Oktober 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suuszwanger, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    hoi hoi

wat een mooie buik, taart en mooi huis heb ik voorbij zien komen! En goede echo-berichten gelukkig maar.

@namen: wij zijn er denk ik ook uit. We weten het nog niet heel zeker en er zijn nog verschillende vriendinnen met een jongen die voor mij gaan bevallen...

@genante verhalen: ja leuk die verhalen ook over bevallingne bestaat zoiets: erg grappig!

@female: beterschap!

Hier gisteren de 20 weken echo gehad en alles was goed. Voor de vakantie was al een groot aantal afwijkingen uitgesloten, nu de rest van de afwijkingen die nu geconstateerd kunnen worden.

Overmorgen weer werken na 3,5 week; dat zal wel tegen agan vallen. Voel iig mijn rug weer nadat ik thuis weer veel actiever ben geweest...

2. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goedemorgen!

Nou, whoehoe!!! Barcelona heeft de Champions League gewonnen hoor! ;) :) Hebben een gezellige avond gehad gisteren bij mijn schoonouders, lekker een hapje gegeten en ons goed vermaakt.

Oh trouwens... Nog maar 8 dagen en dan weten we hopelijk ook het geslacht! Ik heb zelf heel sterk het gevoel dat ik een jongetje draag. Weet niet waarom, zo voelt het gewoon... ;) Eens zien of ik gelijk krijg. :D

Maar gelukkig geen stress meer vanwege de naam, want... Goed nieuws! Heel vermoedelijk... Zijn wij uit de jongensnaam!!! :D :D :D Gisteren kwam mijn lief met een naam die ik ook al eens opgeschreven had, maar op de één of andere manier hadden we 'm nog niet aan elkaar verteld. Nu dus wel en we vinden 'm allebei heel mooi! ;) :D Enige minpuntje aan deze jongensnaam is de naamsbetekenis. Die is echt verschrikkelijk (vind ik dan), dus daar kijken we maar niet naar. :p

Onze namen zijn dus, voor een meisje: Carla en voor een jongetje: Cristian.

Nu hopelijk gauw eens definitief krijgen wat het geslacht zal zijn! ;) Aan de ene kant is het natuurlijk geen must om te weten, maar ik zou het gewoon heel leuk vinden en merk dat ik er ook een beetje naar... Verlang! Raar hè?! :)

@karine: Nog gefeliciteerd met je grote man! :D Hoop dat jullie een gezellige en mooie dag gehad hebben!

Nou, fijne zondag allemaal!

Liefs,
    Caroline

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hoi dames

Oh ik schaam me dood dat ik zo weinig langs kom! Vandaag is mijn kleine meid 2 !! Nu druk met de voorbereidingen van de hapjes enzo. Ze heeft een mooie loopfiets gekregen.

Verder 20 weken zwanger vandaag. Wat gaat de tijd snel en ik voel me zo goed, van mij mag het nog 10 maanden duren.
    Zal ook even een buikfoto toevoegen van vandaag.
    Even kort wat reageren van de afgelopen pagina's.

@ Caatje: Was benieuwd of je de kleine al gevoeld hebt? Weet dat jou placenta net als bij mijn van voren ligt. Ik voel het sinds gisteren duidelijk! Kleine meid heeft me zelfs vanaf 6.20 wakker gehouden met schoppen.

@ Taart: Bedankt voor alle complimenten. Hij is gevuld met chipolatabavarois en mandarijntjes en lemon curd. hmm kan niet wachten. Ja hoe ik dat doe? Hhaa.. ben nu een jaartje bezig met taarten maken, zonder workshop. Gewoon veel voorbeelden bekijken en proberen. Maar je moet het in je hebben of niet vind ik. Op mijn site staan er nog meer: www.taartuitculemborg.tk

@ Sjoon: Ben benieuwd naar je taart! Puzzelplaatje kan lastig zijn. Ik werk zelf met marsepein, fondant kan ik niet mee werken. Als je wat wilt weten hoor ik het wel.

@ Ellen: Buddy !! :D Nummers maar even uitwisselen via PB? Super schattig huisje trouwens.

@ Gejanne: Lees dat je uit regio Utrecht komt? Ik werk in Utrecht :D

@ Emma: Hoe was het gister? Klinkt super leuk om heen te gaan!

