Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik begin pas 23 januari weer ! Maar ja ga ook pas 1 oktober met verlof hahaha

Nog 18 minuutjes werken en dan zit het er weer op vandaag, lekker naar huis vlees braden en even lekker aan de schoonmaak voordat ik dochterlief ophaal van het kdv.

2. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goedemiddag!

Wauw wauw wauw! Wat is het toch heerlijk om zo'n echo te hebben!!! :D:D:D Alles was super goed, weer ontzettend bewegelijk en de kleine wil ons maar niet laten zien wat ie is! ;) :D We moeten dus nog even geduld hebben om te weten wat het wordt hahaha. Erg grappig!

Ben ook 5 dagen vooruit gezet!!! En ben dus niet 16+3, maar 17+1 zwanger!!! :D:D:D Helemaal geweldig!

Wel nog ff een tegenvaller gehad, maar das gelukkig ook weer opgelost min of meer... Ik zal ff uitleggen:

Zitten we daar bij de gyn in de privé kliniek, zegt ze doodleuk "hebben jullie er al over nagedacht waar jullie willen gaan bevallen?" Wij euhhhhhh, hier toch?! Zegt ze dus heel droog "oh, heeft niemand dat gezegd, wij doen hier sinds vorig jaar geen bevallingen meer". Echt super vaag! Klein beetje dus in de stress, maar goed, zijn dus na onze afspraak gelijk naar de andere kliniek gereden.

Nu moet ik eerlijk zeggen, dat we een beter gevoel hadden bij deze andere kliniek, maar we hadden daar niet voor gekozen omdat (ook al zo vaag) je daar de gyn's moest betalen en het dan terug kon krijgen van onze verzekering.

Nou blijkt dus dat die gyn's bijna allemaal privé klinieken aan huis te hebben en dat die wél binnen onze verzekering vallen en beter nog, dat die gewoon echt super goed zijn! Heel gedoe dus, maar we hadden mooi twee namen meegekregen van onze gyn waar we zojuist de afspraak hadden en één van die gyn's heeft gewoon hier kantoor bij ons om de hoek! Echt geweldig!

Morgenvroeg kunnen we bellen voor een afspraak. Beetje spannend dus of ie wel plaats heeft, maar anders hebben we altijd ook die 2e naam nog.

Maar goed, 17 weken + 1 en met de kleine alles helemaal goed! :D Uitreken datum nu dus op 25 oktober. Me = happy! :D

@Anz: Hoop maar dat je kleine man er nog overheen groeit, dit is zo toch wel heftig iedere keer naar het ziekenhuis..... *hug*

@Bijzonder: Wat een prachtige foto! En wat een ontzettende mooie buik heb je al! *zucht, lichtelijk jaloers nu* ;)

Oh, zojuist ook mijn nieuwe bril opgehaald. Had nog gebeld om te annuleren, maar kon niet meer. Normaal gesproken duurt alles hier super lang, nu was mijn bril gewoon al binnen! *zucht* Maar heel eerlijk, ben wel super blij met mijn nieuwe bril, hij is van TOUS en gewoon zooooo cool! ;) :)

Liefs,
    Caroline

3. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @caatjem fijn dat alles goed was. Is toch weer een hele geruststelling.

@mariel lucky you. Maar ja je krijgt dan ook pas 1 oktober verlof dan ben ik misschien al wel bevallen.

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

volgens mij verschuift je week verlof alleen als je 6 weken van te voren neemt, en 10 er na, niet met 12 weken erna (dat is wat mij gezegt is) want je hebt zowiezo recht op 10 weken na de bevalling.

hier ontzettend moe, maar hoef deze week niet meer te werken. 3 dagen om 7 uur beginnen trek ik net niet. 2 wel.
    vrijdag bruiloft van mijn beste vriendin, dus we gaan morgen avond lekker al naar mijn ouders in brabant toe.
    hopelijk kan ik morgen ff uitslapen!

@anz:ben je al thuis met je kleine man? of heb ik daar over heen gelezen?

@bijzonder. leuke foto, en zeker al een mooie buik!

@mariel: bijna vrij!

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

als het goed is, krijg ik 5 sept vakantie. en als die voorbij is, dan begint mijn verlof. dus hoop dat ik dat zo kan laten staan! haha

6. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Dank je lolly, ja dat is echt wel een geruststelling! :)

Oh, wat ik nog vergat te vertellen, mijn placenta ligt inderdaad aan de voorkant. Zal dus geduld moeten hebben tot ik de kleine voel... *zucht* ;)

Geduld hebben is moeilijk!!! ;) :p

Liefs,
    Caroline

7. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @sjoon in de folder die van het werk heb staat dat je minimaal 16 weken verlof hebt. Je kunt maximaal 6 weken van te voren verlof opnemen en minimaal 4 weken. Verlof na je bevalling duurt dan 10 tot 12 weken.
    Beval je te vroeg dan behoud je die 16 weken verlof. Beval je te laat dan is de tijd dat je overloopt dus extra.

Als je dus een week overloopt is die week extra verlof.

