Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Peuterbedje, persoonlijk zou ik dit zolang mogelijk uit stellen, zowiezo tot een jaar of 2,5 (als het verder natuurlijk geen problemen oplevert). Hoor altijd van die drama-verhalen van kids op het kdv.

Duowagen, lijkt mij toch wel ideaal, ondanks dat ze kunnen lopen. Het wandelen op zich is natuurlijk geen probleem, maar even boodschappen doen, een dagje uit etc. Denk dat je een wandelwagen dan wel erg gaat missen.

Slaapzak, L. sliep in een luier in zomerslaapzak, had het idee dat dit toch wel te warm was (L. is overigens wel echt een koukleumpje 's nachts), maar mnr sliep wonder boven wonder de hele nacht door. Overdag alleen in luier op bed gelegd en werd toen na 45 min. erg mopperig wakker, dus durfde het 'savonds niet te proberen.

Mum, hahah grappig, L. wordt om die reden ook vaak wakker, gewoon weg omdat hij dus met zn hoofd tegen de bovenkant in een hoekje ligt.

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Babyr, wij hebben het plus pakket van interactieve tv, hij vind het geweldig!

3. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Net heerlijk samen gebbq't, lekker hoor, even tijd met z'n tweetjes. Tot net buiten gezeten, nu naar bed!

Grappig dat er toch wel veel bezig zijn met een tweede in de toekomst. Ik heb het ook al helemaal bedacht. Er komt hier geen duo wagen, maar ik wil gaan dragen. Ben er bij Timo (met de manduca) achter gekomen hoe geweldig dat is. Dus voor de eerste maandjes een fijne draagdoek en daarna de baby in de manduca. Kan Timo gewoon in de bugaboo blijven. Of op een gegeven moment de baby in de bugaboo en Timo als het nodig is op de rug in de manduca.

Kamer, ja, da's ingewikkelder. Eigenlijk kunnen we hier geen twee kinderen. We hebben twee kleine slaapkamers op de eerste verdieping en een kleine zolder die ook slaapkamer is. Twee kindjes op één kamer is lastig, omdat de kamers klein zijn. Op den duur zullen en willen we verhuizen. Maar niet hoogzwanger en ook niet met een pasgeboren baby. Dus zolder ombouwen tot Timo's kamer (dus wasdroger aanschaffen en heel veel spullen in demopslag), baby kan op Timo's kamer. Zo houden we het wel even uit. Alleen lastig als mijn moeder komt oppassen, want die woont ver weg en slaapt hier altijd een nachtje. Bij Timo op de kamer denk ik.;)

Slaapzak, hier wel 's nachts, net als Rrianne. Timo slaapt gewoon minder goed zonder slaapzak. Overdag alleen in een luier.

Verjaardag, hier alleen opa en oma's en oom en tante. Timo wordt er anders toch niet gelukkig van en het is toch echt zijn feestje. Mijn vader en zijn vrouw komen op een andere dag, is geen goede combi met mijn moeder helaas...

4. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hier slechte nachten. Vannacht ook om 2 uur klaar wakker. Dus maar tussen ons in maar toen sliep ik niet zo lekker. Kijken hoe het vanavond gaat. Het inslapen gaat ook niet geweldig. Voornamelijk veel huilen. Vanmiddag vond ik haar ook hangerig. Uiteindelijk zijn we samen knuffelend op de bank in slaap gevallen.

@lucifer fijn dat jullie een mooie vakantie hebben gehad. Overdag hadden wij ook dat het te warm was in de tent maar dan sliep ze buiten wel. Wij konden het redelijk redden met de tent maar zoals het nu lijkt hebben we een vouwwagen gekocht. Moeten hem nog even bekijken. Dit lijkt ons op ten duur ook makkelijker met een 2e.

@babyr een gOede eerste werkdag gehad dus.

