Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Valt me trouwens op dat alle kids momenteel wat eenkennig zijn. L. zit ook niet zo geweldig in zn velletje, heel wisselend humeur. Vanmiddag niet op bed te krijgen, nadat hij 10 min in de auto had geslapen en al bijna 5 uur wakker was. Ik kan hem dan laten huilen wat ik wil, rustig proberen te krijgen terwijl hij in bed blijft etc. Het lukt me niet, hij gaat pas akkoord als ik hem er uit haal, afleid en na een 30 min. nog een x proberen. Dacht kijk weer eens even in het oei en groei boek en jawel we zitten midden in het donderwolkje!

2. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hoi Princess en BabyR!

Rrianne, dat is het sprongetje waar ik zo voor vrees, weet je nog dat ik dat zei een paar weken geleden. Hier gelukkig nog geen tekenen, maar ik heb er zóóó geen zin in.
    Eenkennigheid hoort echt bij deze leeftijd, zeggen ze op het kdv. Maar dat weet jij waarschijnlijk zelf ook wel door je werk.
    Karnemelk ga ik ook proberen, goede tip!

Weer zulke grote knullen op fb! D.elani die los staat, Jordy parmantig bij de tafel, ik kan er zo van genieten. Echt leuk dat we allemaal op fb staan!

Net even pampers ingeslagen bij de AH. Met bonus en jokers! M haalt Timo, dus dat ging makkelijk op de fiets.

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja eb, er komen zeker mooie foto's voorbij!!

hey baby r, ik weet nu wat jij dus niet voor je vriend zou kopen, een ballenknijper hahah!

ik zag dat binnenkort barbie's baby komt! wat een wicht joh...blegh. Hoop dat ze wel wat wijzer worden als de baby er is!

Vaneke hoe gaat het? en met je ronde's?

Nou morgen werken, gadverdamme zeg! hebben jullie gezien hoe warm het wordt dit weekend, Jeeeeeeeeeeeeee waar moeten we het zoeken zeg. arme lois!

4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Eb, jaaa ik weet het nog. Ik kijk express van te voren niet in het boek, dan ga ik er ook tegen op zien. Op het kdv is het idd ook erg herkenbaar, alleen zie ik het toch vaker als ze net een btje ouder zijn, zo rond 14 mnden.

Rica, aaah ik heb ook geen zin in dit warme weekend. Vond het vandaag heerlijk, maar warmer hoeft van mij echt niet.

5. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

hier laatste weekje vakantie, lekker thuis wat aant klussen, zit nog helemaal in vakantiestemming dus nog niet echt veel op de pc...hier alles goed hoor. Merk wat dingetjes wat ik lees bij Elke ook, laatste dagen ook wat mopperig, sinds gisteren weer gezellig, kan ook wel komen door het weer moeten aanpassen aan thuisritme na weekje vakantie en drukte in België.

Sinds zondag ook een logée, zwager komt een tijdje bij ons wonen op logeerkamer, dus das ook wel weer aanpassen...op een of andere manier wordt ik heel bezitterig naar Elke toe :) Zal vast ook wel weer loslopen.

verder nog steeds gewoon met ons 3tjes, deze week weer ergens NOD, dus afwachten of we raak hebben dit rondje...

ik ga nog ff lekker met hubbie relaxen op de bank, tot later weer dames!

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    @melk: op t andere sep/okt/nov-mama forum heeft iemand nu bij t 11-maanden bezoek het advies gekregen langzaam over te gaan op koemelk.
    karnemelk vind ik zelf te vies ;)

EB: elke dag als ik Yanna na mn werk weer zie, ben ik in shock hoe groot ze is. Ze groeit voor mn ogen en doet allemaal nieuwe dingen, echt ongelofelijk

princess: zwaai! :)

poookie: wij kiezen als bezoek alleen mensen die voor Yanna belangrijk zijn. De rest kan een keer een avondje een biertje komen pakken na yanna-bedtijd.
    dus hier komen de opa's en oma's, de ooms, de oppassen en de ouders van onze petekinderen (dat laatste is lekker vaag, maar ja, lang verhaal :p)

babyr: zwaai!

rrianne: vanmorgen op t KDV nog enorme frustratie dat t niet lukte, maar bij de leidster was ze zo weer stil (ik pak haar normaal gesproken niet meer op na het afgeven/op de grond zetten, dan denkt ze dat ik blijf of haar weer meeneem misschien)
    maar ze begint nu wel druk overal aan op te trekken sinds vandaag :)
    grappig dat het boek het zo duidelijk weergeeft, Yanna is ook al zo mopperig en gefrustreerd de laatste tijd

rica: succes met werken! vies he, die warmte hier

vaneke: klinkt goed allemaal. En ik denk aan je met NOD :)

hier verder weinig nieuws, Yanna precies 10 maanden vandaag, druk aan het optrekken en wij hard gewerkt ;)

7. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    Hi dames, ik kom ook weer ff spieken.

