Female, ja dat ken ik, met Mara op vakantie is heerlijk maar gewoon met zijn 2tjes ook! Daarom hebben we ook zo genoten van ons weekeindje Gent. Hoewel we toen Mara ook steeds miste . Sahi, dat is echt wel een zwangere buik! Nou dan durf ik ook. Mooi werk heb je! Caatje, oh doe mij nog geen gewichttoename....ik had het de eerste zwangerschap overigens ook hoor. Tot 20 weken bleef ik hetzelfde wegen. De tweede helft van de zwangerschap heeft dat helaas helemaal ongedaan gemaakt en kwam ik gewoon zo'n 14 kilo aan waarvan ik de laatste 3 nog steeds niet kwijt was... Nu ben ik wel al aangekomen en dat heeft vast ook te maken met dat ik nu een auto heb.... Ja Ellen, fundalinkje.....huizen kijken blijft toch altijd leuk. Ik heb vrijdag 20 wekenecho....dan ben ik 20,4. Ik heb er al zin in! Nou eens even kijken of ik de foto erbij krijg...
LM: dat is dubbel inderdaad, sterkte! En hopelijk is alles bij de 20-weken echo in orde caatje: maak je niet te druk over je gewicht meis! Ik ben nog niet aangekomen, paar ons afgevallen, maar dat vinden ze helemaal niet erg. Maar ik heb ook wel wat reserves, dus dat scheelt wel. mariel: oeps, dat is een kort nachtje. ik ga ook steeds veel te laat naar bed, omdat ik nu 's avonds niet zo moe ben als voorheen. Maar dat is 's ochtends best lastig en morgen moet ik om 8.30 op het werk zijn... female: ja veel mensen zeggen 'waar er 4 eten, kunnen er ook 5 eten', maar ik wil natuurlijk ook dat ze kunnen studeren later. Wij kijken gewoon bij elke volgende kinderwens hoe het financieel ervoor staat en of het dan haalbaar is. ik vind baby's prachtig, dus ik zal dat ook blijven hebben. Misschien wordt ik later crisis pleegmama voor pasgeborenen, maar dan pas als ik zelf een stuk ouder ben en wat kindjes heb groot gebracht. mijn 20-weken echo is pas 14 juni... dan ben ik 20+5. princi: ja toen ik de foto's zag, was ik pas overtuigd dat het een zwangerenbuik is en niet meer mn eigen vetjes. Het schijnt ook dat mensen in mn gezicht zien dat ik ben afgevallen. Jou buik is ook echt zwanger hoor!!
Female: Vandaag en morgen gewoon werken, maar ben altijd om half 3 klaar dus dan kan ik nog even van het mooie weer genieten. Ik heb pas 14 juni de 20 wk echo, hahaha dus je bent niet de laatste hoor Gezellig een weekendje naar je ouders, leuk lekker laten verwennen.
Aloha, Funda linkje, ja zodra ie eropstaat zal ik hem hier plaatsen, kunnen jullie koekeloeren LM veel plezier en ook veel sterkte vandaag. Inderdaad heel dubbel allemaal! Sahi, heb ik ook maar ik kan toch nog steeds onderaan mijn buik een rolletje vastpakken dus er zit bij mij zeker nog vet bij mooie buikfoto's allemaal hoor! Caatje succes op controle! Hier lekker aan het meezingen met Radio 2 week van de 80e jaren. Maakt het werk weer wat leuker.... O, ja Pepje is weer goedgekeurd. Tanden en alles ook perfect. Duidelijk een jager zei ze...(ja als ze nou niet alles ook mee naar huis nam en niet achter die ieniemienie vogeltjes aanging..) Had een zwangere dierenarts die me op het hart drukte wel 4 keer te ontwormen als de baby er is. Alles ging goed alleen toen Pep thuis kwam was mevrouw natuurlijk weer zwaar beledigd en ging meteen boven liggen. Zal vanmiddag wel bijgetrokken zijn als ik weer thuis kom... Nou ik ga maar weer eens aan ut wark. tot laterrrrrrrrrrrr!