@pookie jeetje wat gaat de tijd dan snel hè. Nog maar 3 weekjes

@2e wij gaan er denk ik eind volgend jaar er weer tegen aan. Wil graag rond maart een kleintje dus gaan na de zomer dan beginnen (hoop ik)

@slapen moeten vannacht maar even kijken hoe het gaat. Overdag slaapt ze prima. Heb haar in een spaghetibandje romper liggen. Heb nu met de warmte ook geen slaapzak aan. Ze wordt nu elke dag rond 7 uur wakker.

De rest weet ik zo niet meer jullie hebben zoveel geschreven en dan gaat reageren via foon niet makkelijk.

Maar ga op bed. Moet extra werken deze week namelijk en elke keer opstarten dus half 8 beginnen.

5. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Goedemorgen! Dag Dolfijntjes, ook vroeg! Hoe was je nacht? Hier herl goed. Ben ingeslapen en werd pas wakker van mijn wekker...

6. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen meiden!!!
    Hier mijn eerste werkdagen achter de rug. Is erg leuk hoor!!! Het werk met oudjes bevalt me toch ook beter dan ik had verwacht :D
    Nog 1,5 weken inwerken en daarna mag ik zelf aan de slag, daar kijk ik wel naar uit hoor ;)
    Jordy slaapt nu met die warmte in de dunne slaapzak van de puckabag en dan in zijn luiertje, dit gaat eigenlijk heel goed ;)
    En zoals Wapje al zei waren zij en haar lieve kindjes zaterdag gezellig op visite. Altijd leuk als de kindjes zo bij elkaar zijn... Alleen was het verstoppertje spelen buiten een beetje aan de warme kant, maar ja als er dan zo'n lief ventje voor je staat en dit graag wil zeg je ook geen nee toch hihihihi :p

@ Dolfijntjes, was het nog gelukt met de vouwwagen? Welk merk/type zijn jullie voor gegaan?

@ Daantje, ben dr nog hoor. Lukt alleen niet altijd, dan vergeet ik het weer. Ook druk met lekker haken in mijn zetel als Jordy even ligt te slapen ;)

@ Rrianne, hier ook een babytv verslaafde, vooral pitch en potch en de tijdmachine zijn favoriet. Dan ligt ie helemaal in een deuk hahaha
    Jordy zit dan in de box lekker te spelen en kijkt ondertussen lekker babytv hahaha

@ Wherona, waar ben jij dan???

@ 2e kindje, wil wel, maar mijn verstand zegt toch om nog even te wachten. Wil eerst even lekker Jordy volgen in zijn ontwikkeling. En ook wil ik slanker mijn volgende zwangerschap in als afgelopen keer. Denk volgend jaar voorjaar weer eens serieus aan de slag :)

Nou, ik ga nog even ruimen voordat Jordy wakker word!!!
    Tot later meiden

7. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Goedemorgen allemaal
    @eb ja zeker. Helaas in de wekker om half 6 weer en ga er dan 6 uur uit. Heb dan genoeg tijd om alles klaar te maken en mirthe te voorzien van fles en brood. Moest namelijk half 8 op het werk zijn.

@meikie, we hebben zo goed al een vouwwagen gekocht. Moeten hem alleen nog even bekijken. We zijn oor de Conway gegaan. Deze kun je nat mooier inpakken als de Jamet. Daar komt het doek namelijk niet tussen de bedden.

@nacht. Deze is heel goed gegaan. Ze heeft heerlijk doorgeslapen gelukkig. Is veel fijner ook voor ons natuurlijk :)

Zal ff m'n broodje eten en weer verder komt later wel weer lezen

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    D.elani slaapt in zijn luier met een boxershort (eerst een onderbroekje van D.imara haha) erover..
    als je me dit 2 maanden geleden had gevraagd had ik gezegd dat dat nooit zou lukken maar hij slaapt gelukkig prima :D

9. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Goeiemorgennn

@Sahi ja vallen hoort erbij, toch zielig he!

@VanEke ja word erg druk... Daarom ook verspreid over 2 dagen. Onze beste vrienden komen ook, zijn er niet zo heel veel gelukkig.

@mbtc ja dat jaar is voorbij gevlogen he... Als ik naar hem kijk kan ik me niet meer voorstellen dat ie ooit zo mega klein was haha.

