Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Meikie, vroeg...! Succes woensdag! Gelukkig heeft Timo geen last van zijn tandjes, alleen ik als ik ernaar kijk. Vier tegelijk nog wel!

Nieuwe ontwikkeling hier: Timo kiest eerst de stukjes brood zonder korst uit en begint daarna pas aan de stukjes met korst. Grappig hoor!

Mama05, fijne vakantie! Het weer ziet er goed uit!

Rrianne, Timo heeft ook al veel harde klappers gemaakt, tot een hevig bloedende lip aan toe, op vakantie. Nu staat hij superstevig en valt eigenlijk nooit meer. Verslikken is wel heel eng.

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ Meikie, ben je uit je bed gevallen ofzo. Voor 7 uur reageren op het forum haha.

@ EB, slim van Timo haha. Heb F ook zelf laten eten, maar ze pureert het eten eerst met haar handen en denkt dan: oké ik ga eten. Probleem is dat het dan echt in haar hand zit en ze het niet in haar mond krijgt haha. Wie weet gaat het volgend keer beter.

@ mama, goed om te horen dat jullie je zo vermaken.

Hier: weekend gewerkt dus mijn weekend is nu begonnen. En wat is het deze week ook heerlijk weer! Ga lekker fietsen en wandelen. S ochtends fiets ik met dit weer altijd eerst naar de hei, terwijl F zingend voorop zit. Vind ik echt ultiem genieten.

M'n vriend begon gisteren in bed opeens over een tweede. Ik was compleet verbaasd. Het leek hem toch wel erg leuk en ik denk er ook steeds vaker aan. Denk dat we er in april weer voor gaan, na onze verre reis.

3. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Jee, Daantje, toch een tweede...

Wij zijn net terug van het zwemmen. Ook heerlijk over de hei gefietst, want het zwembad in Hilversum is dicht in de zomervakantie (tja...) dus naar Laren. Echt superleuk met Timo alleen. Ging heel goed, ok logistiek is het omkleden wat lastig, maar ook daar kwamen we samen prima uit. Ik neem de volgende keer wel vleugeltjes mee, want nadat het 'enge' wraf was, wilde meneer alleen maar bij me weg zwemmen. En het kruipen in het pierebadje was ook favoriet, daar stond nèt niet teveel water in.

Op de fiets uiteraard in slaap gevallen, maar ik heb hem meteen in bed gelegd thuis en het is nu al een kwartier stil, dus ik heb goede hoop. Meestal is Timo nadat hij heeft geslapen, al is het maar tien minuten, echt wakker.
    Hum, daar gaat volgens mij een speentje uit bed. Ach, hij heeft er nog twee... Maar vraag me af of hij slaapt.

4. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Goeiebijnamiddag, hihi.

@ Linda Stijn is ook heel eenkennig hoor. Eerst even rustig bij papa of mama op schoot rondkijken, en dan kan ie gerust bij jan en alleman op schoot, als ie maar eerst heeft kunnen rondkijken.

@ EB de boventandjes duurden hier ook verrekte lang, ze kwamen ook op een vreemde volgorde... Eerst de grote, dan die daarnaast, en vandaag de andere grote pas... Ook eerst enorme knobbels op zijn tandvlees inderdaad.

@ Rrianne vallen hoort erbij, maar ik schrik ook elke keer weer hoor hihi. Helemaal sneu als ze dan een blauwe plek of bult ofzo krijgen...

@ Sahi haha, kipjes kijken, is toch ook hartstikke interessant!

@ mama05 zwaaai! Leuk hoor dat jullie je zo vermaken!

@ Meikie wat gaat het snel met Jordy, de jongste van het stel maar hij kan al zoveel!

@ Daantje leukkkk, voor een tweede!

@ EB heerlijk hoor zwemmen! Hier zijn vleugeltjes, of een band, verplicht... Zelfs in het babybadje, hmmm...