@eenkennigheid, Ik ben blij te lezen dat N niet de enige is in zijn eenkennigheidsfase. Jeetje wat een drama zeg! Hij wil alleen bij mij of mijn man en anders zet hij het op een krijsen. Maar dan ook echt krijsen!! Je oren doen er pijn van, zo boos is hij dan. Maar geeft iemand hem weer terug aan mij is het huilen echt à la minute weer voorbij. Pfff boefje.

@melk, ik wilde eigenlijk voor onze vakantie (dan is hij bijna 11 maanden) starten met gewone melk, maar het consultatie zegt dat dat pas mag met 1 jaar. Wat denken jullie? Ik heb op vakantie niet zo veel zin in dat gedoe met die flesjes. Bovendien krijgt hij alleen nog maar 200cc in de pap 's morgens en 100-200cc als flesje bij de boterham. Ik kan toch wel bij 1 van de 2 voor de vakantie overstappen nietwaar?

Nog 2,5 week en dan hebben we lekker drie weken vrij waarvan 2 in de Toscane! Echt heel veel zin in! Nu lekker slapen... Truste!

8. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @rrianne, wat toevallig zeg! Ik heb gisteravond in het boek gekeken omdat N me op de zenuwen begon te werken de laatste tijd. Ik denk dit moet weer een of andere sprong zijn dat kan niet anders. En jawel hoor! Hartstikke donderwolkweek ;)

9. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @vaneke, succes meid! Ik duim voor je, spannend hoor!

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Pap kan je best aanmaken met koemelk lijkt me.
    Ik zit zelf over de fles die ze voor t slapen drinkt nog in dubio straks na een jaar. Bij de broodmaaltijd een glaasje melk vind ik oke, maar koemelk in de fles? Ik vind het een gek idee. Misschien dat ik alleen die nog als opvolgmelk geef (yanna drinkt nog 3 flessen nu)
    Maar met 2 maanden kan t alweer zo anders zijn, dus ik weet t nog niet.

11. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @sahi, zo zou ik ook denken. Wie weet is die fles met 1 jaar wel weg en dan ben je er in een keer helemaal vanaf (als dat nog de enige met opvolgmelk is). Ik denk dat ik idd ook vlak voor de vakantie de pap met gewone melk ga maken en dan misschien nog eventueel vN die pakjes kan en klaar meenemen voor 's middags? 14 stuks voor de hele week ofzo :).

12. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    O ja, N zijn we als laatste fles trouwens gewoon diksap gaan geven om 19:00uur. Ik wilde ook van de op olgmelk af bij de laatste fles, maar gewone melk vind ik ook raar. Misschien is dat bij jullie ook een optie? Ze hebben na een jaar geen laatste melkfles meer nodig. 1 bekertje bij het brood, boter op brood, regelmatig kaas en yoghurt als toetje is genoeg.

13. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen meiden!!!
    Vandaag weer een warme dag.... Bleh, heb hier de ramen lekker opstaan om af te koelen en als zo de zon tevoorschijn komt gaat alles potje dicht hahaha

@ Princess, Goed om te lezen dat alles goed is!!!

@ BabyR, zwaai terug!

@ Supermom, leuk dat je er weer eens bent!!!

@ Vaneke, Is het een gezellig logeertjepartijtje of niet?
    Spannend nog even bij jullie dus.....

Nou zoals jullie op facebook hebben kunnen zientrekt Jordy zich nu ook op aan tafel. Dit doet hij niet vanaf zijn knietjes, maar vanaf zijn billen....
    Het zal me ook niet verbazen als hij niet gaat kruipen. Ineens staat hij ook echt heel stabiel inplaats van te wiebelen. Hebben jullie dit ook gemerkt dat dat ineens was?
    Binnenkort maar eens kijken voor een loopwagentje hahaha

14. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Melk, ik lees her en der op internet dat koemelk met 9 masnden ook ok is. Ieder zijn mening dus. Wij gaan met 1 jaar (of ietsies eerder als de poeder op is) over. Koemelk uit de fles heb ik totaal geen moeite mee.
    Timo krijgt geen fles voor het slapen meer, wel een lekkere bak yoghurt.