Hallo! Ben weer terug van het zwemmen en het was weer heerlijk! Wat is het toch zálig om in het water te liggen! Gisterenmiddag trouwens nog een hele interessante presentatie gehad, was georganiseerd vanuit de praktijk van onze nieuwe gyn en de presentatie werd gegeven door een privé bedrijf dat uitleg kwam geven over het doneren of invriezen van de "moedercellen". Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het op z'n Nederlands heet, maar het is dus iets wat ze TIJDENS de bevalling bij de moeder wegnemen naast de navelstreng. Die worden opgeslagen en kunnen dus voor medische doeleinden gebruikt worden. Als je het voor jezelf wilt bewaren (kan medisch behulpzaam zijn in het latere leven van je kinderen) gaat het dus privé en kost het geld. Behoorlijk wat geld zelfs. Maar dat je het ook kan doneren (wat dus natuurlijk niets kost) en zo iemand anders kan helpen, dat vind ik toch ook wel een mooi idee. Weer iets om over na te denken dus. Vertellen ze je hier in Nederland ook over? @Sahi: Ik maak me ook niet echt zorgen, hoewel ik wel gewoon benieuwd ben wat ze ervan zal zeggen dat ik niet áángekomen ben maar zelfs een ietsiepietsie klein beetje ben afgevallen... @Princi: lol Ja, gewichtstoename heeft zeker ook te maken met het gebruik van de auto. Daarom ben ik ook extra blij met mijn werk. Als gids ben ik veel buiten en moet ik ook veel lopen. Ondanks dat het dan geen sport is, is het zéker wel goede beweging! @Ellenk: Mooi dat Pepje het goed maakt! En jaaaah, ik ben ook benieuwd naar de Funda link!!! Was trouwens wel grappig, mijn zwemleraar vroeg me nu toch ook wanneer ik nu eindelijk eens een buikje zou gaan krijgen hahaha. Tja, ik zou wel willen... Mijn lief zegt me overigens dat het nu toch echt al wel een heel klein beetje zichtbaar is. De schat! <Hier hoort nu de smiley van mijn bijlage!> Ben nu dus naar de vk controle! Tot later! Liefs, Caroline
hier vandaag vrij. chiel zometeen naar de speelzaal brengen. net lekker pannekoeken gebakken met hem.. hij heeft er 2 op. dus even andere luier geven en dan naar school lopen. vanavond naar de schouwburg toe. een voorstelling van Joep Onderdelinden. ben benieuwd. heb ooit wel een stukje van zijn show gezien op tv. en natuurlijk als postbode siemen uit saai. altijd ff lekker. een avondje cabaret
Inderdaad Caatje: showen die buik En die groeispurt zal binnenkort echt wel komen bij je. Ik ben in een week tijd ook weer gegroeit. Leuk die buikfoto's! En zeker wel zwangere buikjes hoor!!! Vakantiegeld staat op m'n rekening!!!! Heerlijk. Alleen gaat het niet uit aan vakantie, maar aan ons toekomstige huis, of auto (die we nu nog niet hebben maar wel willen) of babyspullen. Dus we hebben het hard nodig. Maar zo is vakantiegeld natuurlijk ook fijn om te besteden
Caatje: Dat van die eicellen is mij niet bekend, volgens mij hebben ze dat hier in Nederland niet... Succes bij de vk ! Enneh dat buikje komt echt wel meis. Sjoon: Oh lekker pannenkoeken, nu ook zin in ! hahaha Veel plezier bij Joep Onderdelinden, erg leuk lijkt mij ! Ben op mijn werk stiekum op zoek naar een leuk goedkoop weekje/midweekje zomervakantie... willen misschien toch nog eventjes weg van de zomer. Maar dat is best lastig, pffff wat zijn een hoop dingen toch duur zeg gaat nergens meer over... hahaha ben dus errug druk op mijn werk
@mariel: je moet toch ergens druk mee zijn he?? haha wel lekker om toch nog even weg te gaan. maar idd die prijzen. is niet normaal wat je eigenlijk in het hoogseizoen betaald.
