Rrianne, gefeli voor N! De yoghurt geven we inderdaad meteen na het eten. Daar lijkt hij altijd wel een gaatje (lees: gat) voor over te laten... hij kreeg altijd 100 gram (ik kijk altijd naar de potjes in de winkel om hoeveelheden te bepalen), maar nu zitten we al op 150 gram. Ik ben zo'n enorme tut die alles afweegt, wil graag zeker weten dat Timo genoeg krijgt. Zijn er meer die dat doen? Moet wel toegeven dat ik mijn eigen eten ook vaak weeg, stamt nog uit mijn Sonja-Bakker periode. Heb de neiging om teveel op te scheppen.
EB: ik weeg eigenlijk nooit iets af, ik prak wat fruit, schep een bordje avondeten op, smeer een boterhammetje. Dat zou wel makkelijker zijn met de melk zijn, gewoon een glaasje inschenken. Als ze meer wil, pak ik mee, zit ze vol, is het ook goed. daarom had ik zooooo graag live bv willen geven, ik raak nogal gestressed van die cc's enzo. oh zo snel voor een 2e, wat gaaf! rrianne: wat een luxe positie! Gefeliciteerd En Yanna vindt dat melk bij de fles hoort, maar verder vindt ze die fles niet zo boeiend, dus ik ga haar straks laten oefenen met een beker (als ze wat minder mept en gooit met dingen) @melk: wel slim, misschien inderdaad een groter toetje straks na een jaar en dan geen fles meer. hooguit nog wat water (diksap vind ik zo zoet voor het slapen) vaneke: jammer dat je ongesteld bent geworden Je lijkt er nog wel relaxed onder meikie: ik zag het op FB, leuk he Yanna gaat nu steeds op haar knien optrekken, die kruipt nog niet, denk dat ze het echte kruipen overslaat. Ze schuift wel en dat is natuurlijk ook prima om je te verplaatsen. yanna kan ook wel een beetje staan, maar nog heel wiebelig, dus ze doet het nog niet zo, terwijl ze zich wel tot staan kan optrekken. Maar zij is er 1 die iets pas doet als ze het goed kan supermom: die kant en klare pakjes vind ik ideaal voor de vakantie, gewoon doen! zo, nou heb ik iedereen wel denk ik Ik had een afbeller, dus even een ruim uurtje vrij. Ik moet echt stofzuigen, maar vind het gewoon te warm... maar als yanna weer rondkruipt vanmiddag baal ik als ik het niet heb gedaan, dus zo maar eens aan de slag...
Zwaaaaai ik ben er weer! Wel alles gelezen maar nu op m'n telefoon dus even een kort berichtje. Vakantie was heel leuk! Later een langer berichtje .
Hello wat een weertje hè!! Ik zit nu bij de kapper binnen grrr Fijn om te lezen dat Gijs niet de enige is die zo eenkennig is momenteel. Hoop dat deze fase snel voorbij gaat. Hier gaat het even snel lopen gaat steeds beter en gisteren bij opa en oma heeft hij een loopauto gekregen en aan het einde van de middag wist meneer precies wat hij er mee moest doen! Nu ook maar ons eigen speel en loopwagentje naar boven gehaald was een kraamkadootje. Zitten ook allemaal blokken en ballen in en meteen heeft hij door wat hij er allemaal mee kan waar blokjes en balletjes in moeten en ook het erachter lopen alleen wil hij te snel stappen dus al veel gevallen maar ja ach daar wordt hij hard van. Morgen nog een dagje werken en dan weer lekker weekend! Heb er zin in met dit weer!
meikie ik zag het, gaat snel he, zo opeens staan ze...ik keek ook verbaasd! ik herrinner mij nog dat ik zei tegen vmn vriend, Nah heb jij haar weer zo neergezet, waarom ze is hardstikke moe!? Nee dat heb ik niet gedaan!! Nou had ze dus zelf gedaan haha! rianne hier net zo, lois vind het ook heerlijk uit de fles.. ze krijgt nog steeds ochtendpap uit fles en avondpapje uit fles maar ik ben er ook nog niet uit wat te doen met een jaar... leren jullie kindjes al uit een tuitbeker of iets te drinken dan? Ik moet lois zelfs haar fles vasthouden anders doet ze er niks mee (hoezo verwend)....En een beker pfff nou dat kan ik wel helemaal vergeten haha Ik weet ook nog niet wat ik doe met een jaar.... wat zijn jullie schema's nu????
