Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @meikie, Gaat niet door de conway. De verkoper ziet er vanaf. Hij is om een caravan uit geweest. Maar het was hem te klein en de auto kon het ook niet trekken. Nu verder kijken.

@linda, hier wordt het ook pas eind volgend jaar dat we voor een 2e gaan.

@Rrianne, dat is inderdaad niet leuk. Dat zijn dingen die je graag zelf als eerste wil doen en halen.

@sahi, ben het helemaal met je eens hoor qua mensen uitnodigen. Wat een werk en waarschijnlijk veel te druk. Mijn ooms en tantes komen ook niet meer bij mij dus hoeven ze ook niet bij mirthe te komen.

@mbtc, Wat een leuke krans en wat crea.

@wherona, Fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad. En wat leren ze dan veel in zo’n korte tijd en dat in de vakantie. Ik vond het zo leuk omdat we het samen mee maakte en dat het niet gebeurde bij ouders of go.

@hier, Mirthe vandaag de hele dag bij m’n moeder. Ging super, maar ze heeft ontzettend veel geslapen. Kwam ik thuis uit het werk, voel ik haar. Was ze ontzettend heet. Je had er helemaal geen kind aan zo suf en moe. Dus snel gegeten bij so en op naar huis. Een super snelle douche (waar ze niks om gaf) en de fles. Bleek dat ze 39.5 had. Die arme schat. Dus met zetpilletje op bed. We zien wel hoe het gaat vannacht

2. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    @rrianne ja fietsje is gaaf hè opa had hem opgehaald hij was niet nieuw zegt ie maar zag er wel goed uit haha beste man moet denk ik nog even aan mp wennen haha maar voor 60 euro zijn wij er heel blij mee. Wat vervelend dat opa en oma dat dan voor je neus gekocht hebben. Kan me dat wel voorstellen dat je even baalt zeker als het niet de eerste keer is.

@wherona welkom terug!

@sahi ik bedoelde mijn schoonzussen en zwagers de echte tantes en ooms van Gijs daar kan ik niet onder uit. Al zou ik wel willen.
    Mijn eigen ooms en tantes zien de kleine man veel meer en tonen ook veel meer interesse dus dan maar allemaal. Op zijn verjaardag zelf zijn we gewoon met zijn drietjes feestje is op een andere dag. Wat balen van je ontsteking. Hoop dat het snel minder is.

@dolfijnjes beterschap met de kleine meid en wat zonde dat de vouwwagen nu toch niet doorgaat! Kzag dat mr x van prutske ook al zon hoge koorts had.

3. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Agossie, al die zieke kindjes.... Sneu is dat he....

@ Dolfijntjes, dat is jammer dat die niet doorgaat. Maar er staan er genoeg op mp toch? Wij zijn aan het kijken voor een roadmaster :)

@ Wherona, jaaaaa daar ben je weer!!! En wat gaat D. ineens hard!!! Ook al weer bijna een jaar!!!

@ Pamsie, leuk he dat stappen. Vind het zo leuk om naar te kijken ;)

@ Mbtc, leuke krans zeg!!!

Hier alles zijn gangetje. Meneertje slaapt nog lekker, straks naar het cb. Ben benieuwd naar zijn lengte en gewicht :D
    Gisteren stond meneer ineens weer in zijn box, hahaha Ook het gaan zitten heeft ie goed door, het gebeurt regelmatig dat ik denk van he hij lag toch op zijn buik.....
    Kruipen doet ie echt niet, tijgeren is veeeeeel makkelijker ;)

Vanavond mijn eerste avond dienst meelopen, ben benieuwd hoor ;)

O, meiden van de afvalclub. Ik wil het wegen weer even goed gaan oppakken.... Alleen dan weer wekelijkswegen en ik stuur geen herinneringsmail meer. Ik werk gewoon iedere maandag/dinsdag het lijstje bij met de gewichten die ik heb gekregen!!!

4. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Dolfijntjes, krijgt Mirthe geen kiezen? Onrustig slapen, koorts en ze heeft toch haar 8 voortanden al? Tenminste, toen jullie bij ons op de boot waren had ze al zoveel tanden...
    Balen van de vouwwagen. Da's dan weer het nadeel van mp.

Wij zijn aan het kijken naar een zonvakantie in februari. Niet al te ver vliegen (max 7 uur), recht aan een mooi strand, niet over-toeristisch, mooi weer en niet te duur. Iemand ideeën? Carieb valt af, te duur en te ver. Tenerife en Geand Canaria te toeristisch. Kijken nu naar Gambia of Marsa Alam in Egypte (zijn we al eens geweest).

Pamsie, tanden komen vanzelf! Valentijn is niet de enige zonder. Goed dat hij langs de tafel stapt!

5. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Sahi, ze hebben zelf geen last van elkaar hoor. Het is meer dat wij het lang niet zo gezellig vinden, het is zo'n gemaakte gezelligheid. Zandbak, voor mijn gevoel zijn dat juist de dingen die ik/wij graag het eerst voor hem zouden willen kopen.
    Vervelend van je huid, nog nooit gehoord striae dat gaat ontsteken.

Mbtc, ziet er leuk uit!

Wherona, gezellig! En wat gaat D. opeens hard. Nog 3 weekjes en dan is de eerste van ons clubbie 1:D

Pamsie, hier ook pas sinds 2,5 week de eerste tandjes. Zit hij al wel op handjes en knietjes? Wie weet slaat hij het over, maar er zijn ook genoeg kids die er pas na een jaar mee beginnen.

Dolfijnjes, aaah sneu beterschap! Hoe is het nu met dr?

Linda, leuk en voor eèn leuke prijsje:D. Lastig pakket zit je zo he met verjaardagsvisite. Moet je mensen uitnodigen waar je eigenlijk helemaal niet achter staat.

Meikie, bij jullie gaat het dus net zo, irriteert me ook zo. Maar aan de andere kant; het is natuurlijk lief bedoeld, hierdoor vind ik het moeilijk om er wat van te zeggen.

Eb, leuk plan! Helaas geen tips

6. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ Rrianne, is toch begrijpelijk. Wij ouders ouders willen zelf gewoon bij alle eerste dingen zijn. Bij ons is het zo dat mijn so dat ook willen. Net als met afzwemmen voor zijn ducky duck diploma. We wilde niet heel veel drukte in de zwembad. Dus mijn so waren bij de eerste 2 a 3 zwemlessen geweest dus hebben we mijn vader mee genomen naar het diplomazwemmen. Daarover was ze dus gepikeerd. Tja, helaas volgende keer mogen zij weer hoor :)

Hier net het vloerkleed naar buiten gemikt, Mickey heeft er pas op gepiest uit angst en het stonk zo vreselijk.... Nu had m'n vriend het ingespoten met zo'n kledingverfrisser, maar dat stonk nog erger hahaha
    Ziet er wel ineens ruim uit zonder kleed hoor ;)

7. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Goeiemorgen!

@Rrianne hier ook ouders die elkaar niet echt liggen... Nou ja, maar even zien hoe dat gaat haha. Kan me voorstellen dat je t niet leuk vind, van die zandbak!

@mbtc wat een leuke krans!!! Echt heel gaaf gemaakt :)

@Wherona welkom thuis! Wat kan de ontwikkeling ineens snel gaan he, hebben we hier ook wel gemerkt. En nu maar lekker voorbereiden voor de verjaardag, het is zo snel gegaan....

@Pamsie die tandjes komen vanzelf wel hoor. Duurde hier ook super lang, maar nu inmiddels al bijna 6 tandjes!

Stijn heeft gister een ander ritme gehad, waardoor hij 's avonds lekker met de pot mee kon eten. Ik had het niet verwacht maar hij heeft echt onwijs goed gegeten! Een gekookte aardappel met sperzieboontjes (door elkaar geprakt) en 3 kwart braadworst heeft ie erbij opgegeten! Ik ben zo trots! Vandaag maar weer hetzelfde ritme proberen met late lunch, omdat we ook altijd pas laat avondeten en dan maak ik vanavond de pastasaus uit het Opperdepop boek :) Nieuwe ritme:
    9:00 pap
    11:30 fruit
    middagslaapje, als ie wakker word brood
    tussendoor evt rijstwafeltje oid
    18:30 warme hap met toetje
    19:30 naar bed

Gister aan tafel zat ik ff met de tranen in mijn ogen. Mijn ventje is alweer zo groot, waar is die kleine baby gebleven van 11 maanden geleden? Hihi. Lekker emo :D

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    meikie: goed hoor, wat betreft de weegclub, hier probeer ik wat minder obsessief met het gewicht bezig te zijn, merkte gisteren wel dat ik een afzakbroek had :D Dus er gebeurt wel iets, al blijft het gewicht een beetje hangen. nu nog proberen af te vallen op het gebied dat ik kwijt wil, haha
    wat goed dat Jordy het staan doorkrijgt :D

EB: ik ben geen expert, wij zijn echt auto-europa-vakantie mensen. maar Afrika zou ik niet durven met zo'n kleintje, al schijnt Egypte wel goed te doen te zijn. Mits de politieke situatie natuurlijk een beetje stabiel blijft :S Dat zouden dingen zijn die ik eng vind voor zo'n vakantie

rrianne: ik ga dr vrijdag maar eens bij de ha advies voor vragen, want het is maar raar... die striae...

poookie: ik kreeg net in de auto zo'n brok, mn meisje alweer bijna een jaar. dat wordt janken op haar verjaardag zeg :p

9. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ dolfijn, hoe is het met mirthe?