ellenk: oh ik heb ook zeker nog wel wat vet hangen hoor! Maar het vervormt allemaal wel! ben ook wel benieuwd naar jullie stulpje! ow ja dat ontwormen, moet ik ook echt weer mee aan de gang! mariel: ik ben ook 14-6 aan de beurt voor de 20-weken... caatje: nog nooit van gehoord, dat over die cellen... ben ook wel nieuwsgierig naar je buikje! sjoon: de naam zegt me niks, maar siem de postbode ken ik wel. Wist niet dat hij buiten dat ook nog dingen in het theater deed. Ben benieuwd naar je ervaring. fleurop: i love vakantiegeld hier een hoop gespaard ervan en nu we de kamer en de box krijgen en nog geld van schoonouders hebben staan, hoeven we ons eigen geld niet meer voor de beeb te gebruiken in principe. Wel een veilig idee dat we weer even wat achter de hand hebben na alle pech van het afgelopen jaar. all: hier weer wat clienten ingelicht over mn zwangerschap, wel grappig hoe ze allemaal reageren. Allemaal vrij laag niveau, dus ze maken zich vooral druk over wie mij komt vervangen, had ik al verwacht en ik heb nog geen duidelijkheid. Maar met een groeiende buik kan ik mn mond ook niet houden natuurlijk. Ach, ze overleven het wel, ik ben er voorlopig nog wel
Goejendaagh! lol Nou, wellicht is mijn buik inderdaad een ietsiepietsie gegroeid, ik vind 'm toch nog steeds niet www waardig hoor! Afspraak bij de vk was prima! Alles in orde. Onze eigen vk was er niet en die er nu zat was een beetje een mutske, maar wel een heel vriendelijk mutkse. Bloeddruk opgemeten: mooi aan de lage kant (110 over 60), gewogen: Inderdaad ietsjes minder dan de vorige keer, maar was prima, baarmoeder gevoeld: ligging was goed en grootte was 20 cm (was ook goed blijkbaar, ik heb daar geen idee van) en natuurlijk ook even hartje geluisterd en dat was ook allemaal in orde! Het treintje raasde prachtig voort! Maandag over een week (lol dat klinkt echt al heel snel, sneller ook dan "binnen twee weken" ) hebben we de 20-weken echo. SPANNEND!!! @moedercellen: Apart dat jullie daar niets over gehoord hebben, is op zich wel iets redelijk nieuws, maar Nederland is toch meestal een land dat er snel bij is op medisch gebied. Blijkbaar is het ook normaal dat je de cellen kan doneren. In Europa zit er een centrale daarvoor in Engeland geloof ik. Die man van dat privé bedrijf zei in ieder geval dat zij daar ook cellen naartoe sturen voor opslag. Of dat voor donorcellen ook is, weet ik niet. Lijkt me niet, want die zullen wellicht sneller gebruikt worden?! Nou ja, voor wie geïnteresseerd is, dit is het bedrijf in Engeland: Vindon Sientific. Nou, was verder vanmiddag na de lunch wel ineens super moe en heb dus lekker op de bank liggen slapen! Euh, siësta gehouden, dat klinkt beter. Vanavond verder relaxt thuis en morgen een dagje vrij. Denk dat we weer even baby-spulletjes gaan spotten! Liefs, Caroline
Sjoon: Is inderdaad niet normaal die prijzen, gaan volgend jaar ook echt in het voor- of naseizoen met vakantie ! Sahi: Leuk, dan zijn we volgens mij samen de laatste ! Caatje: Fijn dat alles in orde was bij de vk, haha maandag over een week klinkt inderdaad sneller. Zo net even gezellig bij de buurtje gegeten, nu kindjes onder de douche ( wij die van ons en zij hun dochter ) en dan gaan we om 8 uur weer terug voor de koffie hahaha handig hè ?! Fijne avond meiden
@Mariel: lol ja hè, maandag over een week klinkt echt wel sneller! @moedercellen: Heb ff gegoogled, blijkbaar heten de moedercellen in het Nederlands "stamcellen" en komt de donatie daarvan in NL zéker ook voor. Zie hier DEZE PAGINA bijv. voor meer info! Het is mijns inziens toch iets heel nuttigs en daarom dus zéker de moeite van het lezen waard! Even nog een keertje de buddy-lijst posten. Zijn er nog dames die deel willen nemen? Of kunnen we al aan het koppelen slaan?! BUDDY GEÏNTERESSEERDEN-LIJST tot nu toe: lolly - 29 september EllenK - 1 oktober Fleurop - 2 oktober Emma29 - 2 oktober maar zal eind sept zijn ivm keizersnede.. Princi - 10 oktober LovingMom - 11 oktober Bijzonder - 16 oktober Female - 24 oktober CaatjeM - 25 oktober sahi - 27 oktober Mariel - 29 oktober Sjoon - 6 november Wie ook deel wil nemen aan het buddy systeem: kopieer de lijst en zet je naam en bevaldatum erbij! Liefs, Caroline
Caatje: Wat ontzettend goed dat je die link erbij hebt gezet ! Ik heb het gelezen en ga zeker informeren of ons ziekenhuis daar aan mee kan werken en dan wil ik zeker doneren. Mijn zusje (ik ben 2 jaar na haar geboren) is namelijk overleden aan leukemie dus als ik nu andere mensen kan helpen dan doe ik dat voor meer dan 100%. Bedankt voor je info !!!