@Dolfijnjes vervelend van de nachten. Hier zijn het vooral de avonden. Gister ook weer 2 uur wakker geweest. Normaal slaapt ie van 19:00 tot 8:00 volgende ochtend, maar nu met die warmte is ie elke keer van ongeveer 20:30 tot 22:30/23:00 wakker...

@Meikie Wherona is 2 weken in Frankrijk op vakantie!

@Mum hier hetzelfde, had ook niet gedacht dat ie zonder slaapzak in slaap zou kunnen komen, maar gelukkig gaat het goed! Vannacht ook weer in alleen luier geslapen :)

Zooo, dat was het weer even van mijn kant. Zo Stijn weer even naar bed brengen voordat mijn ouders op de koffie komen :) Doeiiii.

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zo, goeiemorgen allemaal! Yanna is weer op t KDV, de boodschappen zijn binnen en ik ga zo weer werken :) Nog even hier spieken ;)

@2e kindje: mijn vriendinnetje kreeg haar 2e toen haar oudste net geen 2 was, hij is toen vlak voor de bevalling (een maandje ofzo) overgegaan naar het peuterbedje. Ging prima, maar dat is natuurlijk per kind verschillend. Ze gebruikt geen duowagen, maar een plankje en als ze met manlief weg is de buggy erbij

EB: dragen, heerlijk! I love it, maar Yanna vindt het niks meer. nu met die warmte ook niet veel meer gedaan natuurlijk.

dolfijnjes: succes met de vroege dagen met werk

meikie: hier kan ik gevoelsmatig echt nog niet voor een 2e, ben er nog niet klaar voor, Yanna en ik zijn echt nog te veel een 2-eenheid. Ik moet haar eerst maar eens leren loslaten, hihi ;) En inderdaad, hier ook graag wat minder kilo's ;)

@slapen: alleen luier kan hier ook, maar ze heeft weer last van de tanden en dan zit de poep steeds overal. Dus de romper zorgt voor enigszins wat minder troep ;)

poookie: veel plezier vandaag :)

nou, hier maar weer naar t werk, gelukkig deze week de avonden vrij, dus vanavond net na 6en weer thuis, heerlijk :)

11. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Wow wat gaan er veel voor een tweede!!! Leuk! Ben benieuwd wie de eerste met leuk nieuws zal zijn!

Ik doe niet mee hoor haha ook geen kriebels. Genieten nu nog zo enorm van deze kleine man daar past voor ons nog niks bij en ook wij hebben geen kamer meer over.

Hier slaapt hij wel in een slaapzak. Wel zonder geprobeert maar dat vond hij maar niks. Gelukkig slaapt hij wel goed.

Gisteren ook zijn verjaardagskadootje geregeld de driewieler smart trike recliner. Is een 4 in een driewielertje ook met duwstang enzo. Schoonouders gaan hem vanavond ophalen. Via mp gekocht nieuw vond ik ze nog iets te duur haha. Deze zag er goed uit en kreeg veel foto's van de mensen doorgestuurd omdat we hem zelf niet op gingen halen. Maar voor schoonouders ligt het om de hoek dus hebben ze heel lief gevraagd of ze dat voor Gijs wilde doen haha.

Uitnodiging voor zijn feestje hebben we ook al naar gekeken maar zou soms echt willen dat ik het klein kan vieren maar ja kan niet om zijn echte ooms en tantes heen die hem amper gezien hebben en dan zeggen tegen andere familie en vrienden die hem regelmatig zien van jullie worden niet uitgenodigd dus tja lastig haha. Dan allemaal maar en van 1 tot 4 ofzo.

12. Lucifer

Lucifer Lid

22 dec 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat de kindjes slapen zonder zak. Hier ook alleen in romper!

Ik heb eigenlijk nog amper nagedacht over het vieren van haar verjaardag.... Denk ook niet dat het erg groot wordt hoor.

Zwaai ik ga weer verder werken!

13. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Tweede kindje, ik wil ook, maar mijn verstand zegt; nog even wachten:)! Ruimte is er gelukkig wel..

