Caroline

11. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Voor wie geïnteresseerd is in vrijdag en dinsdag de 13e een "kleine" toevoeging op mijn laatste reactie (jeetje, wat heb ik iedere keer toch lange berichten... :) Sorry daarvoor hoor! ;)):

Dit vond ik over de Spaanse dinsdag de 13e:

Dit is de "Día de mala suerte" (letterlijk: ongeluksdag). Martes trece (Dinsdag de 13e) is voortgekomen uit de Romeinse traditie. "Marte" (Mars) was de Romeinse god van de oorlog, gebaseerd op de
    Griekse god Ares. Deze dag stond synoniem aan de rode planeet,
    destructie, bloed en geweld. Vandaar dus ongeluksdag in Spanje.

Wat betreft onze vrijdag de 13e, daar zijn veel meer verklaringen (legendes... fabels...) voor. Een geloofwaardige vind ik de volgende:

De Engelse traditie gaat uit van de dag waarop Christus zou zijn
    gekruisigd (vrijdag) en is het getal dertien gebaseerd op het aantal
    aanwezigen tijdens het laatste avondmaal. Binnen deze traditie stonden het getal 13 en alle vrijdagen (apart) voor ongeluk. De samenvoeging van 'vrijdag' en 'dertien' zou populair geworden zijn door de Amerikaanse film- en televisieseriereeks 'Friday the 13th'.

Twee andere verklaringen zijn de volgenden:

Een tweede verklaring is te vinden bij 13 oktober 1307. In 1307 werden in Frankrijk namelijk alle tempeliers opgepakt en zonder een echte aanklacht berecht. Dit gebeurde vanzelfsprekend op vrijdag de dertiende. Daarentegen wordt in Spanje en Latijns-Amerikaanse landen dinsdag de dertiende als ongeluksdag gezien.

Tenslotte is het ook nog mogelijk dat ons bijgeloof afkomstig is uit Scandinavische landen. Hier zouden dertien heksen elke vrijdagnacht in het gezelschap van zwarte katten feest hebben gevierd en de nodige onheilen hebben gebracht. Ook wordt wel gesteld dat een Noorse sage over de kwade god Loki voor het bijgeloof zou hebben gezorgd. Deze god kwam als ongenode dertiende gast op een feest en dompelt de aarde in rouw.

EINDE VAN DEZE LES... :) ;) :) ;) :)

12. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen!!

Lolly, we gaan voor de Bopita Romy ofzo zitten nog zijkantjes aan en dat vond mijn vriend wel zo'n prettig idee :D

Caatje, fijne dag vandaag!!

Weinig nieuws hier eigenlijk :D

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Goeiemorgen dames

@ Sjoon: Gaaf een jungle bed ! Ben erg benieuwd hoe het gaat worden. Ik vind die boomhutbedden enzo ook erg gaaf, en met dat steigerhout enzo. Maar je moet dan wel een ruime kamer hebben denk ik.
    @ Zeehondje: Gaaaf en ipad uit Amerika. Ik hoor steeds meer mensen erover.
    @ Worst: Jeeej, eerder vakantie, wat heerlijk!
    @ Lengte: Hier ook 1,63 :D
    @ Sahi: Gaaf hoor, ben nog nooit in Ierland of Engelang geweest, lijkt me wel leuk.
    @ Worst: Hahahaha we irritant dat ze steeds omkijken :D Inderdaad helemaal nu je een buikje krijgt :D
    @ LM: Leuk, wat voor bed is het? Oh ik zie het al, heeeel mooi bed!
    @ Emma: Jeeeej, fijn dat alles goed was! Fijn dat je over 2 weken weer mag spieken. Hoop dat je niet meer gaat bloeden nu.
    @ Worst: Werkse vandaag!
    @ Caatje: Spannende dag ! Haha hij zal vast niet weten wat het is als hij het ziet. Veel plezier met geven. Ik weet nog wel dat ik mijn dochter elke keer weg hoorde zwemmen, je hoorde echt klotsen en toen was ze ergens anders in de baarmoeder. Je moet echt op het hartje zitten. Als je het vindt weet je gelijk dat dat de baby is, echt 2 keer zo snel als je eigen hartslag.
    Gefeliciteerd !!!! 5 jaar samen alweer. Wij zijn 13 januari 5 jaar samen. Misschien wel op een vrijdag (de13e) haha. Nee ben niet zo bijgelovig. Grappig dat het nij jullie op dinsdag is. Wel dat getal 13..

Hier weinig plannen vandaag. Vriendlief is nog 1 dagje werken en heeft dan ook vakantie tot 5 juni. Nog even wat dingetjes schoonmaken vandaag en de bedden verschonen. Koffer is bijna al gepakt, alleen de laatste dingen. Maandag vliegen om 14:50. Ben benieuwd hoe dochter het doet. In september hadden we ook al gevlogen en toen wilde ze constant rondlopen. We hebben nu een portable dvd speler gekocht.

14. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Emma: Wat fijn dat alles goed was op de echo en bij de gyn !
    Caatje: Gefeliciteerd met jullie 5 jarig jubileum ! Fijne dag vandaag ! En bedankt voor de les weer :D leuk al die weetjes !

Hier ook weinig nieuws, zo de auto naar de garage brengen voor de APK en dan snel naar huis wandelen voor Koffietijd. Vanmiddag even boodschapjes doen, we maken allemaal wat te eten met de meiden en nemen dat mee. Ik ga voor het eerst guacamole maken, ben benieuwd. En ik maak een lekkere salade.