@ Anz: Hele mooie buik, en zo slank !!

@ Female: Oh jee, beterschap meid! Lekker uitzieken.

@ Anz: Jij ook al op bed, beterschap!

@ Caatje: Oh heerlijk zeg het strand. Bedankt voor de complimenten over de taart :D Gewoon een keertje proberen, misschien ben je wel een natuurtalent!

@ Karine: Gefeliciteerd met je zoontje!

@ Namen: Hier hebben we al heel lang de naam :D

@ Caatje: Spannend !!! Ik denk dat je een meid krijgt.

Ga gauw weer verder, want mijn dochter heeft een stinkbroek :D

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@byzonder: je moet je niet schamen hoor, je bent net terug van een heerlijke vakantie en nu druk met de voorbereidingen en de verjaardag van je dochter.
    internet is niet je leven. straks heb je natuurlijk heeeeeeeeel veeeeeeeeeel tijd om te forummen in je verlof!

en. ik gebruik wel rolfondant omdat we marsepein niet zo lekker vinden.... ik ga het gewoon proberen. en anders gewoon een appeltaart, kwarktaart of monchou of iets dergelijks maken. dat is ook zo gehaald en gebeurd! of zelf een slagroomtaart maken, die smaken me ook altijd lekker!

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Thnx :)
    Ik zou de fondant niet te dun rollen want dan gaat hij heel erg bobbelen.

6. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    @Bijzonder: GEFELICITEERD MET LENTHE! Ik wens jullie een hele fijne dag!!! :D

@Taarten: lol Dat zou mooi zijn, als ik een natuurtalent blijk te zijn hahahaha. ;) :D Maar ff zonder gekheid: mijn grootste probleem is dat we geen oven hebben. We wonen in een huurhuis met maar een kleine keuken. Zijn op zoek naar een magnetron/oven combi, want daar hebben we precies een plekje voor (staat nu dus alleen een magnetron).

Dusssss... Vraagje aan Bijzonder: Op die prachtige site van je, heb je daar ook taarten bijstaan die NIET in de oven hoeven?!?!?! Of heb je wellicht andere taarttips, waar geen oven voor nodig is, zou geweldig zijn! Oh, vind net zelf deze link van Smulweb. Hmz, zal daar eens rondneuzen! ;) :D

Bij de weg: Waarom denk je dat ik een meisje krijg?! Ben erg benieuwd waarop je dat baseert! ;) :D

Liefs,
    Caroline

7. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Bijzonder; Gefeliciteerd met Lenthe!!

hier al iets opgeknapt.. Moet ook wel aangezien vriendlief om half 4 thuiskwam vanacht een borrel teveel ophad en zelfs had gerookt(getver :)) die zal zich wel niet zo goed voelen vandaag...

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Caatje: Oh ja dat wist ik van die oven. Helaas, de basis voor mijn taarten worden allemaal in de oven gebakken !
    Taarten die niet in de oven gaan... dan kom je toch gauw op een moncou of kwarktaart. Die heeft een bodem van koekkruimels met roomboter.

@ Anz: Fijn dat het beter gaat!

9. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

thx voor de tip bijzonder!

jammer dat je een beetje ver weg woond, anders kan ik ff paar prive lesjes nemen bij je! haha

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zeehondje: gefeliciteerd met jullie meisje! Fijn dat alles goed was!

mariel: leuk, lekker met je gezinnetje op vakantie met oud&nieuw.
    wij willen met mijn zwangere vriendin in december misschien al naar center parcs (felicitas bonnen), maar dan mag mijn kleintje nog niet in het zwembad, zei ze (zij is in juli uitgerekend). Jullie enig idee wanneer dat mag eigenlijk?

princi: fijn dat alles goed was. Wel vervelend dat mara ziek is.

emma: tim en kim is inderdaad niet zo'n leuke combi...
    er komt vast een goede naam voorbij voor je gaat bevallen!

worst: o jou auto ook al gezeur, bah! 400 euro is toch zonde geld zeg, daar weet ik wel leukere dingen van te betalen...
    wij krijgen van de week een box, maar die laat ik nog even uit elkaar in de babykamer staan, onze huiskamer is al niet al te groot, dus gaat pas in september in elkaar beneden denk ik.