Onrustige kindjes, hopelijk vannacht herkansing. Hier ook het begin van de nacht veel in de weer geweest, uiteindelijk nog één kans gegeven anders bij ons in bed en toen sliep die hahah.

Verjaardag, hier gaan we toch denk ik ook alleen voor opas en omas, oom en tante en 2 goede vrienden, die L. zelf ook regelmatig ziet. De rest slaan we dit jaar over ivm de drukte. Het vervelende is alleen dat mijn ouders en N. zn ouders niks met elkaar hebben, dus de sfeer erg gemaakt is.... Toch maar gescheiden houden dan? hahaha

Nog even klagen; L. vanmiddag bij oma gehaald, zit hij in de zandbak, heel leuk natuurlijk. Maar wrm is ze ons steeds voor met van alles voor hem kopen?! Het steekt me echt, raar?!

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Linda, even gegoogled, tof fietsje! En wat een luxe, het is net een wandelwagen

15. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ Rrianne, dat is niet raar hoor. Hier precies eender.... Zeer irritant....

16. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    linda: ik ben wel zo lomp hoor, met de verjaardag. Alleen de mensen die belangrijk zijn voor Yanna worden uitgenodigd, mensen van iets verderaf niet. Dus de tantes van mij en mijn vriend voelen zich vast gepasseerd, maar anders wordt het veel te druk en Yanna kent ze niet eens echt.
    hier komen de opa's, oma's, ooms en de oppassen.
    hier ook nog geen 2e hoor! :) Nog even wat langer Yanna alleen om me heen :)

rrianne: je had zelf graag een zandbakje willen kopen? Wisten ze dat? Want dan is het wel een beetje lullig ja :(
    mijn vader en moeder zijn gescheiden, ook lastig op de verjaardag, maar ik heb ze beide duidelijk gezegd dat ik ze niet apart ga uitnodigen op Yanna's 1e verjaardag. Dan spreken ze met elkaar maar af dat de ene eerder komt en de ander later en ze gaan mij er niet mee lastig vallen!

hier een goede dag gehad, wel moe, maar ik heb ook wel veel last van de warmte.
    mijn huid op mn buik is ook erg geirriteerd, bah, doet echt superveel pijn :( Het is de striae van de zwangerschap die begint te ontsteken, bah... Het velletje is gewoon zoooo dun, dat is met de hitte gaan schuren en irriteren... ik baal echt ernom...

17. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    vandaag even aan de knutsel geweest voor verjaardag.
    duurt nog even maar heb nog een aantal dingen op stapel liggen.
    heb een krans gemaakt voor aan de deur:

@2e wij willen ze graag snel achter elkaar tussen mij en mn broertje zit 3.5jr en tussen mn man en zn broer ook. we vallen beide buiten de boot met broers/zussen ik omdat ik de oudste ben de rest zitten 16 maanden op elkaar. broertje-zusje-broertje en hij is de jongste. we hopen dat onze kinderen wel een betere band met elkaar krijgt juist doordat ze niet zoveel schelen (als het goed gaat...)

Bijgevoegde bestanden:

18. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Hoi meiden ook ik ben weer terug van vakantie vanaf hier haak ik weer in. We hebben het super gehad en ook onze kleine man gaat ineens hard. staan, aan de hand lopen, steeds vaker los staan begint zich op zijn buik naar voren te schuiven begrijpt je steeds beter kortom super leuk.

Zo en nu gaan we ons eens voorbereiden op zijn verjaardag, taart bestellen versiering heb der wel zin in hoor.

19. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @dolfijntjes: jeetje gevallen met de fiets gelukkig viel het mee.

@pookie: leuk nieuwe bank balen van de lange levertijd

@melk: hier drie keer 200 cc

@berg: hier ook. Wordt er gek van. Al heeft valentijn er geen last van.

@karine: ahh wat schattig van Ryano. Fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad. En wat goed dat Micah zo hard gaat zeg

20. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    Ohh en valentijn loopt langs de tafel aaaah ik ben zo trots.

Verder kruipt hij dus niet en heeft ook nog steeds geen tanden :(

Deel Deze Pagina