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    ja het is inderdaad extra geduld hebben caatje. Nog een paar dagen/weekjes geduld dan voel je jullie kleintje vast.

9. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Caatje: Hé joh dan heb je mij ingehaald :D… hahaha ben ik nu de laatste in de rij ? Wat fijn dat alles weer goed was met de echo, leuk hè om je kleintje weer even te zien ! Oh en ik had bij Esmee ook de placenta voor liggen maar geloof me je gaat de kleine puk echt wel goed voelen hoor !
    Sjoon: Ik weet niet hoe dat precies zit me je verlof… ga ik eens even opzoeken. Lekker vroeg je bedje in vanavond ! En alvast veel plezier voor vrijdag !

Nou ik ga afsluiten hier en lekker naar huis, het is hier trouwens echt weer om in je pyama op de bank een dvdtje te kijken !

10. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@Lolly: oke. ja, ik vond dat namelijk ook zo krom. maar zoals jij het schrijft snap ik het wel. een vriendin van mij had dat dus bij de eerste, 4 ervoor en 12 erna, een week later bevallen. en hebben ze haar dus gewoon niet die week extra gegeven.... daarom dacht ik ook dat het zo was...

thx voor je uitleg!

11. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Ah zie dat Lolly het al heeft uitgelegd goed hoor !! Weten we dat ook weer.

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hello ladies,

hoe is het hier?
    Las dat een aantal weer een mooie echo hebben gehad,super!

Anz,ligt jouw kleine mannetje weer in het ziekenhuis? Zo even terug lezen......

Hier gaat het goed. Ik voel de kleine supergoed bewegen en ik geniet er enorm van!
    De blaasontstekingen zijn nu nog niet weer teruggekomen....ik hoop dat het nog lang duurt of helemaal niet, nog beter.
    Ik zit in het onderwijs en ga dus begin juli al met verlof (officieel 5 sept.)omdat ik de zomervakantie voor mijn verlof heb. Na mijn bevalling heb ik 14 weken ivm de kerstvakantie die erachteraan komt. We hebben het erg goed gepland ;) met die vakantie ervoor en erachter. Dat wordt lekker genieten.

13. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Jeetje,wat zul je geschrokken zijn.
    Maar ik begrijp dat het nu beter gaat met hem?
    Ik hoop echt dat hij erover heen groeit, sneu voor zo'n klein manneke.
    Knuffel!

14. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Suus: Oh lekker zo lang verlof, goed geregeld! En wat gaaf dat je je baby zo goed voelt !

Zo ben toch even druk geweest, huisje gestofd, gestofzuigt, wc schoon gemaakt, plantjes water gegeven. Verder vlees gebraden, en de aardappels al vast geschild en de bloemkool schoon gemaakt. Ik ben weer klaar voor vandaag :D Straks alleen nog koken, Esmee in bad, wasje doen en dan helemaal niets meer. Zit nu lekker een zak chipito's op te eten :D

15. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Caatje: wat fijn dat alles goed was!!! Wat een gedoe bij jullie met die gyns :D :D Maar tof dat je er toevallig één om de hoek hebt ;) Baby voelen schoppen is ook nog best vroeg hoor... Maar zeker inderdaad als de placenta ervoor ligt :)

@ Verlof: Hier ook 4 wk van te voren.. Dat is dan 28 september. Maar omdat ik (net als Suuszwanger) in het onderwijs zit heb ik ook mazzel met mijn dagen... Plus dat ik na mijn zw.verlof nog ouderschapsverlof opneem kan ik thuisblijven tot 25 juni 2012!!!!!! ;) :D HEERLIJK!!!!

@ Mariel: Jeetje wat een bezig bijtje ben jij vandaag geweest zeg!!! Toppie!!!

@ Anz: Hoe is het met je kleine jongen??? *knuffie*

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

wauwie karine! dat is een lekker lange tijd zeg!

als ik het goed heb uitgerekend moet ik ong half januari weer beginnen. dus lekker niet de drukte werken met kerst en oud en nieuw! haha

17. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

oja, in de hoop natuurlijk dat mijn contract verlengt word, die loopt af op 1 nov.... maar goed ik houdt in mijn achterhoofd er wel rekening mee dat het natuurlijk kan gebeuren dat ze zeggen dat ze niet willen verlengen... dan valt het altijd nog mee

18. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Dat is ook superlekker!!! Dat heb ik ook (zonder os-verlof) ;)

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik zit ook in het onderwijs. 5 sept. eerste dag, dat is 5 weken vantevoren. Want dan kwam het voor mij precies uit dat ik niet nog een weekje voor de kerstvakantie terug zou moeten komen. Dus ook na kerstvakantie pas weer werken, heerlijk.
    En van fulltime naar 3 dagen. Ma, di, wo en de donderdag neem ik ouderschapsverlof op. Ben zo benieuwd hoe parttime werken gaat bevallen?

20. Female

Female Niet meer actief

Hai!

Ik lees vanavond bij, maar even snel spammen :)

PS Gaan jullie straks ook babyboom kijken? Zo leuk!

Deel Deze Pagina