Zo Stijn even in de wagen parkeren en een stukje wandelen, wat is het geweldig mooi weer zeg!! Vanmorgen ontdekte ik dat tandje 5 door is, en zojuist zat meneer luid te knarsetanden nadat ie z'n kiwi op had... Pffff wat een geluid zeg haha!

Fijne dag!!!

5. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Poookie, fijn dat tand 5 door is! En Onze oudste forum-boef alweer 11 maanden. Nog een maandje en dan barsten de verjaardagen los, net zoals een jaar geleden toen de bevallingen begonnen. Ik weet nog dat ik een traantje heb gelaten toen jij bevallen was, als allereerste. Mooie tijd was dat...
    wandel ze!

Mijn ventje ligt nog te slapen, gelukkig. Denk dat we vandaag voor één lang slaapje gaan, dan tel ik de hobbelende tien minuutjes op de fiets jiet mee...

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Daantje, leuke vooruitzichten dus!

pookie gefeli!

rianne, eng is dat he als ze zich verslikken, ik vind dat ook zo eng! zeker als ze blauw aanlopen, jeetje zeg!

Linda hier ook eenkennig, zeker als ik bij een groepje mensen kom (verjaardag, vreemden etc) dan is het echt brullen alleen al om al die nieuwe gezichten. Ik hoef haar ook niet in iemands handen te drukken want dan is het alarmsysteem in werking gezet :) Eerst even de kat uit de boom kijken en heeeel misschien mag iemand haar dan even vasthouden maar weinig kans.

Hier gaat het opeens ook snel, leuk maar druk!
    ze stapt rond de tafel en naar de bank (ze kan zich dan nog net vasthouden) ze kruipt ook heel houterig de kamer door dus ik moet uitkijken dat ze niet opeens achter mn hakken zit. laatst ging ze stappen met mij aan de hand maar dat vind ze nog wel vermoeiend. Ze is alleen wat overmoedigd want ze wil het welleens los proberen maar dan is het boem, auwwww maarja het is met vallen en opstaan...

Vakantie is voorbij, nu begint het echte leven weer..een jaar hard werken voor 3 weken vakantie!
    Deze vakantie was ook meer een werk vakantie, veel gedaan en veel ging mis maarja volgend jaar wil ik echt wel op vakantie als dit gaat lukken voor een 2e komt.

Lois ligt nu lekker op bed, dat is wel heerlijk hoor. Heb je even at tijd voor jezelf! ze is het nog steeds nodig van 12:30 to 14:30.

7. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Timo ligt al drie uur te slapen, arme ventje was kapot! Ik ben net even wezen kijken en hij heeft een lekkere poepluier!
    We moeten nog lunchen en eigenlijk ook nog fruit. Toetje wordt denk ik yoghurt met verse vruchten, twee in één!

8. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hem hem uit bed gehaald en aan de boterham gezet.

Even vraagje uit nieuwsgierigheid: ik opende net het eerste pak friso 3 en kwam een briefje tegen met reclame voor peutergroeimelk vanaf 1 jaar. Wat gaan jullie doen als ze 1 zijn? Wij willen dan gewoon overgaan op koemelk, maar vraag me af wat jullie plannen zijn. Het Voedingscentrum adviseert gewone melk.

9. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Zit even te rekenen en kom erop uit dat we dan, na dit pak, nog maar één pak poedermelk hoeven te kopen... Tjeetje, dat gaat echt hard. Timo krijgt nog 10 schepjes per dag, 5 dagen per week.

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Even over de melk: ik ga zeker bij t ontbijt en de lunch koemelk geven, maar als ze die voor t slapen ook nog heeft, weet ik niet wat ik daarmee doe. Wat dat betreft is 2 maanden nog lang ;)
    Verder weer druk op werk, yanna wel supervrolijk dus dat doet me goed :)
    Straks nog even naar buiten, heerlijk!

11. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Sahi, hahah LOL dat ze bij de kippen zat, moest er wel even om lachen!

Mama05, geniet van jullie vakantie!