Nou ladies fijne dag ! En tot strakjes misschien.

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@mariel: wat een gaaf jasje!!
    En wat een leuk idee dat eten maken! Veel plezier vanavond!

@anz: is niet een boomhutbed. Zodra deze staat dan zal ik een foto plaatsen. Ik geloof dat de hoogte 70 cm is met matras… zit een trappetje bij met 3 treden dacht ik. Het was een voorbeeld van een 2 bedden. Soort van hoogslaper voor in een hoek (snap je m?) maar mijn broertje heeft er maar 1 gemaakt. Is ook genoeg. Er zitten wel palen aan waar je verschillende maten “bladeren” opzet. En hij gaat ook nog dieren zagen uit mdf. Lijkt me echt super!

@sahi: haha: wat een uitspraak!

@mariel, karine en loving mom : ik sluit me bij jullie aan, ik ben 1.76

@emma: fijn dat je bruinverlies niets met de kleine te maken heeft. En dat je een goede echo hebt gehad. De volgende keer ff streng toespreken dat je uk niet zo eigenwijs moet zijn, en zich ff goed moet laten onderzoeken tijdens de echo!
    @caatje: gefeliciteerd met jullie 5 jaar samen, en ook met je locomotiefje gevonden te hebben!
    Hier idd ook 1 die wegkruipt voor de angelsound! Haha
    Jeetje, je kan wel juf worden met alle info die je weet te vertellen over spanje enzo! Spanjedeskundige of zo iets!
    Ik zelf heb verder niks te melden eigenlijk. Zometeen ff boodschappen doen, en vanmiddag weer werken.

16. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    all bedankt voor het meeleven !! het was idd allemaal spannend .. goh wat heb ik geslapen vannacht zeg .. zalig !!

sjoon werk ze vanmiddag .. en geen nieuws is goed nieuws dan maar !!

mariel zo dat klinkt lekker en gezellig voor vanavond ! leuk hoor veel plezier .. en ook met koffietijd !

bijzonder alvast een fijne vakantie ( voor het geval ik het vergeet) en geeft toch niks als ze lekker rond wil lopen.. gewoon laten doen ..

LM nou ook voor jou dat geen nieuws goed nieuws is he !! :D en fijn dat het met je moeder is uitgesproken

caatje van harte met je jubileum ! en wat een super kado de angel sound ! hier gaat de uk ook snel weg als ik hem gebruik .. lekker eigenwijze kids zijn het nu al ..

worst je bent aan het werk .. nog maar ff en dan vakantie !!! hier ook zo vanmiddag werken .. examen doen ... en dan ook lekker vakantie !!
    zalig zeg ..
    oh en snurk ze tijdens x factor

zo en nu ff wat lichter werk in huishouden doen .. zal wel niet veel zijn maar aangezien we maandag op vakantie gaan wil ik het wel opgeruimd achter laten ;)

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    caatje: je kindje zwemt alle kanten op, dus als het wakker is, dan gaat het locomotiefje steeds weg, hebben wij hier ook. Is elke zondagochtend weer lachen, echt een zoekspelletje.
    ik ben niet bijgelovig, dus maak me vandaag niet druk.
    Gefeliciteerd, 5 jaar samen!

bijzonder: jij ook lekker genieten!

sjoon: ja haha, flauw he?! die uitspraak over onze lengte, hihi. Kan er wel om lachen.

lolly: dankje, het gaat zeker lekker genieten worden :)

emma: fijn dat de 20 weken goed was!
    ook al op vakantie, lekker hoor! Wij hebben het hier druk met scouting, dus het huis wordt niet mega-netjes achter gelaten voor de katten oppas, maar ja...

all: vandaag dus druk met scouting aan de gang, we bestaan 100 jaar en mijn vriendinnetje en ik gaan koken voor de gasten. Er komen 100 man :$ pfff... Maar het komt goed.

18. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Het kado was super geslaagd! Hij vond het kei leuk en origineel! Had er inderdaad nog nooit van gehoord! :D

Hebben samen geluisterd en weer alleen maar even kort het locomotiefje kunnen spotten (maar toch, wel weer gespot! :cool:). Ben wel heel blij om te lezen dat er meerdere hier weg zwemmende baby's hebben voor de Angel Sound!!! ;)

@Bijzonder: Dat klotsen hoor ik dus ook steeds!!! Is dat echt de wegzwemmende beeb?!?!?! :$ :)

@Sjoon: lol Geen juf dus geworden, maar gids. Wat toch wel een beetje vergelijkbaar is! ;) :D

@Sahi: Ik ben ook niet bijgelovig, maar vind die tradities en gebruiken gewoon altijd erg interessant. :D

Nou, ik ga ff ontbijten en dan over een half uurtje naar het zwemmen! :D

Liefs,
    Caroline

19. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Shit man.. uitgerekend vandaag heeft mijn dochter koorts gekregen, 39 graden en ligt alleen maar te huilen en ijlen :(
    En we gaan maandag vliegen :( :(

20. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Bijzonder, ik las het net! Echt balen meid!!! Hoop dat ze maandag weer opgeknapt is!!!
    Juul heeft het ook wel eens zomaar ineens en dan is het de volgende dag vaak weg.

Deel Deze Pagina