hey meiden sorry nu ik vakantie heb ben ik veel met de kids bezig. zal ff wat bij lezen. @Rica: valentijn's schema: 8.00 - 8.30 boterham en 180 cc melk 10.00 fruit en 100 cc sap 12.00 1 of 2 boterhammen 220 cc melk 15.30 koekje of creacker en sap 150 cc 18.00 avond eten met de pot mee. 20.00 melk 200 cc
Schemaatje hier wordt steeds meer hoe de dag loopt. 'S ochtends samen ontbijten, yanna 1 boterham en een fles melk (die niet altijd opgaat) Tussendoor wat drinken en als ze vroeg heeft ontbeten een koekje 'S middags lunchen, 1 of 2 boterhammen en ik bied melk aan die meestal niet meer opgaat Tussendoor wat drinken en fruit Soms later op de middag nog wat te knabbelen en. Te drinken 'S avonds mee eten met een tuitbeker met water En voor t slapen (tegen 8u) een fles. Ik vind dat yanna laat naar bed gaat, maar ook op uitslaapdagen is ze tussen 7 u en half 8 echt wel wakker. En meestal roept ze ook dat ze er echt uit wil (niet met die woorden natuurlijk, haha) En drinken (en eten ook trouwens) wil ze altijd zelf doen, wij mogen nauwelijks wat vasthouden of in haar mond doen met een lepel. Soms ook onhandig
@lucifer: zwaai @linda: leuke he dat oefenen met lopen. Valentijn is ook lekker eenkennig @eb: nee ik weeg geen eten af. maar als het voor jou werkt waarom niet toch!
oh en meiden valentijn loopt gewoon langs de tafel. en pakt ook over van tafel naar bank! wat gaat het toch snel
meiden die terug zijn van vakantie welcome back. hoe hebben de kids het gevonden? @lopen lees dat er mee kids goed bezig zijn. wat een toppertjes hebben we toch
Timo houdt ook zijn eigen flessen vast en wil dit nu ook doen met het gewone bekertje water waar we mee oefenen na het tandenpoetsen... Ons schema: Ontbijt: 150+5 melk en brood (meestal 1 boterham) / bordje pap 200cc als hij naar het kdv gaat (vindt hij minder lekker, maar gaat sneller) Tussendoor: fruit en 150cc roosvicé of water Lunch: 150+5 melk en 2 boterhammen Tussendoor: soepstengel of rozijntjes en 150cc roosvicé of water Avondeten: 200 gram, zoveel mogelijk in stukjes, als dat niet lukt gaat de staafmixer erop. Toetje: 150cc yoghurt oid Drinken gaat gewoon uit de fles, water mag hij de hele dag door, roosvicé probeer ik op momenten te geven. Timo eet zijn brood en het meeste fruit zelf met zijn handen. Of hij pakt de vork over als ik hem aangeef, maar dan gaat er regelmatig een stukje brood de kamer door doordat hij met de vork zwaait. Oefening baart kunst, denk ik dan, als ik de vloer dweil na het eten Tussen 19 en 20 is het bedtijd, meestal is hij wakker tussen 7 en 8.
Ik begin me trouwens een beetje zorgen te maken over hoe weinig Timo slaapt op het kdv. Gisteren in totaal een half uurtje, terwijl hij vandaag thuis 2,5 uur en 1,5 uur (toen wakker gemaakt) heeft geslapen. Op de thuis-dagen moet hij echt bijtanken. Na een kdv-dag is hij uiteraard gesloopt en eet hij heel slecht omdat hij zo vreselijk moe is. Heel sneu! Op het kdv slaapt hij vaak in het buitenbedje en dan gaat het redelijk (een uur over de hele dag verdeeld zijn we tevreden mee...), maar als hij binnen moet slapen in het kamertje waar 8 kindjes kunnen slapen dan is het drama. Hij wordt steeds wakker van de andere kindjes en ziet dan van alles om hem heen en is ineens klaarwakker. Als dit zo nog even doorgaat, ga ik eens praten daar. Kijken wat zij anders doen dan wij en hoe we het op kunnen lossen. Dus als jullie nog tips hebben...?