heej lieke, fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. Vertel ons alles, als je weer even tijd hebt! @stamcellen: ik heb er persoonlijk niet zo veel mee, maar zal er met vriendje eens over hebben. 18 weken vandaag
goedemorgen dames!!! lees iets over stamcellen, hebben wij ook naar gekeken vorige keer maar niet gedaan. Maar weet niet meer waarom eigenlijk gisteren 20 weken echo gehad en wat ze kon meten en zien is goed. Volgende week dinsdag terug komen omdat ze haar gezichtje en hartje niet goed kon zien (ze lag steeds verkeerd). Dus volgende week weer een herkansing. Het is nog wel steeds een meisje Even een buikfoto van gisteravond (slechte foto)
LM, mooie foto En nog steeds een meisje ... Em volgende week kijken of de kleine dat wel goed wilt liggen voor de 20 wkn echo, nog even geduld dan maar. 26.05; Zeehondje - 20 weken echo 15.00 Veel plezier & succes vandaag. @ stamcellen & beenmergtransplantatie... Ik ben hier goed mee bekend. Kleintje van een goede vriendin heeft leukemie die kleine heeft een transplantatie gehad (beenmerg in dit geval van een donor, stamcellen worden daaruit gehaald) in december, als hij geen onrustige cellen heeft tot en met juni is de kans heel erg groot dat het goed komt. Zij had er spijt van geen stamcellen te hebben laten invriezen, maar ze zegt zelf; hoe groot acht je kans? Meh... ik kan er een lang verhaal over maken (invriezen van stamcellen, navelstrengbloed etc) maar het komt er in Nederland op neer dat het commerciëler gemaakt wordt dan nodig en dat is erg jammer. Wel heb ik veel respect voor de anonieme donor van de kleine van mijn vriendin, het is geen kleinigheid als bloed doneren (lang voortraject met volledige narcose etc) dus BRAVO.
Lieke: Welkom terug, leuke vakantie gehad? LM: Mooi buikje weer, en fijn dat alles weer goed was ! Wordt toch eens tijd dat ik ook een buikfoto ga maken, nog steeds niet gedaan Stamcellen: Ik heb mijn eigen persoonlijke reden, dus ga het zeker doen mits ons ziekenhuis er aan mee werkt... Ik ben daar heel makkelijk mee, ben ook donor en als ik iemand zou kunnen helpen met bijvoorbeeld mijn eicellen zou ik dat ook zo doen. Ik denk altijd maar je zal het zelf maar nodig hebben dan ben je ook blij dat iemand doneert... Maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten. Heb nog niets leuks (en betaalbaars) gevonden voor onze vakantie, dus waarschijnlijk wordt het een last minutje of zo. Ga wel kijken voor een romantisch huisje in de Ardennen voor oud&nieuw. Ik wil heerlijk met ons complete gezinnetje in een huisje met open haard proosten op het nieuwe jaar, lekker geen verplichtingen en dan hoef ik ook niet meer na te denken bij wie we oud&nieuw gaan vieren. Zie het helemaal zitten !!!! hahaha nu al zin in Meisjes fijne dag weer allemaal !