Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @caatje: lachen zeg!

@tina: weet je nu al dat het een jongetje wordt? Dat is vroeg zeg. Wel leuk natuurlijk

@geslachtsbepaling: wij weten het 29 april!

@worst/bv: ik heb de vorige keer een cursus van een avond gedaan en vond het wel handig. Je kreeg hier heel veel info. Je onthoudt niet alles, maar je hebt het al een keer gehoord. Ik heb zelf heel veel problemen gehad met de bv: kwam niet op gang, 2x borstontsteking, mijn dochter dronk heel slecht enw eigerde na 4,5 maand pertinent de borst om vervolgens de fles in 5 min leeg te drinken... Toch heb ik het 4,5 maand volgehouden en ga ik het deze keer weer doen. Vriendinnen van mij ging het heel gemakkelijk af. Dus m.i. kun je het niet leren met een cursus, hangt helemaal van je kindje en jou af hoe het verloopt en is het gewoon handigheid krijgen. Een goede kraamhulp is super belangrijk. Cursus zie ik als een handig extraatje.

Verder vandaag bij de dokter geweest met een slepende schimmelinfectie. Dokter heeft kweek gemaakt die ik zelf naar het ziekenhuis moest brengen. In totaal bijna 2 uur mee bezig geweest. Beetje jammer met dit weer, maar goed. De rest van de dag heerlijk genoten van een vrij dagje met z'n 3-en...

2. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Female, lief dat je het vraagt. Ik heb inderdaad een hoop familie in de buurt en ook nog wat klussen staan. Komt wel goed.
    Ja namen...we hebben hier al wat staan maar of dat het blijft...

Caatje...oef....op een neer rijden...veeeeeeerrr! Maar wel mooi dat denk ik ook :D.

Haha Worst...ik vind jou zelfs klinken als een jongensmamma...ik weet ook niet waarom :D.
    Bv: ik vond zo'n cursus goed om te doen (niet dat het mijn borstvoeding liep uiteindelijk helemaal niet maar dat had hele andere oorzaken...).

Ja onze dochter is ook een papa'skindje...niet heel erg maar er is wel een voorkeurtje. Ze lijkt dan ok wel heel erg op mij en ik vind haar pappa ook erg leuk :p...

Geslachtsbepaling: ja wij willen het ook weten. Ik vind het eigelijk niet kunnen dat een echoscopist wel zou weten wat het wordt en wij niet terwijl het ons kind is...je kunt maar ergens last van hebben hahahaha.
    Wij gaan het ook niet geheim houden want dat kan ik toch niet. Ben al blij als ik de naam geheim kan houden :D.

Zo nu weekend gelukkig. Dus ik duik de bank op...

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Worst ook je echo bij het grote nub topic laten zien?! Als ze gelijk krijgen bij ons beide een meisje, leuk!
    Volgende week nog maar eens de nieuwe echo showen.

4. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @lieke thx voor de info omtrent bv.. denk wel dat ik er heen ga, partner mag ook mee dus die kan alles onthouden wat er gezegd word haha..

@zeehondje, ja ik durfde het dankzij jou echo ook aan hihi... ik ben benieuwd of ze gelijk hebben..

Hier zojuist een hele vage film gezien london boulevard.. weird hoor haha.. Nu richting bedje toe..

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    @ geslacht weten; ik neig steeds meer naar het wel weten van het geslacht. We hebben de meisjesnaam nu al, dus nou wil ik wel weten of het dan ook een meisje is (zoals we nu denken). met 14 weken hebben we nog een controle bij de gyn, even kijken of het dan al te zien is (al gaat de gyn er niet op letten)
    als wij het weten, dan vertellen we het ook tegen iedereen, want ik kan het toch niet voor me houden. En waarom niet al vertellen, is alleen maar leuk vind ik.

lieke: oei, schimmels zijn niet leuk. Al een uitslag?

caatje: in italie is het heel gewoon dat je ook de namen al deelt met je omgeving. Schijnt meer hollands te zijn om het geheim te houden.
    ik wilde het eerst echt niet weten, maar nu dat kindje er eenmaal zit, wordt ik wel nieuwsgierig.
    wat een grappig verhaal over de merrie!