@ EB, Eerste dat in me op komt is Sri lanka! Volgens mij ook malariavrij nu. Ow ik zie nu dat het 10 uur vliegen is....ik heb trouwens de manduca besteld. Was nu een 10% kortingsactie!

@ Sahi, klinkt echt niet fijn van die striae!

@ Rrianne, niet leuk als andere mensen al dingen kopen die je best zelf had willen geven. Ik was ook Zo bang dat iemand F haar dr eerste hapje zou geven, voordat ik dat kon doen.

Hier verder aan het genieten van m'n vakantie, al is het niet echt vakantie als je alleen met je dochter thuis bent haha. Nog de hele dag duk.

Onze reis naar Costa Rica is inmiddels geboekt, helemaal zin in. Nu nog maar een half jaar wachten :D.

10. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @eb, ben zelf niet zo van de verre vakanties. zie het al helemaal niet zitten om lang met het vliegtuig te gaan met een kleintje. ook niet met de auto trouwens. voor ons voorlopig vakanties in NL tot nu toe hebben wel altijd mazzel gehad met het weer. zowel in november, in april en 2 weken terug.

@pookie, wij hebben al een tijdje ongeveer het zelfde schema alleen bij ons is brood voor t slapen om 11.30 en dan om 15u fruit.

11. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Meikie, vervelend. Wat je ook doet, je kunt toch niet iedereen tevreden stellen. Vind je het neit te kaal in huis? Wij hebben eht ook regelmatig geprobeert, vooral toen L. wat ouder werd. Maar zonder vind ik eht niks, dus maar weer een nieuwe gekocht. Kleed is erg gezellig, maar vind ze zo onhygienisch.

Sahi, ja lijkt me een goed idee, ben benieuwd wat ze er over zeggen.

Daantje, nu ook jaloers op jou; de Manduca. Vind hem ook zo gaaf! Twijfel of ik hem toch nog meot aanschaffen, vind eht dragen alleen nu zo zwaar worden, alhoewel het natuurlijk veel beter verdeeld is bij zo'n ergonomische zak. Geniet van je vrije dagen!

L. zegt sinds vanmorgen steeds maammaaamamaamamaa, hahah klinkt nu al leuk, ben benieuwd wanneer het echt mama wordt.

12. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    pamsie, hier ook nog geen tandjes hoor. Wel soms bobbels en dan denk ik; jaa daar komen ze. Maar dan verdwijnen ze weer :(

Rrianne, ahhhhhhhhhhh wat is het toch een schatje die L!

EB, ohh lekker hoor vakantie plannen maken! Heb geen aanraders voor je..

Daantje, ohh gaaf, Costa Rica! Jaloerssssssss :cool:

Pookie, herkenbaar hoor haha. Ik had dat laatst met de maxi cosi.. Toen die naar zolder ging.. Pffff wat kunnen we dan emo worden om de kleinste dingen he hahah

Wherona, HOIIII welkom terug! Waar zat je in Frankrijk? Wij in Languedoc ofzo en dan t plaatsje Vias
    Ging het goed met D in de auto?

Linda, leuk fietsje!

2e, ik vind t toch wel spannend hoor. Ben ook benieuwd of ik t allemaal wel aan kan. Toen R nog een baby was had ik nooit mn handen vrij dus ben benieuwd hoe dat dan straks zal gaan..

Lekker een dagje vrij vandaag. Straks te eten bij de moeder van mn beste vriendinnetje.. We gaan t lievelingskostje eten van W en heeeel veel herinneringen ophalen. En ook gaan we een wensballon de lucht in doen, als de wind een beetje gaat zakken.

13. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @Sahi haha ja ik denk idd ook dat de verjaardag flink brullen word.

@mbtc ja dat kan ook nog, brood en fruit omdraaien, kan ik hier ook wel eens proberen. Anders is t ook wel heel laat voor brood...

@BabyR hihi ja met de maxicosi had ik 't inderdaad ook. Eerder voor dat Stijn er was snapte ik niet waarom moeders daar altijd zo'n punt van maakte, dat hun kindje groot werd, maar nu snap ik het helemaal haha.

14. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Daantje, tof, toch manduca! geen nuttige tips op je topic? Ik heb Timo ook afgelopen weekend in de manduca gehad. Was warm, maar ging prima. Mijn vriendin gebruikt hem trouwens in Singapore, ook warm.
    Sri Lanka had ik ook al aan gedacht, maar idd te ver.