Nou eb kan me voorstellen met 8 kindjes, dan is er weinig slapen bij. Misschien zijn er meerdere ruimte's? lois drinkt niet zoveel...als ik lees hoeveel cc roosvicee jullie kleintjes drinken. Dat zijn hier maar een paar slokken, biedt het wel steeds aan maar ze wil niet. En de ochtendfles blijft beetje van over en de avondfles ook. Vaak blijft er maar mini beetje over hoor maar verder over de dag is het beetje matig eigelijk. Ik weet zeker als ik in de ochtend brood geef er geen flesje melk nog bij in gaat. roosvicee wel maar ook maar een klein beetje. Ik heb het idee dat ze is uitgekeken op haar melk. Welke tuitbeker hebben jullie dan? met een harte tuit of een flexibele...?
Even voor zover ik t weer onthouden heb; ik geef ook tussendoor steeds wat drinken en wat er op gaat is super wisselend. Eb dat slapen is inderdaad wel lastig zeg yanna moet op mijn vrije vrijdag ook altijd bijtanken van de week oppas en kdv, dus dat is niet heel gek, maar een uurtje over de hele da is niet veel nee... Oja, yanna drinkt uit de chicco rolly thuis en op t kdv uit een harde tuit (weet t merk niet) Bekers doen we nog niet hoor, maar uit nood kan ze het wel. Maar zelf geven wordt 'm nog niet, want ze timmert en gooit overal mee. Nou, weltrusten!
@meikie, wij willen voor volgend jaar ook een vouwwagen. Weten nog niet welke, maar gaan binnenkort ook op pad. Zie op mp veel Jamet te koop staan. We zijn dit jaar nog met de tent geweest. Dit ging prima en konden ook net alles houden. Maar puur voor het gemak willen we een vouwwagen. Ook met het oog voor een 2e. @pookie, wat ontzettend leuk nieuws. Fijn dat jullie het leuk hebben gehad aan het strand. Heerlijk even uitwaaien. Zijn je muffins nog gelukt? @Rrianne, zou het ook niet kunnen om nu onze kat weg te doen. Maar nu is onze kat ook een buitenkat dus die red haarzelf. Maar zou het ook niet fijn vinden al de beneden is samen met L. @waterlelie, wij zaten in het plaatsje Savines le lac dit is een 30min rijden van Gap. @linda, Heel herkenbaar dat van Stijn. Mirthe had dit eerst met mn eigen zusje. Maar nu na de vakantie is het helemaal klaar (vreemd genoeg). Mn zusje kwam op zich wel regelmatig, maar ze moest wel elke keer wennen. @EB, heerlijk te zwemmen geweest dus. Leuk dat de kleintjes zon plezier kunnen hebben in het water. @daantje, Lekker even fietsen en al helemaal geweldig dat hij dan voorop zit te zingen. @supermom, ik denk wel dat het kan. Die ene maand maakt dan ook niet meer uit. Lekker vooruit zicht zeg. @vaneke, wat jammer. We moeten nog even rustig afwachten heb ik wel door. Heb wel even aan je gedacht hoor. @melk, wil na een jaar denk ik ook over gaan op gewone melk. Mirthe krijgt nog steeds HA en 3x 180. Ze vind het nog steeds erg lekker de fles. Geven jullie de melk dan al uit een (tuit)beker? @hier, nou dames ben weer helemaal bijgelezen. Heb meer dan 25 paginas bij gelezen. Heb hier wel even over gedaan (verspreid over dagen). Is wel leuk om van iedereen te horen dat zo ineens allemaal tandjes doorkomen. @vakantie, zoals ik het al zei we hebben een mooie vakantie en een hele goede reis gehad. De heen weg zijn we in 1x gereden. Achteraf had dit niet gemoeten. Terugweg hebben we overnachten in een hotel in Nancy. Mirthe heeft beide reizen veel geslapen. Ze sliep eigenlijk de hele rit en vlak voor de stop werd ze weer wakker. Na de stops is ze wel even wakker geweest en was dan vollop aan het vertellen en spelen. Voor de rest heeft ze veel geslapen. Op de camping ging het overdag super. En nachts werd ze 2x wakker. Om 1 uur was het goed met de speen en om 5 uur tussen ons in. Thuis heeft ze dit ook even gehad, maar nu is het geloof ik weer klaar. Zijn donderdag thuis gekomen en alles uitgepakt. De vrijdag even naar de markt in het dorp verderop. Zaterdag mijn ouders thuis. Hebben hier gegeten. Zondag bij mn ouders gegeten. En maandag begon het leventje