VanEke, volgens mij geen zin in het logeerpartijtje?!? Spannend dus deze week...

Meikie, optrekken vanaf zijn billen, knap hoor!

Warme dag vandaag en ik wilde gaan sporten na mijn werk. Ben benieuwd hoe moedig ik vanmiddag ben...

Morgen op kraamvisite bij mijn collega. Zo benieuwd, het is het eerste babietje dat in mijn omgeving geboren wordt na Timo's geboren.

15. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Vaneke, spannend, wij duimen mee! Geniet van jullie ltste weekje.

Sahi, ik hou ook niet van 'gewone' karnemelk, maar deze lust zelfs ik :D. Dat is opzich wel een goede keus van je, hoe moeilijk het ook is, zie hier vaak dat ouders op zo'n moment niet meer weten wat ze moeten en dus telkens weer hun kindje oppakken, neer zetten, huilen, weer oppakken etc. Hierdoor het wordt het steeds moeilijker. Al snap ik het helemaal hoor..

Supermom, ik heb de middagfles ook vervangen door karnemelk, lijkt mij geen probleem. De andere 2 flesjes laat ik nog wel even zo. Persoonlijk snap ik niet zo goed wrm het met 11 mnden niet mag, maar met 12 wel.... Hihih grappig, zaten we allebei gister te neuzen in het boek voor een verklaring van onze monstertjes..

Heeerrllijkk, L. heeft vannacht weer sinds tijden de hele nacht doorgeslapen, wel al voor half 7 wakker, maar dat nemen we maar voor lief:D

Nu samen badderen, L. weer op bed en straks voor het eerst op de fiets naar opa en oma:D

16. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

duimen hoeft niet meer voor dit rondje...deze ochtend ongesteld geworden dus nu rondje 3, bij Elke was het ook bij de 3e raak, dus zou wel grappig zijn als het nu ook zo was...

@EB: wanneer gingen jullie nu weer voor 2e? jullie wilde toch ook niet te lang wachten he?

@logeerpartij: is prima dat hij hier blijft hoor, alleen wel even wennen...

hier heeft pap vandaag papa-dag, ik ga aan de slag met fotoalbum...dus kan ff lekker opschieten!

17. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @vaneke, aaah wat jammer dat je ongesteld bent geworden! Maar het zou ook wel leuk zijn als het bij beiden idd bij 3 keer raak is. 3 keer is scheepsrecht :)

18. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Meikie, L. gaat idd ook lang niet altijd eerst op zn knietjes, maar ook gelijk van zit. Hij staat vrij stabiel, vaak los met zn handen leunend met zn benen tegen de tafel, dat ik altijd denk; ojee wanneer valt hij om.

Vaneke, jammerrr.. Op naar de derde ronde!

Eb, leuk, veel plz morgen! Dan komen je kriebels voor een 2e vast nog erger naar boven.

Melk/koemelk uit de fles, grappig, wrm vinden jullie dat raar? Hier krijg L. ook karnemelk uit de fles, hij vind eht zo lekker om uit zn flesje te drinken. Dat is ook de reden wrm hij er nog één voor het slapen krijgt. Z'n yoghurt eet hij niet geweldig, paar hapjes. Maar die fles vind hij heerlijk!

19. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Jammer VanEke! Wij gaan ook snel voor een tweede. Nog anderhalve pilstrip en dan is het denk ik gedaan. Gelijk met de poedermelk;)

Rrianne, yoghurt vindt Timo heerlijk! Gisteren was zijn (flinke) bak op en begon ik aan de mijne. Nou, die keek hij bijna uit mijn hand. En mopperen toen hij niets kreeg! Wel vruchtenyoghurt trouwens. Gewone zonder iets vindt hij niet lekker. Ik ook niet, dus dat snap ik goed.

20. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Eb, geef je de yoghurt dan gelijk na zn eten? Hij vind yoghurt wel lekker, maar heb het idee dat hij dan gewoon genoeg heeft gehad.

Super trots, N. heeft de baan gekregen waar hij al een tijdje mee bezig was. Hij zat in een luxe positie; keuze uit twee banen, maar hij ging voor deze en net een telefoontje gekregen dat hij is aangenomen.

Deel Deze Pagina