mariel: ow balen van die hooikoorts!

worst en maedra: ik lig ook nog regelmatig voor pampus op de bank. Ik vraag me af wanneer dat over gaat.
    ik ga ook maar eens adressen verzamelen, goed idee!

all: ik wordt gek van alle plopjes in mn buik, dat kan de kleine toch nog niet zijn? Ze zei maandag wel dat het een erg druk kind was :p

6. Female

Female Niet meer actief

Goeiemorgen!!

@ caatje; gelukkig is het niet zo duur, dan kun je makkelijker af en toe heen en weer

@ Leeftijd; toch best nog veel onder de 30 hier :D

@ Sahi; ja best lastig he, een leuke naam vinden....

@ Worst; jij vandaag ook echo! Hoe laat moet je?
    Wat een belachelijk gedoe zeg over die erkenning :x
    Ben benieuwd wat ze erop zeggen bij de gemeente.

@ Mariel; ik denk het wel, Sahi zegt dat het idd in NL een arbo-arts is :)

@ Geslacht weten: ik ben ook mega-nieuwschierig, maar wacht gewoon tot de 20 weken echo. Ga niet zelf een echo-bureau opzoeken. Ik heb de beste en leukste gyn die er is dus ik wil het lekker van haar horen :)
    Net als de vorige 2 x :)

Ga ff stoppen, zo terug. Kynan naar school brengen. Voor het eerst op z'n eigen fietsje, proberen. Tis best een eindje dus ik ben beniewd hoe het gaat....

7. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen dames,

Zonnetje schijnt weer ! Heerlijk maar wel super veel last van mijn hooikoorst... bah bah bah dat is wel echt balen maar goed....

Laatste dagje van de week alweer en dan lekker weekje vakantie !! Zo'n zin in ! Lekker midweekje naar Center Parcs !!!

Fijne dag allemaal !

8. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen dames!!

Mariel, lekker een weekje vakantie!!! Geniet ervan!!
    Ik moet nog 3 weken werken, waarvan 2 weken met 3 dagen :D, en dan gaan wij ook een paar daagjes weg.

Dames met echo, veel plezier!!!

Geslachtsbep.echo, ik twijfel nog. Er is bij een echobureau hier in de plaats een actie. Als je een pretecho afspreekt krijg je de geslachtsbep.echo gratis. En dat klinkt wel leuk :D

Voor de 30+ onder ons :D Ik kreeg gisteren trouwens een oproep voor baarmoederhalsonderzoek, maar dat mag toch niet als je zwanger bent?

Verder weinig nieuws.........gisteren kwam ik terug van de paardjes en toen was vriendlief de badkamer aan het schoonmaken en zoonlief was nog wakker. Dus die heeft even samen met mij in bed gelegen, zooooooooooo gezellig :D

9. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Goedemorgen!

mariel: lekker hoor, even een weekje weg. geniet ervan!

loving mom: je mag dat volgens mij niet doen als je zwanger bent. pas een half jaar na de bevalling een mag dat weer. omdat je baarmoeder nog wat week is moet genezen, vandaar is die 6 maanden ook na de bevalling. tenminste dat zei de assistente mij. ik las het ook, en had toen net een mk gehad, maar daar was het niet op van toepassing. omdat het ook heel kort was.

10. Ellenk

Ellenk VIP lid

Goedemorgen,

Wij willen het geslacht ook weten. Eerst niet maar het is gewoon veel te praktisch en mijn vriendinnen hebben me op het hart gedrukt dat het echt een kadootje is tijdens je zwangerschap en als het dan geboren is heb je toch weer al die speciale gevoelens.

Mijn collega zou een meisje krijgen en bij de geboorte bleek ut een jongen... Tja... gelukkig kon ze de kinderkamer ruilen want ze had alles roze... en hadden ze wat jongens namen achter de hand...