anz: fijn dat je mannen weer beter zijn, nu jij nog!
    schattige mobiel!
    en een mooi buikje hoor!

caatje: ja dat topic ken ik, lachen he?! Vond het verhaal over de boterhammetjes ook geweldig!
    ik vind dat ik mezelf ook netjes gedraag, maar gisteravond vond vriendje toch dat ik de laatste weken erg lastig ben. Hij zei van de week nog van niet, maar dat zei hij dus om me lief te houden... ik weet zelf niet eens wat ik doe! Ik vond mezelf erg aardig tot nu toe...

bijzonder: wat een prachtige taart!!!
    en ook een mooie buik hoor!

ellenk: mooi huisje hoor! Wij neuzen heel veel, maar we gaan pas een huis kopen als dit huis verkocht is. En Zeddam is niet om de hoek helaas. Maar wel een heel gaaf huisje! Zou voor ons echt een potentiele woning zijn!

gejanne: ja erg met die prijzen. Wij wonen in Dordrecht en als we net 30 km. zuidelijker zouden wonen, is alles een ton goedkoper wat wij willen. maar dat is met files weer niet te doen helaas. anders zouden we daar allang werk van hebben gemaakt.

female: beterschap!

lieke: fijn dat de 20-weken echo goed was!

caatje: mooie namen hoor!
    ik wil hier de namen niet noemen, mijn vriendinnetjes zitten ook op het forum en zullen ze straks net per ongeluk neuzen als ik een naam post...

all: nou hier lekker geshopt gisteren hoor, vooral kleding voor mezelf gekocht en 2 rompers en een badcape. Toen zei mn vriendinnetje dat mijn moeder voor haar eerste zulke heerlijke badcapes had gemaakt, dus dat ik er niet te veel moet kopen. Wist ik helemaal niet, dus de rest mag mams maken :)
    nu ik het geslacht nog niet weet vind ik het toch lastig om kleertjes te kopen, dus daar wacht ik nog even mee.
    morgenavond de pretecho!

11. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Sahi; dus morgenavond weet je waarschijnlijk of jullie een meisje of jongen verwachten? Gaan jullie t openbaar maken?
    Spannend hoor!

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ja als wij het weten, mag iedereen het weten. Handig en leuk!

vanmorgen nadat ik hier had gepost nog even bij vriendje teruggekropen, die nog lag te slapen, en toen hij eenmaal wakker was zijn we weer even mijn buik gaan onderzoeken. Ik wist niet zo goed hoe hoog mn baarmoeder nou zit, maar met de angelsounds ook bij mn navel een hartje gehoord. Dus het zit veel hoger dan ik dacht.
    Toen is vriendje gaan voelen en die voelt echt wel een baby zitten, niet echt schopjes, maar harde dingetjes die bewegen zeg maar. baby was lekker wakker, dus was goed te voelen, zelfs aan de buitenkant. Zo gaaf!! We smolten helemaal weg bij het hele gebeuren. Zo lief om vriendjes verliefde gezicht er ook bij te zien, nu begint het voor hem pas tot leven te komen, om het zo maar te noemen.

13. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Sahi, volgens min kan een baby van twee maanden al best in een zwembad. tenmintse hier is babyzwemmen vanaf 6 weken oud weet ik. het is wel belangrijk dat het water niet te koud is, en kun je bijv beter met de baby in het bubbelbad gaan want dat is warmer. ook zou ik de baby goed afdrogen als je uit het water komt. Daarna kan de baby makkelijk slapen in de maxi-cosi of kinderwagen als die laatste mee naar binnen mag. Dan kun je zelf zwemmen (nouja afgewisseld met je vriendin, man etc lijkt me :D.).
    Hangt natuurlijk allemaal wel af hoe goed de baby zichzelf op temperatuur kan houden.
    Ik ken veel mensen die al snel met de baby gingen zwemmen. Ikzelf niet maar dat lag er meer aan dat mijn rug al pijn ging doen bij het idee van een zwembad :D.

14. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Hey mijn hoofdletters wilde niet zo meedoen zie ik...

15. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @caatjem een 2e buddy lijkt mij persoonlijk niet nodig. Maar als jij een 2e buddy wil mag je natuurlijk altijd iemand vragen.
    De datums zal ik idd even weg halen.