Meikie, kan het me voorstellen, alvast heeel veel succes! Het loste zich gelukkig vanzelf op, zat wel in de startblokken. Weet uit ervaring dat je vooral rustig moet blijven en niet gelijk moet gaan kloppen. Dus dat maar braaf gedaan, het liefst hou je hem gelijk op de kop hahaha

1x per dag slapen, dat redden we hier echt niet.
    Meikie, hoelang slaapt hij dan?

Eb, wat een slim kind hebben jullie. En wat een geslaagde dag hadden jullie samne.

Poookie, dat is rap gegaan nu al de 5e

Vallen, ja schrik ook elke x weer. Dit was de eerste echte harde val. En zal idd zeker niet de laatste zijn.

Rica, wat gaat een vakantie dan toch snel he. Wij willen volgend jaar ook echt de zon op zoeken.

Voeding; weet het eigenlijk nog niet. Denk het niet hoor. De middagfles hebben we nu vervangen door karnemelk hij vind het heerlijk! L. krijgt hier nog 9 schepjes.

Daantje, heerlijk 's ochtends een stuk samen fietsen met dit weer. Een tweede, leuk! Waren jullie het nou die eigenlijk ook wel heel tevreden met 1 kindje waren:)?

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    yanna trok zich net op tot staan op de bank :D Moest het even delen hoor :)
    de bank is lekker zacht, dus makkelijker en de poes lag bovenop de bank, dus een goede uitdaging om toch maar eens moeite te doen ;)
    En trots dat ze was :D
    Daarna helemaal uitgeput en meteen moe enzo, dus niet meer weg geweest vanavond, ze is op schoot in slaap gevallen, t moppeke :)

13. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Sahi, wat fijn dat het Yanna eindelijk gelukt is! En als het hek van de dam is...

Rrianne, geef je die karnemelk dan zo puur of met een beetje roosvicé erin?

Wat gaan alle kindjes hard hè? Zo leuk als ik de foto's zie op facebook. Loïs ook al zo mooi bij de tafel, Rica!

14. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen weer!!!
    Ja hoor we zijn weer vroeg op hahaha

@ EB, fijn dat Timo er geen last van heeft. Dat scheeld een heel hoop gedoe he ;)

@ Daantje, gelukkig niet uit mijn bed gevallen hoor hihihi
    Chico moet nog steeds medicijntjes hebben 2 keer per dag en aangezien mijn vriend om 6.30 uur weg moet om te werken moet ik er vroeg uit om samen de medicijntjes te geven. Dit lukt niet alleen ;)
    Leuk is dat he lekker fietsen met de kleine!!! En nog goed voor de lijn ook hahahaha
    En toch een 2e? Wie weet zijn we wel weer samen zwanger :D

@ Poookie, wat een bink is die Stijn van jou ook he!!! En alweer 11 maanden, tjonge zeg wat gaat die tijd toch snel.... :$

@ Rica, wat een knappe meid heb je toch! Als ik dan die foto zie op facebook, zo'n lekker bekkie ;)
    En wbt vakantie, dat is wel een giga-tegenvaller he... Die 3 weken vliegen ook echt voorbij...:(

@ Rrianne, is inderdaad wel lastig denk ik om rustig te blijven op zo'n moment, wel goed van je hoor!!!
    Jordy sliep gisteren ruim 3,5 uur maar eergisteren heeft ie 2,5 uur geslapen. de avond ligt hij er dan om 19.30 uur in :)

@ Sahi, Jeeeeej go Yanna!!!

@ Melk, wij hebben nog geen idee. We zien wel hoe het loopt. Ik ben inmiddels afgeleerd dingen van te voren te plannen/bedenken. Het werkt toch niet bij Jordy hahaha

Nou Jordy ligt nog lekker te slapen. Straks met 2 buurvrouwen even naar de primark dus dan moet mijn mannetje er wel uit ;)
    Ik kom later nog wel gluren!!!

15. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ Rrianne, ja wij vonden eentje ook wel prima haha.

@ EB, ik denk dat wij gewone melk en peuteropvolgmelk gaan geven. Moet me er even in gaan verdiepen nog.