Gisteren naar Gooise vrouwen geweest. Heel gezellig. Aan de film mis je niet echt wat maar was zeker een goed tijdverdrijf. Verstand op nul en over je heen laten komen is ook wel eens fijn :)

Nog 2 daagjes en dan is het weekend.... joepie en dan maandagmorgen duimen dat mijn bloeddruk weer gedaald is.

Nou werk of geniet of wat je ook gaat doen vandaag.

Tjuuuus

11. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @all er ging toch iemand hier trouwen ? en die gaat dus ook naar center parcs maar nu gaan alle dames hier zon beetje naar center parcs, ik wil natuurlijk onze bruid wel feliciteren straks ben ik te laat.

@female ik mag om half 3, ik spreek met vriendlief af bij de mac donalds daar waar ons eerste afspraakje was haha... Anders met 2 auto's parkeren bij het ziekenhuis is niets...
    Ja die gemeente even afwachten wat defensie kan betekenen en anders krijgen ze maar de hoempaloempa.

@lieke ow wat balen die infectie, heb je al direct medicatie meegekregen of moet je eerst wachten op de uitslag. Hopen dat het snel voorbij is..

@lovingmom ow dat is wel een leuke actie met die pretecho inderdaad.. en vriendlief de badkamer poetsen, fantastisch mijnes belde net ff op dat ik alleen het wasje in de droger hoefde te doen en dan is alles weer klaar..

@mariel geniet van je weekje weg

@ellenk oooow het zou je maar overkomen, ik zou alleen maar huilen denk ik haha....

12. Froukje23

Froukje23 Lid

9 jan 2011
    19
    0
    0
    @ Caatje: Wat een grappige situatie met die kids! hahah

@ Caatje & Sahi: Dat delen is inderdaad zo grappig hoe andere landen daar mee om gaan. Dan zie je dat Nederlanders daar toch wat geheimzinniger over zijn. Ik heb een engelse vriend en daar delen ze de naam ookal voor de geboorte. Ik weet zelf nog niet hoe ik daar mee om zal gaan, ik zie wel tzt.

@ Ellenk: Dat hoor je wel vaker, dat het geslacht verkeerd wordt gezegd. Hoe groot is eigenlijk de kans dat ze het mis hebben?

13. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Bij onze zoon hadden we de naam ook al verteld voor de geboorte. Heb met mijn vriend afgesproken dat ik dat deze keer niet meer wil doen :D

14. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Goeiemorgen!!

Wij willen het geslacht ook weten... En dan inderdaad maar hopen dat ze het goed zien :D :D

@ Caatje: Wat grappig die rondleiding met die kids!! En dan ook nog een dekking van een merrie.... Hahaha

@ Trouwen: Dat was toch Dora... Ehhh.... Hoe heet ze ook alweer echt?!?!? :D ;)

@ Worst: Veel plezier vandaag! :)

@ Mariel: Geniet van je weekje weg!!

@ Ellenk: Ik ben ook naar Gooise vrouwen geweest en het is inderdaad een film om gewoon met verstand op 0 naar te kijken... Maar dat was de serie ook :D Ik vond het heerlijk om te zien!! Enorm gelachen om bepaalde stukken :)
    "als je zo met jezelf bezig bent *pakt de tissues* doe je het nu ook maar zelf"... Hahahahahahahahaha

Fijne dag allemaal!! Geniet van de zon, of je nou vrij bent of moet werken! ;)

15. Female

Female Niet meer actief

Zo dat ging goed. Zo trots als een pauw kwam ie het plein op fietsen, met z'n helmpje op :D

@ Emma; klinkt als een heerlijk dagje :)

@ Zeehondje; NUB; vraag ik me ook steeds af, geen idee :(
    Lief zeg van je collega's en buurmeisje! :)

@ Froukje; spannend hoor, weer een echo maandag!!

@ Maedra; fijn dat alles goed gaat, en doe maar rustig aan hoor ;)

@ mariel; irritant zeg die hooikoorts :(, hopelijk werkt het homeopatische spul!
    Veel plezier je weekje weg! Wanneer vertrekken jullie?