@sjoon wat lief van je dat je back-up buddy wil zijn. Ik zal het toevoegen aan de lijst.

@emma hey meid hoe gaat het met jullie? En met je bekken kun je het nog volhouden? Hoe was het gisteravond.

@bijzonder wow wat een mooie taart weer super hoor. Gefeliciteerd met jullie dochter. Mooie foto hoor.

@ellenk mooie huis hoor.

@female he gatsie beterschap voor jou.

@anz ik zal morgen even een fotootje plaatsen. Mooie buik hoor.

@karine nog van harte gefeliciteerd met jullie zoon.

@sahi veel plezier morgen met de pretecho.
    Je kleintje mag in het zwembad na de eerste prikjes. Die krijgen ze met 2 maanden op het cb (of was het nou met 3 maanden ;))

Zo nu ga ik eventje niksen. Heerlijk. We hebben onze vorige kinderwagen verkocht. Die komen ze vanavond ophalen.

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@lolly: en wat neem je voor kinderwagen weer?
    wij hebben onze x adventure vorig weekend verkocht en hebben gister de nieuwe mura3 binnen gekregen. hebben een kleur van vorig jaar, maar dat scheelde 220 euro met kleuren van dit jaar!

17. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    #1977 CaatjeM, 29 mei 2011
    Laatst bewerkt: 29 mei 2011
    Sow, wat een heerlijk lui dagje hebben we hier zeg! Echt mega relaxt!!! :D

Vanmorgen te horen gekregen dat ik morgen weer Sevilla OYO (On Your Own) mag doen met een Engelstalige groep van een cruiseschip. Sevilla is altijd leuk, maar zal morgen wel wat gasten teleurstellen vanwege twee redenen:

1. Sevilla heeft morgen namelijk een feestdag (de dag van hun patroonheilige), dus vrijwel alle winkels zijn dicht. En geheid dat ze dat op het schip niet weten en dus ook niet aan de mensen verteld hebben. :(

en

2. Er is voor morgen regen voorspeld en geloof het of niet, maar dan krijg je altijd minder fooi op 't eind van de dag. Alsof de gids ook maar iets aan 't weer kan doen! :$ ;)

*zucht* ;)

Ach, whatever, ik ga gewoon een lekker dagje in Sevilla doorbrengen. :D

@Bijzonder: Oeps, zie nu pas dat ik een vraag van jou helemaal niet beantwoord heb!!! Ik heb de kleine helaas nog steeds niet gevoeld... Heb wel wat gerommel in mijn buik gevoeld, maar heb niet 't idee dat dat de kleine was... Lig dan ook nog ruim een week op je achter hè. Dus ik zal nog maar ff geduld hebben... ;)

@Taarten: En oh ja, van die taarten zonder oven: zo'n monchou taart wil ik inderdaad nog steeds eens proberen! Die vind ik toch lekker!!! Zeker aarbeiden! Maarreuh... Als ik hier nu geen monchou kan vinden, kan ik dan ook een andere roomkaas gebruiken? Enne... Hoe lang moet ie dan in de koelkast staan? 24 uur? :(

Liefs,
    Caroline

18. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @sjoon wij hebben via mp een bugaboo gekocht.

vraagje ik heb de laatste dagen steeds meer 'last' van m'n buik. Vooral aan de linkerkant. Het is een soort van strak gevoel alsof er iets van buiten af tegen de buik drukt. Hebben jullie dat ook wel eens?

Voor nu lekker naar bed. Welterusten voor iedereen.

19. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Een goedemorgen!

Heb goed geslapen, had gelukkig gisterenmiddag ook siësta gehouden, maar 't is nu toch nog wel heel vroeg zeg! Pffffff! ;) :)

Over een half uurtje dus naar Cádiz om mijn Engelstalige groep van een cruiseschip af te halen. Hoop maar dat er niet te veel mensen bij zitten die eigenlijk hadden willen gaan shoppen... ;)

En hopelijk houden we het ook droog...

Oh ja, spannend zeg, volgende week hebben wij onze 20 weken echo!!! :$ :D

Fijne maandag allemaal!

Liefs,
    Caroline

20. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Al bijna 20 weken he Caatje.. Heb je zelf ook t geoel dat de tijd vliegt?
    Veel plezier vandaag!

Deel Deze Pagina