@ sahi, wat goed van yanna!

@ Meikie, wanneer willen jullie eventueel voor een tweede gaan?

@ princess, hoi! Alles goed met je?

16. Princess01

Princess01 Niet meer actief

goeiemorgen,

Hier ben ik ook weer. ben een tijdje weggeweest maar ga proberen weer een beetje mee te lezen.

Even een update van hier.
    Het gaat hier super, de ontwikkeling gaat echt heel snel. L. loopt al aan 1 hand. ze denkt soms zelfs dat ze al kan lopen. dan draait ze zich om en wil ze lopen. maar natuurlijk na 2 stappen valt ze om. de eerste keer schok ik heel hard maar nu is het wel grappig. ze valt ook niet meer zo hard, net of ze weet hoe ze het beste kan vallen.

We zijn net terug van 2 weekjes Schotland. Dit ging niet helemaal zoals gepland, want ooohhhh wat is ze eenkennig. Mama mama mama, het voelde dus niet goed om haar alleen te laten met opa en oma daar. aangezien ze die eigenlijk helemaal niet kent. de laatste keer dat ze daar was, was ze net 3 maand.

Ook heeft ze net de 6de ziekte achter de rug. Wat is het toch zielig als zon kleintje ziek is. Verder gaat het super, ze is ontzettend vrolijk en klets de hele dag. nog geen woordjes hier maar in haar eigen taaltje weet ze heel goed duidelijk te maken of ze vrolijk is of hete rgens totaal niet mee eens.

Kan natuurlijk niet alles bijlezen. Dus dames die daar zin in hebben natuurlijk. Hoe gaat het bij jullie?

17. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    sahi, knap van Y.anna!!!!

Princess, leuk om weer wat van je te horen! Fijn dat haar ontwikkeling als een speer gaat :D En dat eenkennigheid herken ik wel hoor...S. wil nu ook het liefst alleen bij mama zijn.

@melk, wij gaven voor E. net voor haar eerste verjaardag (pak was al op dus geen nieuwe meer gekocht) al gewone melk.

Ik moet weer gaan, alles gaat zn gangetje hier!!!!:D

18. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Goeiemiddag!

@ EB oooh echt waar? Wat lief haha. Dan komt echt het besef dat je zelf ook bijna gaat bevallen he... Wij zijn al druk bezig voor Stijn zijn verjaardag. We moeten het in 2 dagen vieren ivm mega familie. Dus nog even de mensen nalopen die we willen uitnodigen en gaan verdelen over 2 dagen... De tijd gaat zo hard!
    En wbt melk, Stijn drinkt al een poosje geen melk meer uit fles. Ook gewone melk wil ie niet aannemen... dus maar ff met cb overleggen hoe of wat...

@Princess Zwaaai :)

Fijne dag dames, geniet van t mooie weertje!

19. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Vanuit uit t zonnige zuid frankrijk, Hoiii!

Niet alles gelezen alleen ff hoi zeggen

20. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Sahi, super, hopelijk heeft ze de smaak nu te pakken en waait de frustratie een btje over:).

Eb, ik geef romige (boeren?) karnemelk van friesche vlag, dit is de enige die ik zelf lust hihih, niet zo zuur, maar heel zacht van smaak. Deze drinkt hij idd puur.

Meikie, ahaaa, dat is idd een lang middagslaapje:). Hier maakt L. nooit zulke lange rukken.

Daantje, super leuk!

Princess, fijn om te horen dat het zo goed gaat. Heerlijk he al die ontwikkelingen en al lopen aan een hand, knap hoor!

Waterleli, zwaaaaaii terug!

Poookie, zit ook al te bedenken wie we uitnodigen, of we mensen apart uitnodigen of we wel zien wie er komen. Nodigen we onze vrienden uit, die wij wel zien/spreken, maar L. eigenlijk weinig hebben gezien etc etc.

Babyr, hooiiiii! Hoe is het? Lekker aan het genieten?

Deel Deze Pagina