@ Caatje; klinkt gezellig zeg die rondleiding! Goed gedaan!

@ BV-CURSUS: nee nooit gedaan. Wel 2 x BV gegeven en deze keer ook. De eerste een jaar, de tweede 15 maanden. En deze natuurlijk weer lekker lang.
    Ik weet niet, ik heb er gewoon nooit over nagedacht of getwijfeld, ik heb BV altijd zo vanzelfsprekend gevonden en er vanaf de eerste nooit aan gedacht/ getwijfeld dat het niet zou gaan lukken. Ik heb tijdens de zw.schap dus ook nooit flesvoeding oid in huis gehaald 'voor als het niet zoiu lukken', ik ging er gewoon vanuit dat het goed ging... De eerste weken was steeds best heavy met zere tepels, maar met goede zalf goed opgelost. Ik vind BV geven gewoon ontzettend leuk!! Kijk er dan ook weer ontzettend naar uit! :)

@ Lieke; balen zeg die infectie :(

@ Princi; gelukkig, iig afleiding dan :)
    Ga je na de bevalling weer werk zoeken of blijf je thuis bij de kleine?

@ Sahi; geen idee, die plopjes. Volgens mij is het nog wel echt te vroeg hoor, zeker voor een eerste kindje....

@ Lovingmom; onderzoek zal idd voor na de bevalling gaan zijn, nu doen ze dat niet... Leuke verassing zeg gisteravond :)
    Ik geloof dat ik spontaan een hartverzakking zou krijgen als die van mij uit zichzelf de badkamer zou gaan poetsen :D:D Ik ben bang dat ik dat nooit ga meemaken haha

@ Ellen; Gooische Vrouwen lijkt me ook tof, maar ik ga er niet voor naar de bios, kijk hem lekker hier op de bank als ie uit is :)

@ Worst oh half 3. Spannend! Ik om 13.20 uur. Can't wait....

Vandaag dus echt spannend. Echo om 13.20 uur. Ik kan niet meer wachten en heb er veel zin in, maar ben toch ercht wel zenuwachtig. Ik hoop zó dat het oké is en het kindje goed groeit etc... Als deze echo goed blijkt zal ik me echt veel geruster en zekerder voelen.

Ga zo eerst de kamer poetsen (afleiding) en daarna helpen overblijven op school (nog meer afleiding) en dan meteen door naar het zh. Kynan blijft lekker thuis van school vanmiddag, hij mag natuurlijk mee. Is voor de kindjes ook belangrijk en leuk om erbij betrokken te zijn, vind ik. En hij begrijpt al zoveel :)

Ik ga vanmiddag natuurlijk iets laten weten.

Geniet van de dag allemaal, het is weer heerlijk weer!

16. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Zeehondje, NUB: Dat uitsteekseltje wordt in het Engels een ‘nub’ (bobbel) genoemd, vandaar de naam ‘nub-theorie’

Female, ik doe het gewoon niet (de badkamer) dan doet ie het vanzelf wel hahaha

17. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Oh en veel plezier bij je echo!!!

18. Female

Female Niet meer actief

Dat zou hier nog niet werken. Al zou er nog zoveel troep in huis liggen, dan denkt ie 'ik stap er wel overheen'. En gaat vrolijk net zo relaxed verder. Lekker dan :D

Dankje!

19. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik ben niet te beroerd om wat te doen in huis, maar ik werk 32 uur pw. Daarnaast ga ik direct stofzuigen en koken als ik thuis kom zodat meneer zijn eten al klaar staat. Ik doe onze zoon in bad/bed en zorg dat alle was aan de kant is. Enige dat hij hoeft te doen is dus de badkamer dus hij mag niet zeuren :D

20. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    AAAAARRRGGGHHHH, sorry hoor lieverds, ik verwaarloos jullie echt.
    Maar ik ben zooooo druk met alles regelen en thuis met de kamers, heb gewoon weinig tijd.

Ik hoop dat alles goed is met jullie en dat jullie genieten!

Deel Deze Pagina