BabyR, veel sterkte en ook veel plezier vanavond!
    Ik denk dat je er vanzelf handig in wordt, met twee kindjes. Ik denk altijd zo: hordes papa's en mama's is het gelukt dus waarom zou het ons niet lukken?

Babyspullen, hier gaat er vrijdag een hele lading naar mijn moeder. Tummytub, mozesmandje, héééél veel kleertjes. Maar niet emo hoor, alleen dol en dolblij dat wij ze niet meer in huis hebben! Timo zit nog lekker in de maxi cosi. Denk dat dat nog wel past tot zijn eerste verjaardag. We hebben ook nog geen autostoeltje in huis, dat scheelt ook wel denk ik, dat we het nog wel goed vinden in de mc.

Hier, ben alleen. Lekker voor een keertje! M is met Timo bij zijn ouders, ze zullen zo wel thuis komen.

15. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ik heb een lijstje gemaakt met de verjaardagen van de kids. Aan de hand van de babylijst, dus als ik iemand heb gemist, zet je kindje er gewoon bij:

Verjaardagen
    13-9 - Stijn - Poookie
    15-9 - Davey - Wherona
    23-9 - Loïs - Rica
    26-9 - Mica - Wapje
    3-10 - Lily - Princess
    4-10 - Niels - Supermom
    6-10 - Timo - Elisabethbas
    7-10 - Jairo - Mama05
    8-10 - Lars - Rrianne
    9-10 - Gijs - Linda0509
    10-10 - Thijs - Sandra2
    10-10 - D.elani - Mumtobe21
    10-10 - J. - Mbtc
    11-10 - Elke - VanEke
    14-10 - Yanna - Sahi
    19-10 - S.ofie - Waterlelie
    21-10 - Mirthe - Dolfijntjes
    24-10 - Valentijn - Pamsie
    27-10 - Feline - Daantje2011
    28-10 - Micah - Karine
    2-11 - Jordy - Meikie

16. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    zo te zien was de 10e een goede datum om te bevallen :p maar liefst 3 kindjes jarig die dag!

@pookie, wij eten nu samen een boterham vind het wel heel erg gezellig en als zij fruit gaat eten dan eet ik meestal ook een appeltje mee (op de dagen dat ik thuis ben) als ik of wij ook eten dan eet ze beter dan als ik haar alleen maar "voer" (vind het klinken alsof je je beest eten geeft haha!)

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Ik weet nog dat het de 10e volle maan was, dus dat fabeltje gaat hier wel op.
    Verder wel gelezen, maar reageer via mn telefoon. Dus wou alleen even zeggen dat het 10-10 volle maan was :p

18. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ben ik nou zo'n miep dat ik het vervelend vind dat M nu pas weggaat bij zijn ouders en dus rond 21 uur hier zal zijn? Morgen moet ik Timo om kwart voor 7 alweer wakker maken. Tuurlijk zal hij in de auto ook wel slapen, maar toch...:(

19. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @mbtc ja ik heb ook gemerkt dat ie hier beter eet als wij ook eten. Brood is altijd een heel gevecht, maar als ik ook eet gaat het beter. Zelfde met de warme hap!

@EB leuk verjaardagslijstje! Wat grappig om te zien dat er verder niet 1 op dezelfde dag is, alleen op 10-10 haha :) Enne ik snap wel dat je het vervelend vind hoor...

Net even de uitnodigingen voor de verjaardag van Stijn in orde gemaakt. Nu nog alles op de post/langs brengen... Hopen dat ik niemand voor 't hoofd stoot... Nou ja we zien wel!

Stijn vanaaf weer meegegeten met ons. Wij hadden tortellini, en Stijn macaroni met pastasaus uit het opperdepop boek. Hij heeft weer geweldig gegeten, alles helemaal op! Ik ben zo trots hihi :)

Vriend nu met zijn stiefpapa bezig zonnescherm ophangen bij de schuifpui... Spannend, tis namelijk passen en meten of het wel gaat lukken. Zonnescherm komt van mp, 35 euro!

20. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Babyr, haha dankje, daar ben ik eht natuurlijk helemaal mee eens;). Begrijp je gevoel van een 2e, dat is ook één van de redenen dat ik er nog even mee wacht. Vond het eerste half jaar pittig en vind het nu heerlijk dat het allemaal zo lekker loopt. Maaarr... wat Eb zegt is natuurlijk ook helemaal zo, er zijn ons zoveel papa's en mama's voor gegaan, ook bij jullie komt het goed.

Eb, leuk om te zien wie wanneer jarig is. Ennuhhh... ik zou daar ook wel een btje van balen denk ik. Geen ramp natuurlijk, maar idd als de wekker om 7u gaat.

Emo zijn, geen last van, ook niet omdat hij zo snel groot wordt, het gaat snel, maar vind het heeerlijk!

Deel Deze Pagina