weer. @ontwikkeling. In de vakantie is er veel gebeurt en geleerd. Ze staat nu ontzettend stevig en kan vanuit hurk met een hou vast gaan staan. Tevens stapt ze nu ook aan de bank en kan ze ook over pakken naar de poef. Vanmiddag klom ze me zelfs bij de loungeset in de tuin zo op de zitting. Tevens kan Mirthe nu uit een gewone fles (met beetje knoeien) drinken, uit een beker (heb een difrax leer beker gekocht gaat super) en de tuit beker wil ze ook hebben (avent). @ongelukjes, gebeuren hier regelmatig. Ik ben ook zo ontzettend onhandig. Zondag nog omgevallen met de fiets. Viel mee voelde het aankomen. Was zelfs bij mn go voorhuis. Denk even horen hoe het daar is en vertellen over de vakantie. Ik stond stil raak ik niet mn evenwicht kwijt. Kon het stuur zo draaien dat Mirthe met de kont naar de grond viel. Heeft niks maar was wel geschrokken. Ik heb mn hand open wat resulteerde in 2 hechtingen. @deze week, Gister was ik jarig. Middags gewerkt en 's avonds de ouders en zusjes hier geweest. Was wel even gezellig. Vandaag lekker niks gedaan. Moest vanochtend werken en vanmiddag lekker in de tuin gezeten en Mirthe in het badje. Morgen ben ik lekker vrij @schema: +/- 7.00 á 7.30 180+6 fles en een broodje uit het vuistje (ook eerst het zachte en later de korsten) +/-9.00 op bed slaapt ze 45 min. +/- 10.00 á 10.30 fruit met roosvicee 12.00 á 13.00 brood en fles 180+6 op bed na fles +/- 4.00 roosvicee en wat lekkers (soepstengel/ rijstwafel/ rozijntjes) +/-18.30 (ivm werk) warm eten uit het vuistje en toetje 19.30 fles 180+6+3 rijstepap Meestal voor het eten ook nog even slapen. Nou dames een heel verhaal maar geprobeerd op iedereen te reageren. Ga nu maar op bed. Zal kijken of ik het nu weer kan bijhouden . Trusten
@ dolfijn, nog gefeliciteerd! @ EB, klinkt alsof het voor timo allemaal te overweldigend is. Is een gastouder een optie? Allemaal wat kleinschaliger? @ rica, hier ook niet zoveel cc hoor. Net als fruit..soms lees ik 1 à 2 stuks fruit. Nou dat gaat hier nOg niet lukken als het om fruit in stukjes gaat. Hooguit een halve banaan ofzo. Wij hebben de Difrax met zachte tuit, heel tevreden over. Heb ook de Difrax met rietje al in huis. Uit een beker drinken vindt ze overigens ook prima. Ga f in bed leggen, kom later verder lezen.
Haai meiden! Lees hier van alles over gewone melk.. helaas is dat hier nog geen optie.. ik wil deze week eens proberen hoe hij op gewone yoghurt reageerd.. zou niet weten wat ik hem moet geven na zijn verjaardag anders waarschijnlijk sojamelk ofzo blegh! hopelijk is hij dan gewoon over zijn kma heen gegroeid! D.elani krijgt nog 2 flesjes van 210/7 Voor en na de nacht.. Eenkennigheid is hier totaal niets van te merken, heeft D.imara ook niet gehad dus kan ook nog eens totaal uitblijven.. D.imara stak juist naar elke vreemde haar armpjes uit, zo van pak me eens over.. ook niet fijn D.elani is erg druk aan het ontwikkelen.. sinds afgelopen weekend kan hij goed klappen en staat hij dus stevig los.. ook heeft hij het vertrouwen gewonnen en zet hij inmiddels een paar pasjes los zal binnenkort een filmpje op fb gooien! D.imara liep precies met 11 maanden los, maar ben "bang" dat D.elani nog vlugger zal zijn.. Mijn kleine baby gaat veel te snel! Slapen gaat hier inmiddels prima, hij ligt helemaal los in zijn bedje en knuffelt zichzelf in slaap! ZO FIJN! moet hem alleen wel meteen uit bed halen als hij wakker is want anders vreet meneer zijn bedje op mijn so hebben al bij ikea gekeken voor die bijtstrips maar die hebben ze uit het assortiment gehaald :x
@ EB: D.imara heeft ook altijd erg slecht geslapen op het kdv, helaas hebben we van alles geprobeerd maar nooit iets gevonden wat echt werkte..
Hey meiden. Rustig hier. Iedereen geniet denk ik wel van het weer. Ook wij zitten heerlijk buiten. @sahi wat gaat jet snel niet. Gelukkig stond ze niet al een paar treden hoger. Maar dit kan natuurlijk wel snel gaan.